Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: imi da o bujie rateuri
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
SSilent
ieri am scos masina dupa o saptamana de pauza, si am constatat cu stupoare ca mergea in 3 pistoane, dupa o oprire de 5 minute, si-a revenit, dar din cand in cand mai dadea rateuri bujia respectiva (de la pistonu 4) , bujiile sunt noi noute, ce are ca mor?

multumesc.
vi_escu
Pe langa cele stiute (fisa, capac delco, lulea, ax) vezi ca mai poate "fura curent" umarul de prindere al alternatorului in cazul unor fise mai nasoale. Sunt cam multe fiare in apropierea bujiei respective.

Daca ai motor de 1185 cmc (tip 103-00) mi-am amintit de un vecin care spunea ca nu s-au pupat cu motorul lui decat bujii sinteron 14N18 sau Bosch W8A. O fi si asta vre-o chestie unsure.gif
SSilent
mda... s-ar putea sa ai dreptate la faza cu furatu, am observat ca fisa de la pistonu 4 nu are cauciuc pana la capat, adica lasa o parte din bujie descoperita, si ar mai fi o chestie: cand am schimbat bujiile, alea de la pistoanele 1,2,3 erau rosii (asa ar trebui sa fie din cate am inteles) iar la pistonu 4 bujia era neagra, afumata rau de tot, supapa dusa? sau ce?

multumesc.
Merced
Ceva se intampla. Acum depinde si cum ai dat tu dupa ea, ce ulei avea, etc. Am patit si eu anul trecut cand am alergat-o saracuta cu ulei de ani de zile in ea, si afumasem doua bujii. Acum dupa ce le-am schimbat si am exploatat-o normal, sau daca am sarit calul aveam ulei bun in ea si totul reglat biggrin.gif , n-am mai gasit vreo bujie neagra. Toate-s caramizii bine, un pic de ulei mai au in jurul lor, dar cred ca n-are importanta atata timp cat electrodul e caramiziu.
Urmareste acum daca se innegreste si bujia asta, daca da ai belele la motor, sau pur si simplu se intampla sa nu dea suficienta scanteie si sa nu detoneze, d-aia se si afuma.
Pune o fisa noua, eu la pistonul patru am Bosch pe care am dat 70 de mii. radmasa.gif Nu mi-a facut vreo belea pana acu. biggrin.gif
SSilent
aha, e bine , ma speriasem am zis ca am vreo supapa nenorocita, bine, daca stau sa ma gandesc am tot nenorocit in motoru ala, cand am luat-o (asta vara) tragea bine, acum abea mai poate saraca
Merced
Pai nu te linisti pana nu-ti dai seama sigur, e posibil foarte bine sa fie motorul nenorocit. icon_mrgreen.gif Intai vezi cum se mai comporta, eu am nenorocit motorul vara trecuta cu vreo 500 km cat am facut cu ea pana s-o abandonez iar. Cred ca l-am uzat cu uleiul ala care era in ea de 2-3 ani, si mergand in 3 bujii o mare parte din acei kilometri, cat s-ar fi uzat el in mod normal in 30 de mii de km. Practic motorul nu cred ca avea mai mult de 30 de mii de kilometri de la schimbarea de set, si dupa ce l-am omorat anul trecut vad ca acum imi papa ulei, cam un litru in 5000km. Cel putin imi papa RO3, BP-ul pus acum o luna vad ca se mentine inca la nivel dupa 1000km. blush.gif
SSilent
si a mea haleste ulei, cam 1l la 1000-2000 km, io l-am rupt asta vara, ma apucase viteza si demarajele si derapaje cu frana de mana etc. (nu-i nevoie de comentarii, m-am potolit acum) , si acum imi pare rau sad.gif
o sa schimb fisa respectiva sa vad daca e vreo diferenta, daca nu blink.gif
Merced
Schimb-o, schimba-le pe toate, poate gasesti d-alea Tesla la vreo 30 de lei cat auzisem ca sunt. Si eu caut, ca am una Bosch, una doua de Urziceni si una d-aia dintr-un set care a costat cu totul 5 lei. blush.gif Insa n-am probleme momentan, azi chiar a mers exemplar masina in 20 km cati am facut prin oras. happy.gif
ceaki
vezi ca pot fi de vina si bujiile. io am schimbat un set de bosch dupa 2 saptamani dupa ce le-am pus pe masina. din 4 bujii noi doar una mai dadea scanteie intre electrozi restul tot pe langa. am pus bujii DENSO japoneze. merg brici. am 5000km cu ele si nici urma de calamina sau ulei pe ele. incearca-le ca-s bune si e numa vreo 27 lei setul.
SSilent
o sa schimb bujia in cauza, am mai multe prin portbagaj, sa vad ce iese, schimb si fisa ca si dalea am, daca tot nu vrea... ei bine presimt un picior in portiera asteapta nervos.gif
glumeam nono.gif happy.gif
bygy007
cel mai bine vezi descarcarile la masa ( fura curent ) si pe unde in felul urmator :

te duci intr-un loc foarte intunecos si pornesti motorul (nu aprinzi farurile si pozitiile trebuie sa fie intuneric deplin) cu capota deschisa vezi descarcarile sub forma unei lumini albastrui si locul pe unde se intimpla lucrul asta
vi_escu
QUOTE(Merced @ 20 Oct 2007, 16:33)
una d-aia dintr-un set care a costat cu totul 5 lei. 
*



Batranica mea (o berlina din '83) mergea numai cu d-astea! Totul era sa nu pornesc radioul din greseala pe AM biggrin.gif
Merced
Mie nu-mi baraie nimic, dar nici n-am radio, ci o tentativa de statie la care leg mp3playerul de buzunar. biggrin.gif Le-am luat ca era impuscata izolatia pe fisa centrala la bobina, si se vedeau fix micile scantei descrise de bygy. N-aveam bani multi la mine si era duminica, am gasit la un magazin unele la 30 de lei care nu aratau sa faca banii si panaramele astea. Le-am luat, m-a zis ala ca-s ok. Dupa 3 zile tot la bobina a plesnit cauciucu ala, s-a taiat pur si simplu. Am "canibalizat" una din celelalte fise si i-am pus izolatie de acolo. Acum mai am 3 de rezerva. biggrin.gif Oricum am vazut si eu niste Tesla si arata chiar bine, pretul nu-i prea mare. M-ar fi rupt de bani sa pun d-alea Bosch peste tot, si nici nu cred ca gaseam una care sa mearga direct ca fisa centrala, adica sa nu trebuiasca sa iau capcul ala de cauciuc de la alta. mellow.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.