Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consumul MEDIU al Loganului 1,4 si 1,6 8V
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
porutiuv
ma intereseaza pentru ca vreau sa cumpar si eu. problema este ca eu circul mult cu masina si consumul e foarte important in alegerea unui automobil.
SilviuB
Eu cred ca va trebui sa mai astepti cel putin o luna pana sa afli sa parcurga si lumea vreo 1000 km.
St
Cosnumul real o sa-l putem afla, doar de la posesorii de logan, si asta dupa ce masina parcurge 2000km, pt. ca in rodaj, consuma mai mult decat dupa aceea.
panzer
Cred ca vom astepta si mai mult de atat intr-ucat motorul "se lasa" abia dupa prima revizie la care se schimba uleiul ... la Logan parca au anuntat 15.000km.

Pana atunci vom avea consumuri un pic mai mari.
danut
Nu-i adevarat, la mine s-a "lasat" dupa aprox. 3000 km, exact cat scrie in manual.

Consumul a scazut cu aprox. 1% dupa 3000 km si acolo a ramas.
sstanescu
Un consum se poate da, cu rezerva ca el poate fi in rodaj. Asa ca e bine ca posesorii sa pune ce consum le iese (pe metoda plinului) si in felul asta cei ce-si vor cumpara masina in viitor vor putea vedea evolutia consumurilor de la masina noua la masina iesita din rodaj.
Ziggy2k1ro
Intrebarea ar fi: a avut cineva timp sa compare consumul real cu ce spune computerul de bord?
dragOn
Stați băi nene ușurel că nici nu au udat oamenii mașinile și voi vreți să știe toate detaliile astea!
Generator
Eu la un parcurs de 313 km cu Logan Ambition (primii, dealtfel), si prin oras si afara (un pic mai mult afara) am calculat consum de 8.68 l/100 km. Acesta este primul meu calcul de acest fel pentru Logan. Eu zic ca este bine, dar nu uitati ca este perioada de rodaj.
Lucian123
QUOTE


Eu la un parcurs de 313 km cu Logan Ambition (primii, dealtfel), si prin oras si afara (un pic mai mult afara) am calculat consum de 8.68 l/100 km. Acesta este primul meu calcul de acest fel pentru Logan. Eu zic ca este bine, dar nu uitati ca este perioada de rodaj.









Ai mers cu A/C pornit? Cam cu ce viteza ai mers in afara? Ai mers sportiv sau lejer?
Generator
Lucian123, nu pot sa-ti raspund decat ca am indeplinit in mod variat tot ce apare in intrebarile tale. A/C pornit in oras numai, si nu tot timpul, marti 14 am ridicat-o, si am folosit A/C numai de doua ori cate 7 km aproximativ la intoarcerea de la servici (miercuri si joi), viteza de mers in afara a fost pentru primii 40 km exclusiv afara (fara drumul pana la iesirea din oras) maxim 100-110 kmph, alti 40 km la intoarcere max. 120 kmph constant timp de vreo 16-20 km, alti 60 km in total afara cu maxim 100 kmph (si asa voi merge pana la 1000 km, trebuie totusi sa-i consider ca rodaj), cu mentiunea ca in afara nu am folosit A/C.

Am incercat un pornit sportiv de cateva ori, pleaca bine, dar mai lucrez la asta decat dupa ce fac 1000 km. Este bine sa o crut totusi, nu? Parerea mea este ca e o bijuterie. One thing remains: fiabilitatea in timp. Eu am incredere in Dacia. Motivul meu este fosta mea Berlina din lotul 1998. (Offtopic: zau de nu as deschide un topic pe tema "Dacia Berlina lotul 1998". Mi-a mai zis acum ceva vreme un taximetrist ca Berlina lui din 1998 si pe care a vadut-o a fost super masina. Poate moderatorii ar agrea un astfel de topic mai fancy). Scuze pentru deviere. Voi reveni cu detalii pe parcurs.
LucVer
Ca sa avem si o comparatie cu un motor de 1.4 (al meu) va pot spune ca la peste 500 km facuti in conditii extrem de asemanatoare cu ale lui Generator, comp. de bord imi da un consum mediu de 7.7 l/100 km.
Lucian123
Multumesc pentru informatie. Eram curios pentru ca astept si eu masina.
michou
eu la un laureat 1.4 am facut 240 km pana la Campina si inapoi viteza maxima 120 km/h consumul mediu pe computer de bord era 6.8l fara aer.....schimbat vitezele la 2500-3000 rotatii/min.
Blizzzard
Fac zilnic 2 drumuri Timisoara - Sanandrei ,Laureat 1.6 egee ,consumul este de 7.3l/100 km pe la 3000/3500 rotatii/min.Daca am 2800/3000 in treapta a 5-a cam 6.7/100.Viteza nu o stiu ptr ca nu ma prea uit pe vitezometru :inger: ,mai mult la turatii sau o calc "dupa ureche". :wink:
SilviuB
Eu am facut vreo 260 km cu Logan-ul (atat in oras cat si in afara) fara AC, cu un stil de condus moderat, cateodata mai sportiv, si imi arata computerul de bord consum mediu de 7L/100km.

... nu am depasit 100km/h si foarte putin am atins 3.500-4.000rot/min doar in depasiri mai riscante
Generator
Imi cer scuze ca va intreb, dar a calculat cineva BATRANESTE consumul (facand plinul si uitandu-se la rulaj si litri de benzina completati)? Pentru ca puteam sa spun si eu ce zice computer-ul de bord, dar v-am oferit consumul calculat cu metoda traditionala, si asta nu ca nu as avea incredere in computer, dar este o metoda infailibila pentru consumul mediu. Imi cer scuze daca am deranjat pe careva, no offense. Pe viitor voi spune si eu aici atat ce-mi zice computer-ul de bord cat si consumul calculat.
bogdanescu
QUOTE


Pe viitor voi spune si eu aici atat ce-mi zice computer-ul de bord cat si consumul calculat.





nu cred ca e o diferenta semnificativa intre ce zice compu' si ce calculezi tu, ca doar kilometrajul e acelasi iar computerul ala ar trebui sa stie destul de bine cita benzina a bagat nu?
asarban
Calculatorul stie cata benzina trece prin injectoare, nu stie si il si doare in fund de cata benzina ai bagat tu!
Generator
Aveti dreptate, insa eu am vazut aici numai consumuri indicate de comp, nu calculate 8)
bogdanescu
QUOTE


Calculatorul stie cata benzina trece prin injectoare, nu stie si il si doare in fund de cata benzina ai bagat tu!





cred ca m-ai inteles gresit sau poate nu m-am exprimat eu prea clar... eu ma refeream la benzina bagata prin injectoare nu la cea bagata in rezervor.
rasatus
QUOTE
Calculatorul stie cata benzina trece prin injectoare, nu stie si il si doare in fund de cata benzina ai bagat tu!




...totusi, are un senzor de volum benzina rezervor (ca doar d-aia stie sa-ti spuna electronic cata benzina mai e); mai mult, face si estimari, cam cat crede el ca mai mergi cu benzina pe care o ai; astfel incat chiar daca nu contest ca-l doare in fund, tot stie cata benzina e (cat de precis o face...asta nu mai stiu..)
ashu
Cred ca ce zice Asarban e ca computatorul stie mai bine cata benzina a consumat. El calculeaza bazandu-se pe cata benzina a bagat in injectoare, nu pe cata ai turnat tu in rezervor. Si nu poti fi sigur ca tu chiar ai bagat in rezervor atat cat ti-a indicat tie pompa, asta pt. ca fiecare pompa de benzina are erori de masurare, mai mari sau mai mici, plus ca poate fi masluita. Asa ca Generator, metoda batraneasca nu e infailibila, ci cea cu compu. Daca obtineti rezultate diferite inseamna ca pompa de unde ati alimentat e busita, nu ca indica compu prost.
maddan
Pai daca nu ai incredere in ce spune computerul, cum sa ai incredere in ce spune calculul pe hartie?!?! La ce bun un computer de bord, daca trebuie sa revii la creion si hartie, batraneste? laugh.gif :mrgreen: Am dat pe spate de ras la faza asta... :U



Apropo, ar trebui sa va notati exact litrii ramasi (in cazul in care arata cumva si cu zecimala), si apoi sa alimentati cu benzina de la pompa, sa zicem 20L. Daca va iese o cantitate in minus (si e foarte probabil, asa, o marja de 10%), inseamna ca cineva isi bate joc de noi.



Sunt chiar curios: ati verificat cantitatea exacta de combustibil intrat in rezervor versus ce indica pompa?



Incercati sa dati mai ales consumuri urbane. Pana acum, se pare ca ne putem astepta la consumuri mai mici decat zicea producatorul... smile.gif
Lucian123
Nu cred ca este infailibila nici o metoda nici cealalta. Dar oricum este mai precis sa calculezi consumul masinii prin metoda "plinului"
ashu
Si de ce ma rog este mai precis prin metoda plinului decat cu compu? :shock: :?
Sclaud
QUOTE
Si de ce ma rog este mai precis prin metoda plinului decat cu compu?  :shock:  :?


Pai cred ca: stii cat ai bagat si stii cat ai mers cu ea ... si GATA socoteala ! (marjele de eroare care pot aparea de la "pompa de benzina de unde s-a alimentat" si de la "kilometrajul" masini cred ca sunt nesemnificative in cazul asta) ... parerea mea.

Pe cand cu "compu" ... stiu si eu ... hmmm, prin ce metode masoara si cum ... pentru "conservatori" cred ca e mai "la indemana" prima metoda.
Lucian123
QUOTE


Pai cred ca: stii cat ai bagat si stii cat ai mers cu ea ... si GATA socoteala ! (marjele de eroare care pot aparea de la \"pompa de benzina de unde s-a alimentat\" si de la \"kilometrajul\" masini cred ca sunt nesemnificative in cazul asta) ... parerea mea.









Exact.



Computerul se bazeaza pe niste senzori sau ceva care, mai ales in cazul Dacia, nu cred ca sunt prea precisi.

Ce spuneti de consum instant de 22,5 % pentru 1,6
vv
Spunem: PLAUZIBIL. Atat poate fi la (aproape) orice masina! Vorbim de consum instant, da? Daca n-aveai comp. de bord la berlina nu inseamna ca aia consuma tot timpul intre 7 si 10%.

Compu' (parerea mea) se bazeaza pe cat tine el injectoarele deschise. Ar fi bine sa stie foarte bine cata benzina baga daca vrea ca masina sa mearga cum te astepti tu, si sa nu se buseasca motorul. Cred ca e destul de precis....

Despre erorile celeilalte metode.... de unde stii cata benzina ti-a ramas? Daca tu calculezi cat ai bagat la pompa - de unde stii ca senzorul ala e mai precis, si de unde stii ca aia nu au manarit pompa ca sa te taxeze ceva mai mult? (la urma urmei la ei nu e critic sa indice precis, e mult mai important pentru compu' de bord). Si in continuare: de unde stii cat ai facut cu masina? Daca te uiti la kilometraj - teapa, ca tot compu' iti calculeaza cat ai facut. Daca te uiti la borne... pa nu cred ca poti aduna fiecare metru, si in plus iti arat eu o gramada de borne puse "aproximativ corect".

Deci daca e sa fii paranoic, nu poti fi sigur nicicum.

Mie mi se pare ca cai care nu au incredere in consumul mediu calculat de masina fac ca si contabilele de la o firma de stat unde am lucrat eu in tineretile mele: aveau program de contabilitate, bagau toate datele, scoteau rezultatele la imprimanta, si dup-aia se puneau sa verifice cu creionu' ca e corect... laugh.gif
VladG
QUOTE


Ce spuneti de consum instant de 22,5 % pentru 1,6



Perfect normal pentru un consum instantaneu, in demaraj. Te-ai ingrozi ce valori indica niste motoare mai mari...
ashu
QUOTE
QUOTE
Si de ce ma rog este mai precis prin metoda plinului decat cu compu?  :shock:  :?


Pai cred ca: stii cat ai bagat si stii cat ai mers cu ea ... si GATA socoteala ! (marjele de eroare care pot aparea de la "pompa de benzina de unde s-a alimentat" si de la "kilometrajul" masini cred ca sunt nesemnificative in cazul asta) ... parerea mea.

Pe cand cu "compu" ... stiu si eu ... hmmm, prin ce metode masoara si cum ... pentru "conservatori" cred ca e mai "la indemana" prima metoda.


Bai nene, marjele de eroare de la pompele de benzina sunt cu siguranta mai mari decat precizia senzorilor. Cat despre faptul ca e mai la indemana, cum dracu o fi mai la indemana sa te apuci sa calculezi, decat sa citesti de pe ecran o valoare, nu stiu.

Ba da e greu cu modernizarea in tara asta...
asarban
Acuma...e o problema...

Cand ai injectoarele jegoase sau decalibrate incepi sa te mictionezi pe el de comp de bord!

Dar asta nu se pune la o masina noua! Paste vreo 2 ani incepem sa vorbim de astea!

Si cat priveste faza cu senzorii de Dacia...fratilor, sunt "strainezi" la fel de strainezi ca si aia de pe masini mari si tari...

Nu "eleftrica" e beleaua la Logan ci tabla, halul de ambutisare, mecanicii, merge si asa, asa trabuie sa faca...
tarzy
nu are nici o treaba modernizarea cu calculat-ul consumurilor, mai mult sau mai putin babeste.



consumul dat de calculator este cel dat de cantitatea si calitatea benzinei trecute prin injectoare. aceasta "tehnologie" este insa supusa unor erori destul de mari, mai ales datorate calitatii neuniforme a benzinei dar si fenomenului de "inertie" in "citirea" si "prelucrarea" informatiilor in mod electronic. Daca vrei sa te convingi vezi valorile astronomice date ptr consumurile instantanee (practic este imposibil sa intre asa mult combustibil in cilindri, dar computerul valideaza din inertie)



Varianta cu facut-ul plinului la pompa este 100% sigura (exceptie facand cazurile in care aia de la pompa te fura la greu). dar aici este bine sa calculezi consumul la un numar mare de KM (minim 400) si daca se poate sa bagi benzina din acelasi loc (lot).
Lucian123
QUOTE


Bai nene, marjele de eroare de la pompele de benzina sunt cu siguranta mai mari decat precizia senzorilor.  






Orice dispozitiv de masurat din tara asta, ca e cantar, debitmetru, contor de gaze sau orice altceva (inclusiv pompele de benzina) sunt calibrate si omologate de Institutul National de Metrologie. Sunt de acord cu cei care spun ca pot fi modificate pentru a indica mai mult dar companiile serioase (mari) nu cred ca ar risca un scandal pentru 10% sa zicem.



QUOTE


Despre erorile celeilalte metode.... de unde stii cata benzina ti-a ramas? Daca tu calculezi cat ai bagat la pompa - de unde stii ca senzorul ala e mai precis, si de unde stii ca aia nu au manarit pompa ca sa te taxeze ceva mai mult?





Nu trebuie sa stii cata benzina ti-a ramas. Stii cata ai pus ca sa faci plinul si mai stii ca din localitatea X pana in localitatea Y sunt N km. asta daca nu ai incredere in kilometraj.
tarzy
@MoneyTalks



10x man



pana acum chiar nu este nimeneni care sa fi apucat sa faca un "consum" pe metoda babeasca.

Cel mai interesant ar fi de vazut daca consumul in oras este cel anuntat de Dacia-Reno de aprox. 10%.
MoneyTalks
Pai un consum din asta ar trebui facut la cel putin 300km in oras, nu doar la un singura iesire. Si mai ales la ore de virf prin Bucuresti... :wink:
Andy-LGN
Am fost ieri in Pitesti. Am plecat cu rezervorul plin si desi am parcurs doar 268 km am zis ca ar fi bine sa va impartasesc si voua calculul facut de mine pe metoda PLINULUI (desi am inteles de la unii din voi ca un consum s-ar face dupa mai multi km)



Autostrada-- 200 km total -- viteza 90-110 km/h

68 km oras--- viteza pana in 60 km/h



Motor de 1.6 -- a consumat 18 l

La un calcul aproximativ reiese ca au cam avut dreptate cei de la Reanult cand au prezis consumul. Ce rezulta din consumul meu --- 6 l /100 km AFARA si 10 l / 100km in oras



In cazul asta eu unul sunt f multumit.
Ziggy2k1ro
Senzorii erau pe acelasi principiu si la SLZ si la DSN!!! Tot calculatorul masinutei facea treaba si atunci...la fel de bine ca si LGN din cate se spune pe aici... doar ca nu era calculatorul de bord - un traductor pur si simplu.... erau discutii pe forumul de SLZ si DSN daca se pot "citi" datele din calc smile.gif



Acum se pot citi, dar carcoteala "ezista" si asa. :wink:



Ce ma interesa pe mine pe un topic de pe aici era: a facut cineva un calcul "la plin" comparativ cu ce spune computerul de bord? Ca r trebui sa fie erori de sub 0.3l/100km ca sa fie OK... si cred ca este ok.
tarzy
poate D-ul @Andy - LGN este dragut sa ne confirme daca consumul masurat babeste batea cu cel de pe computer.



oricum, confirmarea faptului ca LGN-ul consuma 10% in oras ma face sa ma gandsesc la alt tip de masina.
tarzy
pai o data Loganul este ceva mai putin aerodinamic, dar asta ar trebui sa conteze la viteze mari adica in afara orasului, acolo unde culmea consumul este cat de cat OK.
Adrian_Solenza
Asta ma gandeam si io... Aerodinamic... Da, nu stiu ce sa zic... Pneuri mai late, frecari mai mari... Mintea mea de inginer nu ma ajuta ( oricum acu lucrez in comert, deci...) si sincer nu prea gasesc raspunsuri :!:
Andy-LGN
Eu am calculat consumul prin metoda PLINULUI pentru ca una bucata computer de bord nu posed smile.gif



Am un prieten si SN-ul ii consuma 9,5 l in oras :twisted:
Ziggy2k1ro
Revin cu rugamintea de a masura cumva marja de eroare a computerului de bord, speram mica-mica... smile.gif Iar consumul il vom vedea fiecare pe pielea lui, pe stilul propriu de mers, turat, subturat etc... evident in CT consumul in oras va fi mai mic decat in B iar in ce priveste SLZ de ex. taximetristii de prin CT declara cam 8 - 8.3 - si am intrebat cativa smile.gif
geo.meg
Un consum real intradevar se face prin vechea metoda a sticlei gradate ,dar de cand cu injectia doar cun calc de bord ne mai poate spune exact cat consuma motorul ,asta daca nu exista si o mica eroare de calcul in aproximarea consumului ,si se poate estima consumul la LOGAN numai dupa cei minim 3000 km de rodaj parcuris ,ca acum sare mult peste limite date de costructor .

Si sa fim serios ca far uc calc de bord o estimare exacta nu ai cum ,chiar daca mergi pana se apride becul (la unul se aprinde mai devreme la altul mai tarziu ) ,ca ai bagat la peco x litri , e greu de estimat exact cat a consumat . :mrgreen:
tarzy
@By-GEO



noii dne refeream la o varianta mult mai simpla decat ce spui tu acolo (becuri, sticle gradate, etc)



pasi:

1. se face plinul pana la "buza" rezervorului;

2. se noteaza numarul de Km-i parcursi sau se da Kilometrajul variabil la zero

3. se parcurge un anumit numar de Km-i (minim 300) in regimul in care vrei sa calculezi consumul (in oras, in afaram mixt, sportiv, etc)

4. apoi se face din nou plinul pana la "buza" (de preferat la aceeasi pompa si in aceeasi zi - ca sa fie acelasio lot de benzina

5. se aplica regula de 3 simpla, la Km - pasrcusi cu cantitatea de benzina care a intrat in rezervor.
EvilOne
Computerul e suficient de precis, daca nu va convine considerati o eraore de 5-10%. Sau cuiva nu convine ca masina consuma putin?
Lucian123
eroarea poate fi + sau -
Ziggy2k1ro
QUOTE


Computerul e suficient de precis, daca nu va convine considerati o eraore de 5-10%. Sau cuiva nu convine ca masina consuma putin?



Sunt mai multe categorii de omuleti care au ceva impotriva :wink:

Daca are eroare de 5-10% e mult. Oricum ma voi baza f. mult pe ce spune computerul de bord. Da' poate isi ia careva inima in dinti si face un calcul sa ne spuna cat este eroarea... :mrgreen:
gibi_gi
Logan 1.6. Mers in oras aprox 250Km. Compu de bord zicea comsum mediu 8.2 sau 8.3



Apoi pana pe la 780km (sau pe undeva pe aproape), am mers in afara orasului. Dupa asta, compu de bord zicea 6.9 (la intoarcerea in Buc) -tot consum mediu, evident (si mixt de data asta - la fel de evident smile.gif ).



Imi pare rau ca nu am date mai exacte, dar sunt multumit.



AC pornit uneori. Mers complet NEsportiv (max 3000 rpm, si asta cand depasesc sau schimb viteza). In oras am mers si prin zone in care puteam sa dau 50km/h pe distante mari (evit aglomeratii gen Magheru in ore de varf).

In afara am avut o portiune buna in care am mers cu vit. 1-a, a 2-a - drum de tara smile.gif
MMihai
Nustu cine spunea ca la motorul de 1,6 in oras ia si 11, m-am mirat ca 11 e consum de 2l si nici asa nu e admis. sa vedem si la taximetristi ce consum au da n-or fi nebuni sa bage 1,6 pe taxi... smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.