Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CALANDRU EXCELENT
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tzepesch
salut... avand in vedere ca nu pot sa sufar taranelile de cartoane din cutii de banane puse in fata radiatorului, m-am pus pe facut unu mai estetic....

modelul meu de Dacie este CN1, ala cu 4 faruri rotunde...., ala mai recent....

am scos masca, si am decupat din placaj o placa care sa depaseasca, usor in latelal fantele mastii. in partea drepata (cum te uiti spre bot) am decupat niste fante de aer cu Kutterul, sub "barele" mastii ca sa zic asa... practic, fantele de aer sunt mascate... vizibil, nu se observa.... am vosit=o in negru si asta e...

astfel, in cazul acesta, zona caloriferului din dreptul elicei e protejata si se mentine calda dar se asigura si un circuit de aerprin fata caloriferului. si de asemenea este mult mai estetic decat sa vad un carton care sta aiurea in fata caloriferului.

placa am prins-o cu un surub ascuns in spatele siglei...

curand pun si poze...
vis-a-vis
Cel mai inginereste, problema se rezolva cu un electroventilator... nu mai trebuiesc cartoane sau alte improvizatii tongue.gif
argon
Eu mai pun cand e frig un plastic negru pe post de carton, nu se observa deloc.
Muttley
Io o juma' de cutie de biscuiti Picnic. Se vede de la o posta!
tzepesch
hahaha, buna aia cu cutia....

si eu m-am gandit la EV dar solutia mea e mai ieftina... pt mine... oricum

EV nu e dotat cu un "senzor" care se baga in radiator? cum? inlocuieste capacul acestuia pe unde se baga antigel?
sorin1983
unele radiatoare au o termocupla situata in partea dreapta jos deasupra furtunului gros de apa. cu ajutorul termocuplei stie ventilatorul cand sa porneasca:)
djasu82
Fara modificari mari s-a mai vorbit se sectioneaza cauciucul din partea dreapta de jos al radiatorului si se prinde o teava in prealabil pusa pe ea o termocupla . Se prinde cu douo coliere teaca de furtun , dupa aceea se pune EV si se alimenteaza prin termocupla cu tensiune . Ajunge apa la o anumita temperatura termocupla cupleaza si porneste EV.
tzepesch
biggrin.gif cat e un EV bun? se gasesc si la piese de origine?
Merced
Discutie interesanta pentru mine. Eu din frageda pruncie imi aduc aminte cum imi cerea in fiecare iarna taica-meu una din copertile blocului de desen ca s-o puna la radiator. Am incercat si eu sa fac asta cand m-am convins ca nu mai tine fara, adica martea trecuta cand era frig bine de tot si pe autostrada era sa inghet cu mainile pe volan, aerul care intra fiind mai mult rece, insa m-am impiedicat de o problema: asta vara cand am facut un pic de treaba pe la partea estetica am renuntat la masca obisnuita in favoarea uneia de R12 si pare-mi-se ca are prinderea altfel pentru ca pur si simplu nu pot strecura nimic pe acolo.
Probabil ca daca o dau jos reusesc sa improvizez ceva, dar nu vreau sa trebuiasca sa dau jos masca mereu cand trebuie sa umblu la carton. Vreun sfat? unsure.gif
argon
Daca nu-ti vine caldura la drum mai lung ai o problema, cartonul e pentru drumurile scurte in oras. Vezi de termostat, si schimba-l.
Merced
Nu e termostatul zic eu, ca n-am avut pana acum probleme cu el nici asta vara si nici acum, asa ca nu ma apuc sa-l schimb cu 5 la rand pana prind unul bun. smile.gif Cand nu e foarte frig afara baga aer cald destul de bine, dar cand e cate un ger parca n-apuca sa-l incalzeasca, daca intelegi ce vreau sa spun. Intra un pic cam rece.
PaulT
Nu e de la carton.Eu stau pana la -5,-6 grade cu robinetul deschis mai putin de jumatate,si la mers pe autostrada cu 110-120km/h stau in tricou fara sa pornesc aeroterma.Si fara sa pun nimic in fata radiatorului.Ce spui tu acum am patit si eu acum cativa ani.La viteze peste 80-90km/h chiar daca aveam caldura la max incepea sa bage un aer mai "racoros".La viteze mai mici baga caldura relativ ok.Problema au fost depunerile din calorifer,care nu mai permiteau trecerea unui debit de apa suficient pentru mentinerea temperaturii acestuia.Viteza mai mare =>debit mai mare de aer rece.Pur si simplu nu mai facea fata.Dupa ce i-am pus unul nou...imediat s-a remediat problema.Asa ca...asta s-ar putea sa fie si la tine rezolvarea. biggrin.gif
tzepesch
PaulT, sfat f bun, multumesc...


intrebare, cum pot sa golesc sistemul de racire si sa recuperez lichidul?
vreau sa verific toate gurile pe unde se leaga furtunele ca sa curat coroziunile si sa curat si ambele calorifere.

o sa folosesc amestec de apa+detartrant 5:1. tot cu d-asta as vrea sa curat si sistemul de racire dupa ce-l goloesc, motorul ma intereseaza.

merci
Merced
Si eu ii multumesc lui PaulT! E posibil sa ai dreptate, mai ales ca masina a fost si statuta destul timp, si probabil ca acel calorifer pe care-l am e originalul. In plus mai am problema cu robinetul, ca la mine s-a dus naibii, si e blocat teoretic pe deschis. Acum partea nasoala e ca nu stiu pe cat de deschis e blocat. Adica poate e doar un sfert, cine naibii stie, cert e ca as incerca sa-l dau jos si sa-l pun pe direct, ca bani de robinet n-am acum, si nici nu stiu daca mai gasesc pentru modelul meu. mellow.gif
sckhreech
eu mi-am pus o mapa din carton plastificat neagra ....nu se vede deloc wink.gif
Muttley
QUOTE(argon @ 14 Nov 2007, 07:27)
.......... cartonul e pentru drumurile scurte in oras.
*



(ce mincinooos radmasa.gif )

Cartonul e pt drumuri extraurbane, unde fluxul generos de aer rece trebuie micsorat. In oras mergi incet.
Merced
Fiecare cu parerea lui. Cert e ca azi se pare ca nu mai ploua, si o sa imi bag nasul pe la robinet si compartimentul caloriferului vreau sa-l izolez cum am citit in alt topic. Nu ma las eu pana nu-mi fac caldura in masina sa stau in chiloti. tongue.gif
argon
QUOTE(Muttley @ 16 Nov 2007, 08:58)
(ce mincinooos radmasa.gif )

Cartonul e pt drumuri extraurbane, unde fluxul generos de aer rece trebuie micsorat. In oras mergi incet.
*



Habar n'ai, am zis drumuri scurte in oras, adica cu virgula carton se va incalzi mai repede, pentru ca nu mai sufla elicea aer rece pe motor, in afara nu am pus niciodata carton, de fapt am incercat odata, si s-a incalzit peste masura.
Merced
S-a incalzit peste masura motorul sau in masina? unsure.gif
argon
motorul.
Muttley
Da bre argonel, pardon, uitasi ca tu ai elice. blush.gif
Merced
Asta mi s-a spus si mie, sa renunt la ideea cu cartonul ca imi fierb motorul. Eu imi aduc aminte in copilarie ca toata iarna avea asa ceva si nu erau probleme. Totusi nu mai sunt iernile de alta data. Vad ca a iesit soarele acu', ma duc sa-mi bag nasul prin compartimentul ala, poate reusesc sa mai imbunatatesc ceva de acolo. happy.gif
Tossi
De circa o saptamana si eu mi-am imbunatatit masina cu un astfel de ''device'', fabricat pe genunchi dintr-o carpeta de sters picioarele la intrarea in casa; poate le stit pe cele care se dadeau moka daca cumparai CIF sau Dometos prin supermarket-uri.

P.S. va fi folosita pana incepe primavara, ca in fiecare an de altfel; nu am avut probleme niciodata cu acest upgrade biggrin.gif
tgg2k
QUOTE(tzepesch @ 11 Nov 2007, 19:24)
salut... avand in vedere ca nu pot sa sufar taranelile de cartoane din cutii de banane puse in fata radiatorului, m-am pus pe facut unu mai estetic....
[...]
*



(restul postului se stie, nu l-am mai pus)

am o intrebare... care e problema tehnica aici?! nu ar fi fost mai bine ca topicul sa fie pus la imbunatatiri?!
Merced
Hai ca vin eu cu problema "tehnica". Fusei jos o ora jumate ca sa demontez masca din fata parbrizului si sa vad ce si cum. Ce sa zic, nasoala treaba. Sistemul gandit cu posteriorul. Am curatat zona, de izolat n-am avut cu ce inca, dar nici n-o sa fie usor ca e mancat de rugina bine in interior compartimentul. Apropo, eu nu m-am prins cum se scoate afara caloriferul prin spatiul ala minuscul, si nici cum sa schimb robinetul. Poate ma lumineaza cineva. sleep.gif
geopsi
deci cam ce modificari trebuie facute?? sa pun un carton in partea cu elicea sau pe exteriorul radiatorului?? alceva se mai poate face? am vazut ca la filtrul de aer este un capacel, sa il inchid?
vis-a-vis
QUOTE(Merced @ 16 Nov 2007, 16:20)
Hai ca vin eu cu problema "tehnica". Fusei jos o ora jumate ca sa demontez masca din fata parbrizului si sa vad ce si cum. Ce sa zic, nasoala treaba. Sistemul gandit cu posteriorul. Am curatat zona, de izolat n-am avut cu ce inca, dar nici n-o sa fie usor ca e mancat de rugina bine in interior compartimentul. Apropo, eu nu m-am prins cum se scoate afara caloriferul prin spatiul ala minuscul, si nici cum sa schimb robinetul. Poate ma lumineaza cineva.  sleep.gif
*

Sistemul a fost gandit la nivelul anilor '60 de catre francezi tongue.gif
Robinetul la 1300 e undeva in bord, dar nu stiu daca mai gasesti asa ceva.
Caloriferul este "impins" de 3 cleme ca sa stea lipit de grila prin care trece aerul cald inspre habitaclu. Se slabesc acele cleme (catre in sus parca) si caloriferul trebuie scos cu o miscare circulara catre exterior.
tzepesch
QUOTE(vis-a-vis @ 17 Nov 2007, 19:37)
Sistemul a fost gandit la nivelul anilor '60 de catre francezi tongue.gif
Robinetul la 1300 e undeva in bord, dar nu stiu daca mai gasesti asa ceva.
Caloriferul este "impins" de 3 cleme ca sa stea lipit de grila prin care trece aerul cald inspre habitaclu. Se slabesc acele cleme (catre in sus parca) si caloriferul trebuie scos cu o miscare circulara catre exterior.
*




prost sistem, oricum.

asta vara, am facut smecheria de a scoate clemele si de a trage caloriferul cat mai mult spre inafara. in spatele lui , pe partea cu gaurile de aspiratie a aerului in habitaclu am pus niste distantieri din burete mai tare.

concluzia: imi intra aer rece in masina: nu mai curgeau apele de pe mine in masina. aveam ventilatie tzutz.
acu' doar am obturat putin gaurile alea de aer prin care trece aerul de afara spre calorifer. ma gandeam, totusi, sa scot caloriferul, sa-l curat cu solutie 5:1 de apa cu detartrant, sa-i indrept lamelele ca-s atat de apropriate incat nu cred ca trece aerul printre ele, sa-l im pung la locul lui, ii pun niste distantieri mai mici si sa-i mai pun inca un calorifer in rocul care ramane.

fac racordurile la furtune cu niste T-uri si poate obtin un debit mai mare de caldura.

ce parere aveti, ar fi viabila ideea?
PaulT
Tot un ELV e cea mai civilizata solutie(si cea mai buna ptr motor).Ptr cine intreba de pret,60ron elv-ul si 15ron termocupla.Mai trebuie un releu.M-am hotarat sa scap de elice(nu ptr a avea caldura...ca am din belsug si fara carton,dar ptr ca e mai bine ptr motor) si le-am cumparat de vreo 2 zile,asa ca preturile sunt "proaspete".Urmeaza montarea... biggrin.gif
tzepesch
si releul unde se monteaza? ce se leaga la el in afara de ElV?

poti te rog sa descrii pasii aici pe forum? ceva de genul tutorial, Montarea unui ElV...

multumesc
PaulT
O sa o fac dupa ce il montez.Se mai monteaza un buton in paralel cu termocupla(ptr a avea si un control manual in cazul putin probabil in care cedeaza termocupla-in mod normal ar trebui sa nu fie probleme cu ea ptr ca alimentarea propriuzisa a elv se face prin releu),si un martor luminos tot in interior,ptr a vedea cand porneste,cand se opreste. biggrin.gif
Merced
Bre cu ce ma ajuta pe mine de exemplu un electroventilator? sad.gif Ca mie mi se incalzeste caloriferul, n-am treaba cu asta, dar nu-mi intra aer prin el decat cand am viteza, aeroterma de-abia daca dezabureste 2 cm din geam, asta daca sa zicem ca stau intr-o coloana.
O sa incerc totusi intr-o zi sa si izolez nenorocirea aia de compartiment si sa ma rog ca o sa fie suficient de etans incat aeroterma chiar sa miste aerul de acolo, sa-l treaca pe la calorifer si sa-l si bage in masina. Motorul de la ea functioneaza, ventilatorul ala e mai mult decat ok, doar ca face urat la prima pornire cand e foarte frig afara. In rest putere are slava Domnului, ca cu masca ridicata daca puneam mana pe orificiul prin care trage aerul simteam putere ca la aspirator.
Ma dispera faza cu geamurile, ca eu am mers in masini fara caldura, nu am pretentii sa stau in chiloti iarna, dar...
tgg2k
topicul asta e culmea...

QUOTE(tgg2k @ 16 Nov 2007, 14:03)
care e problema tehnica aici?! nu ar fi fost mai bine ca topicul sa fie pus la imbunatatiri?!
*



1. inventia aia de care vorbiti voi se numeste carton si se pune iarna in fata radiatorului ca sa nu se raceasca asa repede apa dinauntru si sa fie mai caldut caloriferul. cui nu-i place, sa nu-si puna

2. a doua inventie se numeste electroventilator si a fost pus pe daciile din '98 (parca) incoace. in mod normal se schimba si radiatorul (pentru sistemul de prindere si locasul pentru termocupla). bineinteles ca se poate pune si pe daciile vechi, se poate pune si buton (pt comanda manuala) si bec indicator de stare (cand se aprinde becul, electroventilatorul merge)... mama lui de topic si de functie de search... http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=14591&hl=

3. la vara sa nu cumva sa veniti cu idei de genul: da caldura in masina desi robinetul de caldura e pe inchis sau "nu porneste elv-ul, ce are?" sau "elv-ul e pornit tot timpul, cum sa-l opresc" sau stiu si eu ce bazaconii. dacia e masina veche, sistemele au fost gandite pt anii '70 si functioneaza impecabil daca sunt intretinute cum trebuie.

puneti amestec antigel/apa proportionat corect, aerisiti cum trebuie, puneti termostat de macar 85 de grade, puneti coliere, desfundati radiatorul, curatati aeroterma, curatati caloriferul si nu are cum sa nu functioneze!
argon
QUOTE(tgg2k @ 19 Nov 2007, 11:44)
2. a doua inventie se numeste electroventilator si a fost pus pe daciile din '98 (parca) incoace.
*



Nu-i adevarat, majoritatea Daciilor pana in 2004 au elicea clasica, iar cele cu ELV nu poti stii daca e din fabrica sau e pus ulterior. E solutia cea mai ieftina, noroc ca Loganul are motorul transversal, ca daca il avea longitudinal ii punea tot elice pe fulie.

Am vazut si Dacie din 89 cu ELV din fabrica, cred ca pentru export.
os
@argon: pot sa confirm cele relatate de tine, am avut eu o berlina (fabricatie Dec. 1989) cu ELV din fabrica. Ca orice D13xx si a mea a avut diverse probleme. NICI UNA nu a fost la ELV (inclusiv echipamentele lui conexe).

Revenind la tema topicului: experienta mea cu masina amintita mai sus imi spune asa: NU e nevoie de nici un carton/calandru/husa, daca:

1. comuti cindva clapeta de aspiratie a filtrului de aer pe pozitia "iarna"

dar mai ales:

2. Ai un termostat in stare buna (== care deschide _SI INCHIDE_ corect) montat bine. La D13xx termostatul trebuie SA FIE STRINS in colierul sau.

Chiar o fanta mica (lipsa stringere in colier si/sau scapari pe linga ventil) impiedica incalzirea. Eu am patit asa (motorul nu se incalzea corect) ca urmare a unui termostat care lasa o fanta substantial mai mica de 0.5 mm la ventil (nu am masurat fanta).

Sa ma iertati: restul de "solutii" sunt dupa mine cirpaceli.



Muttley
Eu am termostat de vara.

Si are practicata pe "scaunul" supapei o mica ciupire pe langa care circula apa atunci cand termostatul e inchis (in genul celor descrise de os).
Din motive obiective (lene maaare) n-am sa pun termostatul normal care zace in portiera. In schimb am sa-i pun ca de obicei carton in fata radiatorului.

Sunt curios cum se va comporta (repet, termostat de vara + carton), ca de cand a dat frigul n-am avut drept de conducere sad.gif
tzepesch
QUOTE(Muttley @ 19 Nov 2007, 17:51)
Eu am termostat de vara.

Si are practicata pe "scaunul" supapei o mica ciupire pe langa care circula apa atunci cand termostatul e inchis (in genul celor descrise de os).
Din motive obiective (lene maaare) n-am sa pun termostatul normal care zace in portiera. In schimb am sa-i pun ca de obicei carton in fata radiatorului.

Sunt curios cum se va comporta (repet, termostat de vara + carton), ca de cand a dat frigul n-am avut drept de conducere sad.gif
*



eu am schimbat 2 de vara pt ca imi dadea in fiert motorul, se bloca termostatu.
am trecut pe ala de iarna de 86, badotherm.

mutley, si tu esti tras pe dr. de politai
?
Psycho
dar pozele promise? sad.gif
tzepesch
[quote=tgg2k,19 Nov 2007, 11:44]
topicul asta e culmea...
1. inventia aia de care vorbiti voi se numeste carton si se pune iarna in fata radiatorului ca sa nu se raceasca asa repede apa dinauntru si sa fie mai caldut caloriferul. cui nu-i place, sa nu-si puna

....

tot respectul pt topicul cu desfacutul motorului, jos basca rolleyes.gif

daar, te contrazic... de exemplu la oltcit, "cartonul" se numeste calandru si vine in dotarea standard a masinii...
os
la Oltcit: mai precis chestia aia se numeste "ecran de calandru" si este necesar datorita racirii cu aer, fara termostatare.
Bullix
Intrebare: nu cumva confundam termenul "dezaburire" cu "dezghetare"? Evident ca un aer cald va dezgheta foarte repede parbrizul atunci cand il gasim la ora 7 dimineata BOCNA (precizez: foarte repde DUPA ce motorul a fost incalzit). Insa daca afara e frig, caldura nu e logic ca va aburi geamul? Mai ales cand e si umezeala afara. In schimb, solutia de compromis "mergi cu geamurile deschise" functioneaza foarte bine (chiar daca acu' nu ma mai pot ridica din pat de durere de umeri si spate). Eventual, o incalzire suficient de intensa poate va reusi sa incalzeasca in mod uniform si omogen intregul parbriz, si asa sigur se va dezaburi? Ma cam depaseste problema desi nu stau prea prost cu fizica... mad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.