Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: RK motor ( aproape)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cristi_21us
Salut.Am si eu o problema destul de grava zic eu dar mai mult dezamagitoare.In urma cu 2 saptamani am obs ca la pornire dimineata se aud niste batai metalice.am vb cu SGM si m-a sfatuit sa fac repede ceva ca nu e de bine.am fost la service la reprezentanta la SEAT sa imi faca motorul.s-au apucat baietii l-au facut bucatii l-au pus in cutii si l-au trimis la o firma ce se ocupa numai de motoare.au masurat,verificat calculat si s-a ajuns la concluzia ca arborele trebuie rectificat la R1 schimbat cuzineti si ce mai trebe pe acolo,garnituri o siguranta de la o supapa.pistoanele si camasile( ma scuzati daca nu vb in termeni stiintifici dar decat sa zic vre-o prostie mai bine scriu cum stiu)dupa 30000 km nu aveau uzura aproape deloc.nici o zgarietura nimic.erau perfectii.au trimis piesele inapoi la SEAT au montata motorul inapoi si merge mai prost ca inainte.trage mai slab si cand scot fisa de la o bujie aproape ca nici nu se simte vreo diferenta.motorul nu merge rotund de loc.platiniile schimbate,bujii noi,capac delcou nou si nici o diferenta.nici una dintre piese nu sunt romanesti in afara de bujii.ulei Valvoline 15W40.l-au factu de draq l-a luat.sunt dezamagit complet.taicamiu a zis ca s-ar putea ca unu dintre supape de la pistonul respecti sa fie prea stransa.sper sa fie asa.a zis sa mai merg asa pana fac vre-o 600 km si apoi cand merg sa imi strnga chiouloasa o regleaza din nou.compresie motorului este : pistonul 1 - 8.8 ; 2 - 9 ; 3 - 9.1 ; 4 - 9.o greseala ce au facut-o si ma ingrijoreaza este ca nu a pus fiecare cilindru la pistonul la care a fost ( camasa,segmenti sau cum s-o numi).pls ajutatima ca sunt disperat ca motorul tragea de nu iti venea sa crezi.imi vine sa si plang de suparare.ma costat 7 mil manopera.credeti ca o sa il faca macar cum mergea.ce sa ii fac.sunt disperat.la draq cu SEATUL lor.daca am uitat sa scriu ceva si era imp intrebati-ma orice.
imi cer scuze ca am scris atat si sper ca nu v-am plictisit dar sunteti singura speranta.m-am saturat de toti mincinosi care se lauda ca fac pe naiba sa ii ia.
B-34-SGM
Sa inteleg ca ai schimbat cam tot ce era uzat in motor. Este normal ca motorul sa fie mai puturos, pt ca totul fiind nou, frecarea intre componente este mult mai mare. Nu te speria, merge prost in perioada de rodaj. Spui ca nu are nici 600 km, e normal sa mearga asa. Mergi dupa 600, strange chelioasa, regleaza culbutorii. De abia dupa 10.000 km o sa mearga perfect motorul, daca ai bagat totul nou in el.
Oricum dupa aproximativ 5000 km, o sa inceapa sa mearga bine, recomandarea mea este sa faci drumuri in afara orasului , la turatie mica si constanta, maxim 2500 ture, sa ii faci un rodaj corect. Sa schimbi si uleiul la timp.
Wolfman
Pai nu-i prea mica compresia? La ultima berlina dupa doi ani de la RK-ul motorului aveam intre 15 si 15.4 compresie, a masurat-o cel caruia i-am vandut masina si stiu ca mi-a spus ca e f. multumit... Probabil ca meseriasii care ti-au umblat in motor sunt de kko... Du-te pe capul lor sa-ti faca din nou motorul, la banii care i-ai dat trebuie sa ai si o garantie, nu?
B-34-SGM
Da, asa e, aseara am citit printre randuri. E prea mica compresia, dar poate e eparatul altfel gradat, sau chiar stricat. Ideea este sa fie aproximatix aceeasi compresie la tori cilindrii.
Apropo, spune si tu ce ai schimbat in motor, ca nu prea am inteles din ce ai postat.
ali73
Compresia este buna.Nu e f. buna.In schimb,se pare ca nu-ti lucreaza un piston.Din cauza asta nu merge rotund,nu trage,consuma si mai mult,asa ca du-te si cere-ti banii inapoi,ca pentru ce ai reclamat inainte nu trebuia sa-ti desfaca motorul.Tu ai spus ca ai avut probleme la pornire nu in mers.
johnsws
pai eu cred ca nu e f grav. chiar daca au ramas aceleasi camasi si pistoane, sigur au schimbat segmentii, sau cel putin asa scrie in carte, ca segmentii nu se refolosesc niciodata. compresia scazuta se datoreaza faptului ca segmentii noi nu etanseaza perfect pe camasi, treaba care se va rezolva dupa rodaj, compresia o sa creasca si dupa 5000, asa cum a zis sgm o sa mearga f bine. si eu am rectificat in vara chiulasa si segmentat si dupa asta mergea masina cu mult mai prost ca inainte. si la pornire nu mai vorbesc, ma scotea din sarite ca pornea putin mai greu si ziceai ca merge in "3", trapida motorul. eram foarte suparat pe mesterul care imi facuse motorul. dar acum si-a dat drumul, nu perfect dar e o imbunatatire neta. imediat dupa reparatie imi scotea fum albastru daca-i dadeam mai mult de 2500rpm. asa ca am facut cateva drumuri lungi inafara, si am avut grija sa nu depasesc 2500rpm. acum porneste la sfert, motorul urca frumos in ture ba chiar se simte mai bine pe la 3000 rpm, simti asa ca merge f rotund si porneste iar la sfert de cheie si nu mai scoate fum albastru daca-i dau mai mult de 2500rpm. i-am mai reglat de 3 ori culbutorii ca nu-mi placea cum pornea si nici cum mergea dar inca nici nu am 2500 km cu ea de la reparatie. oricum daca ai factura la lucrare sau garantie, ceva, atunci mai mergi linistit cu ea inca 1500 km , regleaza-i din nou culbutori aprindere, asigurat-e ca bujiile+fisele sunt bune tobe neinfundate, si daca dupa astia 1500-2000 km nu isi incepe sa mearga mai bine si nu creste compresia te duci iar la mesteri sa-ti refaca motorul pe garantie ca e greseala lor.
ideea e ca la inceput si eu am fost foarte nemultumit, dar se pare ca lucrurile se schimba.
bogdan3l
cristi , ai garantie pentru lucrare ?
oricum nu cred ca o sa ai nevoie de ea . mai asteapta si tu , mai mergi asa, nu umbla la reglaje pana nu faci 5, 600 km ca atunci ti-l regleaza ei si iti strang chiuloasa ( parca biggrin.gifD ) .
si nici atunci nu o sa mearga cum vrei tu .....e perfect normal . gandeste-te si tu , cand iti cumperi o pereche noua de pantofi te simti bine in ei?
si cel mai important : Mergi linistit , fara accelerari bruste , fara sa depasesti 80 km/h macar 1000 km

bafta wink.gif
cristi_21us
va multumesc la toti pt raspunsuri.garantie nu am pt ca e facut mai ca la romani ( mai la negru ).sunt asa mari diferentele de compresie ? greseala mare a fost ca nu au schimbat segmentii?e chiar asa grav?am schimbat toate garniturile,rectificat arborele,cuzineti,si o siguranta la o supapa?ca un motor sa fie ff bun cam ce compresie trebuie sa aiba?oricum si-a mai dat drumul de cand am luat-o.e grava problema daca astia nu au pus fiecare piston cu segmetul,camasa lui cand l-au montat la loc.trebuia facut rodaj?daca nu au schimbat segmentii?am mai calcat-o asa un pic.nu peste 3500 rpm.mai astept sa fac 600 - 650 km si ma duc sa imi stranga chiouloasa si sa imi regleze din nou culbutori si supapa minune.poate fii de la supapa faza cu mersul mai in 3.5 pistoane?supapele astea se regleaza?
allecss
Compresia este normala avand in vedere ca nu l-ai segmentat; ar fi trebuit; nu erau prea scumpi (recomandabil Goetze-800k), iar manopera ar fi fost aceeasi. Dar faptul ca , cel putin, nu au poansonat pistoanele cand le-au scos, denota ori lipsa de profesionalism, ori de interes. Iar chestia asta cu demontatul motorului bucati, muatul apoi la alta firma "specializata in motoare" e varza. Pe viitor cauta un mester bun, care chiar daca iti lucreaza in curte sau in spatele blocului si iti strange chiuloasa cu o cheie ruseasca (sau de ce nu, "la mana"daca a mai facut operatia asta de cateva sute de ori), STIE MESERIE. Cat priveste supapele, ele nu se regleaza; se regleaza jocul la tacheti ( intre tachet si coada supapei) joc care tre sa fie 0.15 mm la cele 4 supape de admisie(cele mai mari In "ciuperca") si .025 mm la celelalte 2 4 de la evacuare(dispuse astfel: 2 cele de la extremitatile chiuloasei si 2 cele din centru - de fapt le poti urmari sa corespunda cu iesirile de evacuare ale chiloasei spre galeria de evacuare-saxofon). Atentie daca masina este alimentata alternativ si cu GPL jocul la evacuare trebuie setat la 0.35 mm. Aceasta deaoarece gazele rezultate din arderea amestecului de propan si butan au o temperatura mai ridicata care conduc evident, la o dilatare longitudinala mai mare a supapelor de evacuare. Ar mai fi multe de spus...
RIon
sfat - cand ai probleme cu masina nationala, nu mai merge la Seat!
Cib
QUOTE(cristi_21us @ 12 Nov 2004, 02:23)
va multumesc la toti pt raspunsuri.garantie nu am pt ca e facut mai ca la romani ( mai la negru ).sunt asa mari diferentele de compresie ? greseala mare a fost ca nu au schimbat segmentii?e chiar asa grav?am schimbat toate garniturile,rectificat arborele,cuzineti,si o siguranta la o supapa?ca un motor sa fie ff bun cam ce compresie trebuie sa aiba?oricum si-a mai dat drumul de cand am luat-o.e grava problema daca astia nu au pus fiecare piston cu segmetul,camasa lui cand l-au montat la loc.trebuia facut rodaj?daca nu au schimbat segmentii?am mai calcat-o asa un pic.nu peste 3500 rpm.mai astept sa fac 600 - 650 km si ma duc sa imi stranga chiouloasa si sa imi regleze din nou culbutori si supapa minune.poate fii de la supapa faza cu mersul mai in 3.5 pistoane?supapele astea se regleaza?
*


segmentii chiar daca nu sunt noi, dar au fost pusi altfel atunci e normal sa trebuiasca timp sa se aseze dupa noua configuratie a cilindrului pe care il are. In schimb ai facut o maaaaaaaare greseala ca nu i-ai schimbat. In scurt timp o sa o faci oricum pentru ca o sa iti scade compresia si atunci trebuie sa platesti din nou manopera. Daca poti da la pace cu ei sa ii schmbe fara sa te coste sfatul meu este sa o faci. Atentie segmentilor le trebuie timp sa se aseze si sa etanseze complet...
johnsws
eu nu sunt mecanic priceput. imi rezolv singur cele mai multe probleme luand cartea in brate si citind. deci ca invatacel iti pot spune ca in carte scria negru pe alb ca daca se scot pistoanele din orice motiv, segmentii nu se refolosesc. spuneau si motivul dar nu l-am retinut. si de asemenea chestia cu amestecatul pistoanelor cu cilindrii e cam naspa. din ce am vazut eu intotdeauna s-au pus exact in acelasi loc...si citind in carte tot asa scria, insa fara a da detalii.
acum nu stiu ce sanse mai ai sa ma rezolvi mare lucru. poate n-o fi chiar grav, sau poate nu ai inteles tu precis ce au facut...eventual poti sa negociezi cu ei sa-ti schimbe segmentii in acelasi pret si asta e...eventual sa-ti puna pistoanele cum au fost, daca mai stiu...daca reusesti asta poti fi multumit pe deplin, ca mai mult nu se poate....in romania
B-34-SGM
Chiar nu inteleg de ce nu ai schimbat segmentii? Practic ai desfacut motorul pentru a rectifica vibrochenul?. Sa inteleg ca pistoanele nu au fost puse cum au fost scoase? Bielele sunt notate de la 1 la 4, nu ai cum se gresesti, orice mecanic stie asta. De aia ai compresie asa mica, pt ca nu ai segmentii buni. Trebuia sa schimbi si camasile si segmetii, pt 1.5 milioane aveai motor nou, si te ducea 100.000 daca mergeai frumos.
Lipsa de putere se datoareaza compresiei mult prea mici, eu intelesesem ca ai schimbat setul motor...
Poti sa mergi si 10.000 km, nu mai creste compresia in veci.
Pacat ca nu ai avut nici un prieten care sa te sfatuiasca cand te-ai apucat sa umblii in motor ( ma rog mecanicii).
B31AYZ
Salut ,

Vad ca buba mare este cu compresia .Stie cineva daca se gaseste de cumparat un dispozitiv cu manometru de masurat compresia in cilindrii ? Sau cat costa la service masurarea compresiei la un motor ?
cristi_21us
dar inainte mergea.si sunt sigur ca compresia era mult mai mare decat e acum.tragea binisor.is 11 fiz si basic au mers cu mine cu masina si stiu ce putea.nu cred ca vor sa mai imi desfaca motorul iar.sunt 80%.am intrebat de mecanici.am deschi chiar un topic pe la cafenea ( parca ).ca sa imi schimbe segmentii trebuie sa faca iar motorul bucati?in cazul in care nu ajung la o solutie cu ei e vre-un mecanic printre voi care e in masura sa faca acest lucru?cine a mai facut si e sigur ca poate.nici prostani de acolo nu mi-au spus ca segmenti sunt de unica folosinta?ca ii schimbam.eu am zis sa schimbe tot ce e stricat, uzat in el.eu am vrut un motor nou.imi vine sa le dau foc la astia de la SEAT.
AC
cristi_21us, nu stiu daca se merita sa intri in panica cu motorul tau...sa stii ca pana ce nu-si "da drumul" in urma rodajului, restrangerii chiuloasei, nu o sa traga bine si nici mers la ralanti frumos n-o sa ai. Poate ca oamenii ti-au schimbat si segmentii, nu cred sa fi facut o asemenea gogomanie sa nu puna altii noi!
cristi_21us
nu au pus dai draq te prosti.ca puteau sa zica.mecanici lu peste.astazi s-a uitat taicamiu la ea si merge mai bine.oricum se simte considerabil puterea fata de acum 300 km.am tras tare sa fac aia 500-600 km.ai am ajuns pe la 550 km.la 650 ma duc sa imi stranga chiuloasa.urmeaza un drum de vre-o 500 km si vad eu atunci cum se comporta.oricum m-am mai linistit si in mare parte datorita voua.va multumesc la toti.dupa ce merg sa imi stranga chiuloasa si parcurg vre-o 100 km dau un msg si va spun cum sta treaba.
andu911
pai daca nu ti-au schimbat segmentii la ce ti-au mai lasat chiulasa nestransa ?
cristi_21us
chiuloasa nestransa se lasa din cate stiu eu sa se aseze garnitura de chiuloasa.
si de ieri alte "fericire".mi se incalzeste motorul ff tare.nu fierbe apa dar nici mult nu mai are.ce poate fii?i-am scos in seara asta termostatul si nu s-a mai incalzit asa tare.sa vad maine pe zii cand sunt caldurile alea mai mari daca face la fel?credeti ca se putea arde garnitura de la chiuloasa?

a si am uitat sa va zic.acum am 9000 km de cand i l-am facut.merge de rupe pamantul.fuge cu 130-140 de nu tine tabla pe ea.
andu911
schimba termostatul ca nu mai deschide cand trebuie.
johnsws
iti dau un sfat: pune neaparat termostatul inapoi sau daca banuiesti ca e defect pune unul nou ca nu e o avere. daca vrei sa te tina mai putin motorul proaspat reparat, atunci poti continua sa mergi fara termostat. termostatul are rolul de a tine temperatura cat de cat apropiata de optimul pentru motor. fara el o sa mergi cu motorul mai rece decat trebuie si o sa creasca uzura sau daca mergi prin oras mai mult o sa-ti fiarba motorul, ocazie cu care o sa prajesti si garnitura de chiulasa.
poate acum se incalzeste mai tare pentru ca si afara s-a incalzit, daca nu fierbe tot e bine. la cate grade se stabilizeaza? eu cred ca daca e intre 80-90 e perfect.daca nu ai electroventilator atunci motorul se incalzeste mai tare in trafic bara la bara, poate chiar sa fiarba. problema se rezolva cu electroventilator sau cu radiator mare.
cristi_21us
mai electroventilator nu am.nu stiu la cat se stabilizeaza temp dar cred ca e in jur de 90-95 grade.i-am scos termostatul sa vad daca e el de vine.si vad ca azi nu s-a mai incalzit.am si radiator mare.nu stiu cum as putea sa pun electroventilator pt ca nu unde sa pun termostatul.nu are nici o gaura in radiator nu l-as putea baga.
daciaclub-Stef
compresia este buna 9 la motor 102-13 si 8.5 la 102-14.nu este egala deocamdata pentru ca nu s-au rodat segmentii pe cilindru.fa rodajul la motor si nu-l mai chinui.
diaconuliviu
QUOTE(Stef @ 2 Jun 2005, 08:37)
compresia este buna 9 la motor 102-13 si 8.5 la 102-14.nu este egala deocamdata pentru ca nu s-au rodat segmentii pe cilindru.fa rodajul la motor si nu-l mai chinui.
*


Care e diferenta intre cele doua motoare?
daciaclub-Stef
diferentele sunt 2:1.raportul de compresie diferit.2.putere mai mare cu 4 cai la 102-13.in rest aceleasi caracteristici la amandoua.vezi ca scrie si in talon ce tip de motor e ca sa nu cauti pe motor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.