Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu ventilatorul care baga caldura
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
renatorene
buna! am o dacie break din 96 si am o mica problema! ventilatorul care baga aer cald scoate un zgomot de nu poti auzi ce vorbeste cel din dreapta ta!il opresc,merge10-15 secunde fara zgomot si apoi zici ca e turbina de avion! se poate face ceva in sensul ca se poate repara sau trebuie sa-l schimb cu unul nou! multumesc de intelegere!
ceaki
da-l jos si pune-i putin ulei sau lichid de frana la bucse. ar trebui sa nu mai sune.
argon
referitor la ventilatorul asta, voi cate trepte aveti la el? la mine butonul are 2, si ep amandoua merge cu aceasi viteza.
diaconuliviu
Vezi daca ai legata in circuit rezistenta aia de sub bord. Poate e scurtcircuitata sau legat comutatorul pe ambele sectiuni la masa.
bygy007
daca ai chef desfa-l de acolo curata-l bime in special bucsele prin care trece axul motorului dar NU folosi smirghel ci benzina diluant etc curata bine axul si bucsele apoi pune putina vaselina grafitata
daca nu ai chef incearca sa pui doar vaselina grafitata la bucsa de jos dind acel capacel de cauciuc jos (daca nu ai modelul de bord cn)

acel zgomot este produs cind una din bucse este blocata pe ax bucsa se invitte cu tot cu axin acel sistem care prinde bucsa
Alexu7
la mine butonul are 2 pozitii ina numai cea de-a 2-a merge :|
v_razvan_c
Domnule Diaconu, spune-timi si mie va rog, despre ce rezistenta este vorba? As vrea sa am si eu 2 viteze la acel ventilator...
diaconuliviu
La 1300 nu cred ca aeroterma avea doua viteze. La masina ta aeroterma nu porneste din pirghia de directionare a aerului?
La 1310, incepind cu bordul cu ceasuri patrat-rotunjite (cu robinet actionat de cablu, nu din bronz) a aparut acea rezistenta. Rezistenta pentru interesati se afla in dreptul butonului de actionare aeroterma, sub bord, in partea din fata, spre mecanismul stergatoarelor (cam la jumatatea distantei dintre timoneria de directionare aer si aeroterma).
argon
Nu am CN si nu am nici un capacel in partea de jos, iar despre rezistenta nici vorba de asa ceva, nu exista, butonul are 2 pozitii, dar degeaba, se gaseste oare al magazin rezistenta respectiva?
diaconuliviu
1. Nu se gaseste la magazin.
2. Totusi, unde "merg" firele de la butonul tau?
3. UNELE aeroterme aveau capacel (un dop din cauciuc). Poti sa dai singur acea gaura de 1 cm diametru dar nu te ajuta prea mult. Tot demontarea completa e mai sigura.
argon
Vine un fir rosu dinr-un manunchi de sub volan, si se duce la aeroterma, de unde vine alt fir in buton, si din acelasi buton pleaca un fir la masa. Nu mai exista nici un fir, si butonul are un pin liber, nou nout si lucios, ceea ce arata ca nu a fost bagat niciodata un papuc pe el.
diaconuliviu
Ia o lanterna si lumineaza sub bord, in partea dreapta, incepind de la aeroterma pina prin dreptul timoneriei de directionare aer, daca exista acea rezistenta o vei vedea. Are la capete asa: un papuc "tata" la un capat (se pune fir intre el si locasul din comutator nelegat) si dou papuci "tata" la celalalt (se scoate firul aerotermei din comutator si se leaga la unul din acei papuci, apoi se monteaza alt fir intre locasul ramas liber in comutator si papucul "tata" liber de pe rezistenta.
argon
Am luminat cu veioza stai linistit, nu e. Imi ajunge si o viteza sa zicem, intai trebuie sa iau alt motor de aeroterma, ca ala vechi s-a gripat de tot cand am vrut sa-l repar. Cat e in magazin?
diaconuliviu
"Scump, domnu', scump. Dincolo, [la SH] era mai ieftin".
v_razvan_c
,,La 1300 nu cred ca aeroterma avea doua viteze. La masina ta aeroterma nu porneste din pirghia de directionare a aerului?"

Ba da, asa ERA! Am facut eu sa mearga prin buton. Pana la urma 1310, are tot un motor si un buton... De asta ma gandeam ca merge ceva facut sa incetineasca turatiile aerotermei... smile.gif
bygy007
o schema de montare rezistenta , se pot monta si mai multe trepte dar trebuie mai multe rezistente ca idee se poate face o rezistenta din nichelina dar sa fie de cel putin de 0,7 - 1 mm pentru a nu se incalzi excesiv
v_razvan_c
Multumesc foarte mult... o sa ii arat schema tatalui meu, el e electronist, dar se pare ca si-a iesit din mana, nu a stiut sa ma ajute. smile.gif
autom
Eu in loc de rezistenta am folosit un bec de far. Am folosit ambele filemante.....unul pentru ventilatorul aerotermei suplimentare si unul pentru aeroterma normala. Daca viteza este prea mica sau prea mare , se schimba puterea becului (rezistena becului fiind in functie de putere).

Am montat dulie speciala de far, pentru bec cu 3 picioruse.

Va salut!
gino73
de pot monta rezistente electronice direct pe buton .De fapt numai o rezistenta ptr. ca pe treapta a doua sa mearge fara rezistanta adicxa cu viteza maxima
bygy007
QUOTE(gino73 @ 18 Nov 2007, 14:54)
de pot monta rezistente electronice direct pe buton .De fapt numai o rezistenta ptr. ca pe treapta a doua sa mearge fara rezistanta adicxa cu viteza maxima
*


trebuie rezistenta de putere ca se incalzeste cind functioneaza ceva de genul
brynkey
salutare!am si eu o intrebare butonul pentru aeroterma mea pare sa aiba 2 trepte dar faza e ca la ambele trepte aeroterma pare sa fumctioneze la fel!am inteles unde e pozitionata rezistenta,dar daca nu am rezistenta? de unde imi pot achizitiona una de la magazin de piese auto sau la electronice? unsure.gif
diaconuliviu
La SH, in magazine de piese auto nu se comercializeaza. Sau, masori una de la un amic care are montata si cauti alta de aceeasi valoare la magazine de piese electronice si de putere mare (50W). Sau, iti faci una din acelasi tip de nichelina.
Adrian_Boy
Din cate stiam eu se pot face rezistente din nichelina (de prin targ) si se infasoara pe ceramica (stransa bine) si se masoara ca aiba valoarea care doresti.
Bullix
Te apleci sub bord in partea dreapa si te uiti la carcasa ventilatorului. Jos pe centru tre' sa aiba o gaurica de diametrul unei tigari, cam asa, chiar parca un pic mai mare. Iei o seringa, o umpli cu ulei si bagi un sprit cu ea fix prin gaurica aia, tinand in prealabil o carpa sub locul respectiv, ca sa nu faci ghena din masina.
Foloseste ulei fin, "de masina de cusut", cum ii spun unii.

10 Dec 2007, 14:46:
QUOTE(diaconuliviu @ 7 Dec 2007, 08:29)
si cauti alta de aceeasi valoare la magazine de piese electronice.
*



Vezi pe Maica Domnului, sunt o groaza de magazine de electronice. Dar intreaba mai intai pe la mai multe; ai sa vezi ca variaza preturile de zici ca fiecare magazin e in alta tara.
Incepator
Ca sa nu mai deschid alt topic pe aceeasi tema o sa intreb aici.Problema de zgomot foarte puternic datorita ventilatorului o am si eu,insa eu detin bord CN.As vrea sa schimb acel ventilator sau cel putin sa ajung la el ca sa vad care-i buba.Ma poate ajuta cineva cu vre-un sfat in legatura cu posibilitatea si modul de a ajunge la acel ventilator intr-un bord CN?Multumesc anticipat!
Minel
Foloseste functia Search fara dubii si cu putina rabdare vei gasi ce ai nevoie pt ati rezolva problema !!!
Adrian_Boy
Am incercat si eu sa dau acea aeroterma jos pentru ca face ceva zgomot si nu vreau solutii de moment ca e masina mea biggrin.gif

Vreau sa o dau jos si sa o iau in casa la bibilit. Am facut o incercare, am desfacut suruburile care o tin prinsa undeva sus in acele 5-6 suruburi plus acele doua care vin undeva la baza aerotermei.

Am fortat sa iasa chiar si cu pumnul, pe buza aerotermei sus se vede un fel de mastic negru.

Intrebarea mea este: acelea sunt toate suruburile care o tin, nu mai este altul pe la exterior ?
Cum fac cu firele, pot sa le desprind de undeva, din aeroterma sau din alta parte ?
Mentionez ca nu am bord CN (89)
maseax
Ca sa nu mai deschid al topic ...

La mine se inchinge dracia aia de rezistenta de nu poti sa tii mana pe ea. E normal?

Daca nu e normal pot sa o dau jos ? biggrin.gif
tgg2k
@Adrian_Boy doar masticul o tine acolo, bagi o surubelnita mica sau ceva sa-l gauresti si apoi sa poti sa o dai jos. atentie, cand o pui la loc, trebuie etanseizata ca altfel nu-ti va mai baga aer pe unde trebuie.

@maseax despre ce rezistenta zici tu?! rezistenta de care zicea si bygy nu e accesibila asa usor
Bullix
QUOTE(argon @ 16 Nov 2007, 08:49)
Am luminat cu veioza stai linistit, nu e.  Imi ajunge si o viteza sa zicem, intai trebuie sa iau alt motor de aeroterma, ca ala vechi s-a gripat de tot cand am vrut sa-l repar. Cat e in magazin?
*



Trece de 7 sute de mii...
maseax
QUOTE(tgg2k @ 17 Jan 2008, 15:59)
@Adrian_Boy doar masticul o tine acolo, bagi o surubelnita mica sau ceva sa-l gauresti si apoi sa poti sa o dai jos. atentie, cand o pui la loc, trebuie etanseizata ca altfel nu-ti va mai baga aer pe unde trebuie.

@maseax despre ce rezistenta zici tu?! rezistenta de care zicea si bygy nu e accesibila asa usor
*



In dreapta a masinii. Undeva in stanga aerotermei , aproape de bratul de la stergatorul din dreapta. Mi se pare destul de accesibila. rolleyes.gif
sub bord bineinteles... biggrin.gif
B95DUS
Salutare,

din ciclul "ca sa nu mai deschid alt topic" am si eu o problema. Acu ceva timp (asta vara, nu aveam nevoie de aeroterma) aveam probleme cu bricheta; nu statea apasata. La sfatul unui bun prieten (dar nu prea stralucit) am incercat sa indrept clemele suportului de bricheta cu o surubelnita care mi-a scapat din mana si a facut scurt in suportul de bricheta. Evident ca mi s-a ars o siguranta (cel putin), bricheta nu cred ca mai merge, n-am incercat, dar butonul de la aeroterma este acum intrerupatorul pentru luminita de la scrumiera, bricheta si torpedou. Ce am de facut, stie cineva ???

P.S. Dacia 1310 din 1995, buton aeroterma 2 trepte, mergea doar una!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.