Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: HELP ! Dacie nu merge pe benzina !GPL
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
BOBINATOR
Sa imi spuna si mie cineva ce dumnezeu se intampla .Ieri incerc sa o trec din mers de pe gaz pe benzina .Dau pe zero merg ce merg , moare motoru . dau pe benzina .Porneste no problemo .Faza tare e ca moare motoru pe benzina si in mers si la relanti.Daca iau piciorul de pe acceleratie e dead .Nu sthiu ce sa ,a fac .Azi am curatat filtrul de la benzina .Precizez ca am ceva in rezervor(in jur de 5-6 litrii).Am filtru de benzina cu decantor, modelul vechi cu sticla .Am laut si unul model nou dar nu l-am montat.Sthie cineva care e baiu?
Novice
De cat timp n-ai mai mers pe benzina?
Jiglorul de relanti l-ai curatat?
BOBINATOR
QUOTE(Novice @ 9 Nov 2004, 21:06)
De cat timp n-ai mai mers pe benzina?
Jiglorul de relanti l-ai  curatat?
*


De 2 saptamani maxim ;Jiclorul nu l-am curatat ca masina o posed cam de trei saptamani si nu stiu ce sa fac si ce sa nu fac mai ales ca e prima mea masina .
adumitrachy
Curata un pic carburatorul.Stii tu, faza cu palma deasupra lui.Eu asa am patit duminica, iar dupa ce i-am facut un pic cunostinta cu palma si-a revenit imediat.
claub
Vezi daca pompa de benzina iti trage din rezervor,curata sita de la pompa,apoi curata si carburatorul (eventual regleaza si plutitorul)
BOBINATOR
Asta banuiesc si eu ca se intampla ,ceva in neregula cu carburatorul, deoarece pe gaz merge struna .Daca plec cu ea supraturata pe benzina" da in nas" numai deacat daca am luat piciorul de pe acceleratie.
maty680
pe ce ai amsina pe carburatie sau injectie??? daca e pe injectie ai grija ca injectoarele se infunda ,acceiuas problema am io la munca.....(ps..nu mai merge pe benzina cai scumpa vereee)
BOBINATOR
QUOTE(maty680 @ 11 Nov 2004, 09:53)
pe ce ai amsina pe carburatie sau injectie??? daca e pe injectie ai grija ca injectoarele se infunda ,acceiuas problema am io la munca.....(ps..nu mai merge pe benzina cai scumpa vereee)
*


Am Berlina din 96 pe carburatie !
ICE-M
QUOTE(BOBINATOR @ 9 Nov 2004, 20:26)
Sa imi spuna si mie cineva ce dumnezeu se intampla .Ieri incerc sa o trec din mers de pe gaz pe benzina .Dau pe zero merg ce merg , moare motoru . dau pe benzina .Porneste no problemo .Faza tare e ca moare motoru pe benzina si in mers si la relanti.Daca iau piciorul de pe acceleratie e dead .Nu sthiu ce sa ,a fac .Azi am curatat filtrul de la benzina .Precizez ca am ceva in rezervor(in jur de 5-6 litrii).Am filtru de benzina cu decantor, modelul vechi cu sticla .Am laut si unul model nou dar nu l-am montat.Sthie cineva care e baiu?
*

fai si tu o curatare cap-coada la carburator si o sa mearga bine.off topic:dimineatza e bine sa o pornesti pe benzina.eu asa fac la berlina
BOBINATOR

Am descoperit problema !Erau toate furtunele care intrau in carburator pline de spuma .Explicatie in urma cu 1 saptamna am schimbat uleiul! Io baiat consthiincios zic sa pun elf ca e bun shi cand colo ala face spuma ca la capatul berii!!!Am curatat tot acuma merge tzatza!
BOBINATOR
QUOTE(BOBINATOR @ 13 Nov 2004, 19:04)
Am descoperit problema !Erau toate furtunele care intrau in carburator pline de spuma .Explicatie in urma cu 1 saptamna am schimbat uleiul! Io baiat consthiincios zic sa pun elf ca e bun shi cand colo ala face spuma ca la capatul berii!!!Am curatat tot acuma merge tzatza!
*


Apropo stie cineva de ce face nenorocirea aia de ulei "spume" si ce efecte poate avea spuma aia , e ok cu ea sa schimb uleiul iar?
dantes
Pai daca iti face spuma in ulei, daca nu ma insel eu (sa ma corecteze altii va rog daca nu zic bine) inseamna ca iti intra lichid de racire in ulei...si asta nu e bine deloc...ia vezi cum stai cu apa...
geo76com
Suparat ca masina a inceput sa imi faca probleme la pornire dimineata si sa mearga foarte aiurea cu variatii de turatie si opriri de motor la acceleratie brusca sau la frina, am desfacut si eu furunele de la T-ul de la carburator si capacul pe unde se pune uleiul si surpriza : MASINA PLINA DE SPUME ohmy.gif , albe si de o consistenta destul de viscoasa, (masina statea de vreo 7 ore ). CE sa-i fac acum si care ar fi problema? wacko.gif
Uleiul pe care il folosesc este BP 15W40 schimbat la 4000 de km. Toata vara am mers pe GPL si chiar acum cind merg pe GPL se infige masina mult mai bine decit pe benzina. O fi carburatorul plin de spume si el ?
Nu prea as vrea sa ma bag la deschis motorul acum in mijlocul iernii dupa sfaturile unora dar nici sa stau asa sa trag de ea sa nu moara. M-ar ajuta furtunul scos sub masina sau ar agrava lucrurile ?
BOBINATOR
QUOTE(geo76com @ 25 Nov 2004, 17:32)
Suparat ca masina a inceput sa imi faca probleme la pornire dimineata si sa mearga foarte aiurea cu variatii de turatie si opriri de motor la acceleratie brusca sau la frina, am desfacut si eu furunele de la T-ul de la carburator si capacul pe unde se pune uleiul si surpriza : MASINA PLINA DE SPUME  ohmy.gif  , albe si de o consistenta destul de viscoasa, (masina statea de vreo 7 ore ). CE sa-i fac acum si care ar fi problema?  wacko.gif
Uleiul pe care il folosesc este BP 15W40 schimbat la 4000 de km. Toata vara am mers pe GPL si chiar acum cind merg pe GPL se infige masina mult mai bine decit pe benzina.  O fi carburatorul plin de spume si el ? 
Nu prea as vrea sa ma bag la deschis motorul acum in mijlocul iernii dupa sfaturile unora dar nici sa stau asa sa trag de ea sa nu moara. M-ar ajuta furtunul scos sub masina sau ar agrava lucrurile ?
*


Toata lumea de pe acest forum mi-a recomandat acest lucru ! Dar am observat
ca a inceput sa faca din ce in ce mai putina spuma de la un timp!Ar fi bine sa desfaci carburatorul cum am facut eu , macar partea de deasupra bagi tot in decarbusolv cu o pensula din aceea de acuarele cureti tot , inclusiv furtunasele
mergi cateva zile , vezi ce se petrece.La mine s-a micsorat volumul de spuma depusa pe busonul de la ulei dupa ce uleiul a" functionat" vre-o patru zeci de km in motor .Acum dupa 20 -30 de km am o pelicula de cca 2-3 mm inainte aveam de jumate de deget .Daca nu merge faza , incerca cu furtunasul ca nu ai nimic de pierdut!! tongue.gif
tezeu
Poate ar trebui sa imi intitulez interventia "Amintiri din viitor".

Dupa o perioada de cateva luni in care va veti obisnui cu condensul acela pe dopul de la ulei (numit de soferite 710) si din furtunasele de readmisie gaze partial arse, veti trece la etapa de "penetrare" a garniturii de chiul[o]asa. Semnele vor fi urmatoarele: lichidul de racire va scadea continuu, acul de la temperatura va juca un sus jos constant... Veti crede ca sistemul de racire "a tras aer" si il veti aerisi. In 3-4 ore iarasi va aparea "jocul acului" si "bolborosi" in vasul de expansiune...

Apoi demontat-remontat chiuloasa cu garnitura noua.

Eu sunt la etapa de dupa "frezat" ( acum se pare ca am chiuloasa [co]plana[ra]). Si cu toate astea de 2 luni iarasi a inceput sa imi faca condens (pasta aceea alba de sub dop se pare ca este apa... oare e apa din ulei sau lichidul de racire??)

Daca e cineva mai "evoluat" il rog sa impartaseasca experienta sa...
Multumesc...

Uncle-Sam
s-ar putea sa gresesc si eu pt ca spun din auzite. Daca schimbi tipul de ulei risti sa-ti faca spuma la inceput. Daca s-a linistit dupa cativa zeci de km lasati-l in pace
Ov
problema cu spumele a mai fost (pe larg) discutate pe forum. Fenomenul s-a intitulat la noi MUCI. Da o cautare dupa muci si sigur o sa gasesti ce te intereseaza.
B31AYZ
QUOTE(tezeu @ 30 Nov 2004, 19:32)
Poate ar trebui sa imi intitulez interventia "Amintiri din viitor".

Dupa o perioada de cateva luni in care va veti obisnui cu condensul acela pe dopul de la ulei (numit de soferite 710) si din furtunasele de readmisie gaze partial arse, veti trece la etapa de "penetrare" a garniturii de chiul[o]asa. Semnele vor fi urmatoarele: lichidul de racire va scadea continuu, acul de la temperatura va juca un sus jos constant... Veti crede ca sistemul de racire "a tras aer" si il veti aerisi. In 3-4 ore iarasi va aparea "jocul acului" si "bolborosi" in vasul de expansiune...

Apoi demontat-remontat chiuloasa cu garnitura noua.

Eu sunt la etapa de dupa "frezat" ( acum se pare ca am chiuloasa [co]plana[ra]). Si cu toate astea de 2 luni iarasi a inceput sa imi faca condens (pasta aceea alba de sub dop se pare ca este apa... oare e apa din ulei sau lichidul de racire??)

Daca e cineva mai "evoluat" il rog sa impartaseasca experienta sa...
Multumesc...
*





Salut ,

Ce vrei sa spui ca-ti juca acul la temperatura apei ? Si eu am GPL de peste un an si am problema cu racirea acum .Parca din senin . Tind sa cred ca nu e aerisita .Chiar daca am incercat sa o aerisesc , am impreisa ca nu prea am reusut cum trebuie .
Gabriel Paduraru
Aparitia spumei albe se datoreaza emulsionarii uleiului cu apa. De unde apa? Iarna cand motorul se raceste, areul din carter isi micsoreaza volumul si trage aer de afara, rece. Se ajunge la un moment dat la punctul de roua si se depun picaturi de apa pe peretii baii de ulei, capac de chiuloasa etc. Am incercat cred ca 8 tipuri de ulei de la 0 km pana acum (50.000). Nu exista nici un ulei care sa nu dea acest fenomen. Daca lichidul din borcanul de antigel nu scade ingrijorator si in timp scurt nu e problema. Garnitura de chiuloasa e buna. Daca se intampla asta la drum lung, faceti o provizie de apa si mergeti asa pana la cel mai apropiat service numai cu grija sa nu se supraincalzeasca motorul. Aerisirea se face simplu . Se ridica borcanul mai sus si se desfac suruburile de purjare de la blocul motor pana iese apa si apoi de la calorifer. Daca borcanul este de sticla si furtunasul nu permote, scoateti capacul cu furtunas cu tot, puneti o palniuta si turnati. dupa ce aerisirea e facuta lasati furtunasul sa fie plin apoi puneti apa in borcan si introduceti furtunasul avand grija sa-l tineti strangulat pana ce capatul acestuia intra sub nivelul apei din borcan. Robinetul la calorifer trebuie deschis la maxim.
Nu recomand sa scoateti furtunul din capacul culbutorilor si sa mergeti cu matzul spanzurat decat daca masina consuma ulei. Atunci picaturi de ulei ajung in carburator si il infunda. Cu furtunul scos masina va consuma cu cel putin 1l/100Km la drum intins mai mult.
Trebuie curatata spuma din cand in cand si carburatorul. Asa e Dacia, nu te plictisesti niciodata si ai si satisfactia ca ai rezolvat o problema....
Bafta!
tezeu
QUOTE(B31AYZ @ 20 Dec 2004, 18:09)
Salut ,

Ce vrei sa spui ca-ti juca acul la temperatura apei ? Si eu am GPL de peste un an si am problema cu racirea acum .Parca din senin . Tind sa cred ca nu e aerisita .Chiar daca am incercat sa o aerisesc , am impreisa ca nu prea am reusut cum trebuie .
*



Scuze de intarziere...

Cand am aer in sistemul de racire am observat ca acul indicator de la ceasul de temperatura joaca ca un vu-metru (audio). Sta la o anumita temperatura dupa care urca repede la maxim si scade imediat(maxim 2-3 secunde), kestia asta facandu-se din cand in cand (cam la un minut). Am observat (masina oprita, capota ridicata) ca momentul cresterii si descresterii temperaturii era asociat cu aparitia de "bolborosi" in vasul de expansiune-ca atunci cand p[r]itrocesti varza...
Ideea este ca la un drum lung se face automat si aerisirea sistemului de racire...
Cu toate astea, mie, dupa 3 ore tot imi mai "juca" indicatorul...
Daca si tie ti se intampla asta - tre sa schimbi garnitura de la chiulasa. sad.gif

Citeam o explicatie de mai sus -foarte interesanta dealtfel - despre normalitatea condensului oare si la masini k lumea apare asa ceva???

bagherra6
EU cred ca e de la jiglorul de relanti care e infundatsau de la platini(pot fi''impuscate'')
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.