Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alx_22
sal! am si eu o intrebare! este normal ca pompa de benzina sa traga benzina si pe tur si pe retur? imi consuma 20%ohmy.gif
Merced
Nu. Cel putin nu prea vad cum ar face asta. Cel mai probabil e returul infundat. Baga pompa pe retur, sufla aer in rezervor si vezi daca auzi ceva in el.
alx_22
ms asa o sa fac cu toata ca nu prea ma pricep, da poti sa imi spui si mie, ce ar putea sa fie sa consume 20% k pierdere nu e am verificat toata instalatia
Merced
Retur infundat, ca altceva nu vad ce ar fi. A patit si un prieten, eu pana acum am fost ferit, tin minte ca in doua drumuri pana la liceu(~20km) ii mancase benzina de 500 de mii. happy.gif
alx_22
si daca, suflu pe retur se desfunda? sau cu pompa, cu ce pot sa il desfund?, am schimbat si carb, credeam k e de la el:( nu tinea nici jigleru de relanti, oricum bine ca l-am schimbat k era varza dar ma mira consumul asta:(, masina are 2 sapt de cand am luat-o a stat 2 ani p bara:D
Merced
Pai... Depinde si cu carburatorul, daca ai jicloare in conformitate cu motorul tau in el. Eu unul am pus un carburator de 1400 pe 1300 si din cate stiu eu a ramas cu jicloarele sale si masina imi consuma si sub 7 extraurban daca merg usor.
Cu suflatul ai putea sa desfunzi returul, dau sa constati ca nu se desfunda, oricum scoate busonul de la benzina si pune pe cineva sa stea cu urechea acolo cand tu pompezi aer(sau invers ca sa te convingi tu singur) si vezi daca bolboroseste benzina care o mai fi.
Daca nu e returul, mai asteapta sfaturi de la "meseriasii" forumului, si eu sunt incepator in ale reparatiilor. icon_mrgreen.gif
mirceas
returul infundat poate duce la un extra-consum de doar cativa litrii la suta de km (3-5). poate ca sunt coroborate mai multe cauze la un asa consum: carburatie prost reglata, retur infundat, conducte fisurate, scurgeri prin diferite zone (mai ales la pompa de benzina, vezi sa nu fie umeda)...
KTC
iti zic yo din propia experienta ca un retur infundat duce la 20% consum.
mirceas
whatever...
Merced
Idem tot din proprie experienta. Si masina aia consuma chiar putin, avea cutie etajata ciudat, era "de Canada", oricum avea 3000rpm la ~130 intr-a cincea dar mai sus nu mai urca nici batuta. Poate la 3100rpm cu putin noroc. Faceam Bucuresti-Pitesti cu benzina de 250 de mii si cand s-a infundat returul l-a rupt pe bietul om, i-a mancat tot din rezervor in cateva drumuri amarate prin oras.
Tiberiu-Andrei
In mod sigur retur infundat!Chiar si cu o alimentare si o aprindere proasta tot nu iti inghite atata.Verificale pe toate pe rand,incepand cu returul.Bafta!
djasu82
Returul face probleme , administreazai cateva atmosfere cu aer comprimat si sigur vei fi hapyy dupa aceea la fel si la tur. De obicei se desfunda la 1000 de km parcursi.
mirceas
iar eu vorbesc din auzite... pacat de masinile voastre atunci.

eu ultima oara cand am mers fara sa imi dau seama cu returul infundat, la un drum in afara de cca. 200km am avut consum de ~10l in loc de 6.5-7l. de aici si pana la 20% e ridicol. chestia asta e simplu de probat, se poate obtura experimental returul.

iar chestia asta cu desfundatul la 1000 de km parcursi e neglijenta. pe mine experientele astea m-au invatat sa pun filtre de calitate, inainte si dupa pompa, inclusiv pe retur.
Merced
Poate nu era infundat de tot. De exemplu amicul asta al meu n-a avut cum sa-l desfunde si a schimbat cu totul conducta. biggrin.gif
mirceas
nici manualele mai vechi nu prevad la capitolul "consum exagerat de peste 7.5/100km" drept cauza un retur infundat ci multe alte motive. fiecare crede ce vrea...
radu_
ce experimente ciudate fac unii, Mirceas - zi mersi ca nu s-a rupt membrana la pompa sau cuiu pontou si sa iti umple uleiul de benzina, sau poate ai deja benzina in ulei si de aici si consumul da cred ca in timp se observa la presiunea uleiului
si eu am anulat returul ca era spart si dupa 3 si 50km parcursi zile aveam benzina in loc de ulei, de pierdeam mult da nivelu pe joja era acelasi
si mai inca ceva... de la 7L o sarit la 10L% la drum lung, da in oras cand consuma 11-12-13L% ?
the fast and furious


Fratilor, cum naiba e cu returu asta infundat?
A mea papa 15% acum in Buc . Am facut plinu cu 44 l am mers 200km si 30 de litri lipsesc din rezervor. Am suflat returu in seara asta da imi aduc aminte de cand mai faceam asta ca daca incercam sa suflu cu gura parea obturat, simteam cum se duce greu daca nu chiar deloc. Pan la urma am bagat aer comprimat si s-a dus aerul usor insa dupa o saptamana se simtea la fel cand suflam iarasi.
Acum avansul e mai mic decat ar trebui ( trage masina un pic mai greu parca ). Carburatoru curatat acum un an fara a umbla la pompa de sprit.
Recunosc acum ca la pornire petrec 3-4 min in parcare pana temp apei ajunge la prima linie alba, dar o tin din pedala la turatia de relanti pan la max 1200rpm.
Cu aceleasi reglaje facute si returu in aceeasi stare ( nesuflat ) pana acum lua maxim 10% luna trecuta.
PS: si consumu e de Buc insa mixt ca seara vin de cele mai multe ori la 01.00 acasa deci e liber.

Deci pan la urma dee unde catastrofele astea de consumuri.
alinushy
sal
mirceas
iti pot arata si manual care nu prevede asta...
alx_22
am suflat pe retur, era desfundat, carb nou reglat, joigloare noi,si 20% consum????? m-i sa blocat cilindurl de la frana dreapta fata, si mergea infranata, si mecanicum mi-a spus k deasta consuma asa, acuma nush, ast. sa vad dak consuma la fel:| ,, m-i se ineaca mai ales in a 3-a cnd e pedala la fund, unii mi-au spus k u stiu eu sa merg cu ea, da am mers cu mai multe dacii, si mergeau bine(mai bine ca a mea) dak tin pedala la fund in a 3-a, nu se ineaca.... cine ma poate ajjuta si pe mine, k m-am saturat sa bag atatia bani in benzina:((((
mirceas
atentie la irc ca iti dau moderatorii in cap!

pai vezi... sariti pe returul ala de parca numai el ar fi vinovat. nu e ok ca in a 3-a sa mergi cu pedala la fund, nici macar in a 4-a la 100km/h. parerea mea e ca tot trebuie vazuta carburatia, pompa de benzina si aprinderea. unde si cum ai reglat carburatorul, ce jigeoare ai pus? eventual apoi reglaj culbutoare etc.

alx_22
sincer nu stiu c jigleoare are pt k m-i la adus un mecanic si m-i la reglat el, si aprinderea zic eu ca e buna, si ma gandesc k poate sa fie capacul de la pompa de benzina sau chiar toata pompa nu stiu nu prea ma pricep zic si eu din ce am auzit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.