Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Trebuie schimbata bateria?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Claudiopolis
Am impresia ca iarna asta trebuie sa schimb bateria. Nu mai sunt sigur de ea. Si iata de ce:

1. Dimineata, dupa pornire, daca aprind farurile sau orice alt consumator, scade relanti-ul.

2. Lumina farurilor creste odata cu turatia.

3. Daca merg noaptea cu faza scurta aprinsa, dezaburire luneta spate pornita si mai dau drumul si la incalzire, acul indicatorului de incarcare imi ajunge lipit de limita rosie. Daca opresc incalzirea, mai urca vreun milimetru-doi, ramanand in zona gri.

Toti pe care i-am consultat spun ca e normal, insa eu n-am mai pomenit din astea. Alte dacii nu au problemele astea si sunt mai vechi ca a mea. A, sa precizez a mea e 1310 cu motor de 1400, din 96. Releul de incarcare e electronic, verificat ieri. Aprinderea e electronica, montata ieri.
Wolfman
Suna a regulator de tensiune defect. Dar daca spui ca l-ai verificat ieri... Posibil si probleme la alternator, verifica puntea de diode si periile (carbunii). Daca dimineata bateria invarte motorul inseamna ca bateria este OK.
johnsws
ipoteza este ca alternatorul debiteaza curent suficient .
cred ca sunt simptome de baterie care e pe duca. nu mai are capacitatea nominala, si se incarca si descarca foarte repede, mult timp am mers si eu cu astfel de baterii. si cam la fel faceau.
dar foarte bine poate fi vorba despre o baterie descarcata. pune-o 12 ore pe redresor si daca tot asa variaza lumina farurilor in fc de turatie e clar ca la -10 grade o mai pornesti doar cu noroc.
Claudiopolis
QUOTE(Wolf @ 11 Nov 2004, 10:06)
Suna a regulator de tensiune defect. Dar daca spui ca l-ai verificat ieri... Posibil si probleme la alternator, verifica puntea de diode si periile (carbunii). Daca dimineata bateria invarte motorul inseamna ca bateria este OK.
*



Dimineata bateria invarte motorul chiar foarte "cu nerv". Am sa-mi iau un voltmetru sa verific. Stie careva valorile pe care trebuie sa le am la borne?
Wolfman
Cam intre 11.5 si 14 V (relanti - turata la 2500). Dupa cum spui, tare inclin sa cred ca este de vina regulatorul de tensiune; n-ai de unde sa faci rost de altul, de proba?
os
QUOTE(Claudiopolis @ 11 Nov 2004, 09:56)
[...]
1. Dimineata, dupa pornire, daca aprind farurile sau orice alt consumator, scade relanti-ul.

2. Lumina farurilor creste odata cu turatia.

3. Daca merg noaptea cu faza scurta aprinsa, dezaburire luneta spate pornita si mai dau drumul si la incalzire, acul indicatorului de incarcare imi ajunge lipit de limita rosie.[...]

*



Claudiopolis,

Īn principiu sunt si eu de acord cu antevorbitorii mei: releu de īncarcare sau/si (ansamblul)alternator sau/si cureaua de la alternator.

Din mesajul tau lipsesc doua informatii:
- Ce model de alternator ai (pe D13xx s-au montat alternatoare de 450 si de 750 VA);
- Ai simptomele descrise (mai ales 3.) la toate turatiile motorului? De ce īntreb:
la 3 avem: lumini=cca. 110 W (standard, mai mult daca ai becuri mai puternice sau mai multe) + cca. 125W dezaburitor + cca. 125W suflanta de la īncalzire (cred ca la ea te referi) = cca 350W. Daca mai pui aprinderea (cca 20W) si vreun radio si daca ai alternator de 450 VA vezi ca esti aproape de puterea lui (electrica) maxima. Dar alternatorul poate genera aceasta putere maxima abia pe la 4000 RPM ale motorului, care e o turatie rar atinsa la mersul prin oras. La fel se poate īntīmpla cīnd cureaua de antrenare nu e suficient de īntinsa (patinare).

Asadar:
- Releu
- alternator/diode/carbuni (eventual alternator de putere mai mare)
- curea

Bafta,
os
Claudiopolis
Multumesc tuturor. Verific zilele astea si revin cu concluziile. Sper sa nu-mi inchida nimeni topicul.
Cib
e normal pentru o baterie care are peste 1 an de zile si la consumatorii enumerati. Cea mai simpla proba a alternatorului se face cu un bec, dar daca tie iti variaza intensitatea luminoasa a farurilor atunci incarca sigur. masoara ce voltaj ai la borne cu motorul pornit si oprit ar trebui sa ai peste 14 v cu motorul pornit
gabrielv
Claudiopolis,
ar mai fi o intrebare: faci drumuri scurte?...

Simptomele tale le am (aveam) si eu pt ca circul putin si bateria nu are timp sa se incarce. Am citit undeva ca pt fiecare pornire se consuma din baterie cam cat se incarca in 18km de mers... iar eu mergeam cate 10km (sau mai putin) intre 2 opriri.

Am pus bateria la incarcat cateva ore si s-a remediat temporar problema (adica tb sa o incarc din cand in cand)...

... sau mai fac cate un drum "intins".

RIon
Alo! Voltajul poate urca (fara consumatori) pana la 14.7, fara probleme.
Ai becuri de 100W? Asta ar fi un motiv, sau inidcatorul bord minte putin, cu nerusinare...
bogdan3l
Claudiopolis, nu stiu de ce iti faci problema atata timp cat invarte electromotoru' si porneste bine . Asa face si a mea si nu m-a lasat niciodata " la greu " . pe bune , face 6 ani in februiarie si s-a intamplat sa invarta si 30-40 de secunde ( serios, pt ca ramanea electromotorul blocat si pana ma duceam, sau se ducea tata la portbagaj....si problemele cu electromotorul le-am avut si iarna sad.gif ) iar apoi invartea normal.
toate sintomele care le-ai precizat tu se intalnesc si la mine , plus ca la mine nu sta niciodata indicatorul pe centru .
wink.gif
dantes
RIon a spus ceva ce s-ar putea sa fie si problema ta...

Acul indicator e un nesimtit de ceas...

La mine de ex. am alternator nou nout de 55Ah (sau ceva de genu..), cureaua e ok, releu electronic, iar bateria e de 4 ani de 66Ah...

TOATE verificarile le faci cu aparatul de masura!!!

Mie la aparat, am asa (masurat la bornele bateriei):
1. Relanti fara consumatori: 14,2
2. Turat la 2500-3000 cu consumatori: 13,9-14,2
3. Relanti cu consumatori: aprox. 13,6

Astea sunt valorile care le am eu...SI...cand merg si fara consumatori acul e aproape de jumate...Cand stau la semafor, acul moare complet! Dar nu ma supar pe el..ca doar e facut de ....

Mentionez ca la semafor scade un pic (da' un pic) lumina la faruri...si vad cum cade acu' dar nici asa nu ma supar...
Cred ca intra in categoria "asa face toate"...
AC
QUOTE
dantes Posted 11 Nov 2004, 17:02
Mie la aparat, am asa (masurat la bornele bateriei):
1. Relanti fara consumatori: 14,2
2. Turat la 2500-3000 cu consumatori: 13,9-14,2
3. Relanti cu consumatori: aprox. 13,6

Ai o incarcare foarte buna (pastreaza plaja valorilor tensiunii in limita mica). Ce fel de releu ai?
dantes
E un releu de dacia, electronic cu 3 fire...parca...din acela care are un fir in plus...si merge stas...doar ca eu am fost nevoit sa schimb si alternatorul si...poate si din cauza lui...

Chestia cu acul indicator, a aparut de cand am schimbat alternatorul si releul...cred ca nu se mai pupa pe undeva, sau s-a decalibrat indicatorul...

Releul e d-ala de origine cica..ala mai scump..nu mai stiu exact cat, dar am luat si unu tot cu un fir in plus, dar facut de cico srl si am schimbat vreo 3...si pauza...Dupa ce l-am pus pe asta...STAS.

Din cate am vazut si comparat, mai este un aspect...fulia de la alternatorul asta nou e mai mica decat la ala vechi busit, deci implicit o turatie mai mica necesara pentru a ajunge la puterea maxima, care si ea este mai mare...
RIon
Am un sfat: pt. cei care au NOva - se poate monta capacul de alternator de berlina - avantaj - diode de 10, in loc de 6, rezistenta mai buna. eu asa am.
camouflage
dupa cum se stie, viteza de rotire a motorului (turatia) influenteaza direct viteza de rotire a alternatorului, implicit viteza de variatie a fluxului magnetic si deci tensiunea furnizata de alternator.
pentru alimentarea consumatorilor insa este nevoie de o tensiune constanta. aici intervine rolul releului regulator, care controleaza tensiunea indusa in rotorul alternatorului, prin micsorarea acesteia pe masura ce creste turatia alternatorului. in felul acesta la bornele de iesire ale alternatorului tensiunea va ramane constanta.
concluzie: tensiune variabile la iesirea alternatorului = releu defect (poate nereglat).
bateria nu are nici o vina. dupa ce motorul porneste, alternatorul preia treptat tot consumul (bateria insasi devine un consumator, absorbind curentul necesar incarcarii)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.