Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema cu bujiile
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Ionutzz
Prima problema am avut-o vineri seara, mergand pe drum cu masina, a inceput sa mearga in suturi, adica zgaltait si asta a inceput asa dintr-o data sa faca, si am mai mers asa pana cand am ajuns sa trebuiasca sa merg pe drum drept cu 1-a si a-2-a ca sa pot merge, mai patind si inainte cu ceva timp acelasi lucru, am reusit sa ajung intr-un peco si sa cumpar un set de buji, cum l-am schimbat a revenit la normal, (setul de buji precedent avandul doar de 3 saptamani). Totul bine pana sambata seara, cand a inceput sa faca acelasi lucru, tot merge zgaltait, abea am reusit sa ajung asa cu ea acasa, cum am ajuns am dat bujile jos si erau total afumate. Oare dece se strica bujiile asa de repede? ca in 2 zile am cumparat 2 seturi de buji... sad.gif
djasu82
Bujiile nu se strica poti sa mi le dai mie biggrin.gif , frate tu ai mai dai talpa 3000-3500 de ture????. Vezi ca ai carburatia reglata prost exces de benzina. Cele vechi le poti incalzi la aragaz si sa le curati usor cu o lama de cutit , nu te sfatuiesc nici pe tine sau pe alti sa le curati cu peria de sarma, risti sa se depuna calmina .
brigada_diverse
am curatat niste bujii bosch...si cu smirghel, si la aragaz.......la relanti mergea perfect...statea si sub 600rpm....in sarcina mergea in suturi....in vit a 4-a ziceai ca arunca schimbatoru de viteze.....
ce bujii aveai? ce bujii ai luat?
daca ai avansul un pic dereglat, sau carburatorul dereglat o sa schimbi bujiile.....
Merced
Mai e si intrebarea cealalta, bagi benzina buna in ea sau tot felul de porcarii cumparate de la "persoane private"?
kalyyyyyy
cauze pentru afumarea bujiilor:
-anans prost reglat(vacuumatic,static sau centrifugal)
-carburatie prost reglata(relanti,jigloare decalibrate)
-aprindere deficitara(scanteie slaba,bobina defecta,fise proaste,capaca delco spart )
-tacheti prost reglati

mai grave:
-motorul nu isi face ciclul calumea,pinionul de la delco asezat prost
-lantul de distributie nu e asezat corespunzator
-altele pe care nu le stiu
radu_
spuneti-mi si mie de ce se oxideaza (se inverzesc)asa repede contactele dinauntrul capacului de delco, le curat saptamanal sa nu aibe aceleasi simptome prezentate in primul post

brigada_diverse
pai..find de cupru....coclesc....e umezeala pe acolo.....ai bagat-o in vreo baltoaca mai mare de curand? de cand patesti asta?
tibip
daca-ti merge in suturi, incearca sa scoti furtunul care duce gazele de carter la carburator. Este pe capacul culbutoarelor. La frig si la mine trebuia sa fie scos furtunul respectiv. Semn de motor terminat.
djasu82
E motor termina biggrin.gif , doar daca prezinti pe buji ulei atuncea da trebuie refacuta segmentarea. Voi aveti bujii care nu se curata la temperatura normala de lucru al motorului din cauza aceasta se c-am inegreste si se coaxeaza de cle mai multe ori mai dati si voi 3500 de ture sigur isi va da drumul chiar o bujie afumata daca aveti reglat corect carburatorul si avansul. Eu asa am reglat cu buji bune si dupa aceea le-am introdus pe rand cele proaste 3000 de ture in sarcina si gata wink.gif . Cum de se face ca acuma motorul meu are doua buji brisk si doua buji sinterom bafta. Bujiile bosch sunt bune numai sa te tina si bobina de inductie preferabil sa o ai tot bosch si aprindere eletronica.
Merced
Eu merg cu Brisk-uri, de aproximativ 8000km. Am o data una jos sa vad ce culoare are, era caramizie, si le-am dat o data pe toate jos si la fel, caramizii toate, asta mai recent cand aveam o alta problema si incercam sa elimin toate posibilitatile. Asa ca as putea sa le recomand, mai ales ca o perioada nu m-am sfiit sa dau dupa ea, am mers sustinut A1 si A2 asta vara cu 120-130 cand ma intorceam dintr-un tur prin tara ca eram obosit si vroiam sa ajung odata acasa, deci cu mai mult de 3000rpm ca am cutie in 4 trepte si n-au avut nici pe dracu'. Sau cand ma mai prostesc prin oras noaptea, mai dau aproape blana intr-a doua, sau si a treia daca am unde, si din nou, nimic. Pe vremea asta ii trag soc cand e rece apoi incerc sa-l bag cat mai repede inapoi, nu-l tin mai mult de 30 de secunde si o mai tin un pic accelerata pana se stabilizeaza relantiul undeva la vreo 600rpm, si mai bine plec asa cu ea, chiar daca imi mai da in nas pana se incalzeste mai mult, decat sa merg cu soc ca am observat ca ajungea cam multa benzina in ulei.
A, si apropo, bujiile nu le-am reglat niciodata pana acum, ca sa nu mai zic de culbutori, cine stie cand au fost aia reglati ca masina a fost stationata vreo 3 ani...
djasu82
Atunci cand schimbi uleiul e bine sa refaci reglajul la culbutorii . Daca ati fi avut aprindere CDi totul era rezolvat in legatura cu bujiile carburatia consum viteza . Chiar in seara asta am ptobat un nou CDi nu e scantee ci flacara oare cum e explozia in cilindru si la rece ??? Eu cu cedeiul monta in 10 secunde s-a incalit motorul in asa fel sa stea la 500 de ture .
radu_
problema cu capacul de delco a aparut iarna trecuta cand am luat masina si iar acuma de cand s-a facut frig afara
de vreo 3 ori o ajuns sa faca figuri masina din cauza capacului defapt capacele ca am avut mai multe ca is foarte bine facute si crapau,
poate exagerez un pic cu capacul da ii cunosc pe altii care au capac de delco de ani buni de zile si nu au probleme
Merced
Eu sa fiu sincer habar n-am de cati ani am capacul, cel putin din 2001 si nu l-am dat jos decat o data sa ma uit daca e impuscata platina si nu era. Eu de asta vara nici macar platina n-am reglat-o, daca masina merge prefer sa nu-mi bag nasul si mi se pare si oarecum normal. Culbutorii sper sa-i fac cu un vecin intr-o zi, ca vreau sa vad daca e vreo diferenta. Eu nu-mi bag nasul pe acolo pentru ca n-am lera si nici experienta practica. Decat sa fac o belea mai bine prima oara studiez si practic cum sta treaba, dupaia probabil ca o sa fac si eu. icon_mrgreen.gif
Ionutzz
La mine bujiile care le aveam erau sinterom, astea au tinut cam 3 saptamani, vineri am pus bujii brisk, astea m-au tinut pana sambata, dupa aia am luat bujii tot sinterom care la fel nu mai merg, am fost si la mecanic ieri si s-a uitat la ea si mi-a spus ca totul e bine regalt la dansa, motorul e bun, nu e pe moarte, mi-a spus doar sa schimb condesatorul ca e slabit si poate sa faca din cauza asta, si mi-a spus sa iau si niste fise mai moi acuma iarna ca ale mele sunt rea tari.. Deci nu stiu ce sa mai fac, trebuie sa pun bujii in fiecare zi ca sa pot merge cu ea
djasu82
Oprestete baga bujiile cele vechi la aragaz tinele cu eletrodul in jos ca sa intre caldura si flacare pe eletrod in sus . Dupa aceea sti sa iti masori cu multimetru fisele??? daca au rezistenta mare schimbale . Verifica si bobina de inductie wink.gif Ce iti recomand eu : capac delco de beru sau bosch , fise tesla , lulea bosch aceea din capul de la delco , daca esti pe platina si nu ai aprindere eletronica schimbla platina cu una de beru noua o reglezi la 0.4 mm , condensator nou. Capacele de delco de culoare neagra si cu ploti din aluminiu sunt cele mai proaste . Eu am capac de delco beru din 99 si inca e foarte bun . Bobina de inductie o poti verifica usor masoara cu multimetru sa vezi daca e buna trebuie sa aibe valori intre 2.3 ohmi si 3 ohmi daca e mai mare e slaba scanteea. Daca doresti sa o verifici pe loc dai fisa jos care vine in capul ei si faci un mic eletrod dintr-o sarma si un cap il introduci in ea si celalat il apropi de masa bobinei la 1mm-2 cm desfaci capacul de la delco lasi chile comutate pe contact si desfaci contactul de la platina si al apropi vei observa scanteea cat de mare e daca e mica schimba bobina . Daca mecanicul iti spune ca motorul si carburatorul e in regula wink.gif
Ionutzz
Bujiile le-am tinut la aragaz cu electrodul in jos, dar tot nu merg bine dupa ce le pun. Deci masur fisiele cu multimetru, numai sa stiu la ce sa reglez multimetru, si pentru bobina de inductie cum sa reglez multimetru.?
djasu82
Multimetrul il pui pe ohmi pentru a masura bobina de inductie si trebuie sa dea valoarea intre 2.3 ohmi sau 3 .2 ohmi . Dupa aceea fisele se masoar tot la fel numai ca mai cresti scala la aparat pe valorile de kohmi si valorile la fise trebuie sa fie intre 1 kohm pana la 10 komi cel mai bine e sa fie valoarea cat mai mica spre 1 kohm. Bujiile la cat le ai puse??? ma refer la eletrod distanta lui la cat e pe lera la 0.5mm-0.6mm 0.7mm sau 0.8mm?? Eu te sfatuiesc la 0.6-0.7 mm iarna sa fie puse. Platina daca e reglata la 0.3mm si nu e pusa la 0.4 mm vei avea scantee mica wink.gif . Daca 3 bujii le ai pune si unca era ancrasata si ai curatato dauo pe a patra jos de la motor si puneo pe cea curatata si mergi cu motorul in sarcina si urca in ture pana la 3500 de ture sigur isi v-a da drumul imposibil . A si mai redu putin din amestec dai o jumatate de tura spre interior la surubul de amestec de la carburator.
tzepesch
cum se regleaza culbutorii???
djasu82
Daca nu ai cheie speciala un patent si o cheie de 10 user posted image
radu_
trebuia sa spui si ce motor ai, ca din semnatura deduc ca ai 1,6 si presupun ca folosesti sinterom 14 np 18
cum s-a mai scris pot fi mai multe cauze sa nu mearga bine bujia
si io am 1,6 si am avut probleme asemanatoare si foloseam 14np18 desi in manual e 14n18 si e recomandat numai pt motoru de 1,3 si pt 1,4 si 1,6 se recomanda 14np21 da nu am gasit numai 14np21b care is cu filet lung.
acum am pe masina eyquem rc 42s care desi nu is trecute in maualu de reparatii si se recomanda 600s sau 70b masina merge bine cu exceptia unei mici probleme pe care o aveam si inainte la capacu de delco
djasu82
bujiile pentru dacie user posted image
razvanarghius
eu am un capac de delcou din 87 e un pic crepat dar iam dat o gaura acum mere fara pobleme happy.gif
Ionutzz
Azi m-am apucat sa umblu la ea, am inceput prin a schimba urmatoarele: condesator, fise, capac delcou(bosch). Bujiile le-am lasat acelasi, am verificat sa vad daca da scantie si scanteie da destul de bine, dar cand am pornit-o motorul tot nu mergea bine, adica se zgaltaia destul de tare, si nu statea constant la relanti, ori se oprea ori mergea putin si se oprea, si cand o acceleram trebuia sa o fac in sprituri, ca altfel murea motorul. Cand am schimbat capacul de delcou, vechiul capac avea 2 conectori rupti si ramasi in fise, avea rupt cam aproape 1 cm.. Sa pun si buji noi si sa vad daca o sa le afume iar ?
djasu82
Sigur tu ionute ai probleme cu furtunul de la servo ori e spart fiindca iti trage aer fals de iti apar trepidatiile respective . Porneste motorul trage socul deschide capota si redu socul in asa fel sa intre in regim de relanti stranguleaza furtunul care se duce la servo frana si daca motorul isi revin inseamna ca asta e buba. Adica trage aer fals pe la servo frana . Tu ce carburator ai e mono corp sau corp dublu??? , din cate reiese ai motor de 1,6.
Ionutzz
Motorul este de 1.6, dar carburatorul este de 1.4,corp mono. Trepidatile respective eu zic ca sunt de la buji, si ma gandesc ca daca le schimb si mi le afuma iar, dau bani degeaba pe ele. Ca atunci cand scot pe rand cate o fisa diferenta de cum lucreaza e mica. O sa verific si furtunul de la servo. Si ma mai gandesc si la carburator, ca in ultimul timp mi se pare ca am consumul cam mare, oare de la carburator poate sa fie ceva? poate cuiu pontou ?
Merced
Intrebare stupida, dar clapeta de la soc actioneaza cum trebuie? La tine sunt semne de amestec prea bogat...
Ionutzz
Am intrebat de cuiu pontou pentruca am mai avut odata probleme cu el, nu inchidea bine si chiar dupa ce opream motorul mai picura putina benzina, dar motorul mergea bine, doar ca pornea greu si daca o lasam la relanti crestea turatia pana la aproape 1500 singura.
Si cum adica e amestecul prea bogat? ce pot face in privinta asta ?
djasu82
Cred ca s-a explicat pe forum la nebunie cum se regleaza un carburator monocorp si eu am reexplicat de ce nu cauti si tu . Uite in mare pornesti motorul il lasi sa se incalzeasca 10 minute la relamnti sau cati iti indica tie turatia . Dupa aceea reglezi turatia din surubul de aer acela oblic in asa fel in cat turatia sa o stabilizezi la 750 - 800 de ture. Din surubul orizontal de amestec (aer benzina) il inchizi pana cand incepe motorul sa moara si dupa aceea il deschizi usor si vei simti cum creste usor turatia . Cind turatia ajunge la un maxim acolo il lasi si mai reduci un pic din surubul de turatia acela oblic in asa fel sa ai 750 800 de ture . Acesta e reglajul standard. Dupa aceea treci la delco tot cu motorul pornit si dai ori spre stanga usor ori spre dreapta daca vei auzi ca va creste usor turatia dan-dul spre dreapta fara a avea rateuri ( adica mers neregulat al motorului sau bubuituri in toba ) vei mai da spre stanga usor delcoul si unde s-a stabilizat acolo il strangi. De obicei delcoul il reglezi la turatia de 3500 de ture in asa fel la aceasta turatie sa nu ai rateuri . Vei avea consum mic bujiile vor fi rosiatice caramizi. Cred ca tu ai exces de benzina poate fi shocul prost reglat sau arcul de pe carburator care intra in mecanismul de la shoc. Clapeta de la shoc daca privesti in carburator trebuie sa stea vertical nu oblic. Verifica tija de la shoc care actioneaza pompa de sprit si clapeta de aceleratie. Poti avea si acolo belele daca tot sta cam turata.
Ionutzz
Am inteles cam ce ar trebui sa fac, cu socul nu am probleme, oricum o sa-l mai verific, dar sta perfect vertical. Si tija de la acceleratie am mai avut probleme cu ea, am mai gasit surubul acele de pe filetul tijei sarit. Si excesul de benzina din ce cauza poate fi ?, daca shocul sta vertical si amestecul e bine reglat...

22 Nov 2007, 16:39:
Asta-zi am reglat carburatorul. Intai am cumparat un nou set de bujii, l-am pus am lasat putin sa se incalzeasca motorul, am reglat la carburator deci am dat din surubul oblic cam pana la aproape 800 ture apoi din cel orizontal de aer, l-am inchis pana am simtit ca moare motorul apoi l-am deschis iara pana sa stabilizat, adica dupa cum a spus djasu82 pana la un maxim. La reglajul de la delcou am mai chemat un prieten care a tinut masina turata la putin peste 3000 ture, si am invartit de delcou spre dreapta pana am simtit ca mototul incepe sa trepideze si apoi am dat putin spre stanga pana s-a stabilizat,totusi n-a dat nici un rateu. Apoi la urma am verificat socul si am avut surpriza sa vad ca atunci cand trag socul din masina si-l dau inapoi acea clapeta nu sta perfecta vertical, statea putin oblic, asa ca am mai intins putin cablu de la shoc ca sa stea vertical. Acuma motorul merge la relanti la 800 ture fara nici o trepidatie, merge bine. Acuma ma intreb daca o sa-mi afume iar bujiile... ca altceva nu stiu ce sa-i mai fac...
djasu82
Nu cred ca iti va mai afuma bujiile sper sa nu mergi sub turat adica sub 1500 de ture . E bine sa mergi in regim economic adica 2200-2500 de ture. Daca iar iti face probleme sigur va fi de la cablul de shoc in rest nu mai trebuie sa umbli la reglajul carburatorului fiindca e perfect reglat
diaconuliviu
Si daca mergi pe drumuri scurte, de oras, o sa-ti afume sigur.
geopsi
incearca pe rand bujii pana o sa basesti unele bune. io am amvut multe probleme cu ele pana am gasit unele calumea. acum merg cu 2 sinterom,1 brisk si 1 ruginita smile.gif). oricum in oras se inegresc repede...
djasu82
Numai la mine sunt albe bujiile.
Kinetix
Curios, dar cat am folosit Dacia pentru deplasarea la serviciu (cam 3km dus, trafic destul de aglomerat) nu aveam bujiile afumate, desi foloseam bujii Sinterom. Sigur ca aprinderea electronica, fisele "sarma" si carburatia reglata bine au avut un cuvant de spus.
Merced
La mine au fost si sper ca mai sunt caramizii, dar dupa patania de ieri cand la spalare mi-a intrat pe undeva apa in rezervor mi-e si frica sa le desfac sa vad ce culoare au. sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.