Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Indicator benzina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Adrian_Boy
Am si eu o problema care ma cam strezeaza (dintre multe altele) si aceea ca acul de la benzina sta pe loc la orice nivel de benzina in rezervor.
Mentionez ca: - asa am cumparato
- bordul e cu 3 ceasuri (in stanga turometru)

Presupun ca poate sa fie ceva de la sonda si daca e de acolo cum se schimba, unda sta, cum colaboreza cu acul de bord.
thedragon
in primul rand bine ai venit pe mandrul forum dacia tongue.gif
dute u in portbagaj , ridici presurile si uite daca sunt pipite firele (sau sa fie unu dezlipit). cand pui contactul ti se misca oleaca limba la indicator?
Adrian_Boy
Multumesc pentru urare si sper sa gasesc mult ajutor aici (si din partea mea la alte discutii).
Sa inteleg ca acolo sunt 2 fire care ies din rezervor sau pe undeva in jurul lui?
Nu am vazut daca se misca acul cand pun contactul si chiar cand pornesc masina
numai sa nu fie maxim 1 mm.

Maine dimineaza ma uit la fire si te tin la curent smile.gif
dacia_gpg
Te duci frumos la rezervor in portbagaj,scoti din mufa si pui la masa fiecare fir in parte cu contactul pus:
1.acul se duce la capat(full benzina) inseamna ca aparatul de bord functioneaza, problema este la sonda.
2.Acul nu se misca insemna aparat bord defect sau fir intrerupt pe traseu.
3.Se aprinde becul de pe bord insemna ca "5L"functioneaza.
Remedieri:posibil plutitor spart,se schimba,sonda nu are masa se verifica daca inelul de etansare este corect fixat ,eventual corodat.
ceaki
scoate firele de la sonda si atinge-le la masa. ar trebui sa ti se aprinda becul la unul si la unul tre sa urce acul pana in capat
di3g0
da,de la sonda e cel mai probabil.legatura dintre sonda si bord se face prin intermediul a 2 fire....cum se desface:dai la o parte presuletu' si o sa dai de rezervor.acolo vei gasii un orificiu rotund in care este amplasata sonda;pentru a o scoate trebuie sa indepartezi o "siguranta" care are rolul de a o fixa,aceasta iesind numai prin rasucire;dupa ce ai desfacut-o, deconectezi cele 2 fire si o poti schimba...succes

PS: bun venit pe forum wink.gif
Adrian_Boy
Pare destul de usor de schimbat sonda si mai simplu de verificat daca functioneaza acul (sau ce tine de bord).
In cazul in care e sonda aveti indee cam cat costa una si ce model se potriveste ca poate trag maine o fuga prin Vitan ca tot e "sezon" maine.

Va anunt ce am rezolvat.

In ritmul asta nici nu ma mai duc cu ea la service cel putin la chestii care nu implica cine stie ce ustensile speciale si asta multumita voua.
Multam wink.gif
brigada_diverse
rascucirea acelei sigurante se face cu o surubelnita si un ciocan
user posted image
Adrian_Boy
mellow.gif nu stiam ca-i zice litrometrica.

Merci pt poza. Maine ma duc sa-i fac o vizita.

De pret are cineva idee ? (in cazul in care nu este de la fire)

brigada_diverse
pret....pe unde am intrebat eu....undeva la 16-18RON

sa fi atent...daca flotorul de la sonda e plin de benzina cumpara altu..e 1 sau 2 lei.....
Adrian_Boy
Atunci o iau cu totul. Dar acel flotor se afla unde mai exact, face parte din sonda ?
brigada_diverse
cand o sa scoti sonda de acolo o sa observi un mecanism care are legat un brat de metal. In capul bratului de metal se afla un butoias, de regula alb. ala e flotorul
Adrian_Boy
Iata ce am facut:
- am dat presul la o parte din portbagaj
- acolo vad 2 fire care ies din rezervor ce-i drept cam ruginite
- am desfacut mufa care se ducea mai sus in masina din litrometru
- am pus contactul
- am luat un fir si-l pun la caroseria masini (adica la masa)
- nu arata nimica, asa ca am incercat si cu celalat dar tot nimica.

Caroseria am curata-o bine sa ma asigur ca face contact, acul nu s-a miscat deloc si nici nu s-a aprins nici becul de la rezervor.
Cand pun contactul la masina, acul nu se misca absolut deloc.

Ce fac in cazul acesta sa ma prind si eu cata benzina am in rezervor?
Sa inteleg ca este de undeva de la bord iar daca e de acolo cum fac, trebuie sa dau bordul jos sa umblu in spate la indicator sau are legatura cu firele de sub volan (intreruperea firului pe traseu cred ca este pe ultimul loc, o pot proba cu fire noi pe langa masina).
di3g0
daca as fii in locul tau nu m-as complica,as cumpara o sonda noua,in cazul in care functioneza e OK,daca nu verificam restul echipamentului...si pentru a schimba instrumentul din bord,trebuie sa dai ceasurile jos..succes in continuare
brigada_diverse
si te asiguri ca e si sonda noua...
poate fi vreo problema la bord....vreun contact imperfect, fir intrerupt.....
dacia_gpg
Vezi daca are bec in spate aparatul de bord,posibil lipsa,daca il are vezi sa nu fie ars, ajungi la el mai usor dand la o parte cutia de acte.Verifica daca mufa este la locul ei si face contact cu tabloul de bord,poate nu are masa aparatul de bord, este prins in spate cu o piulita de 4, daca nu alt aparat bord 10-15 ron.
bygy007
parerea mea este sa verifici cesaul de bord si instalatia in felul urmator : pui contactul la ultima trepta (fara a da la demarol) si atingi firele pe rind la masa unul este becul si alalalt este indicatorul de bord , cind pui firul de bec se aprinde becul cind pui firul celalalt trebuie sa arate rezervorul plin daca toate astea merg atunci iei sonda noua ca daca nu faci verificarea asta este posibil sa fie ceasul defect si o iei degeaba
Adrian_Boy
Nu am de ce sa iau sonda noua pana nu vad ca merge la bord acul sau becul, poate sa fie buna sonda. Vreau sa vad ca merge ceasul ca sa mai elimin din probleme.
Incerc sa desfac ceasul de acolo, dar baniesc ca trebuie sa dau bordul jos si aici nu stiu cum se face ca nu vad nici un surub ca sa ajung la ceas (bord cu turometru, avaria in stanga, model 89)

Daca e ceasul de vina, se mai gasesc separat de vanzare noi ?
tgg2k
ideea e ca in timp se poate decalibra si sonda, de asta si eu sustin ideea cu sonda noua.

indicatorul din bord se gaseste separat in magazin.

una din "solutii" e sa identifici firul din bord (pinul de la mufa ce intra la bord) si sa pui contact direct cu un cablu lung de vreo 5m. pui un capat al cablului la sonda (aia din reservor) si celalat il pui la indicator. asa verifici daca nu cumva e cablul dus. apoi poti incerca cu o sonda de test de la un prieten sa verifici daca merge indicatorul (un capat al cabluui pe sonda de test si celalat la indicator). daca tot nu functieonaza, schimba indicatorul.

spor
Adrian_Boy
hmmm ... da se pare ca ai dreptate ideea cu o sonda noua, la cata rugina are pe acolo de unde ies firele, nu stiu cat de echilibrata mai poate fi (sau cat o s-o mai duca). Asa ca o sa-mi iau una noua. Iar daca si ceasul nu costa mult il iau si pe ala, mai greu o sa fie cu montarea ceasului, cat despre sonda am inteles cum se face.

Daca stie cineva cum dau jos ceasul, va rog.
Sau o schema ceva exista ?

5 Nov 2007, 18:10:
Iata ca am pus mana si pe o carte Automobile Dacia. Dar normal ca nu scrie nimic de LITROMETRU, nici ce-a mai vaga idee.

Am mai vorbit cu un vanzator de la piese auto si mi-a zis ca este foarte putin probabil sa se fi stricat ceasul, asa ca sa iau la mana firele sa vad unde duc si sa ma uit sa nu fie pe traseu intrerupte. Mai jos am pus si traseele electrice ale masinii care vin din spate.

Cred ca pe acolo trebuie sa ma uit.
ceaki
inainte de a da jos ceasurile mai bine verifica firele. scoate mufa care cupleaza instalatia de pe spate cu cea din fata, si atinge la masa firele care iti merg la bord. trebuie sa aibe aceeasi culoare cu cele din spate.
SebyAvrig
adrian boy,fii atent ce am patit eu:si eu am avut probleme cu indicatorul de benzina(din fericire a fost numai plutitorul sondei,care avea un por pe unde intra benzina,si statea tot timpul cazut pe fundul rezervorului).eu te sfatuiesc sa ai mare grija cand schimbi sonda,pentru ca s-ar putea,cand o pui la loc sa iti iasa benzina in portbagaj cand o sa faci plinul!ca parca ai zis ca e plin de rugina pe acolo.problema asta am avuto eu,da sa rezolvat cu putin silicon.sa mai ai grija cand desurubezi inelul care are trei picioruse.s-ar putea sa fie intepenit.sa nu il fortezi ca se pot rupe(asa am patit eu).mai bine dai cu spray din acela special pentru rugina.sa ai grija ca dupa ce ai schibat sonda,gaura sa fie etansa!spor la treaba! 053.gif 053.gif 053.gif
Adrian_Boy
Ma intreba cineva mai pe la inceput: cand pui contactul ti se misca oleaca limba la indicator?

Trebuie sa se intample asta cand pun conactul sau eventual cand pornesc masina, are vreo relevanta ?
brigada_diverse
pai...daca tin minte bine...dar nu garantez...cu motorul oprit si fara contact ceasul sta la stanga maxim...cu contactul pus..fara benzina...sta un pic mai jos, spre desenul cu rezervor gol
di3g0
de acord cu tine cristitranca wink.gif..sau se aprinde becul rosu la bord

sebiavrig...sonda are o garnitura si un bolt care trebuiesc asezate intr-un anumit fel..pentru asta tie iti baga refula cand faceai plinu'..dar e buna si varinata cu silicon,doar ca daca nu ai acel colier nu prea te ajuta ff mult.bafta in continuare
brigada_diverse
sonda intra numai intr-un fel...deci nu poti sa o pui gresit....
de silicon...nu stiu ce sa spun..depinde de care pui...la mine nu statea lipit siliconul de chestii date cu benzina, gazolina, petrosin....poate cel sanitar tine..eu lipeam cu bare dinacela de silicon care se topeste la cald
tgg2k
intrebare de curiozitate... stiu ca siliconul nu "tine" daca e in contact permanent cu benzina, dar... oare masticul nu rezista mai mult?! un cordon de ala de mastic ar trebui sa izoleze perfect cercul ala unde intra sonda.

si o mica problema la care stau sa ma gandesc: daca pui silicon sau mastic sau whatever, sonda se va ridica vreo cativa mm si va indica putin gresit, nu?!
di3g0
asta asa ar fii, dar daca stam bine si ne gandim...sonda nu indica 100% corect,asta inseamna ca este tot o aproximatie la volum...NU?"parerea mea" biggrin.gif
Adrian_Boy
Am intrebat intr-un loc cat ma costa ceasul pentru indicarea benzinei si mi-a zis ca nu are separat (si ca nu se mai gasesc noi separat), si ca cu totul costa ceva mai mult, cam 400 ron. Daca e sa fie acela trag o fuga pe la dezmembrari.

Cum vedeti a cam venit frigul si sa ma pun pe reparat masina pe vremea asta nu-mi prea vine, cum nu am garaj astept sa se mai incalzeasca biggrin.gif
djasu82
Daca esti din bucuresti gasesti ceasuri pentru indicarea benzinei si separat , in pantelimon la magazinele dacia...
SebyAvrig
io am asezat bine garnitura aia si inelul dar tot iesea benzina.inainte sa pun silicon am sters bine si am degresat sa prinda,peste care am dat cu grund ca incepuse sa rugineasca,pe unde o prins benzina.si nu mai am problema asta...(siliconu nu ii in contact permanent cu benzina,i pus numa peste inel,las ca poate atasez si o poza sa vedetzi! smile.gif
brigada_diverse
dacacuratati bine si puneti garnitura aia bine....nu o sa aveti probleme
SebyAvrig
sa stii ca am incercat de doua ori fara silicon sa o pun si tot iesea(a doua oara mai putin).faza e ca era stramb si inelu vai de capu lui...garnitura de aproape 20 de ani...nu o fost niciodata desfacut...
Adrian_Boy
Seby despre ce silicon e vorba acela rosiatic (incerc sa pun o poza) pe care se mai da la anumite imbinari gen pompa de apa, benzina etc. ?

Pune o poza sa vedem si noi cum arata.

Magazine dacia Pantelimon, mai exact unde. Eu stiu unul pe Iuliu Maniu putin mai sus de Int. Lujerului pe stanga. Si acolo au piese mai ieftine. Poate dau o ofuga sa vad cat costa unul.

Pana una alta trebuie sa desfac ceasuriele si sa vad sa nu fie nici un fir dezlipit pe acolo (oxidat) dar vreau sa stiu cum demontez de acolo.
tgg2k
silicon rosu sau negru 2+2, e intr-un tub ca pasta de dinti si e cam 7RON tubul
SebyAvrig
nu adrian boy,nu te complica.am pus silicon de ala de baie,faianta...etc.silicon din acela alb universal ceresit.de ala ce ai la incheietura de la aripa fata cu partea de metal de la parbriz...ui de asta!
Adrian_Boy
Da, numai ca e asa de mica poza, dar oricum stie vanzatorul, numai sa ajung la el.

Astept un raspuns cum sa ajung la ceasul de la benzina, sau cum sa desfac tot ansamblul de ceasuri intrebare.gif
tgg2k
QUOTE(SebyAvrig @ 7 Nov 2007, 21:16)
nu adrian boy,nu te complica.am pus silicon de ala de baie,faianta...etc.silicon din acela alb universal ceresit.de ala ce ai la incheietura de la aripa fata cu partea de metal de la parbriz...ui de asta!
*



scuze dar nu ma pot abtine... esti e bula! chestia aia care e "la incheietura de la aripa fata cu partea de metal de la parbriz" se numeste mastic si nici nu se compara cu siliconul alb universal de ceresit! radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

si am zis mai sus de ce ar fi o idee mastic si nu silicon tongue.gif laugh.gif

si in plus, eu i-am raspuns omului la intrebare (apropo, stii cine a facut poza care a pus-o acolo Adrian_boy?)
Adrian_Boy
Stiu ca ma repet dar astept un raspuns sa primesc:

Cum sa ajung la ceasul de la benzina, sau cum sa desfac tot ansamblul de ceasuri
bygy007
QUOTE(Adrian_Boy @ 8 Nov 2007, 13:36)
Stiu ca ma repet dar astept un raspuns sa primesc:

Cum sa ajung la ceasul de la benzina, sau cum sa desfac tot ansamblul de ceasuri
*


pina la urma ai verificat ceasul asa cum am zis eu aici http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1110508 (daca nu ai inteles cele doua fire care se duc la sonda se pun la masa)



bordul se desface asa [attachmentid=1627418415]
Adrian_Boy
bygy merci mult de poza.
Am facut asa cum mi-ai zis tu, dar degeaba, acul ne merge si nici acul nu vrea sa oscileze de nici un fel.

Tind sa cred ca firele sunt intrerupte pe traseu (putin probabil pt ca atunci cand pun cheia in contact si o si pornesc nu schiteaza nimica acul) sau ceasul nu este bun.

Ma interesez sa iau unul nou la recomandarile celeloralti care mi-au worship.gif raspuns.


Multam mult la toata lumea fleur.gif
brigada_diverse
ne bucuram ca te-am putut ajuta, si sa rezolvi cat mai repede problema smile.gif
dacia_gpg
Tablou de bord se da astfel:
-deconectezi bateria
-desfaci,slabesti cele 3 suruburi care vin la consola prindere stalp stanga
-desfaci cablul de kilometraj
-deconectezi cele trei mufe de pe tabloul de bord
-desfaci cochilia volan inclusiv capacul superior
-deconectezi butonul de avarie si cel temporizator nu inainte de a nota cum vin firele
-desfaci clemele de prindere tablou bord
-si cu o miscare de tragere in plan orizontal pana trece partea filetata de la vitezometru de consola care sustine "mitraliera",usor si fara sa fortezi cu mana stanga tragi in continoare in plan vertical in jos ,mana dreapta ridicand in sus carcasa de bord.
Restul cred ca te descurci si schimbi si becurile care nu i-ti ardeau pana acuma wink.gif
Adrian_Boy
Multam.

Ideea e ca cuma am vazut ca nu am toate sigurantele la panou (panoul este in masina) si ma gandesc ca si de acolo ar putea fi, dar ma indoiesc pt ca i-mi merge tot ce tine (sau aproape) de curent in fire.

Am incercat sa pun si becurile acelea la usi sus sa lumineze si nu arata ca merg, am cumparat o cutie de sigurante si le pun ca in schema din carte.
Poate asa se repara si sonda care ma tot pune pe ganduri, cam cata benzina car in masina, cu toate ca daca tin eu minte prima siguranta (15 A) se refera la bord.

Acuma sa vedem ce si cum biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.