Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme electromotor...
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
zerillos
Salutare... am o problema: Am baterie, am combustibil dar nu porneste ... ideea e ca electromotorul nu invarte . Impinsa sau in vale porneste. Dar cand dau cheie nu misca nimic si nici nu se aude nimic. Cred ca este electromotorul. Ar putea fi carbunii? ideea e ca nu mi-a semnalat nimic ... Deodata s-a intamplat totul.

Ar putea fi electromotorul sau altceva ??

Daca schimb carbunii, cat ar trebui sa ma coste ???? ca s-ar putea sa nu o duc la service doar pt. atat si sa o fac pe la niste baietii care lucreaza prin service-uri.

Daca s-a mai intamplat cuiva ...astept sfaturi ...

Mersi.
SYL
Eu cred ca la tine e alta problema, ti-a iesit papucul de la firul ce vine la electromotor. E un pic mai dificil sa ajungi la el, dar cu putina indemanare ai sa reusesti...mi se pare ca s-a mai discutat despre acesta problema pe forum.
iuly89ct
nu invarte am inteles.dar alte diagnostice mai are?adica cand ii dai cheie nu se aude absolut nimic sau se aude un fel de clanc?Verifica cum a zis si SYL acel papuc,iar daca se aude acel clanc e bobina(solenoidul) 100%.si daca nu e nici papucul ala sa nu ai probleme cu butucul contact.
http://www.daciaclub.ro/probleme-la-pornire-t54577.html
uita'te la ultimul post pe topicul asta (al lui Urs)ca are o poza cu papucul ala.Asta asa ca sa ai o idee.Cel mai bine ajungi la el pe dedesubt,cu masina ridicata pe rampa sau pe o bordura mai inalta.Se poate si pe deasupra motorului,dar e cam incomod,trebuie sa ai mana lunga si sa stii unde sa umbli.Electromotorul se afla spre habitaclu(interiorul masinii).
SYL
Dupa cum a descris @zerillos cel mai probabil e de la acel papuc. Stiu pt c asi eu am patit lafel. Se ajunge pe sus(nu pe sub masina) dar intr-adevar e destul de incomod, e oarecum in spatele carcasei filtrului de aer, dar jos...hm, nu stiu cum sa explic.

PS. Vezi ca in postul #21 de la topicul la care a dat link @iuly89ct gasesti si o poza...
zerillos
Mersi de sfaturi. Sa rezolvat. Era papucul de la electromotor care facea contact imperfect. Am dat cu spray de contacte si s-a rezolvat. Bine ca a fost doar atat.


Cred ca topicul poate fi inchis.
dispeceru
cam aceeasi problema o am si eu. in seara asta masina mea a ramas in parcarea de la cora deoarece a refuzat sa mai porneasca. nu e prima data cand nu vrea sa porneasca la prima cheie dar dupa maxim 10 min pornea. azi n-a mai vrut nici dupa o ora. cum ajung si eu la papucul ala de la electromotor ?
iuly89ct
arunca o privire aici
http://www.daciaclub.ro/probleme-la-pornire-t54577.html
si uita'te la postul #21 al lui Urs ca are o poza foarte sugestiva si utila.Se poate ajunge cu mana pe sub capota pe langa motor(electromotorul este situat spre habitaclu).Tot in topicul la care ti'am dat link scrie ca s'ar ajunge prin partea dreapta a motorului,pe la joja,dar trebuie sa bagi mana mai adanc.trebuie sa ai simtul tactil foarte bun si o imagine clara in minte ca sa dai de el pe deasupra motorului.Sau mai e o varianta,dar pt asta trebuie masina ridicata pe rampa sau pe o bordura mai inalta.poti sa umbli la papuc pe sub scut,pe unde e facuta poza.a mea a fost ridicata pe rampa si am vazut ca este acces destul de facil;)acum spor la treaba!
dispeceru
merci mult pt. ajutor. maine tre sa bag mana pe acolo sa vad ce si cum e cu firu ala. sper sa fie doar mufa, electromotorul sa nu aibe cine stie ce.
dispeceru
greu se ajunge in zona mufei daca bagi mana pe langa joja !!
eu nici macar nu-s sigur ca am miscat de mufa aia de la electromotor biggrin.gif
important e ca nebuna porneste acum la prima cheie dar tot vreau sa ma bag pe sub ea sa curat bine p-acolo pe la electromotor.
multumesc cheers.gif
iulianbulgaru
Mi s-a intamplat si mie vineri seara. Am mers toata ziua cu masina si am oprit pt 20 minute cu avariile si pozitiile pornite. Nu a mai vrut sa porneasca ioc. Benzina era, faruri aveam, claxonul mergea ... nu invartea deloc electromotorul.
Am citit pe forum si s-ar parea ca e o problema cu un papuc (contact) de la electromotor, care iese din cauza gropilor din Bucuresti.
La mine e posibil si sa fi ramas cumva "blocat" electromotorul din cauza frigului (pana acum, in 2 ani nu s-a mai intamplat deloc). Oricum, dupa 30 minute a pornit la prima cheie!!! Asa ca ..... ce facem, includem si asta la categoria: "Asa face ele?" smile.gif

Succes!
Other
Salut ! Sunt multumit de masina( o am de 1 an si 2 luni) dar am o mica nedumerire : de curand am observat ca atunci cand pun contactul motorul se invarte de 2-3-4 ori pana sa porneasca ...Aseara am venit de la servici cu un coleg cu o Dacia 1310 si motorul lui a pornit la sfert de cheie ...practic nici n-a apucat sa puna contactul si a si pornit . La mine de ce oare porneste (putin) mai greoi ? Multumesc ! Repet , in rest sunt multumit de ea , trage bine , demaraj , viteza etc...
iuly89ct
motorul tau invarte la cald de 2-3-4 ori sau la rece?ca la rece pornesc toate masinile putin mai greoi,cred ca se stiu cauzele;)dar daca si la cald invarte asa pana porneste...nujt ce sa zic.poate nu ai tensiune in baterie si electromotorul nu invarte cu turatia lui normala.
Other
Si la cald si la rece porneste la fel ...despre baterie ce sa zic ... e de Bistrita din aia cu "ochi magic " care e verde , deci teoretic e buna , dar adevarul e ca nu stiu cat e de veche , nu are inscriptionat nici un an de fabricatie . Pentru a ma edifica asupra bateriei o sa iau de la vreun vecin o baterie mai noua si-o sa-i dau o cheie sa vad diferenta la pornire .
dantes2007
mie nu mi se pare ca ar fi o problema daca invarte de 2-3 ori pana porneste daca trebuie sa ii dai 2-3 chei atunci incep problemele
dymmy
QUOTE(iuly89ct @ 27 Nov 2007, 22:43)
arunca o privire aici
http://www.daciaclub.ro/probleme-la-pornire-t54577.html
si uita'te la postul #21 al lui Urs ca are o poza foarte sugestiva si utila.Se poate ajunge cu mana pe sub capota pe langa motor(electromotorul este situat spre habitaclu).Tot in topicul la care ti'am dat link scrie ca s'ar ajunge prin partea dreapta a motorului,pe la joja,dar trebuie sa bagi mana mai adanc.trebuie sa ai simtul tactil foarte bun si o imagine clara in minte ca sa dai de el pe deasupra motorului.Sau mai e o varianta,dar pt asta trebuie masina ridicata pe rampa sau pe o bordura mai inalta.poti sa umbli la papuc pe sub scut,pe unde e facuta poza.a mea a fost ridicata pe rampa si am vazut ca este acces destul de facil;)acum spor la treaba!
*



FELICITARI iuly89ct, poza face toti banii, daca va uitati cu atentie la poza o sa stiti ce cautati cand bagati mana sub filtrul de aer pe la joja !e cel mai usor! scoateti joja sa nu o rupeti, just in case! ... am reusit in cateva minute sa rezolv o problema, care ma tinea cu masina parcata de 3 saptamani....nestiinta ma putea costa vreo 50-100 de roni, dupa cum vorbisem cu un mecanic prin telefon!!! asadar, uite ce usor a fost!
BAFTA! sa ne auzim de bine!!!
razvan_78
Buna ziua. Eu am urmatoarea problema.Dimineata porneste perfect seara la fel, problema este ca dupa ce se incalzeste motorul incepe si face figuri i dau 5-6 chei pana prinde bendixu pe coroana.De ce face numai cand este motorul cald?
SHADYYY1111
Este posibil sa ai probleme pe coroana bendixului , s-au insasi bobina solenoid sa nu faca cursa complet . Atunci cand dai cheie si nu porneste se aude ceva ? Daca da , cauzele pot fi -
- baterie slaba
- furca de la solenoid ramane intr-o pozitie inadecvata ( uzura , dereglaj, sau mizerie)
- poate fi si din demaror se blocheaza ceva din cauza mizeriei , ma refer la arcurile care aduc capul bendixuluiin pozitia initiala.
Maiorul
QUOTE(razvan_78 @ 12 Dec 2015, 17:14)
Buna ziua. Eu am urmatoarea problema.Dimineata porneste perfect seara la fel, problema este ca dupa ce se incalzeste motorul incepe si face figuri i dau 5-6 chei pana prinde bendixu pe coroana.De ce face numai cand este motorul cald?
*




Dute la un servis sa iti schimbe bucsele de la bendix electromotor si cu siguranta vei scapa de problema....apropo vezi ca in loc de bucsi poti sa mai gasesti rulmenti foarte micutzi special care inlocuiesc bucsele....eu am pus intr-o parte rulment si in cealalta bucsa clasica , trebuia sa mai astept pana aducea pe stoc ...dar n-am avut rabdare.
razvan_78
o sa va anunt dupa ce rezolv culmea azi na mai facut deloc
Doc3
Buna ziua...ajutatima si pe mine tot am citit acest topic dar nu reusesc sa fac nimica la electromotor am curatat acel papuc dar degeaba inainte sa curat facea click dar acuma nu mai face nimic bateria are aproape un an si jumate mi sa descarca si am incarcato dar electromotorul nu da nici un semn de viata...ce sa fac?...bateria care am luato noua e de 44AH oare e din cauza ei?
bygy007
il demontezi si schimbi periile(carbunii) daca te pricepi , daca nu chemi pe cineva care stie sa faca operatia
Zulg
Si la mine au fost carbunii in iarna. A costat 100 lei carbunii plus manopera.
adrian.petrov
Banuiesc ca nu stii ce sa-i faci.
1. Verifica firul de masa de pe caroserie, eventual pune un pic ulei pe el in punctul de contact.
2. Exista un papuc ( de comanda- care oxideaza) curata-l si da cu ulei/vasilina pe el,
3. Daca tot nu misca -dute la un specialist ( cu electromotorul in mina ) - dupa ce il demontezi singur de pe masina, este un atelier ( pe soseaua Plevnei - vis-a-vis cu primaria sectorului 6), baietii dau garantie, ti-l fac de pe o zi pe alta si au preturi rezonabile.
Succes !!!! wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.