Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Compresie slaba? De ce?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ady21blaga
Buna tuturor!
Am o dacie 1310 din '89 la care a fost refacut motorul (set nou) recent (1 an).
Problema este ca motorul pare sa piarda compresie (nu are putere), nu trage asa cum ar trebui. Cand accelerz nu are demarajul dorit iar cand ajung la o anumita turatie (peste 2000 - 2500) masina se tureaza dar nu mai creste in viteza decat foarte slab (viteza nu creste proportional cu turatia asa cum ar trebui normal).
Iarasi motorul pierde prea multa putere daca masina este incarcata cu pasageri, cu ceva greu.

Mentionez ca motorul nu manca deloc ulei, nu scoate fum alb, are un sunet silentios. Ambreajul este nou, schimbat a doua oara anul asta cu un set de uzina.
Vreau sa-mi spuneti din ce cauza ar pierde compresie motorul pentru ca asta banuiesc ca se intampla.

Mai am inca o dacie tot 1310 de la firma iar toate mentiunile de mai sus sunt facute in comparatie cu aceasta masina care are un motot cu o compresie f buna si care trage la fel (cu pasageri , bagaje etc) cat si goala doar cu soferul.
Muttley
Ar putea sa te surprinda, daaaaar... Masoara-i compresiile!


LLE: greseala. Nu citisem atent simptomele. driverx are dreptate.
driverx
Nu motorul e problema. Te-a lasat ambreiajul. Se schimba placa presiune + disc + rulment presiune (daca e necesar)
brigada_diverse
mai bine masoara compresia, si vezi daca asta e problema.....
Minel
Tind sa cred ca ambreiajul de uzina te-a lasat ,singur ai scris :
""Cand accelerez nu are demarajul dorit iar cand ajung la o anumita turatie (peste 2000 - 2500) masina se tureaza dar nu mai creste in viteza ""
Cred ca este destul de clar ca ambreiajul ar trebui verificat prima data ,bafta
driverx
QUOTE(cristitranca @ 19 Nov 2007, 13:01)
mai bine masoara compresia, si vezi daca asta e problema.....
*



Esti mare specialist. Mai plimba-te putin prin scoala (da' nu prin curte) si dupa aia incepe a da sfaturi la altii....
Merced
Care naibii e problema si cu ambreiajele astea de pica atat de des, chiar si alea de uzina? Si mie mi se pare ca incepe sa ma lase si am schimbat placa+discul acum 8000km, prin august...
Eu chiar pot spune ca l-am menajat, n-am plecat tare, nebunii d-astea..
driverx
QUOTE(Merced @ 19 Nov 2007, 13:09)
....
Eu chiar pot spune ca l-am menajat, n-am plecat tare, nebunii d-astea..
*



Si unii mai zic ca berlinele is ieftine de intretinut radmasa.gif radmasa.gif

Asta ii calitatea lor. Daca nu te lasa, se deformeaza intr-o parte, nu mai calca uniform discul si te alegi cu trepidatii and shit...
Merced
Nu plec nici in tromba dar nici nu stau cu piciorul pe ambreiaj secunde intregi. Dupa ce pleaca masina ridic piciorul. In plus o mare parte din kilometri sunt facut extraurban unde nu-l folosesc aproape deloc, tin a 4 a de la 50 in sus linistit.
La mine nu se manifesta asa cum descrie forumistul nostru cu problema, dar de la o vreme cand schimb mai subturat, ridic imediat ambreiajul si calc acceleratia parca are cateva clipe in care motorul e mai turat dar nu trage chiar in momentul ala. Si deja aveam piciorul luat de pe el. Deci ca sa zic altfel, parca se decupleaza mai greu decat ridic eu piciorul, cateva clipe mai tarziu, maxim o secunda... huh.gif
vis-a-vis
Cred ca e reglajul defectuos, din surubul ala care tine cablul. Cablul e prea intins. Ia du-te si trage nitel de el, vezi daca e putin slab, daca e perfect intins, e o problema. Sau pur si simplu ai o place de presiune proasta sau refolosita wink.gif

cosminus
daca motorul se tureza si masina nu ia viteza, mai ales cand e incarcata sau in panta, sigur e problema de ambreaj. Verifica in primul rand jocul la cablu, daca ai pus placa noua, se mai aseaza si trebuie sa mai reglezi din cablu.
mirceas
QUOTE(Merced @ 19 Nov 2007, 13:09)
Care naibii e problema si cu ambreiajele astea de pica atat de des, chiar si alea de uzina? Si mie mi se pare ca incepe sa ma lase si am schimbat placa+discul acum 8000km, prin august...
Eu chiar pot spune ca l-am menajat, n-am plecat tare, nebunii d-astea..
*



driverx adevar graieste. calitatea pieselor lasa de dorit. consider ca pe piata, cu unele mici exceptii, piesele de dacia sunt niste ciurucuri, adevarate chinezarii.

ultima mea experienta cu ambreiajul, am avut si topice pe tema asta: l-am schimbat complet, kit de uzina, mergea mai prost decat cel vechi. trepida urat de tot. adevarul e ca dupa mai mult de 1000 km si-a mai dat ceva drumul, dar tot mai prost mergea decat cel vechi (care mai mergea dar trebuia schimbat ca avea o uzura care imi putea face probleme). montajul a fost facut bine, ca si in alte dati, totul centrat bine.
PaulT
Ambreiajul poate patina si daca ajunge ulei pe el.Sa patineze de la 8000km datorita uzurii,mai ales daca e de uzina,parca nu as crede.

L.E. Nu prea inteleg ce legatura e intre faptul ca se tureaza motorul fara sa creasca viteza,si...compresie?? blink.gif
driverx
QUOTE(PaulT @ 20 Nov 2007, 17:54)
Ambreiajul poate patina si daca ajunge ulei pe el.Sa patineze de la 8000km datorita uzurii,mai ales daca e de uzina,parca nu as crede.

*



Bun punct de vedere. Nu stiu cum de mi-a scapat dupa ce mi-am tarat masina din Brasov pana in Cluj cu ambreiajul uns cu ulei de motor dupa ce simengul de la palier a decis sa ma paraseasca.......sa vedeti tehnici de abordat.
Lord Hades
Am patit acum mult timp o treaba asemanatoare. Motorul se accelera dar nu se simtea nicio crestere de viteza. Initial am crezut ca imi patineaza rotile din cauza zapezii, dar pe drum curat avea aceleasi simptome. La acceleratii bruste rezulta o pierdere semnificativa de putere.
Problema era discul de presiune care crapase cam 2 centimetri si astfel ambreiajul patina la acceleratii bruste.

Dupa ce te lamuresti de starea ambreiajului poti cauta in alte locuri, dar asta e primul loc unde sa te uiti.

Bafta biggrin.gif
razvanarghius
si eu am avut aceleasi simptame am ajuns chiar cand motorul era cald sa il turez foarte tare ca sa pot pleca de pe loc nu mai avea deloc putere. ac crezut ca e de la ambreiaj pt ca discul nu a fost schimbat niciodata din 87 si masina are 60000 de km. dischl era f bun nici nu lam schimbat lam lasat cel original ca e bun. Am desfacut motoru si am constatat ca segmenti erau dusi. erau aproape noi dar cel de ungere nu mai avea deloc sant. iam schimbat si acum nu mai am probleme. biggrin.gif
mikkai
Cum a zis si PaulT daca ai ulei pe el iti trepideaza.Eu cand am schimbat discul (de uzina) a mers perfect din start la orice fel de demaraj.
Merced
Am ramas dator cu un post.
La mine mi-e sa nu fie o problema mai complicata pe care nici nu cred ca o s-o rezolv vreodata ca nu-mi permit. Maica-mea mi-a zis ca la masina asta se schimba destul de des discul de ambreiaj, si eu cand am dus-o asta vara in service am aruncat din portbagaj 3 discuri uzate. Si credeti-ma nu prea se stocau lucruri in ea, in general se aruncau repejor. Acum asta vara cand a intervenit problema, si incepuse sa se tureze in gol, nu mai puteam sa sar de 50 cu ea, decat cu chin. Am ajuns la service, aveam prin casa un disc de uzina, dar din nefericire era de motor mai mare si nu a fost ala pus. Eu pe atunci eram abia la inceputuri si nu stiam cu ce se mananca piesele de schimb. Folosite sunt sanse mici sa-mi fi pus, pe om il cunosc de cativa ani, fica-sa a fost colega cu mine de scoala generala, deci sa scoatem din calcul asta. Dar cine stie daca mi-a pus de uzina sau de Conex, iar atunci inteleg de ce s-ar comporta in modul asta atat de repede. Am mai dat dupa ea azi pe autostrada, si am atins 80km/h intr-a treia fara mare stres, ma gandesc ca daca era atat de uzat nu mai ajungeam acolo. N-am incercat mai mult dar se simtea ca s-ar mai duce. Sa plec cu "scart" n-am avut unde incerca decat pe la tara unde era o portiune de asfalt cu nisip depus pe el, si am reusit sa ridic un nor de praf in spate. Poate ca acum se aseaza, n-am idee, oricum nu e deranjant ci doar un pic ciudata senzatia.
Muttley
Piesele "de uzina" sunt de fapt piese facute sub licenta. In ultima vreme o groaza de producatori cu traditie s-au lasat de Daciile vechi. Astfel au intrat in cutiile cu holograma alti producatori, sa le zic "saraci cu duhul".

Daca tot e vb de ambreiaj, nu stiu ce va impiedica sa va procurati piese de import. Sachs si mai sunt cativa.
Merced
Un vecin care se ocupa de mult de ea mi-a zis ca si el tine minte ca a schimbat si el ambreiaje la ea, si ca poate are un defect pe la volanta, care face ca discurile sa se uzeze foarte repede. E ceva adevarat in spusele lui?
EUROPE_
Foarte posibil, nu poti sti ce viciu are.
Eu unu, chiar ma mir cum de unii au atatea probleme cu discurile, eu unu, cand am facut motorul mecanicul s-a uitat la placa de presiune ( care avea ceva santuri pe ea, de la discul cel vechi probabil ) si a zis ca mai merge.
Si chiar merge, cei drept ca imi trepideaza putin la plecarea de pe loc, insa daca plec mai repede nu mai face, iar efectul asta nu s-a accentuat, cred ca e invers, parca nu mai trepideaza asa cum trepida atunci, sau mi se pare mie.
Eu nu zic, dar cred ca mai trebuie sa stiti si ce fel de mecanici va lucreaza la partea mecanica.
Merced
Pai nu doar unu' a schimbat gramada de discuri de care vorbeam. Ma gandesc ca o fi belea cu masina, mai devreme frate-meu imi zicea ca el cand a mers cu ea ii patina destul de bine discul. Asta vara cand m-a lasat am inteles oarecum, ma asteptam ca dupa perioada de stationare discul sa se lipeasca, nu ma asteptam insa sa ma lase si placa, placa pe care o mai am si care are fisurat unul din "dintii" aia, se vede doar cand e sub presiune. Mai am o placa folosita pe la tara, dar care pare in regula, probabil schimbata din cate-mi aduc aminte cu ocazia unui RK.
Pe mine ma dispera ca e cam costisitoare operatiunea asta, si n-am chef s-o fac de 2-3 ori pe an. sad.gif Si daca e ceva pe la volanta cum zicea "mesteru'" ala, pai acolo clar n-o s-o fac in veci, poate daca raman cu ea si castig la Loto si o restaurez complet, altfel trag asa de ea. Imi pare rau ca discuri de ambreiaj nu mai am prin gramada de piese pe care o am, ca altfel nu mi-ar fi parut atat de rau.
Apropo cat costa un disc "de uzina"? Asta ca sa incerc sa-mi dau seama ce mi s-a pus asta vara, d-asta sau Conex. unsure.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.