Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme Break 1410
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
msanyix
Salutare la toata lumea.
Sunt si eu fericitul poseor al unei Dacia 1410 Break din 1995, il am din martie dar de atunci incoace nu mi a mers motorul niciodata cum trebuie. Cred ca am reusit sa-l fac 1 data sa mearga Brici dar nu a durat mai mult de jumatate de zii s-a stricat dupa. Functioneaza tot timpul cu intreruperi, deci se observa si la motor si se aude in spate la esapament ca are intreruperi. Porneste destul de greu cred ca este de vina pompa. Nu conteaza daca este cald sau rece motoru´ are tot timpul intrerupere si reactioneza c-am lent cand accelerez are o pauza mai ales cand este rece mai si pusca cate una dar numai rece. Parca ar merge cu 3 cilindrii dar merg toate patru ca daca scot fisele se inrautateste si nu are intrerupari regulate. Nu pot sa-i las relantiul sub 950 - 1000 ca trepideaza rau de tot. Poate cineva sa-mi zica cum sa reglez amestecul, delcoul ca sa mearga mai bine. Aaa, si nu v-am zis ca am schimbat deja totul (chiuloasa, segmnti, carburator, diuze, jigloare noi , fise, capac delcou, bujii noi, platine) numai bobina nu. Inca ceva cca dupa 1500 km mi a omorat 3 buji (Sinterom) asa dintr-una nu mai pornea atunci am schimbat si chiuloasa ca am ... filetul pana mi-am dat seama care era problema. AAAAjutatima va rog ca pana acum doar prostii am aflat de la toata lumea cum stiti Toti se "pricepe" la Dacie.
dacia_gpg
Chiloasa este noua sau rectificata?Daca este rectificata posibil supapa neetansa,verifica si masoara compresia la cilindri,posibil un piston nu-ti mai face compresie,sgmenti rupti,cocsati...prea multe piese ai schimbat mai da niste detalii despre modul de manifestare si apropo ai un mers mai sportiv ca si asta imfluenteaza starea de functionalitate al masinii tale.
vi_escu
Pai schimba si bobina, sa-ti iei de-o grija! biggrin.gif
Ia incearca cu butonul de cautare sa vezi ce solutii gasesti pentru problemele tale (oricum maine este duminica si e pacat sa siurubaresti la masina)
nad
Recomand chesti elementare dar foarte importante:
-regleaja aprinderea initiala(metoda cu becu)
-verifica nivel in CNC
-sa nu traga aer fals pe undeva(furtune, servo, capsule vacum,avans vacum. etc.)
-verifica si regleaza surubul de amestec la relanti
-distanta electrozi la bujii
djasu82
Daca esti pe platina si nu ai senzor gotronic ok. Regleaza bujiile la 0.7mm dupa aceea platina 0.4mm ( se pune piciorusul de ebonita al platini pe varful camei de la delco si asa se regleaza la 0.4mm). Fisele sa fie in limitele 3ko-4ko bobina de inductie intre 2-4 ohmi se masoara cu un multimetru. Capac delco nou sper sa nu-l ai fisurat sau carbunele sa fie tocit. Delcoul se regleaza dinamic nu static asa se face difera de la motor la motor . La carburator reglajul se face la cald se reduce turatia cam la 900 de ture dupa aceea surubul de amestec (aer benzina) acela orizontal de pe carburator il reglezi in asa fel turatia sa creasca un maxim mai reduci din turatie din surubul oblic cel de sus si iar reglezi in asa fel sa ai un virf de maxim de turatie din acel surub de amestec. Dupa aceea reglezi avansul in asa fel sa inti creasca turatia , verifica si la turatie maxim cum se prezinta motorul. Tureaza motorul pina la 2500-3000 de ture si regleaza delcoul in asa fel sa nu iti tremure motorul. Dupa aceea revi la carburator pentru un mic retus de la reglajul amestecului aer benzina. Eu unu asa am reglat mergand si pe senzorul gotronic si pe platina . Acest reglaj daca il vei repeta sigur iti va aduce un consum de 5.5%- 6% in afara orasului si 7% in oras. Cu asta nu iti mai apare sunetul spart in toba wink.gif si inca ceva vizualizeaza turometru , daca acul iti indica o turatie constanta la relanti e reglat perfect amestec avans daca iti danseaza creste scade e prost avansul si reglajul de la carburator .
msanyix
Mersi pentru tip
Chiar tragera aer fals la furtunul subtire care misca jaluzele la incalzire (bord CN) dar si asa danseaza putin acul de la turometru si are sunetul acela in toba. Am chestia aceea rosie cu LED verde pe bobina si aprindere clasica cu platina, Si inca o chestie mi se incalzeste bobina deci dupa 20min de functionare frige. Este normala treaba asta? Am pus pe el o bobina Poloneza in jum de ora mi-la prajit nu mai dadea scanteie. Si inca ceva daca scot firul de la condensator de pe + la delcou absolut nici o schimbare. Este normal asta sau ar trebui sa observ ceva? Eu am pus una folosita ca initial cand l-am cumparat nici nu a fost. Si spuneti-mi cum se regleaza pozitia de la delco (avans) cu becul. Mersi pt ajutor sunteti tari, mi-ati zis asa chestii pe care nu l-am auzit de la nici un meserias si chiar a functionat. Eu nu stiu pe aici pe la Mures nimeni nu se mai pricepe la Dacie sau nimeni nu vrea nu stiu.

12 Nov 2007, 10:43:
Djasu82,
( se pune piciorusul de ebonita al platini pe varful camei de la delco si asa se regleaza la 0.4mm) - nu pre inteleg te rog lamurestema cu asta, deci piciorul de ebonita este acea care palpeaza axul acela care se invarte si da deschiderea la platina dar nu stiu ce trebuie sa fac intre ce si ce trebuie sa pun ce ca sa fie 0,4 ca nu am lera(sau nu stiu exact cum se numeste)
tgg2k
citeste aici (spre sfarsitul postului)

si foloseste functia de search a forumului ca gasesti o gramada de solutii le problemele tale
djasu82
uitate aici sper sa te prinzi in loc de senzor poate sa fie platina . Da acel piciorus de ebonita ma rog calcai cum se mai spune fiecare cu termenul lui . Cu avansul e simpla treaba totul se face dinamic adica pornesti motorul si il misti ori in stinga ori in dreapta in asa fel turatia sa fie maxima si fara explozi in toba de esapament .Cel mai bine se regleaza cum am povestit eu mai sus turezi motorul la 2500-3000 de ture si reglezi usor avansul fara a da rateuri insemnand ca tremura motorul .Daca ai avea un turometru extern la turatia aceasta ai observa cum iti danseaza turatia daca iti apar rateurile respective .Asadar reglezi pana cand dispar si motorul toarce frumos. Nici eu nu credeam ca se regleaza asa de frumos dinamic pina cand un maestu DODO mi-a explicat. Si am pus la punct delcoul fara aparatura totul dinamic , fara becuri si alte magari. Sigur iti va lucra altfel mototul.
msanyix
Mersi pt tip dar iarasi o intrebare stupida.
Eu am platina, deschiderea de 0,6-0,7 trebuie masurata intre palpatorul de ebonita si cama (dupa desen) sau intre contacte ori trebuie reglata in asa fel incat la contacte si la ebonita sa aiba aceeasi distanta. Datorita faptului ca ebonita este cca la jumatatea partii mobile a platinei o sa am o alta dimensiune la capatul platinei unde este contactorul dar asta se poate regla din surub la partea fixa.
Am citit si alte forumuri de pe site si acolo tot scriau 0,4 mm deschiderea la platina, acum care este cel mai bun.
Si inca o chestie la cama sau morcov am un joc circulat de cca 7-10 grade, este normal sau sunt uzati pinionii de pe rotite si s-ar putea ca din cauza asta imi da rateuri.
Daca turez motorul consecutiv de mai multe ori sunt cazuri cand imi pusca cate una, care este motivul ca nu face de fiecare data.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.