Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: incarcare baterie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bebe96
salutare.am o noua probleme la dacia mea:alternatorul nu incarca cum trebuie,l-am schimbat cu altul bun tot aceasi problema,cineva mi-a spus sa iau un fir sa il bag la cabunii alternatorului si dupa aceea sa il pun pe plusul la baterie sa vad daca incarca,incarca intradevar,am schimbat si releul electric cu unul nou si nici o schimbare.vreau sa precizez ca incarca dar cand aprind farurile sau pun frana scade pe rosu.ce e de facut?va rog sa ma ajutati care stiti.
ceaki
nu te lua dupa ceasul din bord. masoara cu un voltmetru.
$$ilvviu
Deci....
Cand pui direct la carbuni +12V incarca bine, dar cand folosesti releul nu?
Cum ai dedus acest lucru? Folosind un multimetru sau doar te bazezi pe indicatorul din bord?
razvanarghius
paote ca ceasul de bord e stricat
sau poate ca ai o pierdere de curent pe undeva un scurt sau pur si simplu pierzi curent pe undeva
djasu82
Poti schimba fulia prima la mana a doua daca releul e bun ori nu iti pleaca de la el firul de excitatie ori e intrerupt si nu ajunge la alternator. Cu cati amperi iti incarca bateria daca pui +12 pe firul de excitatie ? Daca nu baga curent ai diode impuscate de la puntea redresoare si iti fura curent. Verifica firul de masa dintre caroseria masini si alternator.
pacoman
Si eu am o problema cu incarcatu,sau nu stiu exact,dar cand aprind farurile imi scade indicatorul de curent,iar daca mai dau si drumu la aeroterma,deja se pierde din puterea luminilor si indicatorul de curent ajunge pe rosu,astea daca stau cu masina la ralantii,Cand sant cu ea in mers sau turata nu se mai simte la faruri si merge si aeroterma mai repede,dar indicatorul tot nu sta la jumate cum ar trebui....
indicatorul de curent functioneaza fiindca imi indica bine cand nu am consumatori,si dimineata porneste bine,nu da semne ca nu ar avea curent in baterie.
Merced
Ce sa zic, din cate am inteles eu e oarecum normal, asta daca ai alternatorul standard de 36A. Si eu trec prin chestia asta, dar m-am obisnuit. Ce-i drept nu scade intensitatea farurilor atat de mult cat sa nu vad in fata si in general cand sunt la relanti n-am nevoie de faruri la 100% din capacitate. happy.gif
bygy007
aparat de masura direct pe baterie si masurarea tensiunnii spor la citit http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=103488
MECCA
ce alternator se poate adapta la dacie sa stea farurile albe si la relanti si la turatie, ca la masinile straine??/
DoubleG
Mai... indicatorul ala e orientativ. Si la mine scade pe rosu daca aprind farurile si scade din ce in ce mai mult daca mai pornesc stergatoare, aeroterma, stopuri frana, semnalizare. Dar chiar daca pornesc toti consumatorii cu motorul la relanti, farurile au totusi lumina buna. Nu am observat vreo variatie. In acelasi timp si in aceleasi conditii tensiunea masurata pe bornele bateriei este de 14.2 Volti. Turatia scade si la mine proportional cu consumul de energie electrica dar e normal sa se intample asa pentru ca alternatorul opune mai multa rezistenta la rotire si masina nu e echipata cu compensatori electronici ca la astea noi si moderne. Am alternatorul original cu fulie originala si nu pot sa ma plang de el chiar daca am bateria destul de uzata.
Daca lumina paleste rau, atunci suspectez diode defecte, releul de incarcare, sau carbunii care nu isi fac treaba. Excludem fire rupte si altele ca atata lucru cred ca ai verificat deja.
djasu82
QUOTE(MECCA @ 23 Nov 2007, 10:58)
ce alternator se poate adapta la dacie sa stea farurile albe si la relanti si la turatie, ca la masinile straine??/
*


Schimbi fulia cu una de olcit sau una mai mica fata de cea normala de la dacie , s-a mai vorbit despre aceasta treaba.
torquemada
Nota: Indicatorul de incarcare din bord va sta la jumatate (vertical) atunci cand ai fix 13,8V după cheia de contact (asa scrie in Mondiru, si asa sta si la mine).

1. Dai alternatorul jos (eventual montat pe moter) si verifici cu un multimetru rotorul, statorul si diodele, verifici periile sa nu fie blocate si sa aiba MINIM 7mm.

2. Verifici masa de la releul regulator (aici vin papuci pentru masa de la bord, faruri+semnalizari+pozitii stanga). Papucii nu trebuie sa fie oxidati. Suruburile si piulitele sunt M5. Poti pune si niste growere.

3. Bornele bateriei: daca firele groase de plus si minus sunt "turnate" in borne e bine curata-le si strangele bine, daca nu au pune growere M6 (metric 6).

4. Blocul de lumini: pe surubul ala M5 ai un fir rosu=alternator, maro=cheie, albastru=la sig pentru plafoniere, bricheta, etc

5.Contactul de pornire(Maro=plus de comanda, Rosu=iesire pentru aprindere, Gri=Demaror, Alb=plus in pozitiile cheii A,M nu are tensiune in St, G, si, D ).

In mod normal tensiunea masurata intre masa(tabla) si rosu din cheie (cheia pe M = becuri rosii aprinse in bord ) trebuie sa fie egala cu cea masurata pe baterie, eventual cu MAXIM 0,2V mai mica, daca diferenta e mai mare trebuie umblat la partea electrica a contactului de pornire.

Cam atat.
djasu82
Lasatil naiba de mondiru, acela nu e voltmetru eletronic ce va indica voua ci e un bimetal si e supus treceri curentului prin el atunci cand se devormeaza va si indica dar cu timpul imbatraneste si va arata anapoda. Nu va loati dupa indicatiile asa zisului voltmetru cel mai bine e sa va masurati tensiunea la baterie cu un voltmetru eletrodinamic cele digitale sunt usor influentabile de bobina de inductie.
DoubleG
Indicatorul este intradevar un bimetal care se decalibreaza in timp, nu indica tensiunea in timp real, ci cu o intarziere de cateva secunde. Asa cum am zis mai sus, el poate fi folosit orientativ. Poti observa din mers daca ai incarcare sau nu si daca cumva se rupe cureaza de alternator (care pune in miscare si pompa de apa). Daca cumva e la "zero", opresti, vezi care e problema si ce poti face ca sa eviti supraincalzirea motorului sau descarcarea completa a bateriei.
In nici un caz indicatorul ala nu va fi folosit pentru citirea tensiunii. Dupa cum se observa, nu este un indicator gradat, deci nu poate sa indice ceva precis.
msanyix
Eu care am o gramada de probleme iarasi vin cu o intrebare defapt vreau sa cer parerea voastra.
Am incarcare foarte slaba 12,5 v (masurat) indicatorul daca motorul este in turatie urca la granita intre rosu si alb, daca pornesc farurile scade indicatorul sub rosu deci nu incarca cat consuma, mi-se descarca bateria si nu se variaza daca umblu la releu. Daca scot firul ROSU de pe altermator imi merge mai turat motorul ceace inseamna ca fura ceva curent. Ce-mi propuneti unde sa incep sa depistez problema, la alternator (perii. diode puscate) sau la releul de incarcare? Periile l-am schimbat de cca 2000 km contactele la - (ce vine pe sasiu) le-am curatat pe toate.

P.S.
Va rog nu dati in mine, daca ma bag cu intrebari peste tot am avut Dacia mea sub revizie de jum de an (rugina) eu tot o reparam si acum este aproape de final, dar tot imi apar probleme noi si raman si cele vechi, m-am saturat de "specialisti" care te julesc de bani si nu-ti fac nimic in afara de abonament la ei. Acum ma apuc si repar singur
DoubleG
O sa te ajut cu indicatii si sugestii dar treaba o faci singur si trebuie sa te pricepi cat de cat.
E normal ca atunci cand alternatorul nu lucreaza deloc sau lucreaza in gol ca turatia motorului sa creasca. Asta nu inseamna ca fura curent sau altceva.
Tensiunea de 12.5V e mica. Daca ai chef sa te ocupi incepi sa verifici urmatoarele:

ALTERNATORUL
-se demonteaza de pe masina
-se demonteaza carbunii
-se demonteaza puntea din el
-se verifica cu multimetru electronic rezistenta rotorului care trebuie sa fie aproximativ 7 ohmi, se mai verifica daca intre oricare borna a lui si ax exista vreo continuitate, aceasta trebuie sa fie nula (multimetrul nu indica nimic), adica nu da la masa. Se verifica vizual daca sarma nu pare innegrita si daca colectorul nu e abraziv, nu trebuie sa prezinte santuri sau zgarieturi in locul unde freaca periile (carbunii). Daca nu exista multimetru, atunci se alimenteaza cu 12V pe cele doua borne si se urmareste o magnetizare puternica.
-se verifica infasurarile statorului sa nu dea la masa (la fel ca la rotor) si intre ele trebuie sa dea aproximativ 1 ohm (intre oricare 2 dintre ele).

PUNTEA REDRESOARE
-se verifica cele 6 diode ale puntii redresoare care trebuie sa conduca intr-un singur sens.

RELEUL STABILIZATOR
-releul de incarcare se verifica in functionare, pe borna DF trebuie sa aiba aproximativ 4-5 Volti, pe borna A trebuie aiba tensiunea din baterie. Recomand releele electronice produse la Curtea de Arges, cu fir de referinta. Se mai verifica daca releul are masa buna acolo unde este prins de contraaripa sau... ma rog... unde e prins...

CABLAJELE
-se verifica continuitatea cablajelor si firele sa fie foarte bine sertizate in papucii electrici, nu se admit fire sau papuci care prezinta oxid pe suprafata de contact

E mai greu de verificat toate astea pentru cineva care nu are idee cum functioneaza, dar mai mult nu pot face din fata calculatorului.
msanyix
Mersi pt tip,
Sunt electronist de profesie (chiar daca nu practic) nu cunosc aceste prescuratri Borna A si Borna DF . Am releul de incarcare Electroputere care are o rotita cu dinti pe partea superioara, bobina si 2 condensatoare + are 2 fire metalice pe o parte care stau ca "coada porcului" acela este oare rupta/topita sau asa tb sa steie sau nu exista sigurante/fire fuzibile in releu.

Daca masor intre masa si iesirea + din alternator ce tensiune trebuie sa am?

Thx for help
DoubleG
Electronist sunt si eu.
Borna A este borna care alimenteaza bobinele releului si tot ea citeste tensiunea de referinta (in functie de ea comanda cat de mult va fi magnetizat rotorul alternatorului si implicit tensiunea si curentul care vor fi produse la iesirea din alternator). Borna asta este singura borna pentru papuc normal mama.
Borna DF este iesirea din releu si intrarea in alternator (duce la carbunele "de plus" iar celalalt carbune vine legat direct la masa). Borna DF este singura borna pentru papuc de surub (M4). De mentionat ca atingerea la masa a acestei borne duce instantaneu la distrugerea releului stabilizator.
Rotita aia dintata se foloseste pentru reglarea releului dar nu vei reusi in veci sa il reglezi calumea si oricum el incarca "in trepte" ceea ce duce la uzarea bateriei. Reglajul lui variaza in functie de temperatura de lucru. Nu e rapid si nu simte varfurile de tensiune, motiv pentru care se poate distruge electronica de pe masina ex. intalatie GPL, casetofoane auto, etc.
Recomand releu electronic de Curtea de Arges cu fir de referinta si montat exact ca in schema care il insoteste. E reglat la 14.2 (tensiunea ideala). Nu necesita nici o intretinere sau reglare, stabilizeaza foarte bine tensiunea in instalatie, lucreaza la fel indiferent de temperatura, prelungeste durata de viata a bateriei de acumulatoare.

Intre masa si iesirea din alternator trebuie sa ai 14.2 V, dar nu prea ai cum sa masori decat daca scoti toate firele ce duc la borna aia, altfel o sa ai tensiunea din baterie. Si daca scoti toate firele si masori fara sarcina, atunci poate iti arata mai mult din lipsa de sarcina efectiva.

In releu nu exista nici un fel de sugurante, alea de care zici tu sunt niste bobine auxiliare.
msanyix
Cat costa relul Electronic, ca cumpar una ca am deja bateria pe moarte tb sa-l schibm si vreau atunci ca totul sa fie ca lumea. Nu stiu la mine dupa putin mers alternatorul si bobina frige de nu poti tine mana pe el. Hmmm poate fii de la releu?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.