Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1310 injectie - consum enorm
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
gelu76
Salut,
Am o dacie berlina 1310 pe injectie, an de fabricatie 2003, primita de la firma la care lucrez, de aproximativ 4 luni.
Cand am preluat-o, avea un consum de aprox 9-10 % urban. La un moment dat, dupa aprox 2 luni. consumul a luat-o razna. In momentul de fata consuma aprox 18-20 %.
Merg cu ea in service de aproape 2 luni, timp in care am schimbat: catalizator (acesta trebuia sa il schimb in urma controlului ITP la care nu a iesit consumul de noxe in limite), motoras clapeta injectie, injectia si ieri am schimbat sonda lambda.
Problema persista. Pana ieri cand supra-turam motorul, scotea si mult fum negru pe teava de esapament si tot timpul se simtea miros de benzina in masina (mai ales cand sunt in stationare cu motorul pornit). Gazele de esapament au si ele un miros puternic de benzina.
Sincer nu mai stiu ce sa fac, dar problema cea mai mare este ca nici cei din service nu mai stiu (chiar cu 5 min inainte de a posta pe acest forum am vorbit cu mecanicul la telefon). Pana acum 2 saptamani, putea fi pusa pe calculator, dar de acum 2 sapt le-a schimbat programul si nu se mai conecta la calculatorul ei. Cand au fost efectuate testele, aparea o singura eroare ... la injectie, si din cate am vazut, in detalii erau 2 probleme de rectificat : de reglat relanti si inca ceva, dar nu mai tin minte ce anume. De fiecare data au reglat cele 2 probleme, si la o retestare cu calculatorul, nu mai aparea nici o eroare. Asta pana la urmatoarea vizita in service, cand iar apareau aceste erori la un test cu calculatorul.
Orice sfat, idee sunt binevenite.
Multumesc

PS. inca mai scoate fum negru pe teava de esapament cand turez motoru in aprox 3500-4000 rpm
PS2. au fost schimbat esi bujiile
PS3. au umblat si la motor (distanta la jiglere)
Ov
retur infundat ???
e nasol ca da cu fum negru (benzina ne-arsa) ca probabil deja ai stricat si catalizatorul nou
gelu76
au verificat si returul. au scos de la motor un furtun pe care au pus o pompa de aer. e totul ok.
PS. scuze pentru eventualele inexactitati sau greseli, dar la mecanica sunt = 0.
nelu
Avand amestecul bogat (fum negru, miros de benzina) s-ar putea ca sistemul de injectie sa masoare eronat temperatura motorului din cauza senzorului de temperatura defect (un termistor de fapt) sau a contactelor electrice imperfecte. Variatia rezistentei acestuia este data in documentatia despre injectia monopunct care poate fi accesata prin link-ul de la topicul dedicat special daciilor pe injectie.
S-ar mai putea ca injectorul sa nu inchida bine din cauza depunerilor.
gelu76
pai abia a fost schimbat (injectorul). adevarul este ca nu m-am potrivit ca timp cu seful parcului auto si am mers de cateva ori cu 2-3 l/rezervor. Dar de fiecare data cand simteam ca e un gunoi in injectie, mergeam putin cu motorul supraturat si totul revenea in normal (sau cel putin asa detecta urechea mea). Inca o problema care apare cam la 2 zile, in timp ce sunt in mers, cateodata (cam 1 data la 2 zile), simt ca un fel de hop in motor (ca si cum as folosi frana de motor, dar ceva mai "dur"), moment in care se apinde si becul din bord de la bujii.
$$ilvviu
Filtru de aer super imbacsit?
Intreb si eu... desi cred ca asta e primul lucru la care s-au uitat in service.
Ov
QUOTE(gelu76 @ 26 Oct 2007, 10:31)
se apinde si becul din bord de la bujii.
*



ala e becul care-ti raporteaza ca ai o eroare la injectie !
ghitza
iti da in nas de la releul care itit tae pompa de benzine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.