Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: lonjeroane
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
razvanarghius
la dacia mea semi lonjeronul stang e mancat de totde rugina. As dori sa stiu daca pot sa il schim fara sa mai dau jos motorul cu cutia de viteze. Si cam cat ar costa. E bine daca il iau de la dezmembrari
Merced
Si eu am avut si mai am problema, dar am rezolvat-o parital cu un petec in zona aia mancata, ca n-aveam bani si nici nevoie sa dau pe o reparatie de asemenea magnitudine, mai ales ca sa-i recuperez nu prea mai aveam cum. Daca nu e mancat de la cap la coada, ci doar intr-un loc intereseaza-te si peticeste-l, la mine sa zicem ca e ok.
autom
1. Nu e vorba cumva de semiolnjeron? adica cel inferior? Daca da......se poate sa il schimbe fara sa dai totul jos.

2 Nu te gandi la faza cu dezmembrarile

3 Atentie la meseris. Sa faca treaba buna ca sa nu iti schimbe tinuta masinii

18 Nov 2007, 22:14:
4. cam 3 mil de semilojeron e manopera.

Succes!!!
KTC
e 1.6 milioane una bucata lonjeron complet de uzina in magazin.
Daca cumperi de conex risti sa nu-ti mai iasa masina dreapta.

Se poate monta si fara sa dai motorul jos daca cunosti un meserias bun. Ti-o da pe o parte si le schimba pe rand. Demonteaza decat tot ce tine de rotile fata.

Dupa ce schimbi lonjeronul trebuie sa-i faci iar unghiul de fuga daca vrei sa mergi drept cu ea pe strada. Mana de lucru iar e scumpa, iar de mers la dezmembrari e cam imposobil. Nu prea poti lua un lonjeron dupa o masina si sa-l pui pe alta.
tgg2k
subscriu ideilor lui KTC si autom. semilonjeronul e de fapt tabla sudata de caroserie, nu e prins cu suruburi sau nituri sau alte smecherii de astea. se poate schimba fara sa dai jos motor si cutie.

nu te apuca singur de treaba asta ca e doar chin inutil: trebuie dezechipata cam toata partea stanga fata, apoi trebuie taiat semilonjeronul vechi de pe caroserie si apoi sudat cel nou. si e a naibii de greu daca nu stii taia si suda cum trebuie (risti sa nu-ti mai iasa geometria)
razvanarghius
astazi miam cunparat un semilonjeron stang cu 70 de lei e conex dar mere. nu se mai putea suda petece pt din capat in altul e mancat. acum sa gasesc un mecanic bun si ziceti ca 3 mil ma ia? e mult
Merced
Daca tot ai luat piesa de Conex poti sa gasesti si un meserias ieftin care lucreaza cu picioarele ca oricum nu o sa iasa cine stie ce smecherie... dry.gif
KTC
PE VIITOR sa invatati !

tot ce tine de piese de tabla si caroserie facute de conex nu se aseaza deloc , Aripi, usi, lonjeroane etc. O sa ajungi sa le iei la ciocane, sa tragi de aripa si sa vezi ca de fapt e mai scurta, ca vine in cas, etc.

Alea de uzina sunt sfante.

Sa nu va mai bucurati la cativa zeci de ron degeaba.
razvanarghius
pai daca nu imi permit mai mult ca o trebuit sa schimb cauciucurile radiatorul su blocul motor. bag mai multi bani in dacie decat valoreaza ea
ag02cws
Eu am schimbat semilonjeronul la Pitesti cu 100 ron. Si bine-nteles ca am pus de conex (a costat 60 ron). Am facut 10.000 de km si n-a cazut.
driverx
QUOTE(razvanarghius @ 20 Nov 2007, 13:25)
pai daca nu imi permit mai mult ca o trebuit sa schimb cauciucurile radiatorul su blocul motor. bag mai multi bani in dacie decat valoreaza ea
*



Pai ce vina avem noi cand iti dam sfaturi bune cand nu reusesti sa te prinzi ca masina aia era gunoi si tu ai bagat bani degeaba in ea. Si caloriile care o sa le consumi ca sa ti volanu drept cred ca o sa se transforme pe termen mediu intr-o cheltuiala mai mare decat diferenta de pret intre gunoi conex si lonjeron "uzina". Da' noah, noi suntem "tampitii" care iti facem noi tie buget......

Daca nu iti permiteai sa bagi mai mult cu 30-60 RON sau cat era, inseamna ca nu iti permiti rabla aia....no offence.
ag02cws
driverx politicos ca de obicei....
driverx
smile.gif smile.gif

Nu conteaza gradul meu de diplomatie. Cateodata suna urat, stiu, dar cei care ma stiu stiu deja ca gradul meu de diplomatie e invers proportional cu gravitatea unei probleme/situatii....
razvanarghius
vedeti ca si alti au conex si nu li sa rupt masina in 2,.
driverx
Vai, da' cu ce contra argument ai venit...... Pai cine vorba de masini inmultite prin diviziune? Noi vorbeam aici de geometrie, care nici cu trigonometrie nu o sa dea prea bine. Da' tu stii mai bine ca noi, sau mai ales ca unii patiti serios cu tablarie Conex. Eu nu am experiente personale, dar stiu prea bine cum is gunoaiele alea. Dar asta e, daca te pe tine te satisface asemenea gunoi si carpeala, e treaba ta. Partea trista e ca ne alegem cu inca o masina pe drumuri care probabil se comporta la franare ca un spermatozoid ratacit.....
Adrian_Boy
nu crede.gif UAU !!!!


smile.gif
Merced
Pai eu ma simt mai mandru cu peticul pe lonjeron, care si asa nu era mancat rau, si ar mai fi dus probabil cat sa-mi fac treaba cu ea. Tocmai ca era o chestie de buget am sugerat asta, dar bine eu nu-l am nici mancat cap-coada cum zici tu, iar celalalt zici ca e nou. Si nu fac muschi tinand de volan, abia-mi trage putin dreapta dar asta e de la unghiu' de fuga probabil si de la jantele strambe si echilibrate in 1900 toamna. Nici nu ma imprasti cand franez, ultima oara cand a trebuit sa franez de la 80 la 20 pe autostrada din cauza unui nesanatos am reusit sa nu intru nici in el nici sa ma duc in alte directii.
Treaba ta ce faci cu banii, insa cand o sa dai alti bani mai curand n-o sa-ti mai convina ma gandesc.
driverx
QUOTE(Merced @ 22 Nov 2007, 00:25)
Pai eu ma simt mai mandru cu peticul pe lonjeron ....
*



Doamne fereste. Ce nivel au unii. Sunt mai mandri de un petec decat de o treaba facuta ca lumea, treaba care ea in sine oricum ar fi cam de rahat, sudand piesa noua pe conserva deja coapta de timp si rugina. Doamne mai....mai evoluati putin in gandire. Incep sa cred ca pe aici posteaza babalaci de 60+ ani cu maxim 8 clase, care fac si ei ce pot sa aiba si ei o caruta cu motor sub prostata care ii tot supara in ultima vreme si le cam intuneca mintea.
Merced
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif Iti fac poza ca sa vezi despre ce e vorba, ca ma enervezi. Nu e un morman de rugina, ci doar un punct unde se perforase si nu cred ca avea vreun rost sa-l schimb, doar sa curat rugina de acolo ca sa nu avanseze. Structura masinii nu e afectata in vreun fel de peticul ala. wink.gif
driverx
Structura nu e afectata in general. Dar eu inca n-am vazut masina BUNA la care doar un lonjeron s-a perforat intr-un loc. Ma intelegi tu pe mine oare? Cred ca avem nivele de intelege diferite cand vine vorba de "mormane" de rugina.
Merced
Intr-adevar avem nivele de intelegere diferite. Eu sunt un student parlit care ar vrea s-o poata face cum trebuie dar nu-si permite iar tu ti-ai luat masina noua si acum fiind departe de problemele de genul asta faci pe lupul moralist. Si e mult mai usor asa.
Eu am incheiat subiectul, o sa am grija cand franez brusc si pierd controlul masinii din cauza lonjeronului peticit sa feresc orice Logan de Cluj.
driverx
QUOTE(Merced @ 22 Nov 2007, 08:53)
Intr-adevar avem nivele de intelegere diferite. Eu sunt un student parlit care ar vrea s-o poata face cum trebuie dar nu-si permite iar tu ti-ai luat masina noua si acum fiind departe de problemele de genul asta faci pe lupul moralist. Si e mult mai usor asa.
Eu am incheiat subiectul, o sa am grija cand franez brusc si pierd controlul masinii din cauza lonjeronului peticit sa feresc orice Logan de Cluj.
*



Tu de nici juma de an nu esti pe aici. Eu am ceva ani buni pe forumu asta. Nu ma judeca dupa masina din semnatura. Ca 6 ani am stat cu o berlina din 77. Am cautat MASINA, nu covata cu rugina. Si cu greu am gasit. Dupa 6 ani de umblat + 1 de stat, tot nu are gauri in lonjeroane. Aceasi morala o faceam si cand nu aveam Logan-ul. So...incearca si pune frana si nu mai judeca superficial si dupa aia sa mai si tragi concluzii pripite.

A fi student nu e scuza pentru carutele de pe strazi, sau caruta ta. NU ESTE. Indiferent daca eu sunt lup moralist sau nu, sau ca am Logan sau nu.

Stiu cum e sa nu ai bani. Dar muuulti de pe aici de pe aria de CLT nu ati reusit sa treceti de nivelul redus de gandire care candva era foarte justificat. Acuma usor poti lua o alta covata mai buna decat covata ta in aceasi bani pe care multi de aici ii aruncati pe reparatii facute cu petice si mai stiu eu ce. Inainte de revolutie lumea tragea de masini si le peticea pentru ca era scumpa rau o masina, plus ca nu erau pe toate gardurile. De aia faceam misto mai sus cu babalacii de 60+. La aia inteleg sa vad conceptii cum vad la multi de pe aici...asta e....o viata au trait cu acele conceptii si asa a functionat totul pentru ei si li se pare normal, dar come on....nu aveti 60+ si nici probleme la prostata (probabil radmasa.gif)

Nu ai bani? Mergi cu troleul. Nu ai bani destui? Cauta solutia financiara si cea mai safe cu banii care ii ai.
Merced
Acum incerci sa te scoti cu vechimea de pe forum... Am retinut si eu ca ai avut 1300 si tocmai ce povesteai cum te-ai chinuit sa ajungi cu ambreiajul facut zob pana acasa. Daca incercand sa iesi intr-o intersectie cu ambreiajul patinand te spulbera cineva care avea prioritate de exemplu?
Eu nu stiu de unde ai scos-o p-aia cu "inainte de Revolutie", ca atunci si o femeie de serviciu si-ar fi permis masina, o platea la CEC sau facea rate pe 10 ani si-si lua masina. Pentru ca atunci nu prea aveai ce face cu banii castigati, decat daca erai mare fan "tacamuri de pui".
Cat despre masina ta minune, care n-are gauri in lonjeroane te-ai gandit ca poate au fost schimbate vreodata pana sa ajunga pe mana ta? Sau te-ai gandit ca pur si simplu ai avut noroc? Asa si la "covata" mea un lonjeron e impecabil si ma indoiesc ca ar fi fost schimbat doar unul la vremea respectiva pentru ca masina a fost foarte bine intretinuta pana prin 2000.
Si sa traiesti, eu as merge cu mare drag in troleu, dar nu s-a inventat troleu pana la mare, pana in creierii muntilor sau in jurul tarii. Si eu cu "covata" le-am facut pe toate astea. Si o sa le mai fac de cate ori am ocazia.
Punct.
driverx
QUOTE(Merced @ 22 Nov 2007, 09:24)
Acum incerci sa te scoti cu vechimea de pe forum...
*

Departe de asta. Incercam doar sa nuantez ca nu ai tu habar de multe, mai ales cand vine vorba de mine.

QUOTE(Merced @ 22 Nov 2007, 09:24)
Am retinut si eu ca ai avut 1300 si tocmai ce povesteai cum te-ai chinuit sa ajungi cu ambreiajul facut zob pana acasa.
*

Pai da. Veneam catre casa dinspre bucuresti si undeva intre B si BV s-a dus simeringul si mi-a umplut discul de ulei. Ce e asa anormal? Ambreiajul inca era perfect. L-am facut eu zob ducand masina cu grija acasa. Problemele serioase erau create de dealuri, nu de altceva.

QUOTE(Merced @ 22 Nov 2007, 09:24)
Daca incercand sa iesi intr-o intersectie cu ambreiajul patinand te spulbera cineva care avea prioritate de exemplu?
*

Pai nu stiu ma cum faci tu, dar eu imi cunosteam masina, eram constient de problema care o avea si ce limitari impune, plus ca eu am invatat la scoala de soferi sa acord prioritate. A acorda prioritate inseamna a nu te baga in fata acelui om care are prioritate. Indiferent ca accelerezi tare, sau cu viteza melcului cum trebuia sa o fac eu (relativ, ca nu era chiar asa grav, inca prindea relativ bine, dar ceva la cupluri mari). Sincer, io nu stiu ce ai invatat la scoala aia a ta de soferi, dar cam asa se pun problemele. Si asemenea situatie am avut chiar in Sighisoara. Si am stat. Si am stat. Si am stat pana am putut iesi cu o pornire lina.

QUOTE(Merced @ 22 Nov 2007, 09:24)
...
Eu nu stiu de unde ai scos-o p-aia cu "inainte de Revolutie", ca atunci si o femeie de serviciu si-ar fi permis masina, o platea la CEC sau facea rate pe 10 ani si-si lua masina. Pentru ca atunci nu prea aveai ce face cu banii castigati, decat daca erai mare fan "tacamuri de pui".
*

radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Asa zici tu? Si si daca ar fi adevarat, astepta ani buni sa ii vina randul sa primeasca super-masina nationala. radmasa.gif

QUOTE(Merced @ 22 Nov 2007, 09:24)
....
Cat despre masina ta minune, care n-are gauri in lonjeroane te-ai gandit ca poate au fost schimbate vreodata pana sa ajunga pe mana ta? Sau te-ai gandit ca pur si simplu ai avut noroc? Asa si la "covata" mea un lonjeron e impecabil si ma indoiesc ca ar fi fost schimbat doar unul la vremea respectiva pentru ca masina a fost foarte bine intretinuta pana prin 2000.
*

NU au fost schimbate. Eu am stiut ce cumpar. Iar cat despre noroc..... Sa stii ca acel noroc mi l-am facut singur. Toti radeau de mine ca m-am decis sa iau o 1300 si nu o 1310, dar nu gasisem o 1310 in starea in care era acea 1300 care m-am decis sa o cumpar. Daca tie iti place sa ii zici la asta noroc, atunci noroc sa ii zicem.

QUOTE(Merced @ 22 Nov 2007, 09:24)
....
Si o sa le mai fac de cate ori am ocazia.
*

Din pacate....ca multi altii..
Merced
Dar ce propui tu sa fac? Hai, astept deschis sfaturi mai inteligente decat "mergi cu troleu'".
Tu crezi ca imi face placere saptamanal sau chiar de doua ori pe saptamana sa fac A1 cu 75-80km/h, sa ma depaseasca toti idiotii si pe banda de urgenta ca deh, vin alti idiotii mai tare decat ei pe banda a doua? Crede-ma ca nu-mi face placere. Deloc. Sau sa reusesc recordul personal de a depasi doar un Saviem tot drumul. Sau sa fiu aproape incalicat de diverse tiruri care dupa ce ma depasesc, presate fiind de "flesurile" smecherilor nu se mai asigura ca m-au depasit in totalitate si au tentative de a ma incalica cu remorca.
Sau crezi ca-mi face placere cand prind vreun ambuteiaj si tre sa apas de jdemii de ori ambreiajul ala greoi? Nici asta nu-mi face placere.
Sunt putine lucruri care-mi place sa le fac cu Dacia, un drum pe Transfagarasan vara il fac cu maxima placere de exemplu.
Dar in rest majoritatea le fac de nevoie.
driverx
Pai de ce mergi asa incet? Pai io puteam merge cu 110-120 pe A1. Mai mult consider ca nu e safe deloc de mers cu asemenea masina. SI mai ales la "autostrazile" noastre, poate si asta e mult.

Chiar nu te prinzi unde e problema? Nu DACIA in sine e problema, sau varsta ei, sau nivelul tehnologic al ei, ci voi sunteti problema cu modul de gandire care duce la o stare tehnica deplorabila....cu petice tongue.gif.
Merced
Pai merg incet nene, ca sa scot consum 6%, ca spuneam si mai sus, sunt student si orice ban in plus conteaza, ca-mi iau tigari si bautura din ei...
driverx
Hai ca ne off-topicarim prea mult deja. Hai ca si asta cu consumu e tare. Pai eu mediu am 6.5 cu toata talpa de pe autostrada. Si multi scot consumuri chiar bune pentru epoca din care provine masina. Ce naiba? Lonjeron varza...carburator varza?
Merced
Carburatorul e nou, deci ma indoiesc ca e varza. Cu toata talpa pe autostrada scoteai tu 6.5%? Adica n-ai la Logan 6.5 in niciun caz la 145 si ai la 1300 din '79? Bine, cum zici tu. Nu stiu exact cat consum, in orice caz imi ajung 15 litri sa fac autostrada tur-retur si ~40km prin Bucuresti, eu unul nu-s nemultumit, imi pare rau ca te nemultumesc pe tine.
Toata discutia asta a fost degeaba, oricum probabil ca va ajunge fix la gunoi ca numai de lonjeroane n-am discutat noi. happy.gif
driverx
Am scos si 6.1 CJ-B

Deci cu lonjeroane. Pricepeti, nu pricepeti, NU asa se fac masinile. Da' suntem romani, si tot "argumente" gen...sunt student....n-am bani o sa primeze si alte tampenii. Si tot nu o sa va prindeti ca greseala a fost fatala chiar din momentul achizitiei. Eu oricand as lua o Dacie cu motor varza sau spart si cu caroserie buna, decat o masina la care trebuie sa ma ating de tabla, si tot ce presupune de acolo. Da' asta as face io, care nici 10 ani (de la momentul achizitiei) n-as fi nevoit sa umblu la tabla (sau cel putin nu la lonjeroane), la o masina care DEJA avea 23 ani....
Merced
Bre esti cu capul... Eu n-am dat bani pe masina asta, e in familie din 1979. Normal ca daca mi-as lua maine o Dacie, as cauta una cu tabla si structura de rezistenta impecabile, ca cu o suma relativ mica se face si motorul, nu cred ca sare de 500 de lei, cand o lucrare de tinichigerie poate costa mult mai mult si rezultatele sa fie decat de moment...
Ma indoiesc ca ai mers numai 140 intre Cluj si Bucuresti... radmasa.gif
driverx
Pai si de ce nu faci asta? Per total o sa fi mai castigat. Bine ca dupa enspe posturi cu tampenii, imi zici ce ai face tu, adica fix ceea ce zic eu NU doar pe acest topic.

Merced
Pentru ca undeva pe la jumatea lui 2008 "covata" va ajunge la Remat, cel mai probabil un Logan o va inlocui. happy.gif
Nu din banii mei ci din ai alor mei, si probabil ca eu voi nimeri pe mana Cielo-ul cu care circula ei acum. Deci nu cred ca are rost sa ma mai complic cautand o masina care sa respecte acele standarde. happy.gif
driverx
Si la ala de lucrari romanesti o sa ii mai faci? Ca acuma ii faza cu lonjeroanele, dar nu te-ai oprit tu doar la asta... tongue.gif

Anyway, pentru initiator. Daca tot faci greseala sa carpesti masina, macar carpeste-o ca lumea. Conex pe langa ca nu face la cote corecte, are si tabla infecta. Da' infecta...
Ov
bai, ia potoliti-va
Ov
Topicul se redeschide la cererea publicului.

user-ul misu1982 doreste sa zica urmatoarele:

"Va salut.
V-as fi multumitor daca m-ati putea ajuta cu niste rezolvari la niste "dileme" ale mele.
Credincioasa mea dacie 1300 berlina vrea sa renunte la mine... problema este la lonjeroane:

unul l-am strimbat cand am sarit cu masina in niste bolovani, a cazut cu scutul in bolovan si dupa aceeea a sarit cu lonjeronul in el, drept rezultat roata sta evazata cu cateva grade spre exterior, se vede si cu ochiul liber. Lonjeronul de pe partea cealalta -pericol- am depistat o gaura de la rugina in el in dreptul urechii de prindere al basculei inferioare! Acum, eu as vrea sa le schimb, lonjeroanele sau semilonjeroanele. Am aparat sudura MIG, stiu sa il folosesc, am mai efectuat reparatii la "batrana" cu el, dar pentru operatia care vreau sa o fac, am nevoie de cat mai multe informatii,"meseriasii" fiind cam secretosi cu detaliile.

Oricum trebuie sa dau jos motorul pt a-l repara, cv o sa o schimb ca e defecta si oricum e "de tras".Bun, cum fac? o rastorn pe o parte? Inclinata doar nu pot ca ma gandesc ca terbuie sa dau jos si tot sistemul de suspensie. Si as prefera sa nu o intorc de pe o parte pe alta, ca n-am asa multe beri sa le tot dau la prieteni. Am gasit intr-o carte o schema pt partea inferioara a caroseriei cu niste puncte de reper si distante intre ele care trebuie sa fie egale, dar fara valori in cifre. Asta e tot ce am gasit dupa mult timp de cautari. Pentru detasarea lonjeroanelor sau semi- o sa caut sudurile in puncte si o sa le gauresc, atata stiu. Puteti sa ma sfatuiti in continuare? Rog raspunsuri pertinente. Vreau sa o fac, masina, zic, are valoare sentimentala pt mine, dar daca nu iese, o sa caut alta solutie. Nu inainte de a incerca reparatia. Nu incercati sa ma convingeti sa schimb masina!
"

Eu doresc sa va zic urmatoarele:

Nu o mai luati pe aratura si respectati dorinta omului din ultimul rand excl.gif
tgg2k
din cate stiu eu: cel mai simplu e daca o intorci pe cate o parte. sistemul de suspensie trebuie dat jos. punctele de reper sunt in functie de caroserie, nu cred ca vei gasi dimensiunile exacte, ci doar metode ca sa aliniezi lonjeroanele.

sfatul meu e sa incerci sa o duci la un service. operatiunea dureaza cam o zi (daca sta ala 8 ore sa lucreze pe masina ta) si apoi obligatoriu trebuie sa-i faci geometria. nu ti-as fi dat sfatul asta dar e mult de taiat/sudat. trebuie intai sa stii unde sa dai gaurile (semi-lonjeroanele originale din cate stiu nu sunt sudate in puncte) si unde sa tai din ele. altfel nu poti sa le sudezi pe cele noi si sa-ti dea bine.
misu1982
Multumesc lui Ov si lui tgg2k. @tgg2k, poate as prefera sa imi iau o masina de teren "bazata", dar... Si trebuie sa enunt 2-3 motive pt care as vrea sa repar masina la mine in curte :1 scump, dom`le scump pretu` la manopera, 2:antrenament la capitolul tinichigerie, orcum pt unghiuri o sa o duc la reglat dupa, 3:"meseriasii" astia fac o treaba de mantuiala, eu nu am dus dacia in service de 5 ani de cand o am ,si am reparat la ea de toate, si nu imi e frica sa intru intr-o curba cu scartait din roti de frica sa nu se dezmembreze wub.gif (de aceea imi fac griji pt rugina aia acum). Motive ar mai fi, si imi mai si place masina aia smile.gif ,simplu de intretinut, robusta... Incep sa bat campii. Astept si alte sugestii, dar o sa fiu plecat in germania o luna- azi am primit vestea marti plec... interese de scarbici... sad.gif sper sa mai invat cate ceva de la voi, multam inca o data! wink.gif
qwertyro
sad.gif Nici nu stiu ce sa mai fac pe tema asta parca si driverx are dreptate degeaba ii pun eu semilonjeroane noi daca e ruginita pe dedesubt. Putin off-topic manopera pt praguri si contra-praguri? Trebuie sa o vopsesc dupa ce ii schimb pragurile? Am vazut pe multi ca le au negre si eu chiar nu mi-as dorii sa fie negre.
razvanarghius
mie mi-a schimbat semilonjeronul fara sa intoarca masina pe o parte si am platit si 65 de lei. in pretul asta mi-o reperet si startarul de la electromortor.

<span class='edit'>19 Jan 2008, 00:22:</span>
aaaa si masina imi merge drept
Kruger
QUOTE(KTC @ 19 Nov 2007, 13:20)
PE VIITOR sa invatati !

tot ce tine de piese de tabla si caroserie facute de conex nu se aseaza deloc , Aripi, usi, lonjeroane etc. O sa ajungi sa le iei la ciocane, sa tragi de aripa si sa vezi ca de fapt e mai scurta, ca vine in cas, etc.

Alea de uzina sunt sfante.

Sa nu va mai bucurati la cativa zeci de ron degeaba.
*




Perfect de acord. Problema apare atunci cand constati ca anumite repere nu se mai fabrica la Pitesti, si le gasesti numai de Conex. De exemplu, aripile. Pitestiul mai face numai aripi de ranjetul lui Iliescu.
tgg2k
QUOTE(qwertyro @ 18 Jan 2008, 23:57)
[...]Putin off-topic manopera pt praguri si contra-praguri? Trebuie sa o vopsesc dupa ce ii schimb pragurile? Am vazut pe multi ca le au negre si eu chiar nu mi-as dorii sa fie negre.
*



apropo de praguri: si eu le-am avut negre dar ale mele erau de la antifonul cauciucat. din batrani se practica metoda asta ca sa mai "ascunda" inceputurile de rugina. cat despre cele negre "de uzina" iti dai seama ca trebuie vopsite dupa ce sunt puse sus. pret aproximativ 200 RON manopera pt praguri si contrapraguri. dar risti foarte mult daca e mancata de rugina. vei avea mai multa rugina decat tabla intreaga.


QUOTE(Kruger @ 19 Jan 2008, 13:34)
Perfect de acord. Problema apare atunci cand constati ca anumite repere nu se mai fabrica la Pitesti, si le gasesti numai de Conex. De exemplu, aripile. Pitestiul mai face numai aripi de ranjetul lui Iliescu.
*



100% de acord cu tine. eu procedez in felul urmator (mai ales ca nu stau bine cu banii): tabla de conex pana am bani (estimativ, pana maxim la vara). iar apoi, tabla de frantuzoaice din dezmembrari sau de la Remat (daca voi ajunge vreodata sa intru acolo). plus ca va fi a naibii de greu sa potriveasca tinichigiul ornamentele si veti da vina pe el

bafta
qwertyro
"dar risti foarte mult daca e mancata de rugina. vei avea mai multa rugina decat tabla intreaga."

cum adica? daca le schimb risc? 1zhelp00.gif

LE: Am pus niste poze cu pragul stang (ala drept nu are urme de rugina inca!). A fost facuta tablaria acum 2 ani de catre vechiul proprietar...dar....

user posted image
[img=http://img217.imageshack.us/img217/729/82120360mz9.th.jpg]
[img=http://img227.imageshack.us/img227/6528/57389920pu3.th.jpg]
tgg2k
pai daca tu schimbi o bucata de tabla si restul de pe langa ea e mancata de rugina...
Merced
O sa ai probleme la schimbari intr-adevar, e greu spre imposibil sa mai inchegi o masina de genul asta, daca nu schimbi majoritatea pieselor ruginite. Pragul ala e mai varza ca al meu, si al meu e original din '79. Cel putin n-am rugina in exterior, nu la modul asta, datorita antifonului cauciucat dat pe el inainte de vopsire cel mai probabil. Cine a lucrat acum 2 ani la masina ta a facut o treaba de mantuiala din nefericire.
kote_alex
scuze ca ma bag peste discutie ... dar am si eu aceeasi problema la dacia mea dar la cel drept si ideea ii ca tinichigiul meu mia zis ca se poate peticii dar cel mai bine ii sa ii pun si o bara stabilizatoare intre lonjeroane... ii foarte usor de montat ... mie imi va face el una separat pt ca nam idee de unde sa cumpar... va recomand tuturor sa va montati o bara stabilizatoare ... mai ales cei care au masini doar pt a umbla de aici acolo .. ca mine biggrin.gif... precizez ca sunt pe GPL... altfel nici nu mas gandii sa circul cu 330 de mii la suta de km biggrin.gif . orice ai face o dacie iti va toca baniii in reparatii ... daca nu mecanice at electrice , daca nu electrice at tablarie etc biggrin.gif
Kruger
Are cineva o poza cu aceasta bara stabilizatoare intre lonjeroane ? E rigida, unde se prinde ?Are vreun rol, sau e placebo ? Multam.
PH-06-BOA
Semilonjeroanele, nu se schimba cu masina data intr-o parte.Cand vei desface distantierul dintre ele, greutatea va ramane numai pe unul, si asa subred, si unde mai sunt reperele ? Cand mergi la meserias, ce mai conteaza cine l-a facut ? Are ciocanul si autogenul in mana? Problema e doar ca sunt mai subtiri si gaurile date aiurea, dar avand reperele se poate corecta fara erori(prea mari). Se suspenda masina intr-un carlig, de traversa de fata, se ridica pana da cu spateje de jos, si se lucreaza pe ambele parti, putandu-se folosi reperele de la ambutisare. Toate sudurile trebuie intarite . Nu se da jos motorul ( ce bloc sa schimbi, ca-i 2,5 mil. un motor complet, si mai si merge) iar pretul de montaj ,nu depaseste cu mult pretul piesei.
kote_alex
adica se renteaza sati pui o bara stabilizatoare si sa tio sudeze putin acolo ... decat sa dai jos motoru si sa schimbi un lonjeron ... mai ales cand ai o masina care nu valorea mai mult de 20 de mil biggrin.gif
deconectat
Din fericire mi-am permis sa-mi iau o masina la care sa nu am astfel de probleme.
Din nefericire am avut un accident cu ea (acum ceva vreme) in urma caruia am realizat cat de importante sunt niste lonjeroane care sa absoarba socul si sa nu cedeze aiurea (aveam cam 30-40 km/h si am lovit alta masina din lateral). In urma acestei intamplari am invatat sa apreciez mult mai mult sistemele de securitate pasiva.

Daca tot dai 150 ro pe manopera, ce mai conteaza 60-70 ron in plus la pretul lonjeronului? Eu cred ca merita 30% in plus (presupunand ca e si mesterul mai bun/mai scump) pentru siguranta ta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.