Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consuma mult!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Pages: 1, 2, 3, 4
SnowMan
Salutare! Am o Dacia Nova GT 1.6 din 1998 pe carburatie. am impresia ca imi consuma mult, si nu cred ca e doar o impresie icon_mrgreen.gif
Ce ma sfatuiti sa fac? Din cate stiu am carburator dublu corp. si desi consuma asa mult nu stiu de ce, dar cu acceleratia la podea nu am reusit sa prind mai mult de 120 km/h.
De asemenea am o intrebare pt cei din Ploiesti. Unde ma sfatuiti sa merg sa imi fac o revizie generala, la care sa fie puse la punct toate: motor, cutie de viteze, frane, directie etc. Reglajul consumului se face undeva la noi? sau macar in Bucuresti stie cineva?
Va multumesc anticipat!

P.S. Nu pun masina pe gaz, desi stiu ca este o solutie, dar viitoarea mea sotie nu va conduce o masina pe gaz sub nici un chip, deci nu o pot trece pe gaz.
sefu_alx
ai cumparat masina de curand si ai obs. ca iti consuma mult sau dintr-o data a inceput sa consume ? posobil sa ai returul infundat sau partial infundat,la carburatorul asta duce la un consum marit
ai umblat la surubul de progresiune sau de reglare al treptei II ?
daca nu-i dai de cap pune-i carburator de dacia 1310..
apollo
recomand un carburator monocorp cu toata caldura.

cu un reglaj bun, nici nu simti diferenta.
Ahrimand
Salutare!
Eu mi-am cumparat o nova de curand, mai putin de o luna, si am aceiasi problema cu ea, consuma mult, nu i-am facut consumul , dar......e clar foarte mare. Nu as vrea sa ii schimb insa carburatorul. Ma gandeam ca poate merge sa ii blochez treapta a doua la carburator si poate consuma mai putin. Stie cineva ce se poate intampla? A facut cineva operatia asta? Sau sa ii pun un carburator Weber cu dublu corp si sa ii blochez un corp?
Kraven
QUOTE(apollo @ 26 Oct 2007, 08:17)
recomand un carburator monocorp cu toata caldura.

cu un reglaj bun, nici nu simti diferenta.
*


De acord.Clar vei avea un consum mai mic si vor disparea si durerile de cap date de reglajele de carburator.
Ahrimand
nu credeti ca se poate ajusta carburatorul cu dublu corp? sub nici o forma?
apollo
il reglezi, dar cat crezi ca te va tine?

eu am monocorp.am scos consum super mic 5-5,5%.

in seara asta fac un galati dus-intors.am sa revin cu info despre consum.

e monocorp, am demaraj,relantiu stabil si-l reglez cum vreau si cand vreau fara mari batai de cap,precum e la dublucorp.

pacat ca nu mai e Mihai007, el stie despre ce e vorba
liviu_buc
salut baieti...problema cu carb dublucorp am avut-o si eu...am rezolvat-o la automarcus sevice dacia din pantelimon...a costat cam 5oo mii anul trecut...consumul cel mai scazut in oras a fost de 9,5 iarna...si consum general in oras cam 1o....iar cat despre car ala simplu sa stiti ca unosc oameni care le ia s 12-13 in oras reglat...un sfat f important.....nu mai lasati rezervorul gol pana la ultima picatura niciodata...ca poate trage gunoaie....eu unul mereu fac plinul apoi merg cam 3oo km si alimentez iar....full si in felul asta fac si consumul...
sefu_alx
QUOTE(Ahrimand @ 26 Oct 2007, 11:54)
Salutare!
Eu mi-am cumparat o nova de curand, mai putin de o luna, si am aceiasi problema cu ea, consuma mult, nu i-am facut consumul , dar......e clar foarte mare. Nu as vrea sa ii schimb insa carburatorul. Ma gandeam ca poate merge sa ii blochez treapta a doua la carburator si poate consuma mai putin. Stie cineva ce se poate intampla? A facut cineva operatia asta? Sau sa ii pun un carburator Weber cu dublu corp si sa ii blochez un corp?
*



nu rezolvi nimic
treapta a IIa incepe sa se deschida cand pedala e apasata cam 3/4 si se deschide pana la apasarea completa
deci in mersul normal rar mergi cu treapta a IIA deschisa,daca o faci sa nu se mai deschida nu faci nimic, si mai pierzi si putere suplimentara la nevoie

vezi ca te contrazici singur wacko.gif
SnowMan
MS MULT PT INFO BAIETZI! Bafta multa cu Novele!
$$ilvviu
QUOTE(liviu_buc @ 26 Oct 2007, 17:33)
salut baieti...problema cu carb dublucorp am avut-o si eu...am rezolvat-o la automarcus sevice dacia din pantelimon...a costat cam 5oo mii anul trecut...
*




Da Liviule, dar cu 500 mii luai un monocorp si o rezolvai definitiv.
Virusake
Acum costa 70 RON carbotestul la AMG, deci iti mai ramaneau bani si de cateva beri.
apollo
chiar azi "cica" am avut probleme cu caraburatorul.

el era problema si eu ma uitam la aprindere...tremura la relanti.

schimb platina, verific bujiile si fisele, capacul delco, dau cheie si nimic.la fel de prost mergea.

pana mi-am adus aminte ca exista acel jiglor de relanti.
l-am curatat i-am dat cheie si toarce frumos.

intrebarea este : DACA AVEAM/AVEATI DUBLU CORP CE I-AS/IA-TI MAI FI FACUT?
$$ilvviu
Intr-o prima faza si-ar fi bagat .... ceva.
Apoi cand i-ar fi venit mintea la cap si-ar fi bagat.... monocorp. tongue.gif
Virusake
Doamne apollo cand am citit ce ai scris tu mi s-a facut pielea gaina. EXACT asa am patit eu de 2-3 ori anul acesta. Tremura ca naiba si uneori nici macar nu statea la relanti (de notat ca am dublucorp 251.gif). La fel ca si tine m-am pus si am schimbat capac delco, fise, platina, scos tur si retur benzina si suflat prin ele, bujiile schimbate de vreo 4 ori intr-un singur an, suflat prin toate gaurelele posibile si imposibile din jurul carburatorului.

Mereu ma rugam sa nu fie carburatorul si mereu era el... Si decat sa ma complic sa il curat singur pentru ca oricum e mult mai dificil ca la monocorp, iar ajungeam client la AMG in Pantelimon...

De multe ori mi-am pus in gand sa pun monocorp, dar nu am facut-o niciodata. Nu stiu de ce dar acum iar ma bate gandul... Doar sa nu mai patesc ce am patit...
anndi
E o idee foarte buna de schimbat carburatorul, cel de Nova este greu de reglat si se infunda foarte repede. Nu este o solutie cel de dacie de 1,4, din punctul meu de vedere. Am incercat si eu ca am auzit pe la unii-altii ca ar fi mers mai bine si trage si mai bine. Spre uimirea mea diferenta de consum era mica si diferenta de putere si demaraj exagerat de mare. Urmatorul pas a fost un solex simplu cu jiglere de 1,8 de passat. Consumul era identic cu cel de 1,4 de dacia, tragea de 2 ori mai bine decat cu cel de Nova. Si chestia care m-a uimit a fost ca nu se mai infunda / deregla.
apollo
anndi, chiar m-ar interesa acest carburator.spune mai multe despre el.cum se face adaptarea sau nu trebuie schimbat nimic si eventual niste poze cu el.
Georginho
Din ce inteleg eu, se schimba doar jiglerele. Asa e? Nu cred ca Passat-ul are Solex. ras hohote.gif
apollo
QUOTE(Georginho @ 29 Oct 2007, 12:54)
d\Din ce inteleg eu, se schimba doar joglerele. Asa e? Nu cred ca Passat-ul are Solex.  ras hohote.gif
*




Solex "computerizat " smile.gif
gabi1
Dar de Pasat dinainte de `80 a-ti auzit...s-au de Audi?Si o parte din astea au solex.

Diferenta la demaraj,fata de cel de 1.4 consta in faptul ca are economizor,adica o supapa care deschide un jiclor in functie de sarcina si cam aceiasi treaba ca la dublucorp de nova.
apollo
intrebarea e : Se infunda asa des?

sincer, nu m-ar deranja consumul de la un dublucorp, dar cand vad ca se infunda des rau de tot si mereu stai si desfa-l, iti sar toti nervii. 022.gif
gabi1
Sa stii ca intr-un an si jumatate am facut 32.000km si nu s-a infundat decat o data,cand am schimbat filtrul de benzina prima data dupa ce am cumparat masina.A 2-a oara abia acum cateva zile a prins o picatura de condens la jiclorul de ralanti dar l-am rezolvat repede ,ca la mine jiclorul de ralanti este pe capac biggrin.gif iar filtrul de aer nu il mai prind in suruburi ca sta foarte bine.

Consumul mixt e intre 8.2-8.5l/100km,eu folosind masina in interes de servici fac foarte multe drumuri scurte in oras iar in afara mai mult drumuri de tara.
In afara consumul incepe de la 6.5 in functie de mers,pana la max 7.5
Aldor
Si eu am dublucorp, anul trecut am facut un drum pana la mare chiar dupa ce am cumparat masina (adica vreo 1100km dus-intors) si am calculat consumul la 5.9-6 litri. Adica am facut plinul si cand am ajuns la Constanta iar am facut plinul si vazut cat am consumat pana acolo. Si acelasi lucru pe drumul inapoi. DUpa aceaa am avut niste probleme si mi-a umblat cineva la carb si de atunci am consum pe la 6.5-7 % afara si pe la 11.5-12 in oras.
M-am gandit si eu de cateva ori daca sa nu pun carb mono dar parca ceva nu ma lasa. Sunt convins ca ar pierde putere masinutza.
apollo
QUOTE(Aldor @ 30 Oct 2007, 11:45)
Sunt convins ca ar pierde putere masinutza.
*




crede-ma ca n-ai sa simti
Georginho
@anndi, mai da-ne si noua cateva informatii.

Cat te-a costat acel carburator?

De unde l-ai cumparat?

Cum se face adaptarea?

Si orice altceva ce ne-ai mai putea spune, in legatura cu carburatorul asta, care sa ne fie de folos.
apollo
QUOTE(Georginho @ 30 Oct 2007, 11:51)
@anndi, mai da-ne si noua cateva informatii.

Cat te-a costat acel carburator?

De unde l-ai cumparat?

Cum se face adaptarea?

Si orice altceva ce ne-ai mai putea spune, in legatura cu carburatorul asta, care sa ne fie de folos.
*




mersi smile.gif
Ahrimand
Eu am facut un drum Cluj-Satu mare si am scos un consum mixt de 8.6 l. Cred ca imi consuma peste 7 in afara si aproape de 10 in oras. Apollo, chiar scoti consumul ala de pana in 5.5? in cazul asta mi-as pune si eu carb de 1,4
apollo
am inteles ca si dublu corpul consuma putin, doar daca e reglat foarte bine.
partea rea e ca nu dureaza mult.

chiar am scos consumul acela.de-l vedeti pe mihai, intrebati-l
Ahrimand
Apollo ai zis ca faci un drum de galati dus intors. ce consum ai scos acum?
tot asa?
apollo
focsani - galati
galati - braila (via branistea)
braila - galati (via centura)
galati - focsani

total benzina = 65RON

tinand cont ca am fost 5 persoane in masina si masina incarcata cat am putut.nu mai vedeam in luneta.

focsani - buzau (dus-intors) = 45RON
focsani - bucuresti 80RON


saptamana viitoare fac iar consumul ca ma bag la un drum de braila.


in caz de nu ma credeti, cum multi fac asta, spune-ti o metoda ca sa va demonstrez.
Ahrimand
k lumea, da' ce benzina ii bagi?
de 98?
apollo
95 premium

i-am bagat fara plumb 95 si nu-mi place.motorul suna mai tare, mai sec si consuma si mai mult
Ahrimand
sunt 74 km dus si 74 intors, asa am gasit pe net.
asta inseamna ca ai scos cam 9l/100km.
apollo
pana unde?

la buzau?da.din focsani pana la pod la maracineni.dar plus in buzau cat m-am foit si in focsani.eu zic de la plecarea din pompa pana la reintoarcea in pompa.

5 in masina ca fusesem intr-o sambata la o pizza.

am avut un total de 209km cu un consum de 6.3%


la bucuresti am fost mai lejer.


am pus de 80RON la un total de 404km dus-intors.am lasat masina in bucur-obor ca era jale cu traficul pe acolo.

la 404km mi-a luat 23.5 l adika 5.8%


depinde foarte mult de cum merg cu ea.

am reusit sa-i fac consumul la relanti.
la relanti cu aeroterma pornita la treapta 3, mi-a luat 0.850gr/h

eu zic ca e bine ca un golf break cu motor de 1.9 diesel ia la relanti la ora 0.600gr
Ahrimand
asa da....
cred ca o sa imi pun si eu un carburator de 1400, am sa ma uit cu atentie la topicul cu carburatorul sa nu uit ceva.
mersi mult!
Aldor
Ce legatura are aeroterma cu consumul de benzina?
Daca am intrebat o prostie, sa nu radeti de mine, mai bine explicati-mi ca io chiar nu stiu blink.gif
apollo
cand pornesti motorul fara nici un consumator, el merge in regim normal.

acum din cate stiu,sper sa nu zic vreo prostie, in momentul cand dai drumul la consumatori(ex.aeroterma), alternatorul intra in excitatie si nu mai stiu ce opune o mica forta ceea ce face ca turatia motorului sa scada si apoi sa-si revina.

nu ati observat ca atunci cand aprindeti farurile sau da-ti drumu la aeroterma, se simte ca scade turatia motorului?

asta e din cauza alternatorului care debiteaza curent atunci.

eu asa stiu.sunt niste magneti care se polarizeaza invers sensului de roatie al alternatorului si din cauza asta merge putin "infranat".

care ma contrazice sau completeaza?
djasu82
Nu sunt magneti magneti nu se alimenteaza cu curent de la releu tongue.gif . Exista o bobina de excitatie in alternator in care ia nastere un cimp electromagnetic atunci cind intra un consumator in functiune. Si da incepe sa pape benzina mai multa sau daca nu scade turatia si ramane acolo wink.gif Eu nu stiu de ce nu va montati filtre la intrare in pompa de benzina si la iesire din pompa de benzina , in primul rand filtrati benzina pentru a salva pompa si in al doilea rind inca un filtru tampon intre pompa si carburator. Va puteti monta carburator dulbu de lada 2105 wink.gif daca il gasiti biggrin.gif veti fi multumit si la consum si putere , nu e progresiv cum e cel dublu corp de nova. A si inca ceva se pot mari jigloarele la carburatorul de 1400 cel monocorp daca tot vreti putere. Si cel de nova consuma putin da daca este intretinut . Multi doresc putere demaraj alti vor consum mic , fiti siguri daca acelerati motorul pina la 3000 de ture cind e rece va papa benzina aiurea wink.gif
apollo
stiam eu ceva de alternator si treburile astea.

eu nu vreau sa am consum mare si asta am obtinut.cat despre viteza si demaraj, nu prea observ diferenta.

se duce 130km/h cred ca si mai mult dar nu risc, demaraj am, forta am destula.ce altceva sa mai cer de la ea?
Aldor


Pai nu are deja din fabricatie un filtru la intrarea in pompa de benzina? Eu am un filtru acolo, era deja acolo cand am luat masina.
apollo
QUOTE(Aldor @ 1 Nov 2007, 18:12)
Pai nu are deja din fabricatie un filtru la intrarea in pompa de benzina? Eu am un filtru acolo, era deja acolo cand am luat masina.
*




dar filterele astea se mai curata si ele la un anumit numar de km sau la un schimb de ulei schimbi si filtrele de benzina si cel de ulei(normal)

si filtrul din carburator se mai curata.

sunt filtre din hartie care le schimbi si cele decantoare care se curata.

cand se imbacseste unu ori trage pompa greu ori impinge greu, deci strici si membrana la pompa.
Aldor
Filtrul de ulei normal ca se schimba la fiecare schimb de ulei, eu in general nici nu astept 10.000 de km sa fac un schimb. Filtrele de benzina inca n-am schimbat, deci ma gandesc ca ar fi cazul. N-am stiut decat de cel dinaintea pompei de benzina, unde mai este altul?
Da' filtrul de aer cam dupa cati km schimbi? Ca am facut vreo 14.000-15.000 cu asta pe car il am, poate ar fi cazul sa bag unul nou.
apollo
daca pe sticla de ulei zice ca se schimba la 10.000, mai bine il schimbi la 8.000.

filtrul de aer, tot asa...5000-8000km.

dupa pompa ar mai fi bun un filtru si vezi ca mai e un filtru in carburator.unde vine turul.se desface cu o cheie de 17 sau 19.dar ai grija cand strangi.nu prea tare ca se fisureaza carburatorul acolo unde e filetul.am patit-o
Aldor
QUOTE(apollo @ 1 Nov 2007, 19:46)
daca pe sticla de ulei zice ca se schimba la 10.000, mai bine il schimbi la 8.000.

filtrul de aer, tot asa...5000-8000km.

dupa pompa ar mai fi bun un filtru si vezi ca mai e un filtru in carburator.unde vine turul.se desface cu o cheie de 17 sau 19.dar ai grija cand strangi.nu prea tare ca se fisureaza carburatorul acolo unde e filetul.am patit-o
*



Dupa pompa de benzina filtru din acela cum e cel care e inainte de pompa?
apollo
nu stiu de care filtru ai inainte de pompa.
poti pune si dupa pompa si inainte filtru din acela de hartie de "unica folosinta" cu s-ar zice.
Aldor
Am din acela care arata ca o cutie de medicamente din acela de plastic, transparenta.
djasu82
Inainte de pompa se pune un filtru decantor ( adica il poti scoate spala si monta la loc) dupa pompa de benzina se pune un filtru de benzina cu hartie in el . Acest ultim filtru protejeaza pe cel din carburator ca sa nu il mai desfaci tot timpul risti sa strangulezi filetul la filtru din carburator . Filtrele acestea se schimba atunci cind schimbi si ulei nu costa mult in jur la 5 lei:P. Loativa senzorul gotronic si aprinderea at011 cu siguranta veti avea arderea foarte buna si consumul se reduce wink.gif.
apollo
senzor gotronic?aprindere de care?
da mai multe detalii, te rog, si eventual preturi si poze daca se poate.

chiar ma intereseaza.
Aldor
Si pe mine.
Cum arata filtrul ala de hartie si unde se monteaza mai exact?
apollo
ceri la orice magazin filtru de hartie.sunt diferite dimensiuni.
il montezi intre pompa de benzina si carburator.undeva pe furtun.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.