Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: schema de functionare GPL
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
nmg
Stie cineva pe undeva o schema de functionare a instalatiilor GPL Super Gas ?
Pana sa-mi pun GPL, imi rezolvam singur toate problemele, dar acum trebuie sa stau dupa mecanic....E frustrant ! huh.gif
nmg
M-ar interesa sa cunosc modul de functionare si reglajele care se fac la ea. Mi-am pus-o de curand si am impresia ca imi consuma foarte mult, in jur de 15 - 18%. Am vazut topicul deja postat cu reglajul GPL dar pana nu inteleg de ce trebuie rasucit un anume surub, nu-mi bag nasul.

Inca nu sant lamurit exact cum functioneaza si n-am chef sa dau bani pe incercari.
Daca ma poate ajuta cineva in acest sens, i-as ramane recunoscator.
adumitrachy
nu mi-ai spus ce fel de instalatie ai, dar, cred ca ai ca a mea.


Cam asa se regleaza:
*pe pulmon trebuie sa ai 2 "suruburi" pentru reglaj; ai unul cu cap de zece si unu cu cap rotund, dintat. Astea se regleaza in felul urmator: cel cu cap de piulita se strange pana la capat(i se mai spune relanti gros), iar celalt, il strangi pana cand vezi ca relantiul functioneaza fara rateuri(i se mai spune si relanti subtire)
*dinspre pulmon spre carburator ai un surub.Asta il strangi pana la capat, dupa care dai drumu la exact 4 ture complete. Daca ti se pare ca trage prea tare, mai strange o jumatate de tura.Daca ti se pare ca nu prea trage, mai dai drumu cu o jumatate de tura.Atentie:doar o jumatate de tura, nu mai mult.


Dupa ce ai facut reglajele astea, ar trebui sa iti consume 8,4 in afara, iar in oras depinde.
nmg
Am sa incerc asa, mersi frumos.
ady_KPK
Eu am decat un surub pe plaman... stie careva cum se regleaza instalatia asta ca ma chinui cam de mult sa o fac sa scada sub 13% si nu am reusit...??? (Am odacie din '99)
adumitrachy
Cand umbli la surubul ala, ce se imtampl?Iti scade brusc relantiul, sau are acelsi rol ca si surubul de aer de pe carburator?
ady_KPK
QUOTE(adumitrachy @ 8 Dec 2004, 00:34)
Cand umbli la surubul ala, ce se imtampl?Iti scade brusc relantiul, sau are acelsi rol ca si surubul de aer de pe carburator?
*



Da cand umblu la surubul de pe plaman se modifica relantiul... eu l-am pus in asa fel incat sa obtin turatia maxima la relantii...
adumitrachy
Pai de ce?In cazul asta , iti trage mai mult aer si iti scade si puterea.CUm se comporta masina?Trage, sau e un pic cam puturoasa?La mine, relantiul e ~ 800
ady_KPK
Pai m-am gandit ca se regleaza la fel cum se regleaza aerul la carburator pe benzina...S-ar putea sa me insel poate ma lamureste cineva pana la urma...
adumitrachy
Eu stiam ca relantiul pe gaz trebuie sa fie mai mare decat cel pe benzina cu ~ 50 turatii.
mewtwo
Am si eu o chestiune de intrebat : cum este controlat debitul de gaz cand accelerez ? Adica ce anume parghii sunt actionate ? Am vazut o instalatie dintr-asta insa nu m-em uitat prea in amanunt la ea !
ady_KPK
Cred ca o sa ma duc zilele astea la un service sa mi-o regleze... Poate sa-mi recomande cineva un service gpl...? Si cam cat ma costa?
adumitrachy
Pe tester in iasi am dat 350k, iar alta data cand m-am dus sa mi-o regleze la mana(tot atunci m-a invatat cum sa o reglez singur) nu a vrut sa imi ia nici un ban.
ady_KPK
Chestia e ca eu sunt din Bucuresti...si e cam departe... Am vazut azi un service pe aici pe langa mine dar nu prea prezinta garantie, oricum cred ca o sa ma duc maine sa vad cum sta treaba.
ady_KPK
Am fost azi la service si mi-a reglat-o cu tester de noxe, m-a costat 150000. Acum astept sa vad cat consuma...
adumitrachy
Ti-au obturat cumva filtrul de aer?
ady_KPK
Nu! S-a uitat la el si l-a lasat asa cum era.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.