Steve From Oradea
15 Nov 2007, 08:32
Cum vi se par? Daca este cineva interesat,uita-ti va si la sectiunea Bursa!
IRONICK
15 Nov 2007, 08:36
Ori este bursa, ori nu. Puteai sa scrii un post pe topicul dedicat.
Steve From Oradea
15 Nov 2007, 08:40
Este si bursa,si se gaseste la locul potrivit.Dar asta nu inseamna ca nu putem sa vorbim despre aceste faruri ca o noutate,cum unii discuta si despra faruri angel eyes separat.
driverx
15 Nov 2007, 08:43
Ba, vedeti ca nu se pot folosi farurile astea in Rromania. In India se conduce pe dreapta, la noi pe stanga. SIGUR difera farurile. O sa orbiti tot ce apucati....
...da' de fapt ce vorbesc eu aici. In Romania....cui ii pasa?
IRONICK
15 Nov 2007, 08:46
QUOTE(Steve From Oradea @ 15 Nov 2007, 09:40)
Este si bursa,si se gaseste la locul potrivit.Dar asta nu inseamna ca nu putem sa vorbim despre aceste faruri ca o noutate,cum unii discuta si despra faruri angel eyes separat.
Este si topic dedicat de faruri. S-a mai discutat pana acum de ele.
Brainie
15 Nov 2007, 08:58
QUOTE(driverx @ 15 Nov 2007, 08:43)
Ba, vedeti ca nu se pot folosi farurile astea in Rromania. In India se conduce pe dreapta, la noi pe stanga. SIGUR difera farurile. O sa orbiti tot ce apucati....
...da' de fapt ce vorbesc eu aici. In Romania....cui ii pasa?
Drivere, eu nu am fost prin India, da' prin Romānia (sau Rromānia ???) am condus numai pe dreapta !
driverx
15 Nov 2007, 08:59
Finally....s-a prins cineva
QUOTE(Steve From Oradea @ 15 Nov 2007, 08:32)
scumpe si urate.
Draivarics, poate detaliezi ce poate sa difere, ca nu-mi vine nimic in minte
IRONICK
15 Nov 2007, 09:42
QUOTE(driverx @ 15 Nov 2007, 09:59)
Finally....s-a prins cineva
Mah ... cu volanul pe dreapta ai vrut sa zici. Nu mai o da inapoi.
Argoane, farurule bat altfel. La noi bat usor spre dreapta, la ei spre stanga. Ce sa iti fac daca la estatele tau farurile nu bat cum trebuie. Ti-ai fi dat seama pana acum ...
driverx
15 Nov 2007, 09:42
Pai farurile noastre bat usor spre dreapta, pe cand la indieni bat usor spre stanga. Nu stiu daca se poate compensa asta prin reglaje......
IRONICK
15 Nov 2007, 09:45
Ce faci mah ? Dai copy/paste ?
driverx
15 Nov 2007, 09:48
QUOTE(IRONICK @ 15 Nov 2007, 09:42)
Mah ... cu volanul pe dreapta ai vrut sa zici. Nu mai o da inapoi.
Nu ma
Difera parabolele in functie de pozitia volanului, astfel incat sa fie forma fasciculului neorbitoare pe partea comuna de drum de pe ambele sensuri
vis-a-vis
15 Nov 2007, 10:07
Si daca va uitati atent, acostamentul din dreapta, este luminat mai puternic, chiar si pe faza scurta.
IRONICK
15 Nov 2007, 10:11
Pie pentru faza scurta se discuta ... ca pe faza lunga nu deranjeaza pe nimeni
Am vazut la ''Wheelers dealers'' pe Discovery aceeasi treaba cu o masina care era cu volan pe stanga iar aia (din Anglia) o luasera sa o reconditioneze. Problema era ca farul de langa axul drumului trebuia sa bata mai jos. Au aplicat o bucata de banda izolatoare pe far si gata.
Si asa ai 2 in 1, ai frumusete de pleoape din banda izolatoare
IRONICK
15 Nov 2007, 11:32
Daca ar fi asa, toti care au ploape ar trebui sa nu mai orbeasca pe nimeni. Situatia este invers din pacate
N-am zis ca e si estetic.
La baietii aia ii probabil exista ceva interes fata de ceilalti participanti la trafic; la noi dupa cum spunea cineva mai sus asta nu o sa se intample asa ca ramane cu titlu de info ce am zis mai sus.
L.E. Era vorba despre un far rotund si banda era pozitionata intr-un chenar (dreptunghi) aproximativ pe jumatatea farului.
Stefan.A
15 Nov 2007, 12:10
Daca deja se gasesc astea in Romanica, am asa un filing ca vor apare si pt varianta volan stanga si vor fi chiar stock incepand cu feisliftu' de anu' viitor, odata cu aparitia lui sandel la noi.
IRONICK
15 Nov 2007, 13:10
Eu cred ca dupa pozele astea o sa va dati singuri de diferente. Sunt de India ...
Stanga:
MCV
[attachmentid=1627419045]
Brazilia
[attachmentid=1627419046]
Dreapta
India
[attachmentid=1627419047]
[attachmentid=1627419048]
[attachmentid=1627419049]
[attachmentid=1627419050]
raqzvan
15 Nov 2007, 13:15
Ce-i asa extraordinar la ele de se uda unii ?! In afara de becul separat pentru faza scurta...
Giurisici Fabian
15 Nov 2007, 13:17
Nu mai va grabiti sa dati cu pietre
mai bine luati un bec H4 si studiati-l un pic, acel caus unde vine filamentul de faza scurta este putin inclinat intr-o parte (spre stanga tinand becul cu papucii spe voi)
este inclinat asa tocmai pentru a lumina mai mult spre parte dreapta.
in statele cu circulatia pe partea dreapta acele causuri sunt inclinate tocmai invers daca nu stiati.
IRONICK
15 Nov 2007, 13:20
Fabiane, arunca inca un ochi pe postul #21 si pe urma comenteza din nou.
vis-a-vis
15 Nov 2007, 13:21
Ai curaj sa bagi mana-n foc ca e acelasi tip de far, cu aceeasi optica cel putin?
Giurisici Fabian
15 Nov 2007, 13:24
uitati-va bine la caus cum e aplecat un pic spre stanga de ce oare?
IRONICK
15 Nov 2007, 13:31
Mai citeste inca o data si postul lui vis-a-vis
Are dreptate fabian. Asimetria cupei de sub filametul fazei scurte da orientarea diferita a fasciculului.
sebybv
15 Nov 2007, 17:00
Eu stiu ca mai difera si polarizarea luminii, adica striatiile alea de pe sticla farului sunt inclinate spre dreapta, si la fel sunt polarizate si parbrizele (la masinile mai noi). Astfel, cand se intalnesc doua masini, lumina polarizata spre dreapta de la faruri se intalneste cu parbrizul celeilalte (care - din cauza ca e cu fata - are acum polarizarea spre stanga cum te uiti la ea) si rezulta o intersectie in puncte a fasciculelor de lumina cu parbrizul, evitand orbirea soferului.
Nu stiu cat s-a inteles din ce am scris, dar am incercat sa fiu cat mai explicit.
striatiile au rolul de a "latii" fasciculul luminos. intr-adevar e perfect sa pice razele luminoase de la bec exact pe ele, dar daca folosesti bec de stanga pe far de dreapta se pastreaza asimetria corecta.
IRONICK
16 Nov 2007, 08:47
Bai voi sunteti constienti de ce vorbiti ? Vreau sa vad si eu ceva de pe net pentru h4 becuri de stanga si de dreapta. Astept un link de producator, evident ...
Nu neaparat link de producator, orice link, dar nu de pe nustiu ce forum unde se vorbesc balarii mai mari ca aici.
Fabiane, H4 este un standard universal, nu are cum sa fie impartit pe categorii de tari. Se vede clar din pozele lui Ironick care este diferenta.
Cit despre subiect, mie nu mi se pare mare smecherie farul asta de Mahindra. Nu-mi place ca are lumina de pozitie in far, infipta in oglinda mare, nu-mi place cum arata semnalizorul.
kaspersky
16 Nov 2007, 18:24
QUOTE(argon @ 16 Nov 2007, 09:54)
Nu neaparat link de producator, orice link, dar nu de pe nustiu ce forum unde se vorbesc balarii mai mari ca aici.
pacat, am eu modele de H4 stinga sau dreapta cam pentru toate marcile ce se vind in Romania dar acestea fiind speciale si se folosindu-se aproape exclusiv la tiuning costa aproape dublu. Daca exista doritori sa trimita un PM
TIulian
17 Nov 2007, 10:08
QUOTE(sebybv @ 15 Nov 2007, 18:00)
Eu stiu ca mai difera si polarizarea luminii, adica striatiile alea de pe sticla farului sunt inclinate spre dreapta, si la fel sunt polarizate si parbrizele (la masinile mai noi). Astfel, cand se intalnesc doua masini, lumina polarizata spre dreapta de la faruri se intalneste cu parbrizul celeilalte (care - din cauza ca e cu fata - are acum polarizarea spre stanga cum te uiti la ea) si rezulta o intersectie in puncte a fasciculelor de lumina cu parbrizul, evitand orbirea soferului.
Nu stiu cat s-a inteles din ce am scris, dar am incercat sa fiu cat mai explicit.
Polarizarea luminii este cu totul alta mancare de peste decat "striatiile alea de pe far"; alea se intituleaza "lentila Fresnel" si au rolul de a dirija lumina unde trebuie. Nu exista faruri sau parbriz polarizat decat poate la masini mai de varf, dar pe logan in nici un caz.
vis-a-vis
18 Nov 2007, 08:36
Ai dracu producatorii astia de masini, se chinuie ca prostii sa faca faruri cu fel si fel de striatii pe oglinda, cand foarte bine pot sa schimbe fasciculul luminos doar dintr-o banala tabla din beculet
cristi.r
18 Nov 2007, 09:04
@kaspersky:
ce fel de fascicul dau acele becuri mentionate de tine atunci cand sunt montate intr-un far adecvat "pentru tuning" ? Este altfel fata de cel clasic adica asimetric ? Pentru ca, daca-i asa, sa nu mai spui la nimeni ca vinzi asa ceva ...
@vis-a-vis:
unde mai pui ca striatiile de pe oglinda sunt "ajutate" si de o lentila (sticla farului) cu niste proprietati speciale ...
Pun pariu ca initiatorul nu s-a gandit la asa ceva cand s-a hotarat sa faca bisnisul asta.
IRONICK
18 Nov 2007, 10:36
QUOTE(Giurisici Fabian @ 15 Nov 2007, 14:17)
in statele cu circulatia pe partea dreapta acele causuri sunt inclinate tocmai invers daca nu stiati.
QUOTE(tkx @ 15 Nov 2007, 15:06)
Are dreptate fabian
QUOTE(kaspersky @ 16 Nov 2007, 19:24)
am eu modele de H4 stinga sau dreapta
Dovediti!
cristi.r
18 Nov 2007, 11:14
Ca sa se-ncheie discutia ?
Most low-beam headlamps are specifically designed for use on one side of the road or the other. Headlamps for use in LH-traffic countries have low-beam headlamps that "dip to the left", i.e., the light is distributed with a downward/leftward bias to show the driver the road and signs ahead without blinding oncoming traffic. Headlamps for RH-traffic countries have low beams that "dip to the right", with most of their light directed downward/rightward. Within Europe, when driving a vehicle with RH-traffic headlamps in a LH-traffic country or vice versa for a limited time (as for example on vacation or in transit), it is a legal requirement to adjust the headlamps temporarily so that the wrong-side hot spot of the beam does not dazzle oncoming drivers. This may be achieved by adhering blackout strips or plastic prismatic lenses to a designated part of the lens, but some varieties of the projector-type headlamp can be made to produce a proper LH- or RH-traffic beam by shifting a lever or other movable element in or on the lamp assembly.
Because blackout strips and adhesive prismatic lenses reduce the safety performance of the headlamps, most countries require all vehicles registered or used on a permanent or semi-permanent basis within the country to be equipped with headlamps designed for the correct traffic-handedness.
sursa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Driving_on_the_left_or_right
Giurisici Fabian
18 Nov 2007, 17:17
merci Cristi.r
imi pare bine ca s-a demonstrat ca nu spun baliverne
pe wikipedia oricine poate sa scrie orice...
IRONICK
18 Nov 2007, 20:44
QUOTE(argon @ 18 Nov 2007, 18:28)
pe wikipedia oricine poate sa scrie orice...
Corect. Eu am cerut ceva scris de un producator.
cristi.r
19 Nov 2007, 23:41
Inca un document.
Incercati sa faceti abstractie de sursa acestui document, gugalu' mi l-a dat .... Ideea e ca in acel document sunt specificate niste semne care sunt inscriptionate de producatori pe faruri. Recunosc, n-am fost curios sa ma uit la farurile de la masina mea sa vad daca poseda vreunul asa ceva, insa poate se uita initiatorul topicului si ne lamureste. Par interesante farurile alea, chiar daca au pozitia infipta in partea "activa" a oglinzii. Probabil ca sunt studiate de niste specialisti inainte de a intra pe linia de fabricatie.
http://www.bfgnet.de/Documents/New%20Headl...%2029100001.pdf
fabiane, iar gresesti... Headlamps=faruri, light-bulbs=becuri
deci farurile sunt construite conform tarii respective, nu becul...
dan.gutu
21 Nov 2007, 08:41
Am tot cit aici ca farurile sunt facute special pt.fiecare tara,adica unde se conduce pe stanga sau pe dreapta,si nu prea am crezut.Ieri a venit la mine un prieten cu un ROVER 75 inmatriculat in IRLANDA,am pus aparatul de reglat faruri in fata masinii si surpriza umbra aceea pe care o face pe faza scurta era pe stanga nu pe dreapta cum este la un far de pe o masina de la noi.Deci mai mult ca sigur aceste faruri bat mai mult in stanga pe faza scurta,ca faza lunga focaliza bine.
Desi nu pare, unii de pe aici chiar stiu ce vorbesc, nu-si dau doar cu presupusa...
dane, deja s-a discutat despre faptul ca e musai sa se monteze faruri in functie de tara si de partea pe care se conduce, insa noi discutam aici despre ce anume este diferit: becul sau oglinda.
S-a argumentat deja prin poze ca este vorba de oglinda, in cazul Logan...
dan.gutu
22 Nov 2007, 07:47
Prietenul cu Roverul avea becuri cumparate din ROMANIA deci si la farurile alea oglinda este diferita.
IRONICK
22 Nov 2007, 08:17
Oricum farurile lui Steve sunt diferite chiar si fata de cele din India. La design ...
saumil_b
26 Mar 2008, 10:23
I CAN GET THE LIGHTS FOR ANY1 IF NEEDED.
I AM FROM INDIA AND OWN A MAHINDRA-RENAULT LOGAN HERE
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.