Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomot dubios
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
argon
Dupa ce am sesizat un zgomot ciudat la viraje, am controlat preventiv rotile pe rand, si am constatat ca stanga fata are un oarecare joc(ce nu exista acum 1-2 luni la ultima verificare) la tragerea cu mainile. Acum nu stiu daca e din rulmenti sau pivoti, cum nu am de gand sa mai umblu prea mult asa, va intreb la ce sa ma astept. De huruit nu huruie deloc, pivotii sunt originali ai masinii nituiti.
CriSTI68
QUOTE(argon @ 19 Oct 2007, 19:21)
Dupa ce am sesizat un zgomot ciudat la viraje, am controlat preventiv rotile pe rand, si am constatat ca stanga fata are un oarecare joc(ce nu exista acum 1-2 luni la ultima verificare) la tragerea cu mainile. Acum nu stiu daca e din rulmenti sau pivoti, cum nu am de gand sa mai umblu prea mult asa, va intreb la ce sa ma astept.  De huruit nu huruie deloc, pivotii sunt originali ai masinii nituiti.
*



pivotii am patit si eu la fel tot cu cei originali nituiti dupa schimbul lor totul ok numai ca a luat mult timp pana am scos vechii pivoti icon_mrgreen.gif
brigada_diverse
sa nu fie planetarele.....
Merced
N-are treaba planetara cu jocul. Aia huruie, nu joaca roata. Pentru ca exista joc ar trebui sa fie pivotul sau biela(sper ca zic bine, cea de sus e biela sau zic prostii?) dar zgomot in viraje... Cam ciudat. Verifica si rulmentii daca desfaci roata. Orice ar fi, daca e componenta originala i-a ajuns in anii astia. icon_mrgreen.gif
argon
prind cu mainile de jos si de sus si apare jocul, deci exclus bieleteta de directie. Daca prind stanga dreapta nu e, suspectez tot mai mult pivotii...

Adrianno, se scot greu cu ciocanul sau cu presa?
Merced
Schimba-i rapid ca sa nu patesti ca mine. sad.gif Daca-ti sare roata de acolo se face varza mai mult ca sigur si planetara.
Apropo, eu ma refeream la piesa opusa pivotului, din partea de sus. tongue.gif Nu retin cum ii zice, arata un pic diferit fata de un pivot. Si bieleta de directie e prin alta parte daca nu ma insel, nu? (inca invat) blush.gif
argon
sunt pivoti si sus si jos la 1300/1310, Nova are doar unul. Normal ca pivotul superior e diferit de cel inferior care-l stii tu sub denumirea de "pivot" tongue.gif Daca e defect cel superior mai adaug 60 ron ca trebuie facuta si geometria sad.gif

Cam cat de mare e riscul sa se rupa? jocul nu e mare dar e, o sa ma straduiesc pana luni marti sa intru usor in viraje blush.gif

PS: cat ar fi un pret rezonabil pentru un pivot inferior/superior in magazin, ce marca e mai buna, si cat face manopera..aproximativ.
Merced
Ciudat, ca ala care mi-a schimbat mie mai mult ca sigur numea "biela" pivotul superior.
In fine, un pivot inferior costa 30 de lei, nu stiu daca era de uzina ca eu am gaist unii pe acasa si am ales unul ok din aia ca sa nu dau banii. Din cate am inteles eu, riscul sa sara de acolo, cel putin la cel inferior este la trecerea prin gropi cu viteza foarte mica. Practic mie mi-a sarit la maxim 10km/h cand ieseam din parcare si treceam peste o gura de canal. sad.gif
Manopera mi-a cerut ala care a venit din service 30 de lei, eu nu mai puteam s-o mut de acolo, roata se dusese naibii, a trebuit sa vina acolo sa-l schimbe. Si m-a costat si o accidentare la spate nasoala cand a trebuit sa ridic de o ranga ca sa intre in cei doi pivoti roata. Cred ca d-aia e buna presa. laugh.gif
In service nu stiu, depinde, eu il cunosteam pe sefu' si i-a spus aluia sa nu ma jecmaneasca. Acum altii poate cer si dublu, chiar n-am idee. Paguba e ca se face zob planetara daca sare roata de acolo, aia e paguba. Si ca ramai imobilizat si trebuie schimbat acolo. In rest nu prea are ce sa se intample.
argon
M-am uitat mai atent azi, si jocul pare a fii din rulmenti totusi, in timp ce miscam cu mana, pivotul era fix, poztia fuzetei in raport cu bascula era aceasi, totusi jocul era....riscul e mai mic in cazul asta?

Alta problema descoperita, pistonul din etrier, nou schimbat acum cateva luni, garniturile de asemenea, si curge, scapa lichid pe langa piston, la momentul cand am montat mi s-a parut ca intra cam usor(l-am impins cu mana, fara presa huh.gif ), care e de vina, pistonul sau garnitura interioara? pistonasele originale intrau mult mai greu, asta il misti usor lateral chiar si cu mana ohmy.gif
Merced
Cu rulmentii nu cred ca o sa ai probleme, am mers saptamanal anul trecut Bucuresti-Pitesti cu o Dacia care avea rulmentii fata praf si nu ne-a sarit roata, doar ne-a infundat urechile zgomotul si masat talpile vibratiile. icon_mrgreen.gif
La frana nu stiu ce sa zic, dar suna a pistonas prost facut, alea ar trebui sa se miste mult mai greu si-n niciun caz sa jace lateral. rolleyes.gif
CriSTI68
QUOTE(argon @ 19 Oct 2007, 19:48)
prind cu mainile de jos si de sus si apare jocul, deci exclus bieleteta de directie.  Daca prind stanga dreapta nu  e, suspectez tot mai mult pivotii...

Adrianno, se scot greu cu ciocanul sau cu presa?
*



o dalta ascutita si un ciocan
EUROPE_
QUOTE(argon @ 20 Oct 2007, 11:17)
Alta problema descoperita, pistonul din etrier,
*


Eu m-am chinuit putin mai mult pana sa-l bag...
Nu cred ca e normal sa intre usor.
$$ilvviu
Nu mai poti strange piulita planetarei?
Adica piulita aia mare din centrul rotii, care se infileteaza pe axul planetarei.
argon
O sa incerc, autoblocajul pare intact...
tgg2k
ca idee, cat de cat: pivotii (eu le zic "rotule") originali ii poti scoate cum a zis Adrianno. eu i-am schimbat si cei noi sunt de ceva firma fantoma in cutie rosie(nu-i retin numele). pretul e 20 lei pt superior si 21 lei cel inferior (am cam 1k km cu ei asa ca nu pot sa zic ca sunt buni sau ca nu sunt)

rulmentii de fata sunt 8 lei/buc si se schimba relativ usor (daca ai o presa se schimba super-repede). daca nu ai, este o tehnica cu o dalta groasa si cu un ciocan dar nu-ti recomand asta ca metoda principala.

la faza cu pistonul din etrier... o idee ar fi executia proasta dar si uzura destul de mare a pistonului vechi o data cu uzura etrierului. iar de schimbat pistonasul, nu situ ce sa zic. eu am luat un etrier de uzina cu 98 de lei. pistonasele nu stiu cat ar putea fi.

intrebare stupida: sunt stranse bine piulitele de la prezoane?!
psihoursu
nu trebuie facuta geometria numeri de cate ori ai invartit cand il defiletezi si cand il pui la loc il rotesti tot de atatea ori
argon
mormal ca e stransa roata biggrin.gif

Am fost la 2 mecanici, concluzia unanima a fost pivotul inferior cu joc, e posibil sa fie si cel superior. Pivotii astia vin cu suruburi la magazin? la mine sunt capsati, ca-i am pe cei originali.
cristi.r
Care, bre, "originali" ? Din '96 de cand e masina ? Sau de cand ti-ai schimbat bratul cu totul ? As zice sa te pregatesti si cu niste suruburi, iar pentru fiecare surub, ori piulita cu autoblocare ori cate 2 piulite. Cel putin asa era acu' 3-4 ani. Si erau d-aia "de origine". Pe mecanici de ce nu i-ai intrebat ?

De la rulmenti, e putin probabil, pentru ca tu, tragand de roata, care este solidara cu butucul, nu prea cred sa poti simti un joc care sa se transmita de la ax la exterior. Si asta prin intermediul a 2 rulmenti. Si in conditiile in care axul planetar se misca la cea mai mica incercare. Adica o fi planetara grea, insa nu atat incat sa-ti tina tie rulmentii si sa-ti arate un asa joc. Ai inteles ceva ? Ca eu nu ... doar is injiner ... biggrin.gif

La partea cu franele, nu te juca !!! Piese de origine sau bicicleta !!! De fiecare data cand am pus altceva decat piese de origine la sistemul de franre (garnituri, pistonase, pompa, repartitor etc) am avut probleme, care au fost rezolvate numai printr-o singura metoda. Ghici !
Merced
Eu suruburi am luat separat. Piulite aveam numai cate una, dar ala care l-a schimbat mi-a mai pus cate un rand. biggrin.gif
Si da, sunt pivotii originali, ce nu stii "estaitu'" lu' argon care e faimos? biggrin.gif
cristi.r
Sper ca macar prima fraza sa fie pe bune, ca ma induce in eroare emoticonul ala.

Iar la a doua fraza ... omul poate chiar are o problema ... nu crezi ?

A, si argoane, vezi sa pui de fiecare data suruburi noi la schimbarea pivotului separat. Parca sunt metric 4, iei si tu o "mostra" de la un mecanic. Asta in cazul in care n-o sa schimbi bratul cu totul data viitoare.
argon
Sunt pivotii originali pe bratele originale cu toate bucsele originale, mai putin de la bara antiruliu.

Pistonasul cu pricina e de origine, cu holograma, garnitura e din aceasi punga, o sa pun alta garnitura.
cristi.r
De cand le ai ? Bratele, pivotii, bucsele ? Cati km ai facut cu ele ?

Iar cu pistonasul mai e o problema. Chiar daca etrierul are un sant in care intra garnitura, se poate sa intre mizerie pe acolo si sa nu-ti etanseze bine chiar daca e garnitura de origine. Parca totusi n-ar trebui sa fie diferente de cote asa mari.
Merced
Pai daca-s originale, adica au venit cu masina, din 1996 zic eu, nu? laugh.gif
Kilometri sa-ti spuna posesoru'. happy.gif
argon
nu conteaza, sa zicem ca am mers in general pe drumuri bune. Cauciucul nu s-a copt pentru am garaj cu o temperatura constanta si vara si iarna.
diaconuliviu
QUOTE(argon @ 19 Oct 2007, 18:48)
prind cu mainile de jos si de sus si apare jocul, deci exclus bieleteta de directie.  Daca prind stanga dreapta nu  e, suspectez tot mai mult pivotii...


Un joc la rulmenti apare la o miscare usoara, de amplitudine mica a miinilor; daca stii sigur ca in bieleta nu ai joc, rulmentii vor juca si pe pozitia stinga-dreapta.

Pentru pivoti: pui o mina sus, alta jos pe roata.
1. Apesi pe roata sus si tii fix si misti de jos spre tine si spre caroserie destul de brusc si de puternic. E bine ca o alta persoana sa priveasca pivotul inferior. De regula aia se uzeaza mai rapid ca superiorii.
2. Pentru superior faci invers: fixezi roata jos prin impingere si miscarea o faci sus.
QUOTE(argon @ 20 Oct 2007, 10:17)
[...[
Alta problema descoperita, pistonul din etrier, nou schimbat acum cateva luni, garniturile de asemenea, si curge, scapa lichid pe langa piston, la momentul cand am montat mi s-a parut ca intra cam usor(l-am impins cu mana, fara presa huh.gif  ), care e de vina, pistonul sau garnitura interioara? pistonasele originale intrau mult mai greu, asta il misti usor lateral chiar si cu mana ohmy.gif


Daca nu stiai sau n-ai citit atent pe aici, garniturile nu-s chiar cilindrice ci trapezoidale, nu mult, max 0,3-0,4 mm. Te uiti la cercurile formate de ele in lumina dintr-o parte si din alta; unde grosimea coroanei circulare e mai mare, acolo e fata pe care o asezi in canal spre interiorul etrierului.
Cit despre usurinta intrarii pistonasului, trebuia sa-ti dea de gindit de la inceput.

Daca si dupa ce schimbi garniturile din nou apare scurgerea, schimbi pistonasul, posibil sa-l fi cumparat rebut.
QUOTE(cristi.r @ 22 Oct 2007, 18:26)
[...]
De la rulmenti, e putin probabil, pentru ca tu, tragand de roata, care este solidara cu butucul, nu prea cred sa poti simti un joc care sa se transmita de la ax la exterior. Si asta prin intermediul a 2 rulmenti. [...]


Ba da, se simte jocul la rulmenti dar numai prin intermediul rotii (mai ales la joc incipient). Miscind numai de butucul fuzetei vei simti jocurile deja foarte mari.

Totul depinde de finetea miini. Am vazut pe pielea mea mecanic care ma aburea ca nu e joc in rulmenti desi stiam clar ca exista.


Argon: cit mai tii masina? Dupa mine, mai elegant si usor ar fi sa-ti iei o presa pt pivoti decit sa pisezi cu ciocanul. Mai ales ca dupa ce schimbi pivotii ORIGINALI ai masinii n-ai sa mai vezi tu acelasi rulaj cu vreun pivot. Poate numai daca iei de pe alta masina, tot original. Piesele de schimb se defecteaza mult mai rapid decit cele originale.
tgg2k
recunosc (,) ca nu am citit toate raspunsurile. pivotii care i-am luat eu vin cu tot cu suruburi, piulite si manual de utilizare smile.gif

la piesele de origine nu stiu cum e
argon
am schimbat pivotul inferior, care avea joc si la mana, cel de sus era bun, bucsele de la brate le fel, planetara la fel, rulmentii ca noi biggrin.gif

Cat despre etrier, sa va povestesc, a scos garnitura din el, si am comparat-o cu una noua, de alta firma, era cu aproape 1 mm mai ingusta, si in etrier nu se simtea in relief la pipait, asta noua se simte, pistonul a intrat cum trebuie sa intre, adica putin mai greu, si nu cred sa mai curga.
cristi.r
QUOTE(diaconuliviu @ 23 Oct 2007, 10:02)
Piesele de schimb se defecteaza mult mai rapid decit cele originale.
*


Ei, na ? Pai si daca iau brat echipat cu totul ? Si cu holograma ?
argon
sunt de toata jena sad.gif toate, indiferent de numarul de holograme.
cristi.r
Pai, in cazul asta, argoane, te asteptam cu noua achizitie.
diaconuliviu
Era un "secret" stiut de unii: piesele de schimb erau sortate in trei categorii:
1. cele mai bune mergeau pe linia de fabricatie Dacia.
2. urmatoarele mergeau ca piese de schimb in service-uri Dacia
3. restul, nerebutate, mergeau in magazine.

Cele rebutate erau furate de unii si vindute prin piete - te mirai de ce bate pivotul de nou.

Asta pe vremea cind Dacia facea o parte din piesele de schimb si avea contracte seriase de agreere cu uzine de piese schimb.
Acum, cum zice argon, holograme au si aia din "Razboiul stelelor", nu numai firmele agreate.
Merced
Si chestia cu piesele nu e valabila neaparat la Dacii. Au avut ai mei pe Cielo placutele de frana originale 12 ani si 80.000km si le-au schimbat pentru ca incepuse una pe stanga sa scartaie, era mai mult de jumate tocita. Au pus placute de origine. In 10.000km si vreo 6 luni scartaie toate intr-o veselie. Si exemplele pot continua... happy.gif
argon
Inca o chestie ce a aparut dupa schimbare, la viraj stanga se aude cu intermitente un harsait de tabla de la roata respectiva..de la ce sa vina? mi-a indoit protectia aia de tabla cand a scos pivotii oare? De ce se aude doar la viraj stanga, ca tabla se misca odata cu roata...
diaconuliviu
Pentru ca s-a indoit putin aparatoarea aia (probabil de la operatiile efectuatte) SI pentru ca ai si oarece joc in rulmenti. In viraj acel joc e "pus in evidenta" de fortele ce apar, apropiind ceva de aparatoare.
argon
nu este joc in rulmenti. Ma gandesc ca la viraj furtunul de le etrier apasa pe aparatoare si o misca putin..e posibil?

Deci nu troncane, nu huruie, e un harsait.
diaconuliviu
Pai nu prea are cum, pozitia furtunului nu e in aparatoare. Suie masina pe canal, pe cric pe partea respectiva si incearca sa misti roata.
argon
era tabla indoita a scapat.gif
Muttley
Cand mai atinge tabla aia, se ia o surubelnita si se impinge tabla printr-una din gaurile jantei.

Argon, sper ca pivotul nou pe care l-ai luat e Lucas TRW made in Nemtia... happy.gif
ydaniel
nene marius;) ce-mi place de masina ta:) cumpara bascule cu totu nu pe bucati:) e 75 lei bascula inferioara si 60 lei superioara:) de uzina;)
argon
QUOTE(Muttley @ 24 Oct 2007, 09:06)


Argon, sper ca pivotul nou pe care l-ai luat e Lucas TRW made in Nemtia... happy.gif
*




E Topoloveni, si nu l-am luat, ca-l aveam de mult.
diaconuliviu
QUOTE(ydaniel @ 24 Oct 2007, 09:32)
nene marius;) ce-mi place de masina ta:) cumpara bascule cu totu nu pe bucati:) e 75 lei bascula inferioara si 60 lei superioara:) de uzina;)


Alea normale poate; daca ai nevoie de bascule cu deport scoti mai mult din buzunar. 126 parca am dat pe +2 inferior, echipat.
argon
zgomotul nu a disparut, asa ca s-a constatat ca era de la rulmetii de pe dreapta, asadar am purces la demontarea fuzetei, schimbat rulmenti, huruiau si la mana rau ce-i vechi, cu ocazia asta am schimbat si pivotii, pentru ca cel superior era aproape la limita, acum merge perfect, ca si noua. Daca intereseaza preturi pe cineva, rulmenti de uzina 27 ron, pivoti Topoloveni 35 ron. 3 mecanici si 2 vanzatori au spus ca pivotii de Topoloveni sunt mai buni decat cei de uzina, cu toate astea costa 1/2 decat cei din urma.
Muttley
Mai ramane ambreiajul, planetarele, sabotii de frana spate, furtune carburator, etc, etc. Si dup-aia poti spune ca ti-ai pus estate-ul pe picioare.


Era sa uit de segmentare la motor.
argon
esti dus, alea e perfecte. biggrin.gif
Muttley
Alea-s duse, io am zis perfect ce-am zis wacko.gif
driverx
Ba, schimba-ti mecanicu. Sau capul tau. Cum dracu confundati jocul de rulment cu cel de pivot?

Bun, ai schimbat rulmentul la Estate. Vrei tu sa te juri ca Estate-ul ala nu avea dram de zgomot de rulare asa cum n-are dram de rugina, dram de probleme tehnice? Asta mai ales daca huruiau si in mana....
Muttley
Nimic nu stii uai driverx. Huruiau si cand statea masina la stop.
argon
QUOTE(driverx @ 25 Oct 2007, 14:29)
Ba, schimba-ti mecanicu. Sau capul tau. Cum dracu confundati jocul de rulment cu cel de pivot?


*




si daca existau amandoua? biggrin.gif Acum singurul zgomot e de....cauciucuri de iarna pe asfalt uscat dry.gif
diaconuliviu
Hehe, si mie imi sustineai ca nema joc la rulmenti. Vorba driverului, schimba mecanicu'.
JmEk
salut...am si eu o problema.


1.Detin o dacia break an fabricatie 96

De curand am adus-o acasa (tocmai de la CT eu fiind din IS...toate bune si frumoase pe drum).Cand am ajuns in IS am la o saptamana am constatat ca daca ii dau pedala *dupa 60km/s imi joaca roata stanga (in sensul ca se invarte descentrat si nu uniform) am schimbat roata ca m-am gandit ca poate e roata de vina si face la fel.Daca o ridic cu cricul si trag de roata am un joc foarte nasol....ca si cum nu mai sta bine acolo.Sunt novice si nu vreau sa ma duc cu ea la un service sa ma jecmaneasca cineva.......cineva mi-a zis ca sunt rulmentii si nu mai stiu ce tabla pe acolo (vorba lui " nu conteaza ca e de stanga sau de dreapta ca la tine se potrivesc).
Ce sa fac?? Please help me !


2.A doua problema poate nu isi are rostul aici dar o sa o spun :

Merg cu masina cat merg si motorul sta subturat (500-600rpm) ....asta sa spunem ca nu ar fi o pb......dar se opreste brusc.....si raman cu ea in mijlocul strazii(de obicei se opreste la 50km/h cand fac trecerea din 2 in 3.....
am schimbat bujii,capac delcou,am umblat la avans,la relanti.
Chiar daca trag soclul sa imi stea turat motorul imi face la fel plus ca daca o las pe liber si ambalez motorul pana in primele 2000rpm parca ar prinde aer pe undeva.......deci nu merge constant motorul cum ar trebui ci mai prinde cate oleaca de aer si apoi isi revine.Am suflat si schimbat si jigleurul ,am pornit masina si i-am dat pedala pana la vreo 5000rpm gandindu-ma sa nu am vre-un gunoi pe teava.....dar face la fel.
Sa nu fie buna benzina? sa fie cu apa in doua? Chestia asta *nr2 mi-o face dupa ce am dus masina la spalatorie.

Va rog sa ma ajutati!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.