Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
gygy
Nu stiu ce are motorul asta, dar mi se inegresc bujiile aproape instantaneu ( 5-10km).Carburatorul e curat, reglat, fise bune, platina buna, aprindere electronica.
Sa fie nevoie de set motor asa rapid ( 71k km reali) . Inca ceva, papa ulei. In 1500 km am completat cu 1L de ulei.
roland
E cam gata motorul. Papa mult prea mult. Nu iti scoate fum albastru la greu? Ar trebui...
DaniCom
Daca consuma ulei si scoate fum albastru e nasol.Ai segmenti cocsati.
thedragon
ar fi de recomandat ca in viitorul apropiat sa faci o revezie a motorului smile.gif inca nu iti mananca mult ulei ! am atins performanta ca sa imi manance la 150 km 1 litru` de ulei smile.gif asa ca nu este mult 1 litru la 1500 kilometri ! DAR cand o sa iti mareasca consumul de ulei ar trebuie sa schimbi segmentii
PaulT
In cartea lui Mondiru scrie ca este necesara reparatia capitala in momentul in care completarile depasesc 1l la 1000km.Mie imi consuma la un moment dat 4l ulei la 1000km(niste segmenti Goetze care nu erau Goetze... radmasa.gif ),si trebuia sa curat bujiile pe la 5-600km.Cred ca tu ai amestecul f bogat sau mergi mult cu socul tras.La consumul asta de ulei nu se innegresc bujiile in 10km.
Tiberiu-Andrei
Depinde si de lungimea drumurilor poe care le faci cu masina.Desi iti papa ulei,ii mai prinde bine sa-i dai cocs asa pe la 80-90 cativa km sa se mai curete bujiile alea.
gygy
Sincer de 90 / h nu am trecut inca , cat despre segmentat , am zis sa astept pana la primavara si sa fac tot setul. E posibil sa fie nevoie decat de segmentare si restu sa fie bun?? In 1500 km am schimbat 3 seturi de sinteroame. Acuma am pus bosch , sa vad cat or tine astea sad.gif. Asa ,ca idee, cat ar costa niste segmenti de uzina?
thedragon
deci segmentii ar fi recomandat goetze am pus pe masina si is foarte multumit ! cand schimbi segmentii mai trebuie sa schimbi si camesile (daca este nevoie, acum depinde si de mecanic),cuzineti, garnitura chiuloasa , filtru ulei, ulei, si lichid de racire ; cam asta am schimbat eu la motor si cam asta o sa schimbi si tu cred ca mai putin camesile . segmentii goetze costa 80 roni , poate sa coste mai mult sau mai putin , depinde de unde ii cumperi wink.gif
tgg2k
pana in primavara ai destula vreme sa strangi cativa bani... schimba macar segmentii, daca nu vrei sa-i faci chiar RC (pe mine m-a costat cu totul: piese, rectificat, consumatie, etc., vreo 1500 RON). segmentatul in cj e 150 RON manopera plus segmentii (goetze gasesti pana in max. 150 RON). operatiunea dureaza cateva ore, depinde de mecanic.

pana sa imi fac RC, eram si eu cam la performanta lui PaulT si thedragon... 4-5 L ulei la 1000 km... acum sunt mandru ca desi setul motor e nou, facut de mine, consuma cam ~500 ml la 3500 km.
gangara
aceeasi problema o aveam si eu cu bujiile "asezonat" cu un consum mare de ulei... l-am segmentat insa mecanicul nu a fost chiar foarte bun,ramanandu-mi o trepidatie la motor la relanti. oricum bujiile nu se mai inegresc, iar ulei nu mai consuma deloc...atentie...sa folosesti macar segmenti Borgo..
Merced
Ma indoiesc ca problema ta e neparat legata de segmentii pe duca. Bagi benzina dubioasa in ea? Ca daca bagi cine stie ce zeama e normal sa se faca varza bujiile in cativa kilometri, mai ales daca are apa in ea.
Mie-mi mancase cam un litru in 2400 de kilometri asta vara, ulei RO3. La ultimul schimb am bagat BP 15W40 si am facut acum vreo 1400 km de atunci. Nivelul nu pare sa fi scazut, ba chiar e un pic crescut, din pricina ca primele 3 minute de la pornire stau cu socul tras ca altfel moare. Daca nu turezi motorul excesiv n-ar trebui sa ai consum de ulei, mie mi-a papat cu precadere la drum lung mers cu 110-120, boala motorului vechi. Acum nu prea mai depasesc 90 si n-am belele.
geopsi
lol, poi tu esti cam norocos! mie imi consuma ulei cu carca la nici 40000km adica 2-3l/1000km. bujiile se inegresc si ele dar ce ma doare pe mien asta???daca sunt negre nu mai merg? faza e ca bujiile bosh mi-au facut cea mai mare surpriza, sa sara din locsorul ei, in schimb am niste bujii no name care merg super bine! si nush cum o fi treeba cu motoarele astea dar chiar daca consuma ulei,inegreste pistoanele, merg ci socul tras, nu imi aduc aminte sa imi fi dat vreodata in nas daca e motorul cald sau sa nu mearga rotund!
unikat45
dupa parerea mea mai poate face cam 10.000 km pe putin fara probleme.. eu cam asa am facut.. ..pana la faza de consum de 0,5L/100 km si chiar si atunci cand consuma atat daca nu opream motorul la drum lung nu aveam probleme cu bujiile pe parcursul deplasarii... daca opream motorul...era acelasi lucru fie ca mergeam 10 sau 50 km dupa cateva opriri deja mergea in trei .....
ai grija sa verifici mereu uleiul si totul va fi ok daca il mentii "pe joja"..
nu ar fi rau sa incerci sa mergi putin mai turat si sa eviti subturarea pe cat posibil....dar totodata incearca sa mentii un regim constant de functionare al motoruluik peste 2200 rpm.....mai dai talpa din cand in cand si se vor curata si bujiile...(mergi cu ea peste 3000 rpm) eu asa ii faceam si o mai scoteam din boale fara sa scot bujiile non stop....tot din experienta iti spun daca bujiile au distanta mare intre electrozi si mai mergi eventual si pe GPL.... poti reduce distanta la 0.45-0.5 in loc de 0,6 sau 0,7 si va merge mai ok in sarcina - trage mai bine si nici nu se vor innegri asa repede....
cand toate trucurile aste nu mai tin....atunci set nou+eventual rectificare arbore si cuzineti + tot tacamul de operatiuni ..
gygy
QUOTE(Merced @ 31 Oct 2007, 18:03)
Ma indoiesc ca problema ta e neparat legata de segmentii pe duca. Bagi benzina dubioasa in ea?
*



Bag benzina de la petrom , 95 , fara plumb.

Sa fie din cauza uleiului?? Nu am schimbat niciodata tot uleiul, doar am mai completat, si e posibil sa fi bagat 2 feluri de ulei icon_mrgreen.gif ( erau de la vechiul proprietar).
iuly82
cele mai bune bujii pt dacie sunt Sinterom, cat despre ulei vezi sa nu cumva sa ai pierderi....
roland
Da-mi voie sa te contrazic. Asta e din categoria "nu pune ulei scump in Dacie ca nu merita". Sinterom nu e unul dintre cei mai buni producatori de bujii sau alte chestii. Bujiile echivalente Bosch, Brisk, NGK, etc... nu sunt inferioare Sinteromului. E drept, sunt mai scumpe.
De ce spui ca Sinteroamele sunt cele mai bune pentru Dacie? Nici macar uzina nu mai punea pe berlina Sinteroame, ma refer in fabrica.
argon
QUOTE(iuly82 @ 5 Nov 2007, 14:34)
cele mai bune bujii pt dacie sunt Sinterom, cat despre ulei vezi sa nu cumva sa ai pierderi....
*




si eu eram odata de aceasi parere, dar nu e asa, am avut si Sinterom, si Brisk, si Denso, si Bosch, si NGK, si cele mai bune bujii pentru Dacie sunt cele mai scumpe pe care ti le poti permite , poti fii sigur de asta, valabil si la ulei, si la toate consumabilele.
djasu82
Numai Champion L87YC nu l-ai avut wink.gif , eu sunt foarte multumit de el si pot spune ca lucreaza cu aprinderea CDi multiscintee. Am deja 10000km parcursi si bujiile pe interior sunt curate albe iar eletrodii sunt maroni.
caesar07000
dat search si n-am prea gasit pe unde sa expun problema mea asa ca postez aici....

se da una bucata dacia break din 94 cu motor de 1300...

problema: nenoroceste bujii in disperare...
am pus si sinterom si bosch si brisk, si renault, si equiem, si cam de toate felurile...
si de motor de 1,3 si de motor de 1,4, si de-alea cu rezistenta (cu r in codul de pe bujii) pana m-am saturat....
e pe toane...
in loc sa dea scanteie unde trebuie, da prin (pe) izolatorul electrodului central...
sunt nevoit sa schimb bujii chiar si dupa doar 20-30 de km...
mai nimeresc din cand in cand si unele care tin cateva sute sau o mie si un pic de km, dar dupa aia e jale....
am in momentul asta bujii puse de vreo 50 km, si alte doua seturi de rezerva noi in masina..... ca innebunesc!!!
descriere: setul motor e bun (pentru ca acum 5000 km am trecut cu el de rar la gaze pe bune), nu papa ulei, nu pierde, etc...
am garnitura de chiulasa ciupita un pic, adica asta vara avea tendinta de a fierbe la mesrul prin oras, in rest motorul merge ceas, nu bate, nu intrerupe, nu tacane, aprinderea si avansul sunt reglate bine, nu scoate fum albastru, etc... cand e turata rau, adica de pe la 3500 in sus scoate fum negru...

nu afuma bujiile.... sunt caramizii spre gri la culoare....

nu mai stiu ce sa-i mai fac.....

vorbit cu 3-4 "mecanici" - habar nu au....

aveti vreo idee ce are? mad.gif mad.gif mad.gif
Merced
Ce trebuie sa intelegem prin "nenoroceste bujiile", ca mai jos scrii ca nu le afuma.... huh.gif
djasu82
Aprinderea ta e cea clasica de pe dacie adica platina condensator si bobina de inductie sau ai o aprindere eletronica (inductiva) ? S-ar putea ca tu sa ai fisele tip sarma biggrin.gif , schimbale cu fise tesla , a un rotor ( lulea) bosche te-ar ajuta si un capac de delco beru. Pe langa asta vezi ca ai prea strans surubul de amestec motorul tau mere mai mult cu aer decat cu benzina biggrin.gif. Mai desfa un tur de la surubul de amestec si mai strange usor pe cel oblic de la clapeta de acceleratie. A si mecanici se uita ca musca in lapte fiindca nu sunt mecanici de meserie cam rar vezi asa ceva si acei oameni ai intalnesti printre blocuri nu la service. Toti daca stiu sa surubareasca la un surub sa puna o siguranta ceva pe la motor gata sunt mecanici de nota 10 cand colo te lasa chel la buzunar si treaba tot nu ti-o face.
caesar07000
QUOTE(Merced @ 16 Dec 2007, 10:12)
Ce trebuie sa intelegem prin "nenoroceste bujiile", ca mai jos scrii ca nu le afuma....  huh.gif
*



QUOTE(caesar07000 @ 16 Dec 2007, 09:38)
nenoroceste bujii in disperare...

in loc sa dea scanteie unde trebuie, da prin (pe) izolatorul electrodului central...

*






QUOTE(djasu82 @ 16 Dec 2007, 11:46)
Aprinderea ta e cea clasica de pe dacie adica platina condensator si bobina de inductie sau ai o aprindere eletronica (inductiva) ? S-ar putea ca tu sa ai fisele tip sarma biggrin.gif , schimbale cu fise tesla , a un rotor ( lulea) bosche te-ar ajuta si un capac de delco beru. Pe langa asta vezi ca ai prea strans surubul de amestec motorul tau mere mai mult cu aer decat cu benzina biggrin.gif. Mai desfa un tur de la surubul de amestec si mai strange usor pe cel oblic de la clapeta de acceleratie. A si mecanici se uita ca musca in lapte fiindca nu sunt mecanici de meserie cam rar vezi asa ceva si acei oameni ai intalnesti printre blocuri nu la service. Toti daca stiu sa surubareasca la un surub sa puna o siguranta ceva pe la motor gata sunt mecanici de nota 10 cand colo te lasa chel la buzunar si treaba tot nu ti-o face.
*





si pe clasic si pe electronic inductiv se manifesta la fel..... am deja fise tesla... am schimbat la capace de delcou.... lulea nu mai zic....


sa fie totusi din cauza garniturii de chiulasa putin ciupita??? wacko.gif
djasu82
Ati spun doar atat tu nu folosesti bujii care sa lucreze la temperatura respectiva. Fa bine si cauta champion L87Y poftim si diagrama bujiilor folosite la motoarele dacia. user posted image
caesar07000
am motor de 1300 adica de 1289 cmc, asa cum spuneam in primul post, deci in nici un caz L87Y.....
nu faceam galagie pe forum doar de dragul galagiei..... de ce pana acum 3 luni motorul mergea cu orice natzie de bujii????? mama lor de bujii.... iar acum cand da de un pic de umezeala le nenoroceste???? sa fie ceva la instalatia electrica???
djasu82
Caesar07000 datele astea de jos de la tine dacia 1310 1994 break - tr 78 cys ce reprezinta a cui e masina? Si uitate in diagram pentru motoarele de 1289 de cmc sunt primiele bifate de ex : 14N18 sinterom W8AC bosch L88A champion ....B5HS ngk . Nu pune ori ce bujie fiindca difera coeficienti de temperatura si asa se duc naiba.
caesar07000
[attachmentid=1627424100]masina e a mea. a avut motor de 1,4, dar acum doi ani a crapat blocul motor si i-am pus motor de 1,3 de la dezmembrari.... intre timp i-am bagat set acum vreo 25.000 km, de aia a iesti combinatia break 1310 cu motor de 1,3.

si chiar crede-ma ca nu conteaza ce tip de bujii ii pun: de 1300, de 1400 sau chiar de injectie, tot le busheshte... sambata i-am pus sinterom np18 si azi a bushit 3 dintre ele. a scapat cea de la cilindrul 3. acum am un sinterom np18, un equiem RC42s (pt injectie) un brisk si inca un equiem R42s (pt carburatie), si am facut 150 km si vad ca astea nu dau bushituri... dar dumnezeu cu mila... cine shtie cat or sa tina.... ca fac zilnic cam 150 - 200 km...

sa fie scanteia prea puternica? am apriderea asta, singura modificare i-am pus ca final un mosfet canal n irf740...
djasu82
Ia sa te uiti pe net sa vezi si tu la ce tensiune lucreaza biggrin.gif 400 ati spun eu D-S si curentul e de 10A . Poate un buz 91 asa cine stie dar tot nu rezolvi nimic biggrin.gif. Combinatie brec 1310 cu motor de 1300? te inseli poate cu jigloare de 1300 biggrin.gif asta da wink.gif .Uite aici o schema de aprindere de zile mari . user posted image
caesar07000
IRF740
N-CHANNEL 400V - 0.46Ω - 10A TO-220
PowerMESH™II MOSFET
(1)ISD ≤10A, di/dt ≤120A/μs, VDD ≤ V(BR)DSS, Tj ≤ TJMAX.
 TYPICAL RDS(on) = 0.46Ω
 EXCEPTIONAL dv/dt CAPABILITY
 100% AVALANCHE TESTED
 LOW GATE CHARGE
 VERY LOW INTRINSIC CAPACITANCES


citez acum din datasheet....
dar hai sa nu deviem de la subiect...
ca vad ca nu faci altceva decat sa biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif adica doar hi-hi-hi ha-ha-ha....

daca spun ca am pe masina motor de 1289 cmc atunci asa e, ca nu sunt un dobitoc!!! dar hai sa ne ciondanim aici doar de dragul de a face conversatie!!!! ce vrei sa-ti dau o poza de pe cartea de identitate a masinii cu omologarea rar???? sau esti toma necredinciosul si vrei sa vezi cu ochii tai masina??? ce dracu???
apreciez faptul ca imi raspunzi pe forum si ca poate chiar vrei sa ma ajuti, dar hai sa nu ne pierdem in detalii.... ca daca as mai fi avut pe masina motorul de 1400 si bushea bujii tot ca asta nu cred ca mai pierdeam atata vreme si eu si tu cu chestii de genul e alba ca zic eu ca e alba si nu neagra cum zici tu....

imi pare rau ca -ti spun asta, dar in configuratia asta merge din 2004 fara sa faca probleme, pana asta vara, cand e clar ca s-a intamplat ceva pe "acolo pe la motor".
pe masina cand aveam bu 208 ca final cu contact la platina trecea prin bobina de inductie un curent mediu de 3,2 amperi, cu bu 931 3,7 amperi, iar cu irf740 curentul mediu prin bobina ajunge la 4,3 amperi asta fiind motivul pentru care am optat sa pun irf 740..... al carui curent mediu de varf este de 10 amperi, la o tensiune maxima drena sursa de 400 volti, si nu valoriel pe care le dai tu pe care cred ca le-ai citit din datasheetul lui [B][I][B]IRF 640


de ce pana acum ceva timp mergea fara sa distruga bujiile si acum nu mai merge??
am verificat pana acum: alternator, punte de diode, releu de incarcare, am refacut chiar si aprinderea de la zero si tot la fel face.... pentru mine e clar: e ceva la motor!!! carburator, supape, chiulasa, avans, amestec, sau dracu stie unde!!!

am eliminat aprinderea, mergand pe cea clasica: rezultat: tot busheshte bujiile....
am incercat tot ce am shtiut pana acum.....

ma gandeam ca poate a mai patit cineva de pe forum faza asta....
si ma poate ajuta cu o sugestie, o idee, cu ceva....
djasu82
SCHIMBA BOBINA CA AI ZAPACITO Apropo tensiunea inversa poate sa urce si la 600v daca bobina de inductie e legata invers . Poate chiar asa o si ai e legata invers de face praf bujiile biggrin.gif s-a mai discutat .
caesar07000
e schimbata acum 2 saptamani.
la fel face.

17 Dec 2007, 23:51:
distruge bujiile cand da de umezeala, adica ploua, e ceata sau ninge.
experimentarile cu tranzistori finali le faceam acum doi ani, deci de doi ani am mers cu aprinderea cu irf 740 fara sa-mi faca probleme...

17 Dec 2007, 23:53:
bobina e legata asa:semnul plus de pe bobina merge la plus, semnul minus de pe bobina merge la aprindere, dar o sa incerc sa la inversez poate nu mai face.

n-am modificat nimic la masina inainte de a incepe sa-mi faca probleme.
djasu82
La chiuloasa ai mai loat din ea? sau nu dupa ce ai refacut motorul? Ai culbutori reglati cum trebuie 0.12 si 0.22 ?
caesar07000
n-am rectificat chiulasa, iar colbutorii sunt reglati....

pe aici prin pitesti a nins sambata si acum e un frig de mori....
dar cum se face un pic cald, cred ca o sa-i desfac chiulasa sa vad ce se intampla prin motor, si o sa-i refac iar reglajele... oricum pot face asta doar sambata dupa-amiaza si duminica deci tre' sa fie si cald si week-end ca'n rest muncim si eu si masina, si nu week-endu' asta ca ma duc la tzara la mine la teleorman, deci poate undeva pe 29-30 sau 6-7 ianuarie...

ca in ritmul asta in care imi papa bujiile nu mai rezist mult...... wacko.gif
djasu82
Si delcoul si luleaua cum se prezinta?
caesar07000
o sa le schimb iara...
desi nu par a avea probleme....
Minel
@Djasu_82
Culbutori reglati la 0,12 ???? 173.gif
Din cate stiu eu se fac 0,15 A;0,20 E ,dar daca se regleaza la 0,15-0,20 A si 0,20-0,22 E la rece nu cred sa dauneze motorului ,eventual un mic tacanit
Asa sunt reglati la mine si nu tacane deloc si functioneaza ireprosabil motorul wink.gif
djasu82
Vezi sa nu ma inghiti cu gura biggrin.gif puterea e si mai mare la 0.12 pe timp de iarna . Ori cum dupa ce se incalzeste motorul nu mai sta la 0.12 si sta la 0.14mm wink.gif
Minel
Dar supapa de admisie regland-o la 0,12 nu o sa deschida in totalitate si astfel volumul de amestec din cilindrul(i) respectiv(i) o sa fie mai mic si implicit se pierde din puterea motorului (si asa putina ) si arderea o sa fie incompleta astfel rezultand detonatii ,sau ma insel eu ???
diaconuliviu
Joc mai mic = unghi de deschidere mai mare. Teoretic imbunatateste umplerea dar creste riscul de "supapa ramasa deschisa partial".

@caesar: masoara rezistenta primarului bobinei si spune-ne cit e. Daca e mica, sub 2 ohm, posibil scurt partial sau ai folosit bobina cu balast dar pe direct.
Sau, mai pun o intrebare: tu ai umezeala pe motor si in zona bujiilor? Daca da, vezi pe unde iti arunca apa acolo, umezeala favorizeaza aparitia descarcarilor de suprafata care apoi devin permanente.

Ia cu imprumut o bobina de la cineva cu acele bujii si vezi daca fenomenul se mentine sau, mergi la un SH si ia-ti o bobina.
caesar07000
cu ziceam si mai sus am schimbat bobina, fisele, capacul de delcou si luleaua....
in schimb cred ca mi-am adus aminte ca in perioada in care a inceput sa-mi buseasca bujiile i-am schimbat delcoul....

ar putea fi cumva din cauza avansului centrifugal care poate nu lucreaza bine? si sa-mi dea scanteie la unele turatii cand nu trebuie si de-aia sa distruga bujiile?
tibip
la tine problema pare sa vina din lipsa de compresie din cilindri. Spui ca ai schimbat cam toata aprinderea. Ai facut un test de compresie a motorului? Poate daca faci un test, vei face asa: 173.gif
Si DA, lipsa de compresie poate veni si de la culbutorii reglati prea "strans"
msanyix
Nu freci cumva prea mult bujiile cu peria, am eu o cunostinta care in fiecare saptamana le scoate si le freaca ca nu-s arse. Degeaba zic ca nu-i bine ca nu ma asculta si se mira ca se duce cate una mai tot timpul. Am mai zis ca si la mine se prezinete fenomenul "3 bujii bulite deodata" dar dupa 700-800 km
djasu82
Reglajul e imbogatit la relantii de aceea apare si afumarea bujiilor si daca se merge cu motorul subturat de obice se atinge 3000 de ture pentru a se curata bujiile. Nu e bine a se peria bujiile cu peria de sarma fiindca lasa urme si se depune calmina si in loc sa dea scantee in capul bujiei da pe langa sau nu da de loc fiindca lucreaza in scurt. Avansul centrifugal daca e dereglat motorul lucreaza aiurea.
caesar07000
am schimbat ieri garnitura de chiulasa, am reglat din nou colbutorii si am plecat la tara....

am revenit azi dupa 325 de km cu aceleasi bujii, care acum sunt albe la culoare, de zici ca acum le-am scos din cutia in care au fost ambalate!!!!

sper sa ma tina acum.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.