Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pornire dimineata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
slaiciprian
azi dacia mea (1982) nu a vrut sa porneasca. electromotorul suna bine, si atat.
bateria e noua, dar am fiert-o un pic, din cauza ca nu facea masa alternatorul cu caroseria, si electricieni auto nu au reusit sa imi zica ce are, a durat pana m-am prins de faza. la mers, indicatorul de baterie urca repede (cam 1 minut) spre verde, dar sta la marginea verde dinspre minus. mai mult nu.
pana azi (si ieri si azi afara ploaie mocaneasca si temperatura ce tinde la zero grade) pornea la sfert.
am aprins cateva secunde farurile (am citit pe aici ca asta activeaza bateria), am invartit un pic ventilatorul sa misc motorul), am folosit socul. nu am cama la pompa de benzina, sa stiu ce e cu ea, dar aseara dupa oprire am adaugat 1.5 litri, caci eram pe negru la indicatorul de benzina.

1. pot adauga o cama la pompa asta? trebuie sa o schimb cu totul?
2. ce sugestii de pornire iarna trebuie sa mai aplic?
3. ce sa modific/schimb/adaug la dacie ca sa nu mai patesc asa?

precizare: am curatat aprinderea acum o luna, cand am pus antigel si am facut schimbul de ulei, si de atunci pornea la sfert.

MULTUMIRI ANTICIPATE!
Ov
scoate si tu furtunul de la filtrul de aer, care intra in carburator si accelereaza o data sa vezi daca scuipa ceva benzina. In felul asta verifici macar daca ai benzina. Daca zici ca-ti invarte bine demarorul, poti sa scoti o fisa, s-o tii apropiata (0,5 - 1 cm) de ceva metalic si sa dai la cheie sa vezi daca ai si scanteie. Scanteia tb sa fie cat mai albastra. Daca e galbuie inseamna ca ai probleme cu aprinderea, sau bateria desi invarte, nu mai are putere pt bobina. Incearca sa pornesti masina impinsa. Daca zici ca pornea la sfert, atunci o s-o ia imediat.
tgg2k
eu nu prea inteleg intrebarile... ai fiert bateria "un pic"?! cam cat vrea sa insemne asta?

hai sa incerc sa-ti raspund la intrebari:
1. in principiu poti adauga cama la pompa de benzina dar nu prea ai de unde sa cumperi cama separat. cel mai simplu ar fi sa iei o pompa din dezmembrari.

2. circuitul de racire sa fie aerisit bine, iar amestecul apa distilata+antigel sa fie in proportii cat de cat normale (nu pui 1 L antigel la 4 de apa)

3. de modificat/schimbat/adaugat poti modifica tot biggrin.gif , incepand de la motor (glumesc). ideal ar fi sa incepi sa vezi ce-i cu bateria aia, daca mai are ceva "zeama" in ea sau ai fiert-o bine de tot. apoi verifici aprinderea sa fie ok (platina - distanta, rotor delcou - contact metalic, capac delcou - contactele metalice, toate 5, fise, bujii, si eventual chiar si bobina sa o verifici ca e in parametrii). precum si carburatorul sa fie curatat bine.

PS. ce ai curatat la aprindere? ce ulei ai pus in ea?
slaiciprian
am fiert-o destul de mult. cand m-am prins ca ceva nu e in regula? era sarit capacul de la ea. am adaugat 2LITRI! de distilata pana la normal (totusi pornea la cheie- rombat cyclon- 66ma- noua). apoi am fiert-o inca de doua ori, dupa am mers cu bornele scoase, pana am gasit pe cineva sa-i dea de capat. oricum, cauza era ridicola, cerculetul ala din capatul firului de la masa alternatorului se asezase in jurul surubului de la caroserie, fara sa mai faca contact. acum ochiul ei magic e verde, lichid are.
ma duc duminica in targul de masini sa cumpar o pompa veche, sa-i pun cama. tot trebuie sa cumpar si o maneta de frana de mana. (a sarit butonasul si nu mai functioneaza. coolspeak.gif
am antigel curat, fara sa mai pun apa.
ce ulei sa pun in aprindere? te referi la cele cateva picaturi de ulei ars de la motor care le-am pus in pasla aceea?
tgg2k
biggrin.gif scuze, acum am recitit ce am scris si mi-am dat seama ca se intelege gresit... erau doua intrebari diferite... 1. ce ai curatat la aprindere? si 2. ce ulei ai pus in motor ("ea" - masina - implicit motorul ei)? eu folosesc 10w40 si stiu ca asta se foloseste cand vine frigul.
slaiciprian
sofer2.gif
CONDUC IAR!
am dus bujiile in casa, le-am pus pe ochiul de la aragaz, le-am incalzit aproape la incadenscenta, le-am curatat cu peria de sarma, le-am pus la loc, si a pornit la sfertul obisnuit. aratau jalnic, nici nu stiu cum mergeau de atata fum si mizerie.
1. ce ai curatat la aprindere?
am smirgheluit platina si capacul delcoului. am pus picaturi de ulei in pasla aceea si pe axul acela mai patratos.
2. ce ulei ai pus in motor
panther 15w40, ceva facut de texaco, la 440mii/4litri. consuma mult (1l/1000km), la completari pun castrol de 180mii sau esso de 140mii, dar la schimb m-am zgarcit. nu pot sa comentez nimic, produce bani masina caci transport marfa cu ea.
nu consumul e suparator, mai mult faptul ca fac mia aia de km in maxim o saptamana. oricum, nu o segmentez. nu am curaj sa desfac un surub la motor, mai bine de atat nu cred ca poate merge.
Tiberiu-Andrei
"am antigel curat, fara sa mai pun apa."Vrei sa zici ca umblii cu antigel fara gram de apa??? blink.gif Eu din cate stiu nu e bine deloc datorita faptului ca antigelul are densitate mai mare decat apa ------>o presiune uriasa pe circuit si se duce dracu pompa de apa(garniturile).Nu cred ca degeaba e scris pe cutie proportia de diluare,eu am unu cu unu si teoretic rezista la -35,asta in conditiile care la mine la Sfantu e frig in draci. biggrin.gif
PaulT
Probabil are antigel gata preparat. dry.gif
slaiciprian
QUOTE(PaulT @ 22 Oct 2007, 19:53)
Probabil are antigel gata preparat. dry.gif
*



090.gif
omul cat traieste invata.
nu am stiut ca nu e bun numai el.
am pus 3 litri de antigel curat (scria pe el 1/1 = -35grade, 1/2 = -15grade)
radiatorul e mic, a mai ramas cred ceva antigel vechi, am pus cei trei litri, la aerisire mai voia, am pus apa ca nu mai aveam antigel, a mai intrat aproape un litru de apa cu ce a mai luat motorul din borcan in prima zi.
trebiue sa mai scot?????
tgg2k
lasa, nu mai scoate nimic ca e bine asa. bujiile si platina eu iti recomand sa le schimbi... nu costa mult: pana in 20 lei un set de bujii bune si 2-3 lei o platina, sau daca vrei ceva de calitate, eu iti recomand (daca gasesti in botosani) platina doduco... e 18 lei dar eu sunt foarte multumit de ea. am 2500 km cu platina asta si nu are nici cea mai mica urma de uzura.

sfat: data viitoare, nu mai curata bujiile cu peria de sarma ca numai le distrugi cu mana ta. eu, daca am nevoie sa curat bujiile (daca sunt in mijlocul drumului sau nu am bani) eu folosesc smirghel cu o granularitate de macar 1500, dar niciodata cu peria de sarma.

cand le cureti cu peria de sarma le faci niste santuri mici, care, mai devreme sau mai tarziu, vor face ca nujia sa nu dea o singura scanteie buna ci mai multe scantei slabe.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.