Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema ciudata la frane
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
hirschpek
Plec dimineata cu masina de pe loc si pana la prima frana merge bine.
Franez(cand trebuie),masina se opreste sau incetineste dupa caz si acum incepe calvarul. Dau sa ma urnesc din loc si roata dreapta mai ales e blocata,porneste de pe loc greu de tot si trage dreapta. Accelerez un pic si apoi debreiz motoru,atunci se aude un harsait de roata tarata pe asfalt si trage tot in dreapta bine de tot.
Chestia e ca dupa ce o inebunesc asa cateva minute se deblocheaza roata ca prin minune si dupa aceea merge bine. Altadata pornesc de pe loc cu franele blocate si dupa cateva sute de metri se deblocheaza. Totusi dupa ce se deblocheaza se aude un harjit in mers. Ce piesa e defecta? Ce sfaturi imi dati?
cik83
Verifica etrierele sa nu aiba mizerie la cilindrii si sa nu-i dea voie sa revina. Sau poate sa fie din pompa, sa ramana vreun pistonas blocat.

Ce pompa ai?
hirschpek
...pompa e dublu circuit. modelul ala stupid cu 4conducte
vi_escu
Schimba pistonul de la etrier si bineinteles garniturile.
adimaridum
schimba garniturile curata pistonasul cu lemn sau smirghel foarte fin si fa-i o aerisire
nu mai are voie sa se blocheze

parerea mea wink.gif
ursachemihai
asa e etrierul e de vina. eu zic sa-l schimbi ...e 50 lei....si nici nu stai prin frig sa freci pistonasele etc
Minel
Exact la fel am patit si eu ,doar ca atunci cand sa o bag in parcare s-a blocat roata fata dreapta si nu am mai urnit-o din loc deloc tongue.gif ,problema sigur este de la un pistonas de pe care s-a dus smaltul si functioneaza greu si se blocheaza,sfatul meu este desfa ,curata etrierul monteaza garnituri noi si cumpara numai pistonase noi si pe o parte si alta si te scapi de o grija ,bafta
argon
QUOTE(ursachemihai @ 7 Nov 2007, 23:26)
asa e etrierul e de vina. eu zic sa-l schimbi ...e 50 lei....si nici nu stai prin frig sa freci pistonasele etc
*




Mi se pare o prostie, cand se strica motorul schimbi masina? Si apropos, nu e 50 ron e mai mult, un pistonas cu garnituri e 10 lei, si iti ia 10 minute de munca, cat iti ia sa schimbi etrierul?
diaconuliviu
Daca tu schimbi un piston cu garnituri in 10 minute....
In fine, daca un piston se schimba in T, etrierul il schimbi in T/2.

Asta ca timp. Ca bani, e mai ieftin sa schimbi un pistonas, etrierul nu se uzeaza decit foarte greu.
tgg2k
etrier de uzina complet: 98RON, iar cel facut pe vapor 49,5 RON. calitatea primului nici nu se compara cu restul. si in plus. vorbim despre un sistem de siguranta aiaci asa ca si daca ar fis a schimbi etrierul, sa nu te gandesti ca va functiona bine cel "pe vapor"

in alta ordine de idei: schimba garnitura, vezi ca sunt de mai multe feluri, eu o recomand pe cea cu eticheta rosie si niste dungi albastre (nu mai stiu exact firma)
hirschpek
..mersi baieti,o sa ma ocup cat de curand de frane ca tot o duc la service caci a mai aparut o belea. Am gasit masina atinsa in parcare nu pe trotuar sau langa,in lateral stanga spate sub dunga. Noroc ca acolo in portbagaj aveam un faras de plastic si a mai amortizat din indoirea aripii. Acu pana mi-o da rca banii,o fac pe banii mei.
cosminus
A patit un prieten sa aiba frana fata blocata din cauza furtunului de la etrier infundat. Lasa sa treaca lichid sore etrier din cauza presiuni, dar inapoi nu in borcan.
vi_escu
Partea cea mai grea la schimbarea unui piston blocat este scoaterea pistonului din etrier. Se poate scoate f. usor astfel: demontati etrierul fara a desface furtunul si apasti usor pedala de frana. Urmariti pana apare partea lucioasa a pistonului din cilindru. Dupa aceea nu mai sunt probleme.
Pistoanele cu urme de coroziune trebuiesc schimbate, nu va caliciti cu prostii gen hartie abraziva (nu sunteti singuri pe sosele).
argon
QUOTE(hirschpek @ 8 Nov 2007, 15:06)
Am gasit masina atinsa in parcare nu pe trotuar sau langa,in lateral stanga spate sub dunga. Noroc ca acolo in portbagaj aveam un faras de plastic si a mai amortizat din indoirea aripii. Acu pana mi-o da rca banii,o fac pe banii mei.
*



post-336-1110552475.gif Asteapta tu mult si bine sa-ti dea RCA banii.
hirschpek
...sambata am fost la tara sia trebuit sa incarc masina asta insemnand 5persoane + marfa in portbagaj. si ce credeti,masina merge ca unsa,nu se mai blocheaza franele. dar,caci exista si un dar,pedala de frana a coborat foarte mult. acum mi-am dat seama ca de fapt mie mi se blocau rotile pe spate. sa fie oare repartitorul defect?
JDL
da, de la etrier e problema!

aceeasi problema am avut-o si eu, numai ca imi freca mai putin si nu-mi ducea volan spre dreapta chiar asa de mult biggrin.gif nu am bagat de seama, si cand am mers la revizie mi-au zis de etrier... l-am schimbat, la fel si discul (discul NU placutele ca alea tot le schimbam ca-si facusera kilometrii lor) ca nu stiu ce i se intamplase...

schimba-l ca iesi mai in castig asa... decat daca nu-ti place sa stai in frig sa le freci p-acolo smile.gif
MECCA
problema ciudata si la mine azi de era sa fac un accident de toata frumusetea.Deci datele problemei:dimineata plec la servici frane OK tari cum erau de obicei, plec de la servici tot OK, pana la prima intersectie cand dupa ce am calcat pedala de acceleratie un pic mai mult,fiind sigur pe frane, in spatele unui ford mondeo cand am apasat frana mi-a dat un ignore de toata frumusetea, bine ca am frana de mana, am tras frana repede si am reusit sa opresc masina fara sa se intample ceva.dupa aceasta intamplare, frana si-a at drumul si si-a revenit exact cum era si inainte, si la ora actuala fiin la fel.Am o dacie din 1987 cu pompa dubla cu trei conducte.Care este misterul pana la urma???
Mirciulik
Mai detaliaza: Pedala de frana s-a dus pana la capat sau era blocata..foarte tare si nu puteai frana?
MECCA
pedala s-a dus pana la fund, nu s-a intrarit ca si cum nu ai avea servo, pur si simplu s-a dus la fund dupa care si-a revenit, insa am tras o sperietura de mama mama
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.