Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Scapa din marsarier
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
adiv
Salut,

Sunt si eu nou pe aici (adica va citesc inca de pe forumul vechi, dar acum se pare ca am nevoie de ajutorul vostru). Am o berlina de vreo 4 luni (nascuta in '95), cutie de viteze 5 trepte. De cand am luat-o am observat ca uneori scapa din marsarier (mai ales cand trebuia sa invinga obstacole sau trebuia sa urce), si, foarte rar mai scapa si din a 2-a. Am fost la "doctor" cu ea, care doctor mi-a inlocuit placa de presiune, rulment si disc ambreiaj. Dupa vreo 100 km in care parea ca s-a rezolvat problema, a aparut din nou. Sambata, de cand cu frigul de afara, cand sa ies din parcare am avut nevoie de vreo 15 introduceri in marsarier pt. a ma deplasa aprox. 5m cu spatele; mergea 10 cm dupa care iesea... si tot asa. Dupa ce am mers ceva km, am incercat iar un mers cu spatele si a mers ok; m-am ganadit ca s-o fi mai incalzit uleiul din cutie de nu a mai facut probleme... dar oricum nu e normal ce face oricat de frig ar fi fost afara. Nu stiu daca are legatura cu defectul asta, dar de cand o am intra foarte greu in a 2-a, trebuie urmat un intreg ritual pt. a o convinge sa intre, eventual si fara sa caraie... Cam atat ca v-am rapit destul timp.... Aveti vreo idee care ar putea fi problema/problemele?

Mersi mult.

P.S.: am cautat pe forum dar nu am gasit sa se fi mai postat vreodata o problema asemanatoare. Daca n-am cautat bine.. imi cer scuze.
haiducro
Salut,
aceeasi problema am avut-o si eu, numai ca la mine nu sarea daca tineam cu mana de schimbator. Pana la urma am ajuns sa nu mai pot merge inapoi nici daca tineam cu mana f. tare. Problema era pinionul de mers inapoi de pe trenul mobil. Se tocase mai mult de 70%. Solutia a fost un alt tren mobil si un mecanic care avea acest tren mobil de la dezmembrari (intr-o stare foarte buna).
P.S.: Am fost sa-mi iau unul nou asta-vara si am inghetat cand am vazut ca un tren mobil pt cutie cu 4 viteze era 1.500.000!!!
diaconuliviu
QUOTE(haiducro @ 8 Nov 2004, 11:13)
Salut,
aceeasi problema am avut-o si eu, numai ca la mine nu sarea daca tineam cu mana de schimbator. Pana la urma am ajuns sa nu mai pot merge inapoi nici daca tineam cu mana f. tare. Problema era pinionul de mers inapoi de pe trenul mobil. Se tocase mai mult de 70%. Solutia a fost un alt tren mobil si un mecanic care avea acest tren mobil de la dezmembrari (intr-o stare foarte buna).
P.S.: Am fost sa-mi iau unul nou asta-vara si am inghetat cand am vazut ca un tren mobil pt cutie cu 4 viteze era 1.500.000!!!
*


Poate trenul fix, pe cel mobil pinionul e pe unul dintre "butucii" sincron, daca imi amintesc, caz in care se schimba doar butucul.
haiducro
Pai trenul mobil nu e ala format dintr-un ax si 5 pinioane(pt cutia cu 4 viteze)?
diaconuliviu
QUOTE(haiducro @ 8 Nov 2004, 12:24)
Pai trenul mobil nu e ala format dintr-un ax si 5 pinioane(pt cutia cu 4 viteze)?
*


Trenul mobil (denumire improprie) este de fapt axul care cuprinde pinionul de atac si grupul sincronizatoarelor; se "numeste" asa pentru ca are pe el piese in miscare. Cel fix este cel cu pinioanele "monobloc" si pe care se fixeaza "priza".
george_d
Verifica daca patina e asezata bine si daca tija(nu mai stiu denumirea tehnica) dintre cutie si schimbator nu are jocuri. La mine nu mai intra in marsarier, mai ales iarna, pana cand am schimbat tija aia.
OCEBE
ca improvizatie, fara cheltuieli mari(mai mare e deranjul), se poate inlocui numai pinionul de mers inapoi; sigur ca ideal ar fi sa se schimbe si arborele pinion dar......
diaconuliviu
QUOTE(OCEBE @ 8 Nov 2004, 14:02)
ca improvizatie, fara cheltuieli mari(mai mare e deranjul), se poate inlocui numai pinionul de mers inapoi; sigur ca ideal ar fi sa se schimbe si arborele pinion dar......
*


Asa e, dar daca tot demontezi cutia e preferabil sa inlocuiesti tot, oricum platesti manopera pentru demontare-montare; chiar daca o faci singur, la cita munca e, merita sa inlocuiesti tot.
haiducro
QUOTE(diaconuliviu @ 8 Nov 2004, 11:33)
Trenul mobil (denumire improprie) este de fapt axul care cuprinde pinionul de atac si grupul sincronizatoarelor; se "numeste" asa pentru ca are pe el piese in miscare. Cel fix este cel cu pinioanele "monobloc" si pe care se fixeaza "priza".
*



Mecanicul mi-a zis ca trenul mobil e cel care l-am specificat eu, pt ca el se foloseste la selectarea vitezelor. Si la magazinul de piese auto mi s-a zis la fel. Celalat doar preia miscarea de rotatie a motorului. Si tot el mi-a zis ca "boala" cutiilor de viteze e pinionul de marsarier de pe acest tren, nu cel care se prinde in carcasa.
diaconuliviu
QUOTE(haiducro @ 8 Nov 2004, 14:37)
Mecanicul mi-a zis ca trenul mobil e cel care l-am specificat eu, pt ca el se foloseste la selectarea vitezelor. Si la magazinul de piese auto mi s-a zis la fel. Celalat doar preia miscarea de rotatie a motorului. Si tot el mi-a zis ca "boala" cutiilor de viteze e pinionul de marsarier de pe acest tren, nu cel care se prinde in carcasa.
*


Cum ai spus, trenul mobil (arborele secundar) se foloseste la selectarea vitezelor; adica e acel arbore cu pinion de atac pe care se monteaza pinioanele, sincronizatoarele si tot ce mai e pe acolo. Pe el is montate acele bucse de cuplare in care actioneaza furcile de schimbare.
Trenul fix este cum am spus cel in care intra priza, in speta arborele primar.
Cutia de dacia nu are arbore intermediar - asta ca paranteza.
OCEBE
QUOTE(haiducro @ 8 Nov 2004, 14:37)
"boala" cutiilor de viteze e pinionul de marsarier de pe acest tren, nu cel care se prinde in carcasa.
*



"boala" apare ca urmare a angrenarii incorecte intre pinionul de mers inapoi si arborele pinion si anume are loc o angrenare numai pe o portiune a latimii dintilor si nu pe toata latimea lor; acest lucru duce la uzura rapida a dintilor in zona de contact avand drept consecinta aparitia in timpul angrenarii a unor forte care tind si ajung sa scoata pinioanele din angrenare ("sare din viteza"); din acest motiv este recomandabila inlocuirea atat a pinionului (treaba simpla) cat si a arborelui pinion (treaba mai complicata, mai ales ca ar putea fi vorba si de o imperechiere a pinioanelor de la vit 3 si 4) si, totodata, montarea la pinion a unor distantiere corespunzatoare a.i. sa se asigure o angrenare pe toata latimea dintilor (acest lucru e bine sa se faca chiar si preventiv, cu prima ocazie cand cutia e data jos de pe masina)
diaconuliviu
QUOTE(OCEBE @ 8 Nov 2004, 14:35)
[...] totodata, montarea la pinion a unor distantiere corespunzatoare a.i. sa se asigure o angrenare pe toata latimea dintilor (acest lucru e bine sa se faca chiar si preventiv, cu prima ocazie cand cutia e data jos de pe masina)
*




Si unde montezi acel distantier? asta pentru ca axul pinionului are un canal de siguranta care monteaza fix pinionul. Se strunjeste alt canal? Explica, te rog.
OCEBE
am facut manevra asta cu distantierul acu vreo 10 ani la cealalta cutie care, bineinteles, sarea din mers inapoi; n-am avut curajul (si nici banii) sa schimb tot asa ca am schimbat numai pinionul; n-am facut treaba asta singur ci impreuna cu un mecanic dar, eu unul, nu-mi aduc aminte de canale care sa fi impus prelucrari suplimentare; stiu c-am pus un distantier (o saiba) care imi tinea pinionul ceva mai bagat in angrenare; cum nu mai am cutia aia ca sa zic ca la o adica ma uit prin ea sa vad, da-mi oleaca de ragaz sa caut prin "recyle bin"-ul din capul meu, ca sa-mi aduc aminte destul de exact ce si cum am facut.
diaconuliviu
QUOTE(OCEBE @ 8 Nov 2004, 14:59)
am facut manevra asta cu distantierul acu vreo 10 ani la cealalta cutie care, bineinteles, sarea din mers inapoi; n-am avut curajul (si nici banii) sa schimb tot asa ca am schimbat numai pinionul; n-am facut treaba asta singur ci impreuna cu un mecanic dar, eu unul, nu-mi aduc aminte de canale care sa fi impus prelucrari suplimentare; stiu c-am pus un distantier (o saiba) care imi tinea pinionul ceva mai bagat in angrenare; cum nu mai am cutia aia ca sa zic ca la o adica ma uit prin ea sa vad,  da-mi oleaca de ragaz sa caut prin "recyle bin"-ul din capul meu, ca sa-mi aduc aminte destul de exact ce si cum am facut.
*


OK! ar fi interesant sa-ti amintesti, ar ajuta pe multi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.