Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema mare cu, curentu
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
razvan_3asy
Salut, am si eu o problema, mai exact; din cauza casetofonului cand il am pornit nu imi merge semnalu, lumini la bord nu am decat daca o turez mai tare asa, in mers functioneaza semnalu oarecum, se aprinde, se stinge, mai se aprinde dupa cateva secunde bune..., am fost la service, un mecanic mi-a zis ca , casetofonu este legat bine, bun, dar de ce cand ascult muzica nu functioneaza semnalu.
Acum va intreb pe voi,posibil sa fie alternatoru? Vreun releu ceva? E aiurea rau sa nu mearga semnalu, plus ca daca ascult muzica si pornesc stergatoarele casetofonu se opreste, dupa care porneste iar ohmy.gif .
O mana de ajutor va rog mellow.gif .

Nu dati cu pietre, mersi.
ceaki
ce semnal nu-ti merge? dry.gif semnalizarea?
bartenders
Aceiasi belea o am si io, treaba e de la alternator e mic(36A)asta dak e modelu vechi daca e ala de 50A poate sa fie de la releu de incarcare.Daca de tine punga schimba alternatoru cu unu mai mare 60-70A si nu mai ai griji!!
deconectat
Verifica incarcarea mai intai, ca e mai ieftin decat sa schimbi alternatorul.
Merced
Patesc si eu ceva asemanator, in ciuda faptului ca am reglat releul mecanic cum trebuie. Imi scade destul de mult intensitatea farurilor la relanti, si daca dau atunci drumu la semnalizare "bate" mai rar. Cum deosebesc alternatoarele de 36A fata de cele mai mari? huh.gif
argon
scrie pe el.
Merced
Pe unde mai exact? blush.gif
floryyn
Pai la mine scrie pe carcasa, pe partea din spate. Acum ma uitai si scrie asa (la mine cel putin) Tip IIII 05/78 (banuiesc ca data fabricatiei, a mea Dacie e din '81...) 12 V 36 A
razvan_3asy
Bateria mi-a verificat-o, a zis ca este ok, semnal da de semnalizare e vorba, cand stau pe loc cu motoru pornit si faza scurta, luminile din bord se sting de tot si farurile abia stau aprinse. Casetofonu cu motoru oprit nu merge da tare ca se inchide..sa fie carbuni de la alternator? daca o avea , sau releu?
deconectat
Masoara tensiunea pe baterie si verifica daca iti incarca bine. Problema nu este ca ai alternatorul prea mic. Multi oameni au alternator ca al tau si pot sa semnalizeze si cu farurile aprinse cand stau pe loc...

QUOTE
Casetofonu cu motoru oprit nu merge da tare ca se inchide
Deci fie nu-ti incarca bine (eu asta cred), fie ai bateria dusa, fie ai vreun scurt pe undeva prin instalatie.
razvan_3asy
Bateria nu cred ca e dusa, pentru ca porneste destul bine, are "vlaga" scanteie...nu se pune problema de baterie, cureaua la alternator e stransa, sa incerc s-o mai intind, alternatoru are carbuni?
Merced
Verifica-i tensiunea la relanti si in sarcina, cu si fara consumatori si spune-ne valorile. Poate iti supraincarca, am patit si eu asta din cauza unui destept in service care mi-a reglat releul sa bage 16V in baterie la relanti spunand ca "tie nu-ti incarca" si mi-a fiert bateria pe drum. Ea a mers bine la pornire chiar pana a crapat. De tot. ph34r.gif
razvan_3asy
Am sa masor cand ajung acasa bateria si am sa scriu valorile.
Merced
Apropo, ai releu mecanic sau electronic?
razvan_3asy
Sincer nu stiu, cel de fabrica, din cate stiu nu a fost schimbat niciodata, nu stiu de care ar putea fi.
Inca o chestie, mi-am adus aminte de inca o problema legata de lumini, cand bag in marsalier mi se aprind toate becurile din spate, pozitie,luminile de marsalier,ceata si semnal biggrin.gif , orga de lumini, asta ce naibi mai are?
deconectat
Luminile se aprind pentru ca iti face scurt pe undeva.
Dar mai intai masoara tensiunea si povesteste-ne ce ai aflat.

Daca e releul care a fost de la mama ei pe masina, e mecanic si se poate regla; deasemenea are prostul obicei sa se deregleze in timp. Daca nu ai mai umblat de cativa ani pe acolo, asteapta-te sa fie dereglat.
razvan_3asy
Am masurat.
Cu motoru oprit bateria are 12.99 V, cu motorul pornit are 14.00 V si tot scade...., daca accelerez urca 15.xxV , cu luminile aprinse 13.50V , dar scade .
Releul este mecanic, sa fie de la el? merge reglat?
Merced
La relanti nu trebuia sa aiba 14, un 13.4V ar fi fost ok si sa nu treaca de 14.2 V nici in sarcina, sau eu asa stiu, sa ma corecteze cineva care stie mai bine. Se poate regla daca e mecanic, desfaci suruburile alea doua ca sa dai jos capacul, si e un surub acolo care strange o rotita dintata. Il desfaci cat sa faci reglajul bun, apoi il strangi la loc si ii pui capacul.
razvan_3asy
Reglajul se face poate face cu motorul pornit si farurile aprinse? Exista posibilitatea unei curentari? Nu de alta dar m-am curentat odata la delcou si am zis ca numai umblu pe acolo cu motoru pornit biggrin.gif .
Merced
Cu motorul pornit, normal, nu cu farurile aprinse ca te fura. E normal sa scada tensiunea cand pornesti farurile, zi mersi ca nu patesti ca mine si creste biggrin.gif (de cand zic ca o sa dau jos toate masele si sa le curat... dry.gif ).
Nu bagi mana, incerci cu o surubelnita. La delcou e tare sa te electrocutezi putin. Te speri mai mult, in rest n-ai ce sa patesti. Mi se intampla frecvent cand scot fisele ca sa vad daca merg toate bujiile sa mai pun mana si pe masina si sa fiu strabatut de curentul ala. icon_mrgreen.gif
Inainte sa faci reglajul vezi ca e un topic mai jos cu alternatorul si sistemul de incarcare, scrie pe acolo exact valorile, ca eu probabil ca am zis gresit. unsure.gif
razvan_3asy
La delcou m-a luat rau de tot, mi se ridicase paru in cap biggrin.gif , mi-a zis tata de o rotita la releu acolo, acum eu stiu, ultima oara cand m-am apucat sa fac ceva la masina pe partea electronica am ars tot panoul inclusiv sigurantele si numai mergea nimic la masina radmasa.gif .
Am uitat sa zic, daca ascult muzica si pornesc stergatoarele mi se opreste casetofonu. Mai devreme am fost la masina si am pornito, am aprins luminile, la relanti la fel, in bord n-am lumina, farurile slabe, daca pun picioru pe accleratie si acclerez putin, se observa cum creste intensitatea la faruri(ca si cum ai dat flesuri biggrin.gif ), se aprind si luminile in bord happy.gif .
In ce parte sa strang rotita aia?
Merced
Inspre parbriz parca creste, oricum ti pus pe baterie aparatul de masura si vezi continuu ce se intampla, daca creste sau scade.
Ce descri tu pare sa fie cauzat si de baterie slaba pana la urma. Ce baterie ai si de cati ani? Ai verificat nivelul electrolitului din ea?
razvan_3asy
Bateria e bosch, sa zic ca are vreo 2 ani, mi-a dat-o un tovaras (o avea la bmw, nu i-a pornit odata si mi-a dato mie de tot biggrin.gif , eu am incarcato si merge, bateria e capsulata). Am citit pe undeva pe forum ca in sarnica nu trebuie sa treaca de 14,4V, la mine daca accelerez trece de 15V, ajunge si la 16V wacko.gif , sa fie si asta problema?
Merced
Da. Iti fierbi bateria in felul asta. Care oricat de capsulata ar fi, tot are nevoie de apa distilata, chiar daca zic ei ca-i fara intretinere. Vezi ca imi descrie bygy in topicul "Alternatorul,..." ce trebuie sa verifici in caz ca-ti supraincarca, ca sa vezi de unde e beleaua.
Si baga apa in baterie, apoi da o tura mai lunga sau pune-o putin pe redresor. wink.gif
razvan_3asy
Pai e capsulata pe unde sa bag apa? smile.gif
deconectat
Iti incarca prea mult, iar bateria pare a fi dusa...asta sau ai o mare parte din instalatia electrica praf.
Nivelul electrolitului se vede prin baterie daca e alba...daca e neagra...vezi si tu pe unde poti sa o desfaci.
Ar fi bine sa verifici cam ce temperatura are bateria dupa ce mergi o vreme cu masina (pui mana pe ea). Daca e fierbinte, nu e prea bine; temperatura maxima de functionare e trecuta pe baterie.

Nu incerca sa dai jos bateria de pe masina cand e calda!!! Daca nu te pricepi si faci vreo scanteie mai puternica risti sa-ti explodeze in brate si nu e foarte placut. Daca zici ca nu te pricepi, mai bine ai ruga un prieten care se pricepe sa te ajute. In cazul in care faci vreun scurt pe baterie e foarte probabil fie sa explodeze bateria, fie sa ia foc firul cu care ai pus-o in scurt (in functie de grosimea firului). Daca stii ce faci, riscul sa ai probleme e aproape zero, dar daca nu stii prea bine ce faci...
Merced
Mie nu mi-a explodat aia pe care am "fiert-o", desi cand am pornit cu alta baterie si am vrut s-o pun p-asta s-a crapat bine de tot la o scanteie una din bornele ei. unsure.gif
ceaki
daca accelerata incarcarea iti urca pana la 16 v si la relanti iti coboara sub 13v s-ar putea sa-ti fie dusa vreo dioda. de cati watti ti-s becurile de la faruri? treaba cu 'orga lumini' de pe spate e din cauza ca nu ai masa buna la becurile de pe spate. trage-i un fir de masa bun si o sa vezi ca nu se mai aprind aiurea.
bygy007
problemele tale pot fi de la multe lucruri si trebuie sa le iei prin eliminare , in primul rind trebuie sa faci o revizie la alternator http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492 nu strica sa faci o verificare apoi partea de + de la baterie la releu , este explicat tot in postul ala sau in urmatorul si cum poti creste puterea data la relanti precum si tensiunile corecte la bateria care o ai daca nu este cu gel atunci trebuie sa ai dopuri pentru completarea cu apa distilata http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=668739
pentru verificarea electrolitului bateriei http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=683638




succes in realizarea operatiilor
razvan_3asy
Gata s-a rezolvat problema, am dus-o azi dimineata la mecanicu meu.
Problema era grava, cu mult timp in urma am umblat eu la stopurile de pe spate sa fac eu legatura in asa fel incat cand pun frana sa se aprinda si ceata, am inceput sa tai in stanga si in dreapta pana am ars tablou de sigurante blush.gif .
Din ce zicea mecanicu am facut nu stiu ce la masa, acum de curand numai mergea nici lumina in bord, faceau figuri mai toate luminile de la bord si din afara.
Am schimbat si tresa dintre alternator catre caroserie era cam oxidata si din cauza asta crestea intensitatea curentului in baterie, dupa ce am schimbat aia merge bine, numai am probleme nici cu casetofonu..
Multumesc celora care au vrut sa ma ajute, respect, aici Razvan.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.