Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pompa de frana dacia 1310 1984
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
nelu_1985
am urmatoarea problema:
am luat o dacie din 84, la care trebuie sa ii fac revizia. am auzit ca la revizie trebuie sa ai neaparat sistemul de franare pe care la avut masina din fabrica. a mea are pompa de frana cu circuit simplu, dar am vazut ca vin pe instalatia electrica cele 2 fire care se monteaza la capacul de la bidonasul de lichid de frana. io stiu ca numai pompele cu dublu circuit au sistemul ala de indicare a presiunii lichidului de frana, acuma ma gandesc daca nu cumva o fi avut masina pompa de frana cu dublu circuit. rog cunoscatorii sa-si dea cu parerea si mai ales cei care au dacii din 84 si stiu sigur ce pompa are masina de fabrica.
sorin1983
era o pompa simpla cu bidon cilindric fara servo pe o dacie din 83 de la un vecin tot 1310 smile.gif
cel mai bine du-te si intreaba unde ai de gand sa faci itp-ul smile.gif ca si aia sunt oameni intelegatori daca si tu esti saritor smile.gif
Minel
Cele doua fire sunt pt a indica cantitatea de lichid de frana din bidonasul pt lichid, cand cantitatea de lichid scade nepermis ,ti se aprinde becul in bord care te avertizeaza de lipsa lichidului din bidonas,capacul la tine este ca sonda din rezervor
la pompele cu dublu circuit se foloseste un singur fir (chiar daca sunt 2) care este conectat la un manocontact care aprinde becul in bord in cazul scaderii presiunii in circuitul de franare
diaconuliviu
Pompele simplu circuit nu aveau senzor de nivel.
Cele dublucircuit 3 conducte aveau sonda montata in capac si rezervorul dublu, mare.
Cele dublucircuit 4 conducte au acel ICP, conectat pe un singur fir (dintre cele doua existente, cel care cu motorul pornit, la atingerea firului de masa, provoaca aprinderea (!).
Minel
""a mea are pompa de frana cu circuit simplu, dar am vazut ca vin pe instalatia electrica cele 2 fire care se monteaza la capacul de la bidonasul de lichid de frana. ""
Sunt aproape sigur ca tu ai avut pe masina pompa de frana din imaginea 01, si probabil fostul proprietar a schimbat-o ,ma bazez pe faptul ca tatal meu are tot Dacia din '84 si are pompa ca cea din figura 01,iar cele din figura 02 au mai fost montate si la daciile cu 4 faruri ??? huh.gif desi eu nu am vazut nici una pana acum ,ma rog blink.gif
nelu_1985
asa ma gandeam si eu, ca masina a avut pompa cu dublu circuit si a fost schimbata de vechiul proprietar. cred ca pana la urma va fi nevoie sa o schimb sa nu care cumva sa faca talente aia la revizie. desi eu as fi vrut sa montez doar o servo-frana pe pompa actuala, pentru ca din cate stiu eu pompele cu dublu circuit cu 3 conducte sunt cam pacatoase.
mai ramane sa vad ce se intampla la revizie saptamana asta.......
mirceas
da, tot pompa simplu-circuit am avut pe ea. din fabrica venea insa dublu-circuit cu 3 conducte.

problema cu ITP-ul e reala, daca nu te "descurci" trebuie sa revi la sistemul original sad.gif
arycy
salut.. tatal meu a avut o dacie din 84.. da initial a avut pompa cu dublu circuit dar nu avea servo. pe urma tin minte ca a avut simplu circuit si asa a trecut verificarile.. pompele cu dublu circuit is f pacatoase.. acuma am o dacie din 2004 cu care am prob la sistemul de franre... acum cateva luni am schimbat pompa de frana iar acuma au reaparut problemele. nu stiu ce sa mai fac
psihoursu
am o cunostinta care din fabrica avea pe masina pompa simpla si la ultima verificare i-a cerut pompa dublu corp
nelu_1985
hopa.................... se pare ca se complica treburile. cred ca ma sare randul saptamana asta de la revizie ca mai am ceva de facut pe la directie si trebuie sa schimb cauciucurile. mai vedem ce se intampla cand ajung la ei.
DoubleG
Va spun ce mi-a zis un inginer de la ITP:
"Masina trebuie sa aiba intradevar pompa originala, se face si poza...
Dacia a fost echipata cu pompa dublu circuit incepand din 1985".

Fratele meu are Dacia 1300 din 1984 si la el e sigur pompa cu circuit simplu si tot asa era stresat dar a facut verificarea fara probleme, dar tu zici ca ai 1310 asa ca nu stiu ce sa zic... Multi si-au schimbat pompele cu circuit dublu si au montat in schimb din alea vechi. Un mecanic mi-a zis ca alea noi merg prost si pierd si lichid pe deasupra...
Daca zici ca ai fire pentru martor atunci tind si eu sa cred ca ai avut candva pompa model nou, cu circuit dublu...
diaconuliviu
Schimba mecanicul. De ce crezi ca unora le merg bine pompele duble, cu 3 sau 4?
Minel
Bine zis Liviu tongue.gif ,cum sa nu fie bune pompele cu duble cu 3 ,mai ales cu 4 ,cu 4 am si eu si pana la urma am fost lamurit cum se face aerisirea si apoi o verificare minutioasa a tot ce tine de sistemul de franare si am frane de imi verifici baia de ulei daca nu ai centura pusa dupa ce sectionezi parbrizul radmasa.gif
Cu franele nu este de jucat ,este siguranta voastra in trafic si a celorlalti participanti .
nelu_1985
DoubleG, dacia 1310 a fost produsa din 1982............si pompele de frana functioneaza dupa bunul plac al mecanicului care a lucrat la ele.
mirceas
eu nu am avut probleme cu franele pe simplu circuit si crede-ma ca tineau super.

DoubleG, 1310 s-au facut si in 1984.
Adrian_Boy
A mea e ce-a din semnatura, si 99% a fost proiectata cu circuit simplu.

Ca sa nu mai deschid alt topic. Am si eu urmatoarea problema:
- pe pompa (metal) este umeda tot timpul, cred ca se scurge din bidon
Are cineva idee ce se intampla si cum se remediaza ?

Dupa parerea mea s-au dus garniturile. Se schimba greu ?
mirceas
ce inseamna 99%? am una ca a ta, a venit cu dublu-circuit din fabrica...

cand vine vorba de frane nu as umbla la pompa si circuit nici batut. doar placute sau discurile le schimb. restul, inclusiv test omologat pe banc le fac la service, cineva trebuie sa isi asume raspunderea.
ATM
QUOTE
Dupa parerea mea s-au dus garniturile. Se schimba greu ?

Daca s-au dus garniturile de bidon, se schimba usor. Tragi de bidon in sus, cu un capat de surubelnita scoti garniturile vechi, le pui pe cele noi (au niste caneluri) , pui bidonul si gata., In mod normal, daca esti finut, nu at trebui sa traga pompa aer.
Cu totul alta problema este calitatea garniturilor celor noi, eheee...eu am schimbat 3 seturi pana sa gasesc unul care sa etanseze cum trebuie. Evident, Fartec.
nambanidealtceva
Nu stiu de ce se cramponeaza astia cu eficacitatea pompelor dublu circuit in caz de avarie pe unul dintre circuite etc.. cel putin la dacia mea, am ramas de doua ori fara frane (o data pentru ca a curs lichidul pe la limitator si alta data pentru ca s-a dus naibii o garnitura de la un etrier) si nu a franat absolut deloc cu celalalt circuit.. pur si simplu se ducea pedala in podea fara niciun efect. Noroc ca in ambele cazuri lichidul s-a scurs in parcare si am constatat ca nu am frane cand am dat sa plec, la prima manevra, si am folosit frana de mana ca sa ma opresc. Oricum, ciudata senzatie, nu va doresc sa o aflati biggrin.gif
ATM
am aflat-o si eu acum 3 saptamani, din cauza de garnituri de pompa, m-au luat fiori reci.Brrr...
nelu_1985
si sa mai lamurim si problema topicului - astazi am ajuns la revizie, acolo surpriza cand deschide ingineru capota ma intreaba direct: din ce an e?. ii raspund scurt '84. SA NU MAI FIE NICI URMA DE INDOIALA, PRECIZEZ CA LA ITP E NEVOIE DE POMPA DE FRANA CU DUBLU CIRCUIT PENTRU DACIILE DIN 1984 INCOACE. Intrucat problema topicului a fost solutionata, rog un moderator sa il inchida. doamne ajuta
Merced
Pai uite ca pentru mine e o urma de indoiala. Pentru ca nu inteleg motivul.
Si de ce pentru Daciile din 1984 incoace? Pe cei cu modele mai vechi de ce nu-o obliga?
Mai rau ne-ai bagat in ceata. wink.gif
nelu_1985
ca sa te scot din ceata, iti spun ca incepand cu 1984 sau montat pompe de frana cu dublu circuit. nu este voie cu pompa cu simplu pentru ca nu ies aceleasi valori de franare ca la pompa cu dublu circuit. deci in concluzie tre sa ai pe masina modelu de pompa cu care a iesit masina din fabrica. deci Merced stai linistit ca tu nu ai nevoie de pompa cu circuit dublu - esti un om fericit.
Merced
Asa-i. icon_mrgreen.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.