Hai sa va povestesc si eu aventurile (neincheiate) cu Mio C220.
Am achizitionat 1 buc. device de la un distins co-forumist (acesta il capatase la oferta Renault), cu hartile Europei de Est + Grecia.
Primele constatari: e cam aceeasi treaba cu C250, fara player audio, fara cablu de date (merge orice cablu mini-USB, cam cum sunt cele de la camerele foto) si cu sistemul de fixare pe parbriz schimbat (au renuntat la gooseneck, au trecut la un sistem mai "ferm").
Primele constatari: vine cu MioMap 3.3 cu harti 2007.01 (harta RO era aia de 8,8 MB, antepenultima editie, cam vechi) si manifesta ceva "defazare" fata de situatia in teren (situatie pt. care suspectez si harta, pe langa alte aspecte despre care voi povesti).
Despre cum se pun harti mai noi bla-bla nu pot povesti, ca nu e prea ortodox, tot ce va pot spune e ca aveti nevoie de un instrument cu care sa accesati flash-ul dispozitivului (si in pachet nu e livrat nimic asemanator).
Deoarece acest instrument e necesar si pt. alte operatii "legitime" cu flash-ul (cum ar fi deblocarea -in sensul posibilitatii de a rula alte programe-, adaugarea de voci, skinuri sau pt. plasarea fisierului speedcams a lui DFA) o sa zic mai multe, se numeste "Mio Transfer hack" si, in ciuda numelui, nu constituie vreun warez ci un simplu tool pt. transferul de fisiere pe flash-ul device-ului.
Se gaseste
aici , e in franceza (si e versiunea corecta, e un executabil si 2 dll-uri). E posibil sa trebuiasca sa instalati si driver-ul USB ce se gaseste pe CD/DVD-ul care vine cu PNA-ul. Intotdeauna inchideti programul acesta cu "sortir", nu cu X-ul din colt!
Metoda si fisirele pt "deblocare" (repet, in sensul posibilitatii rularii altor programe) se gasesc
aici.Cu ocazia asta vi se instaleaza si TCPMP (player media), un manager de fisiere, editor de registri si inca niste prostioare. Metoda nu e o deblocare propriu-zisa (accesarea Windows-ului), lucru care am inteles ca nu ar fi prea realizabil la C220.
Partea proasta e ca odata intrat in Miomap se poate iesi doar cu hard-reset (i se poate pune un buton de exit, dar dat fiind faptul ca nu are unde sa iasa genereaza un "fatal error").
Metoda are si dezavantajul ca genereaza erori la incercarea de conectare cu Mio Transfer etc etc...
Dar, veti intreba, la ce bun atata chin? Ei bine, raspunsul este static navigation, mai precis dezactivarea sa.
Static navigation e o functie a chipsetului Sirfstar III si are rolul de a evita "tremuratul" pozitiei in softurile de navigatie "de amatori", cum e si Igo, fapt pt. care nu actualizeaza pozitia la viteze sub 5km/h. Laudabil, insa, in general duce la "defazari" destul de naspa a pozitiei in teren. Si face device-ul inutilizabil ca pieton sau in scopuri de cartografiere.
Si am avut neplacuta surpriza sa fie activat la acest device (se poate verifica si la altele, daca nu indica viteze sub 5km/h si nu updateaza pozitia ca pieton, decat f. greu, in salturi, inseamna ca SN e activat).
Dupa cum zicea cineva functia e buna pt. cei cu tulburari de memorie, ii ajuta sa vada unde au fost cu ceva timp in urma
Pentru dezactivarea sa se folosesc niste programele, cum ar fi Sirftech (
link ) sau SpGPSView (
link download si instructiuni ). Despre procedeul in sine, in special a sirftech-ului, geme net-ul de instructiuni. Important e sa puneti tot timpul unde e cazul COM 2 si baud rate 4800!!!
Pentru utilizare se pun pe un SD impreuna cu un dll, agyshell.dll (
link ), versiunea 13 sau 14 a mers cel mai bine. Si se executa din managerul de fisiere, de aceea am avut atata chin cu deblocarea...
Mai multe detalii
aici si
aici, cu mentiunea ca in cazul C220 e vorba de COM 2, 4800 baud, in toate cazurile.
Cu SN-ul dezactivat situatia s-a imbunatatit, dar tot am defazari de ~15 m fata de unele intersectii, dar suspectez si harta. Am sa compar cu P350-ul unui coleg pt. edificare...
O sa mai scriu daca reusesc realizari notabile
DISCLAIMER: nu raspund de consecintele aplicarii sfaturilor de mai sus. Apucati-va de asa ceva daca intelegeti bine ce faceti, si documentati-va bine, consecintele pot fi neplacute. Bineinteles, exista posibilitatea recovery-ului cu DVD-ul din pachet, dar si asta poate fi dificil in unele situatii.