Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum de carburant
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
kopey
Salut!

Am o problema care pot spune ca este majora.

Dacia mea consuma cat un hummer...am bagat 10 litri de benzina si am mers cu ei 60 de km...in prima faza m-am gandit ca nu arata acul de la benzina bine...dar am observat pe pielea mea ca m-am inselat..pentru ca am ramas fara benzina in mijlocul intersectiei.
Teoretic ar fi trebuit sa merg cu 10 litri de benzina cel putin 80-90 de km poate chiar mai bine. Nu am scurgeri pe la rezervor sau (tur-retur).
Relantiul este foarte putin ridicat pentru ca este frig si...
Nu stiu ce sa fac pentru ca e mult prea mare consumul pentru o dacie cu motor 1.3. Nu am mers nici "sportiv" ca sa am consum mare si nici nu am tinut masina in parcare prea mult pornita.
Motorul meu merge pe (benzina cu plumb) si ma gandeam, poate din cauza ca am pus mereu "fara plumb" sa fie vreo problema.
Benzina fara plumb se consuma mai repede la un motor care merge cu plumb?? unsure.gif


p.s: ce as putea sa fac sa consume putin..nu ma intereseaza sa fuga masina pentru ca oricum dacia nu este masina sport.


Multumesc mult!


roland
Nu are treaba benzina fara plumb si cea cu plumb, care apropo tot nu are plumb ci ceva inlocuitor.
E reglata brici? Aprinderea pusa la punct? Carburatorul reglat bine?
kopey
Eu am cumparat masina acum o luna si ceva..am umblat eu pe la relanti..l-am dat mai sus... dar nu stiu cum sa fac sa consume putin.. pentru ca nu mai am bani..
La carburator ai 2 suruburi de reglat:
- de la debitul de benzina(cred)
- de la debitul de aer (sper)
Cum pot face cel mai bun reglaj ca sa consume cat se poate de putin( cum am mai spus nu ma intereseaza sa "fuga" dar nici sa mi se opreasca motorul la stop...)






Mersi.
tgg2k
intai si intai ar trebui sa-ti faci un calcul mai bun la conusm. adica faci plinul cand esti aproape pe 0 (iei vreo 5 L de benzina intr-o canistra, de rezerva), si apoi mergi pana cand se termina si vezi cati km ai facut. simplu.

asa cum ai facut tu e cam neconcludent. iar ca sa scazi consumul de benzina... foloseste search-ul!

vezi aici,
aici,
aici,
aici,
aici,
aici,

si ar mai fi o gramada de topicuri...
kopey
Problema este ca, cu vreo saptamana inainte am mers cu 6 l de benzina tot vreo 60 de km..(60-65).
Am umblat eu la relanti si la aer pentru ca se zguduia motorul la relanti si m-am gandit sa ii ridic putin relantiul pentru a merge rotund. Am umblat putin si la avans rotindu-l usor pana cand mergea cel mai bine.
Ma gandesc ca este doar din reglaje si nu din altceva.
Cel de la care am cumparat-o(un prieten) mi-a spus ca are un consum foarte mic ceva gen (7 l in oras) dar, ca nu mai "fuge" .
Imi poate explica si mie cineva cum pot regla cel mai bine consumul?? din cele 2 suruburi de la carburator si din avansul de la delcou?
Nu este greu de invartit surubul de langa acceleratie( care nu stiu daca este de aer sau benzina) si cel de jos...dar presupun ca au niste reglaje standarde....cum ar fi....(???)




Multumesc mult ca ma ajutati!
tgg2k
hmm... de ce nu folosesti search-ul?!

sfaturi iti dam... uite primul: pune-le asa cum a fost masina cand ai luat-o! in rest, vezi topicurile care ti le-am dat mai sus.

o dacie consuma putin daca are reglate: aprinderea, alimentarea si racirea cum trebuie.

(la astea de mai jos sunt topicuri dedicate, foloseste search-ul)
alimentare: carburator curatat si reglat cum trebuie
aprindere: bobina, fise, bujii, delcou, platina, incarcare buna
racire: amestecul corect dozat si aerisirea facuta cum trebuie

daca ti-e lene, ma voi chinui mai tarziu sa iti dau link-urile
kopey
Merci mult!
Nu imi este lene..smile.gif chiar apreciez ca ma ajuti...doar ca eu sunt la munca si nu pot chiar mereu mereu sa ma uit imediat + ca nu prea intzelesesem care search:)) dar m-am lamurit:P

O sa incerc...problema este ca bani nu mai am de mecanic..si incerc sa imi rezolv singur problemele care apar la masina.

Multumesc inca odata.
slaiciprian
surubul acela este de la aer.
strange-l de tot si da-i drumul doua ture juma. mai mult inseamna consum mai mare.
Merced
E un singur surub, si reglezi amestecul, insa nu modifici consumul, decat la relanti poate. Daca nu-s mersi bara la bara kilometri aia cand ti-a consumat enorm nu prea ar trebui sa se simta reglajul aiurea al amestecului, si nici un relanti prea mare. Totusi controleaza mai atent sa nu pierzi pe undeva benzina.
ionut.tanase
Am impresia ca nu ne-ai spus unde ai obtinut acest consum de "hummer" (dupa cum zici tu). Nu cumva acel consum si km i-ai realizat numai prin oras, cu multe porniri si opriri la semafor coroborat cu plecari de pe loc la 3000 rot/min cu a-ntaia? Daca afara mai era si frig si mai ai si niste reglaje prost facute pe la carburator nici nu este de mirare ce consum ne indici wink.gif

Trage tu concluziile.
kopey
Consumul l-am obtinut in oras, in Bucuresti....mers normal...nu foarte turata...
Kinetix
Salut.
Inafara de cele doua suruburi, mai este important sa verifici si nivelul benzinei din camera de nivel constant a carburatorului (CNC). Pentru asta scoti capacul carburatorului (demontand cele 4 suruburi) dupa ce a mers un minut-doua motorul la ralanti pe loc drept si observi ca nivelul benzinei ramas in carburator sa fie un pic (1mm) peste baza planului inclinat, apoi intorci capacul in pozitie verticala (cu stutul de bronz de admisie benzina orientat in sus) si verifici cu un calibru rotund (burghiu, fier-beton, creion, etc, cu diametrul de 6-7.5mm) distanta dintre plutitor si planul capacului carburatorului, cu garnitura pe pozitie. Daca nu corespunde, reglezi din limba metalica a plutitorului.
O alta cauza a consumului marit ar fi infundarea orificiului de retur din pompa de benzina: scoti furtunul orizontal, mai subtire, de la pompa si dai la cama: trebuie sa iasa benzina in jet subtire pe la stutul ala. Apoi sufli in furtunul de cauciuc sa vezi daca nu e infundata conducta de retur. La inceput vei simti i rezistenta data de coloana de benzina din conducta, dar apoi ea trece in rezervor si rezistenta dispare sufland. Daca rezistenta e prea mare, e posibil sa fie infundata conducta. In timp ce faci aceasta manevra e bine sa te asiste un prieten care sa urmareasca posibila scurgere de benzina prin vreun por al conductei de retur, sau pe la racordul conductei de retur cu rezervorul.
O alta cauza poate fi mersul cu socul tras sau nedeschiderea completa a clapetei de soc, in functionare, dupa incalzirea motorului. Cu socul impins la maxim, scoti racordul de plastic al filtrului de aer de pe carburator si verifici clapeta de soc sa fie verticala.
Dupa ce esti sigur ca nivelul e corect in carburator, ca avansul e pus la semn (prin metoda cu becul sau cu scanteia fisei centrale) si ca jocul (distanta) la platini e corect, te apuci de reglajul clapetei si al amestecului.

Succes!
ANTIdacie
Este mult 8% in conditile de iarna dar cu asfaltul uscat la 3000rpm+ faza scurta aprinsa?
Kinetix
Mai fratilor, nu va inteleg...
Si kopey si ANTIdacie se plang de consum mare... Pai voi numiti 8-10 litri la suta urban consum mare? Pe timp de iarna???
Dar vara cat ati vrea sa va ia in oras? 5-7 litri? Poate in vreo comuna, ceva, ca intr-un oras serios, cu trafic aglomerat, nu prea se poate... blink.gif
Consumul e foarte sensibil la stilul de condus, viteza medie, aglomerarea traficului, lungimea traseului, temperatura ambianta, etc.
argon
Ce vis frumos...8-10 % urban iarna wub.gif sub 11 nu-mi scade.
RIon
E superb consumul de 8%!
Eu am intre 7-10 in oras, pe vremea asta, depinde de aglomeratie si de distanta... si am motorina...
adrianpsk
un carburator nou sau macar schimba un set de jigloare...bujii noi,platina noua,verifica si delcoul + avans vacumatic daca merge.in plus activeaza obligatoriu priza de aer cald sivezi daca ai 80 -85 grade apa la motor si uita-te daca ai gitul carburatorului incalzit ca apa de la motor altfel jivreaza iarna. iti ajunge si cu astea nai treaba cu dacia
ANTIdacie
Greseala mea!Era vb de consum extraurban!
Red_Bull
Cum a zis si Kinetix nu poti spune exact ce are mai ales asa + influenta celui de la volan.Dar poti curata si singur carburatorul daca te gandesti bine + aprindere + marimea scantei de aprindere data de bujie + debitul relat + mixul de benzina aer cum e realizat + jiglor care are iarasi o importanta mare.Ce sa zic...poti incerca sa strangi surubul de mix la maxim si apoi il dai intre 2.5-3 ture.Si apoi ii faci un relanti intre 700-800rpm.Toate regalajele iti sugerez sa le faci la rece.
razvanarghius
reglajele de amestec nu se fac la cald?
ceaki
ia verifica daca nu ti-e infundat returul sau sa nu-ti fie rupta membrana de la pompa de benzina wink.gif
djasu82
Reglajele carburatorului si ale avansului se fac la cald !!!!Red_Bull nu mai speria oameni . Regleaza tu la rece sunt curios cum ati v-a sta tie motorul la cald si cum v-a merge cu siguranta vei avea un consum mare de combustibil. A dracului de meserie multi se dau mecanici putin pricep si alti isi dau cu parerea . Cred ca fiecare avem de invatat in fiecare zi cate ceva e parerea mea . Eu unul in fiecare zi am de invatat sa imbin si din mecanica si din eletronica si din soft putin cate putin.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.