QUOTE(argon @ 19 Oct 2007, 18:48)
prind cu mainile de jos si de sus si apare jocul, deci exclus bieleteta de directie. Daca prind stanga dreapta nu e, suspectez tot mai mult pivotii...
Un joc la rulmenti apare la o miscare usoara, de amplitudine mica a miinilor; daca stii sigur ca in bieleta nu ai joc, rulmentii vor juca si pe pozitia stinga-dreapta.
Pentru pivoti: pui o mina sus, alta jos pe roata.
1. Apesi pe roata sus si tii fix si misti de jos spre tine si spre caroserie destul de brusc si de puternic. E bine ca o alta persoana sa priveasca pivotul inferior. De regula aia se uzeaza mai rapid ca superiorii.
2. Pentru superior faci invers: fixezi roata jos prin impingere si miscarea o faci sus.
QUOTE(argon @ 20 Oct 2007, 10:17)
[...[
Alta problema descoperita, pistonul din etrier, nou schimbat acum cateva luni, garniturile de asemenea, si curge, scapa lichid pe langa piston, la momentul cand am montat mi s-a parut ca intra cam usor(l-am impins cu mana, fara presa
), care e de vina, pistonul sau garnitura interioara? pistonasele originale intrau mult mai greu, asta il misti usor lateral chiar si cu mana
Daca nu stiai sau n-ai citit atent pe aici, garniturile nu-s chiar cilindrice ci trapezoidale, nu mult, max 0,3-0,4 mm. Te uiti la cercurile formate de ele in lumina dintr-o parte si din alta; unde grosimea coroanei circulare e mai mare, acolo e fata pe care o asezi in canal spre interiorul etrierului.
Cit despre usurinta intrarii pistonasului, trebuia sa-ti dea de gindit de la inceput.
Daca si dupa ce schimbi garniturile din nou apare scurgerea, schimbi pistonasul, posibil sa-l fi cumparat rebut.
QUOTE(cristi.r @ 22 Oct 2007, 18:26)
[...]
De la rulmenti, e putin probabil, pentru ca tu, tragand de roata, care este solidara cu butucul, nu prea cred sa poti simti un joc care sa se transmita de la ax la exterior. Si asta prin intermediul a 2 rulmenti. [...]
Ba da, se simte jocul la rulmenti dar numai prin intermediul rotii (mai ales la joc incipient). Miscind numai de butucul fuzetei vei simti jocurile deja foarte mari.
Totul depinde de finetea miini. Am vazut pe pielea mea mecanic care ma aburea ca nu e joc in rulmenti desi stiam clar ca exista.
Argon: cit mai tii masina? Dupa mine, mai elegant si usor ar fi sa-ti iei o presa pt pivoti decit sa pisezi cu ciocanul. Mai ales ca dupa ce schimbi pivotii ORIGINALI ai masinii n-ai sa mai vezi tu acelasi rulaj cu vreun pivot. Poate numai daca iei de pe alta masina, tot original. Piesele de schimb se defecteaza mult mai rapid decit cele originale.