Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Apa inghetata in tevi si un radiator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Ionutzz
Zilele astea am observat ca am apa din furtune si din radiator inghetata, ca am uitata sa pun antigel. Singura varianta ca sa se dezghete este sa pornesc motorul, dar nu apar probleme daca-l pornesc? ca apa trebuie sa fie inghetata si in pompa de apa... Ce i-mi recomandati sa fac ?
KidTx
asteapta sa vina primavara smile.gif , sau incarca sa pui niste apa calda pe radiator ,furtune si pompa......dar cred ca s-a dasghetat
tibip
slabesti alternatorul ca cureaua sa nu invarta pompa de apa, pornesti motorul cate 2-3 minute in ralanti. Dupa 2-3 porniri se dezgheata, pui alternatorul la loc, golesti apa si pui antigel!!!
ceaki
baga apa calda in radiator si desfa furtunele alea groase de apa
einstein1984
Si apa din bloc nu a inghetat ca sa-l crape si pe dansul?
Merced
Aia vroiam sa spun si eu. Nasoala treaba. Eu cat am avut masina stationata am avut norocul sa fie cineva destept si sa bage in ea antigel in ea la greu. Si vreau sa spun ca n-am mai completat deloc anul asta, dupa ce un vecin a pus un pic pe limba si a zis ca e mai mult antigel in motor decat apa. happy.gif
argon
Numa' la Dacie am vazut prostia asta cu crapatul blocului daca ingheata, in rest cam toate masinile facute cu capul, nu cu curul au niste dopuri in blocul motor care ies in caz de inghet, salvand blocul.
ATM
Cine stie, poate pe vremea aia cand a aparut modelul toate or fi fost la fel...lucruri simple la care proiectantii nu s-au gandit.
De pornit cel mai simplu, arunci apa calda pe radiator si furtune, cu grija sa n-ajunga in alternator. Considerand ca totusi n-au fost friguri din alea salbatice, poate ai sansa sa-ti fi inghetat doar circuitele subtiri de apa (canale radiator, teuri de aerisire), si in blocul motor lichidul sa fi ramas lichid... Mai complicar, dar mai sigur, treaba cu foehnul. Sau gasesti undeva un tun de caldura, aeroterma din aia cilindrica.

...Si-apoi, Argon, te gandesti ce probleme ar fi iscat dopurile astea, la cum se lucra la Dacia?...ar fi fost plin forumul de "ajutor, au sarit dopurile, s-au spart, a curs apa din motor, e praf"...Mai bine asa...exact aceeasi chestie ca si ELV -o idee buna, dar care, aplicata prost la noi, face mai mult rau decat bine.
argon
asta cam asa e radmasa.gif antigelul e sfant.
diaconuliviu
QUOTE(ATM @ 15 Nov 2007, 07:58)
[...]...Si-apoi, Argon, te gandesti ce probleme ar fi iscat dopurile astea, la cum se lucra la Dacia?...ar fi fost plin forumul de "ajutor, au sarit dopurile, s-au spart, a curs apa din motor, e praf"..[...]


La autotractoarele cu motor Roman familia D2156, la Saviem 797, la vestitul U650, exista acele doape si, sincer, pe perioada 1995-2000 cit am "pastorit" o coloana plina de asa ceva o singura situatie de "sarit doape" am avut, asta din cauza unuia mai ametit care a crezut - dupa vremea de afara - ca nu va ingheta noaptea. In rest, nici un incident. Stiau baietii ca daca nu baga antigel, golesc zilnic instalatia (pentru pornire usoara dimineata preferau sa toarne apa calda in motor).
driverx
QUOTE(diaconuliviu @ 15 Nov 2007, 09:05)
....(pentru pornire usoara dimineata preferau sa toarne apa calda in motor).
*



Moooaaaama....ce ritualuri....
roland
Ionutzz: am si eu o intrebare: de ce aveai doar apa in motor? Ar trebui sa ai tot timpul antigel, si iarna si vara. Are protectie anticoroziune deci ajuta mai mult decat apa distilata goala. De ce pun unii vara apa si iarna antigel?

Merced: vezi sa nu ai prea mult antigel ca faci mai rau. Antigelul pur ingheata la -14 grade doar (etilen-glicol) pe cand cel combinat cu apa coboara la -37...-64 (p-acolo), in functie de concentratie.
ceaki
din cate am auzit eu blocul creapa atunci cand e cam -5 ...-7 grade afara. e din auzite nu am vazut.
diaconuliviu
QUOTE(driverx @ 15 Nov 2007, 09:07)
Moooaaaama....ce ritualuri....


Dap, apa calda in motoare, petrol lampant in motorina care, desi era "de iarna" avea parafina cacalau, "festila" pe admisie, eventual "robot" de pornire. In cazuri extreme, primul pornit era "de caraula" la tras pe ceilalti.
Spray de pornire nu i-am lasat sa foloseasca, e periculos din motivele discutate pe forum, instalatiile de pornire gen "Tromet" nu mai functionau. Aditivi pentru motorina am incercat o data si am renuntat, erau ineficienti.
Tossi
Ce este ala ''robot'' de pornire si tromet?
einstein1984
Robotul de pronire e o scula care se incarca de la retea ca o baterie, dar da un curent foarte mare pentru a ajuta la pornirea motorului.
Tromet 25 era o instalatie care pulveriza un lichid f inflamabil si toxic in traseul de admisie al motoarelor MAN si Saveim mentionate mai sus. Era facuta sa ajute la pornire pe timp rece.
Tossi
Multumesc.

Daca to pomeniti de metode pentru pornirea camioanelor romanesti, Raba si Saviem, ar mai fi o solutie: faci focul sub motor biggrin.gif, o alta metoda practicata din ceea ce imi aduc eu aminte.
diaconuliviu
Nu, nu "se incarca" ci pur si simplu debiteaza curent la 12 sau 24 V, la diverse intensitati; se conecteaza in paralel cu bateriile, are multiple protectii.
Functie de regimul programat putea fi folosit la incarcare, pornire.

Cit despre "foc sub motor", daca nu ma insel, Saviemul avea posibilitatea instalarii sau chiar venea in unele variante cu buson electric: la baia de ulei busonul de golire avea si o rezistenta inglobata, era conectat la instalatia electrica, putind incalzi uleiul. Busonul fiind in zona sorbului, macar pentru amorsare se decongela uleiul.
autom
La autocamioanele din parcul nostru auto,avem sirocou special pentru baia de ulei, separat de siroco-ul cabinei.
Ionutzz
Nu am mai intrat pe internet ca am acut niste probleme cu calculatorul,vad ca sunt multe discuti pe tema asta. Oricum problema s-a rezolvat, am pornit pur si simplu motorul si l-am lasat cam 15-20 minute, timp in care apa s-a dezghetat si am dato jos, am pus 2 kg de antigel si restul am completat cu apa. Acuma ma intreb sa nu fi facut probleme la pompa de apa, dar totusi temperatura este cum era si inainte. Daca a patit ceva pompa de apa, ce putea sa pateasca si cum i-mi dau seama ?
autom
Ai avut noroc........mare noroc......
ATM
Chiar noroc. Daca ar fi patit ceva pompa de apa, cred ca s-ar fi auzit un zgomot strident de gheata pisata la pornire si s-ar fi descentrat paletii aia interiori sau ar fi sarit/fost ciupita vreo garnitura...deci ai fi vazut fie ca ar cuge apa, fie ca ar creste temperatura.,..cred si eu...
Legat de chestia cu sirocourile si dopurile din motor, imi aduc aminte de instructiile din cartile de locomotive... aia aveau ordine stricte , daca nu au antigel cu apa in motor, sa tina motorul pornit pe timpul noptii sau sa il goleasca complet parca (LDE2100).
bygy007
QUOTE(ATM @ 18 Nov 2007, 02:10)

Legat de chestia cu sirocourile si dopurile din  motor, imi aduc aminte de instructiile din cartile de locomotive... aia aveau ordine stricte , daca nu au antigel cu apa in motor, sa tina motorul pornit pe timpul noptii sau sa il goleasca complet parca (LDE2100).
*


chiar au asa ceva dar nu trebuia tinuta toata noaptea din cite stiu nu trebuia sa scada sub o anumita valoare unele tipuri aveau si rezistente electrice care incalzeau apa si se bagau in priza la 380V wink.gif
OAP
QUOTE(Ionutzz @ 16 Nov 2007, 19:18)
Daca a patit ceva pompa de apa, ce putea sa pateasca si cum i-mi dau seama ?
*


Stai linistit ca nu a patit nimic. Dar pune-i totusi antigel da nu cu apa ci cu apa distilata. Cu apa simpla o sa distrugi tot ce inseamna cauciuc...adica mai crapa pe ici pe colo...nu toate dintr-o data...
Ionutzz
Pai deja l-am pus cu apa normala. ce cauciuc pot sa distrug? Totusi vad ca stau destul de bine cu temperatura, inca trebuie sa pun un carton in fata radiatorului, ca apa se incalzeste prea putin si nu prea am caldura in masina..
diaconuliviu
Termostat ai?
Ionutzz
Am termostat, ca inghetam in masina acuma iarnal,fara el... smile.gif
eXtenSion
OFFTOPIC:

De unde pot sa scot si eu documente despre locomotivele din Romania etc?
CriSTI68
antigel nenica antigel acum astepti pana la primavara sau alt motor da cu antigel
geopsi
tocami mi-a venit o idee, poate mai pateste careva. ar putea sa fiarba apa si sa o bage in vasul de expansiune pana se aumple, lasa sa se dezgehte cat de cat apoi il goleste si iar pune apa clocotita.si apoi sa dea drumu de la apa din radiator(cat se poate scurge) sitot asa pana se duce toata gheata.sau sa umple pungi cu apa clocotita si sa le puna pe radiator. si dupa ce incepe sa circule apa i-a da drumu si as turna clocotita!
$$ilvviu
Eu am un BMW de 30 ani la care a inghetat apa de mai multe ori si n-a patit nimic.
Radiatorul de dezgheata cel mai greu. Se poate arunca cu o cana apa clocotita pe radiator, incercand dezghetarea macar a unei portiuni (sa poata circula apa prin el, ca restul se dezgheata ulterior).
O solutie mai usoara ar fi folosirea unei lampi cu gaz, folosita de instalatori.
Em am patit acum 2 ani sa imi inghete maglavaisu meu de antigel. Era atat de frig incat motorul firrbea, iar radiatorul era inghetat. Si mai eram si pe un camp la mama dracu'.
slaiciprian
azi mi-am amintit ceva. acum o luna am pus antigel intr-o dacie al carei proprietar e plecat pt o perioada lunga. dar nu a deschis circuitul termostatul. as ramas asa, era noaptea si am terminat si benzina in rezervor. in motor ce e ? apa sau antigel?
geopsi
dar cum v-ati dat seama ca e inghetata apa din radiator ca io nu deschid capota la masina daca nu crapa ceva!
the fast and furious
Ca sa nu mai deshid alt topic , e normal ca dupa 5 minute de la pornirea motorului furtunul de la radiator care vine spre motor ( ala care tine termostatul ) sa fie caldut ? Sa fie probleme cu termostatul care e blocat pe deschis?
PH-06-BOA
Despre LDH (C-uri)si LDE iti pot da eu.



Chiar daca ingheata apa (alerta incepe de pe la -4-5 grade) blocul nu crapa sub -10, doar intamplator. E periculos mai intai radiatorul si caloriferul.
apollo
QUOTE(the fast and furious @ 26 Nov 2007, 00:04)
Ca sa nu mai deshid alt topic , e normal ca dupa 5 minute de la pornirea motorului furtunul de la radiator care vine spre motor ( ala care tine termostatul ) sa fie caldut ?  Sa fie probleme cu termostatul care e blocat pe deschis?
*




ori nu inchide bine, ori nu e strans bine
argon
E oarecum normal, si la mine e la fel, desi l-am schimbat. Caldut, nu cald.
apollo
cel care il am acum e cu ceara sau ceva de genul ala.

cel care l-am avut inainte era pe gaz si se cunostea.ajungea apa la 93 de grade si furtunul de la radiator tot rece cum a deschis, s-a si incalzit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.