Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: fum...miros de ars...si stop joc
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
blestemul
Am luat carnetul de curand..nu ma pricep la masini. Am primit "mostenire" o Dacie 1310 de prin 90. Am pe cineva care tot mai umbla la ea. In fiecare zi are diverse probleme...desi s-a mers foarte putin cu ea.
In ultima perioada masina a mers insa mai bine, incepusem sa ne intelegem, sa ma duca oriunde si oricand voiam.
Eh.. n-a durat prea mult. Am oprit undeva, motorul mergea, am vrut sa scot cheile sa deschid portbagajul...si...nu se mai oprea motorul...adica scoteam cheile si el tot mergea... am apasat pe frana pana a murit motorul. Asta mi-a venit in cap sa fac... eh..am coborat sa ma duc la portbagaj. Intre timp in masina iesea fum..cred ca de undeva de sub volan venea. Mirosea, dupa parerile martorilor amuzati, a plastic incins. Zic.. da, e clar, s-a dus dracu iar masina asta. Am luat contactul de la baterie. Cand il puneam iar, ledurile de pe bord deja se aprindeau..cred ca s-a blocat ceva la butucul de la cheie de nu s-a mai oprit bine motorul. Normal ca n-a mai pornit masina...
Ce-a fost, a fost... dar ce e de facut acum? eu oricum nu-mi explic prea bine ce s-a intamplat...pentru ca nu ma pricep oricum.. blush.gif
Slider
happy.gif A fost sansa ta...de a trai...cu putintel noroc luati foc. Asa ca fuguta la nenea electrician (auto) ca altfel...
blestemul
Dar ai idee (WTF) s-a intamplat?!
Slider
Eu stiu...asa pe ghicite...contact imperfect - supraincalzire - izolatie deterioarata - scurtcircuit...foc...trebuie vazut la fata locului asa prin net...
blestemul
Pai am spus...ca totul s-a intamplat cand am vrut sa opresc motorul si sa scot cheile... nu se oprea desi inchisesem si eram cu cheile in mana.. am pus frana sa moara...si..de-aici a pornit totul. Ce putea sa se arda, asta intreb.. butucul la cheie acolo?
ms slider din nou. alte opinii?
disaster
Desfa capacele de la volan si uita-te bine la fire. Sigur e ce a spus slider. Daca vezi vreun fir ars (imposibil sa nu fie cel putin 2) izoleaza-le si incearca sa pornesti masina si vezi daca mai apar simptomele. Pentru orice eventualitate tine estinctorul la indemana.
deconectat
E posibil sa ti se fi prajit si contactul, dar asta vei vedea dupa ce desfaci plasticul ala de sub volan.

Ar trebui sa te bucuri ca nu a fost mai rau si sa verifici bine toata instalatia electrica.
sorin1983
schimba contactul. il gasesti la 2-3 sute.
deconectat
Inainte sa schimbi contactul, verifica daca/de ce s-a prajit!
blestemul
Multumesc de reply-uri.
deconectat , v-am povestit ce s-a intamplat... de la ce ar fi putut sa se aprinda firele alea pe-acolo?
deconectat
QUOTE(Slider @ 31 Oct 2007, 13:52)
Eu stiu...asa pe ghicite...contact imperfect - supraincalzire - izolatie deterioarata - scurtcircuit...foc...trebuie vazut la fata locului asa prin net...
*


A zis tare bine Slider.
floryyn
Daca schimbi contactul, incearca sa te orientezi spre unul bun, la mana a doua, astea noi, care se gasesc acum prin magazine, sunt, in general, niste porcarii sub orice critica...Eu de ex. am la baba mea contact frantuzesc Neiman, vechi de 26 de ani, si n-am treaba...
CriSTI68
fire in scurt
contactul TOTALED evident
sigurantele de fabrica de cacao
verificare instalatie electrica
Merced
QUOTE(floryyn @ 31 Oct 2007, 20:41)
Daca schimbi contactul, incearca sa te orientezi spre unul bun, la mana a doua, astea noi, care se gasesc acum prin magazine, sunt, in general, niste porcarii sub orice critica...Eu de ex. am la baba mea contact frantuzesc Neiman, vechi de 26 de ani,  si n-am treaba...
*



Un plus pentru contactul Neiman, si eu il am de 28 de ani. Are un mic joc, tre sa trag putin cas de cheie ca sa se invarta, dar probleme electrice n-au existat cu el. Imi pare rau ca nu gasesc cheia de rezerva, nu stiu pe unde a disparut ca la asta pe care o am s-a subtiat plasticul de pe ea, si e tocita bine de tot. Aia de rezerva o stiu de prin copilarie, arata beton, a petrecut aproape 30 de ani intr-un sertar si cred ca n-a fost folosita de mai mult de doua-trei ori.
Cat despre problema ta, tine extinctorul la indemana, si cand mai ai belele pe partea electrica incearca sa deconectezi cat mai repede bateria, ca sa limitezi pagubele macar. Eu asta as face daca as avea, desi pana acum in afara de o buba pe la semnalizare si avarii n-am avut probleme. happy.gif
Gheorghedracu
Problema ta e exact ca nu s-a mers cu masina aia. Asemenea probleme (si altele din nefericire) sunt foarte probabile cind masina merge doar din cind in cind.

Cred ca e bine sa-i faci o verificare de la bara la bara (si nu la motor in primul rind ci la sistemele de securitate adica cauciucuri, frine, directie, suspensie, rulmenti, frina de mina, etc) caci astea (mai ales daca nu te pricepi) te lasa si nici nu-ti dai seama pina cind nu e prea tirziu. De asemeni sistemul electric (asa cum ai constatat), sistemul de carburant (de la rezervor pina la motor, sa nu ai pierderi, scurgeri, etc, ca iei foc din prostie). Si legat de sistemul de carburant, esapamentul, ca mai ales la Dacie e usor sa dai cu benzina pe evacuare ( o pierdere din carburator de exemplu), si al tau e pardon de expresie, dreacu. Ai grija de tine, ca n-are nimeni.

Contactul tau e posibil sa aiba limba de metal care invirte contactele electrice (nu yala) rupta. Asta e un defect comun la R12. Eu am doua contacte (imi pare rau baieti sa va contrazic) dar amindoua sunt Neimann, si la amindoua s-a rupt aceeasi chestie. Si un contact e de R17, iar celalalt de R12, caci partea electrica e interschimbabila. E doar ultima portiune de la fundul butucului care nu mai tin minte exact cum e prinsa acolo. Si mi s-a mai rupt un contact exact la fel, dar l-am inlocuit. Ala era in R17TL, asa ca atuncea am descoperit compatibilitatea partii de intrerupere. Butucul e mai lung la R17, deci am fost nevoit sa demontez partea de intrerupere (electrica) de pe butucul de R12 si sa o pun pe butucul meu. Bineinteles ca nu mi se mai oprea motorul de la cheie. O vreme am mers doar cu contactul respectiv (am scos partea cu yala, in care intra cheia) si invirteam cu o surubelnita lata contactul. Si iarasi va dezamagesc baeti, dar mai stiu doua cazuri de acum (zeci de) ani de zile, Dacii de data asta, cu aceeasi problema. Unul din pagubiti era profesorul meu la liceu si de la el am invatat faza cu surubelnita, asa ca nu cred ca e o problema rara (caci si astea doua tot Neimann erau).

Dar mai e o posibilitate. Firele tale de la aprindere e posibil sa se fi incalzit (iarasi nu se stie din ce cauza) si si-au lipit camasile una de alta topindu-le cite putin de fiecare data cind mergea motorul, pina cind firele au ajuns in contact si nu mai conta ce faceai tu cu cheia in contact, caci ele se atingeau direct, si cind s-au incins suficient, au luat foc, sau ma rog, s-au topit si au topit izolatia care a scos fumul ala (mirosea acru?-ala e izolatorul de vinyl). De ce se incingeau firele in primul rind e intrebarea cea mai importanta, si trebuie sa gasesti raspunsul, caci daca nu inlaturi problema, o sa se repete aventura pina mai cedeaza sia ltceva,s au cine stie ce primejdie ti se mai intimpla. O idee ar fi sa vezi daca nu da la masa vreunul din firele "tari" (firele cu curent mare si sectiune groasa, caci un fir subtire s-ar fi dus mai rapid, speram) -plusul de la baterie la contact, alimentarea solenoidului de la starter, alimentarea bobinei de inductie. Dar daca nu stii ce faci, mai bine fa cum ti s-a spus deja si du-te la un electrician (care stie ce face!) sa ti-o revizuiasca pe toata.
blestemul
Da, am realizat ulterior cate lucruri grave se puteau intampla. Multumesc mult de reply-uri! Am fost plecat si nu am apucat sa ma uit deloc la ea. Chiar astazi am trecut pe langa un Dacoserv si am intrat sa vorbesc cu un electrician. Glumet sau nu, primul lucru: "ia-ti stingatorul aproape!". Mda... Si cand a auzit ca e de prin 91 a inceput sa spuna ca nu se mai gasesc piesele (spunea ca probabil trebuie schimbat butucul acolo la contact si toata instalatia -??- pana la baterie banuiesc..) Si ca ei nu o repara. Ha! Am sa incerc la niste serviceuri mai de cartier...
Pana una alta, din ce am inteles eu de la tine Gheorghe, exista "sansa" sa nu am probleme decat cu firele de la aprindere...adica poate nu trebuie schimbata toata instalatia (?).. sau sa se fi rupt "limba" cum spuneai tu la contact, dar atunci nu cred ca mai iesea fum..
Am sa incerc sa ma uit putin si eu la contact sa vad daca s-au atins firele sau ce s-a rupt de nu se mai oprea motorul.

Edit: Deci mai intai nu se mai oprea motorul.. cred ca in clipa aia se rupsese ceva la contact desi cheia parea sa se invarte normal. Eh, apoi in necunostinta de cauza si confruntat pt. prima oara cu astfel de probleme am apasat pe frana sa opresc motorul. Poate in momentul asta am procedat gresit...si s-a declansat ceva...undeva..care sa provoace o aprindere? Dupa ce am apasat pe frana si am oprit motorul asa, am iesit din masina sa umblu la portbagaj. Abia dupa ce am vazut fumul am luat contactul de la baterie. Asta ca sa mai lamuresc inca o data cele intamplate.
roland
Oricum, am vrut io sa spun de la inceput, motorul nu trebuia sa se opreasca de la apasarea franei. Nu are nici o legatura. Probabil s-a oprit singur si a fost o coincidenta. Singura sansa sa opreste repede motorul ar fi sa-l calezi (bagi in viteza si lasi ambreiajul cu frana pusa).
Gheorghedracu
Nu prea are ce sa se intimple ca asa opram si eu masina cind nu mai mergea contactul, si n-a luat foc nimica, si nici nu s-a topit nici un fir. Sa nu se fi rupt vreo lamela din cele din contactul electric si a pus in scurt firele, ca atuncea ai de lucru. Si electricianul are dreptate, cind un fir a ars, il schimbi pe tot, nu doar o bucatica. Dar dracul nu-i chiar asa de negru. Te poti duce sa cumperi firele de la carfur (ai grija ce sectiune au si aia o iei), daca se poate si potrivite la culoare, dupa care lipesti capatul firului de inlocuit de firul care inlocuieste, gasesti unde iese in partea cealalta firul de inlocuit si il tragi frumos pe cel nou dupa cel vechi pina la capat. Un pic de unsoare siliconica pe fir probabil ca te-ar ajuta. Desigur, probabil ca si elctricianul are dreptate in felul lui, daca aduni toate costurile si fire, si papuci (caci nu poti sa-i refolosesti) samd, samd, poate iesi mai ieftin sa iei tot cablajul respectiv si il inlocuiesti tu, caci aicea nu-ti trebuie decit sa fii ordonat si rabdator. Urmezi culorile si n-ai ce sa gresesti. fa-ti rost de o schema, asta e primul pas si vezi cit de mare e cablajul cu pricina, ca sa stii la ce te astepti si sa intelegi cind iti spune careva la magazin ca cablajul cutare are nu stiu ce in plus si nu stiu ce in minus, despre ce vorbeste. Succes
deconectat
Nu a iesit fum pentru ca ai oprit motorul asa. A iesit fum pentru ca aveai un scurt.
Pasul 1 ar fi sa vezi ce a ars pe acolo; asta ai sa o faci tu si in functie de asta iti vei da seama cat de grav e.

Daca nu ai si alte probleme electrice, eu ti-as recomanda sa te uiti ce fire trebuie schimbate si sa te duci la un magazin de electrice (nu in Carrefour) de unde sa-ti iei tot ce iti trebuie si sa le schimbi. Gandeste-te daca ai vreun prieten care se pricepe la treburi d'astea.

Din ce oras esti? Poate se gaseste cineva de pe forum dispus sa te ajute...
kasanova11141
la tine e faza de contacte din butuc. tot catunci cand tu ai scos cheia..ce sa intamplat la tine este ca atunci cand ai scos cheia din cotact ai totit numai butucul.. nu si contactii care sunt in spatele butucului.acesti contacti sunt bagati intr-o carcasa de plastic.acea carcasa de plastic probabil s-a bushit, si contactii ti-au ramas blocati pe pozitia M(motor) deasta nu ti s-a oprit motorul... incearca sa-ti schimbi contactul, si vezi ce fire s-au topit pe acolo, schimba-le daca este nevoie. nu e bine sa le lasi asa, pentru ca in caz de scurt circuit mai violent sau de lunga durata , masina iti va lua foc foarte repede, caci este plina de materiale inflamabile
blestemul
Va multumesc foarte mult de ajutor!!
Am rezolvat, sper definitiv, problema ieri. Dupa ce am desfacut contacul, si m-am minunat cat de ars era totul prin butuc (am facut si poze dar am probleme cu descarcarea lor de pe telefon..) , am vazut ca masina mergea pornita prin cuplarea firelor si am zis ca probabil e de vina doar contactul. Am luat unul nou, l-am ales din mai multe, caci fiecare avea cate un mic defect - fac astia piesele incat sa le schimbi cat mai repede, inconstientii - eh, si am schimbat deci butucul cu cel nou iar acum se pare ca totul este in regula. Merg de 2 zile fara probleme cu ea, seara scot contactul de la baterie, si sper sa nu mai fie nicio problema... unsure.gif
Am raspuns dupa 2 zile ca am tot sperat ca scot si pozele de pe telefon...
Multumesc !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.