Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Soc (sau starter cum mai este numit)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
geopsi
nu stiu de ce dar a inceput sa ma pasioneze chestia asta cu daciile. am observat ca a mea se duce mai tare(poate asa mi se pare mie) cu socul tras! dacia mea e din 99 pe carburator(logic pt ca are soc smile.gif) ). imi poate explica cineva cum functioneaza, ce face, si mai ales ce efecte poate avea mersul cu socul tras asupra motorului. tata imi zice ca el nu merge cu socul tras sa nu strice masina dar io de cand merg cu ea dimineata pana se incalzeste motorul merg cu socul tras ca sa nu dea in nas si sunt multumit!
SSilent
scoate capacu ala de plastic de pe carburator (ala de vine din filtru' de aer) trage socul si vezi ce se intampla in carburator.... restu deduci tu.... si cu soclul tras merge mai greu nu mai "tare"
Merced
Socul se trage numai la porniri cu motorul rece si nu se recomand sa mergi cu el asa decat pana se incalzeste motorul suficient cat sa stea la relanti si sa nu dea in nas la modul penal.
Cand il tragi amestecul e mult mai bogat, d-aia ti se pare ca merge mai tare. Insa omori motorul de pomana daca mergi cu el tras aiurea. De fapt nici nu cred ca ar trebui sa mai stea la relanti un motor bun si bine reglat daca este cald si tragi socul. sleep.gif
geopsi
de ce zici ca omor motorul! io merg cam 1-2 minute pana se incalzeste! am inteles ca si consuma mai mult, asa este? relantiul se mentine de cum pornesc motorul faza e ca sta jos de tot nu la 1000 si daca nu il acelerez tare da in nas sau in viteza a doua la turatie mica accelereaza slab si cum merg numai prin centru va dati seama ce inseamna sa imi dea in nas! deci practic sa inteleg ca socul face sa intre mai multa benzina in motor si mai putin aer??? io aveam senzatia ca daca il trag complet(rar la pornire) trage putin de pedala.... si in legatura cu mersul chiar merge parca mai puternic cu socul....
sefu_alx
e ok daca mergi cu el pana se mai incalzeste
nu pateste nimic motorul
faza e sa nu mergi cu el tras cand nu trebuie, adica atunci cand e motorul cald pentru ca exista posibilitatea ca benzina sa ajunga in ulei,consuma mult etc..
KTC
Daca mergi cu el tras normal ca o sa ai mai multa putere, doar iti da un amestec mult mai bogat ... dar si consumul o sa fie mult mai mare.

Motorul nu o sa aibe nimic, doar consumul e problema. Nu cred ca ti-ai permit sa mergi cu un consum de 15% doar pt putina putere la plecarea dupa loc.
einstein1984
E posibil sa afumi bujiile daca mergi cu el tras prea mult.
Merced
Sau patesti ca mine si te trezesti cu nivelul de ulei crescut din cauza benzinei care nu arde si scapa in ulei. 1-2 minute e ok, dar mai mult nu are rost.
RMS
Unui litru de benzina ii trebuie o anumita cantitate de aer pentru a arde complet, cand tragi socul (din engl. choke) este obturata mai mult sau mai putin admisia de aer si se introduce totodata mai multa benzina in zona de formare a amestecului.

De aici rezulta arderi incomplete ale amestecului in camera de ardere, consum mai mare, poluare mai mare (daca va intereseaza), eventual afumarea bujiilor.

Pana la incalzirea motorului este chiar recomandat sa tragi socul, dar nu mai mult.

Si motoarele pe injectie au soc doar ca este automat (adica nu mai tragi de acel buton).

L.E. Daca vrei sa inveti mai multe despre mecanism, cel mai simplu ar fi sa desfaci capacul ce vine de la filtrul de aer si tragand de soc sa vezi ce si cum. Ce s-a scris aici e "teorie", tu trebuie sa te duci sa vezi practic.
dizzy
Pornirea normala la rece in anotimpul rece se face astfel:
1) Tragi socul pana la capat.
2) Dai 2 sprituri din acceleratie.
3) Dai la automat.
4) Daca motorul porneste, reduci usor socul pana la jumate, tinandu-l din pedala usor-usor, sa nu depaseasca 1500-1700 rpm.
5) Il lasi asa 1-2 min cel mult.
6) Pleci usor si mergi incet reducand usor socul pana il bagi de tot.
Nu are sens sa mergi cu socul tras mai mult.
geopsi
da, vad ca unii mai imi si dau dreptate! oricum nu puterea ma intereseaza ci sa stiu cat mai multe si sa merg cat cai corect!arderi incomplete sau alte chestii nu am avut. bujii afumate am mereu, am incearcat cat mai multe, o sa pun acum si sinterom! in alta ordinde de idei am vazut ca daca trag socul complet nu se mentine turatia, adica motorul fiind rece actionez demaratorul cu socul tras la maxim, porneste si scade usor si apoi se opreste. de regula imediat dupa ce am pornit in introduc jumatate(sa stea la 1000 relantiul) sau il inping de tot si las motorul sa se incalzeasca si apoi il actionez jumatate cand plec ca sa nu dea in nas pana se incalzeste bine.nu il tin mai mult de 1-2 minute ca dupa aia merge bine si fara. intrebarea este: de ce moare motorul daca e tras complet? cand e motorul cald cu socul la jumatate ajunge pana pe la 2000rpm iar daca il trag de tot se tureaza un pic si moare!taicameo nu foloseste deloc socul, el porneste masina pur si simplu si o accelereaza, e mai bine asa?
dizzy
Daca freci masina in oras e normal sa ai bujiile afumate.
Mai scoate-o la drum intins sa se curete.
Cele mai bune bujii pt Dacie sunt Sinterom
geopsi
da, pai sinterom am luat acum o cutie, astept sa ajung sa schimb toba si le si schimb, deocamdata nuprea am timp iar ca sa fac la 6 dimineata treaba asta, mie tare greu ca imi ingheata mainile pe chei si bujii! de scos afara nuprea am cand si realitatea e ca stand in centru mereu merg cu ea in aglomeratie si mai mult o tin la relanti!totusi ma poti lamuri cu aspectul acela ca imi moare motorul cand trag maxim socul? ca sa vad ce face socul sa scot cotul ala de la filtrul de aer in timp ce merge motorul, nu?
brigada_diverse
'laba de urs" se mai numeste plasticu care sta pe carburator
la mine cand trag socul la maxim are un relati extrem de instabil si tremura rau..daca il imping putin, creste turatia la 1400rpm

cand socul e tras la maxim , daca etansarea e f buna la mecanismul de soc, nu mai intra aer destul cat sa arda benzina un pic sa mentina turatia, deci moare motorul....nu trage socul la maxim....la 80% e de ajuns....
de asemenea , un relati reglat incorect ar mai putea fi cauza...sau avansul reglat incorect
dizzy
daca tragi socul se imbogateste amestecul, adica multa benzina si prea putin aer si pur si simplu se ineaca.
autom
Vedeti ca diaconuliviu a scris aici cum se regleaza socul.......este util si in detaliu....
Merced
Corect. Daca e reglat corespunzator tre sa mearga si cu el tras la maxim. Adevarul e ca si la mine suna cam urat cu el tras, dar la pornire dimineata n-am ce face, altfel nu pleaca la prima cheie. Dupa pornire imping imediat in el pana cand motorul suna rotund. happy.gif
geopsi
unde gasesc asta(ce a scris diaconusilviu)???
in legatura cu avansul mi-au zis aia la rara ca ar mai trebui reglat dar imi place prea mult cum merge de la ultimul reglaj si mie frica sa nu o stric.
faza e ca la mien socul nu e progresiv, adica il pot trage fie 50%(cand se aprinde beculetul) fie 100%(cand dupa ce trece de un hop e la maxim) in rest nuprea merge tras "pe bucatele".
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.