Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pornire imposibila
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mircomanu
Scurta descriere a problemei mele:

Dacia 1310 1997. In data de 16.11.2007 am plecat la munci tura de noapte. In drum spre munca stand in coada la semafor mi-a murit motorul de 2 ori. Prima oara a plecat repede, a 2 a oara a plecat un pic mai greu, mentionez ca aveam faza scurta aprinsa si ventilatorul de baga caldura pornit.
In data 17.11.2007 pe fondul unei ploi mai puternice. Electromotorul (ELM) a invartit de vreo 3 ori si a murit. Dupa care face doar clanc clanc si nu mai face mai nimic. Am chemat doi colegi de ai mei sa ma ajute cu fire si o baterie, bineinteles ca nu a functionat. Trebuie sa mentionez aici ca pe la starter s-a vazut putin fum. In final m-au impins si a pornit "panarama" reusind sa ajung cu bine acasa.
Electromotorul a fost reparat de curand i-au fost inlocuite o bucsa ghidaj din partea din fata a electromotorului si cei doi carbuni. Electromecanicul la care a fost mi-a curatat si colectorul rotorului, in final mi l-a testat pe baterie in gol si se invartea.
Ajuns din nou la masina bineinteles Suprize Suprize nu mere.
Electromecanicul la care am fost mi-a explicat ca s-ar putea sa imi trebuiasca un nou ROTOR.
Am pus Bateria la redresor, imprumutand deasemenea si alta baterie.
Cert este ca acum invarte si nu porneste... Iar daca fortez de prea multe ori cu ELM iese din nou fum pe la Starter...

Ideea este sa nu dau banii aiurea pe piese, fara sa fiu sigur ce sa schimb.
Nu mai stiu ce D-zeu sa ii fac! Astept ceva sugestii !?!
mircomanu
bendix-ul cupleaza... Bateria e incarcata pe redresor ... am schimbat si bujiile + capac delco...

Intrebare care se ridica de ce D-zeu iese fum pe la bendix cand dau de mai multe ori la automat? Si daca cumpar ROTOR rezolv problema? wacko.gif
Kinetix
mircomanu-le, nu e anormal sa iasa fum pe la demaror in anumite conditii. Gandeste o clipa: un consum de 380A in momentul pornirii motorului determina un efect Joule (de incalzire) considerabil! Daca tii demarorul in functiune cateva secunde in mod repetat, poti sa-ti fierbi cafeaua pe el dupa aceea... rolleyes.gif
Problema este: de ce nu porneste motorul?
Nu am inteles daca se invarte si axul motorului termic (pe benzina), al alternatorului si ventilatorul de racire, respectiv pompa de apa. Daca nu, e posibil sa se fi blocat axul pompei.
Verifica: scanteie la bujii si benzina in carburator; functionarea bendixului (rolele lui se pot uza si nu mai invarte coroana volantului, desi cupleaza cu ea).
djasu82
Kinetix doar a spus omul ca porneste impinsa , ce treaba are pompa sigur nu cupleaza bendixul. Daca invarte de elice usor cu mana nu e problema la pompa de apa . mircomanu imprumuta alt eletromotor daca invarte motorul inseamna ca buba la tine e tot eletromotorul verifical pe stand daca cupleaza bendixul.
vi_escu
QUOTE(Kinetix @ 21 Nov 2007, 20:57)
mircomanu-le, nu e anormal sa iasa fum pe la demaror. Gandeste o clipa: un consum de 380A ...
*



Ba nu-i normal de loc!!!!
ionut L.
eu ma gandesc sa nu ia electromotorul prea mult curent si sa nu mai dea bobina scanteie suficienta pentru a porni.
mircomanu
S-a rezolvat cu alt electromotor in final... am dus mashina trasa la un meserias care m-a rezolvat si de electromotor nou... mi-a spus ca au fost mai multe chestii aiurea la mine.. mi-a reglat si carburatorul, a pus putin bateria pe redresor deoarece se cam descarcase din cauza probelor efectuate la pornire (mi-a zis ca ar fi bine sa merg la cineva sa imi spele carburatorul si/sau sa imi regleze tachetii avand in vedere relantiul care nu chiar asa de constant). L-am mai interebat daca s-a uitat si la alternator si bineinteles ca ala incarca bine bateria.

Concluzia este sa apelezi la un meserias bun si sa ai cine sa te traga pana la garaj... adica sa ai pe cineva care sa te ajute si sa nu dea bir cu fugitii... smile.gif
Kinetix
mircomanu, ma bucur ca ai rezolvat defectiunea.

djasu82, se prea poate sa nu fi inteles eu problema din relatarea colegului. Multumesc.

vi_escu, am editat postarea anterioara. Sigur ca in mod normal nu trebuie sa iasa fum sub capota, in compartimentul motor. Cred totusi (probat) ca poate iesi fum din electromotor (sau din solenoid), daca ceva ingreuneaza rotirea motorului (ex.: griparea unui piston, blocarea pompei de apa, etc), chiar in conditiile in care electromotorul este in stare buna. Prin actionare repetata si prelungita se va incinge, fara doar si poate. cu ochiul.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.