Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: motorul scote fum dupa inlocuire antigel
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tzepesch
salut,

am curata instalatia de racire si am schimbat antigelul.

dupa ce i-am reglat aprinderea si am prnit-o, fara probleme, am observat ca pe la senzorii de presiune si temperatura apa din capatul blocului motor iese un fum. pare-mi-se albastru. si fumul de la evacuare e foarte bogat, parca tot albastrui.

era noapte cand am facut operatiunile, si cu lanterna cam greu de vazut exact...

dar pe undeva pe sub senzorii aia iese....

sa fie garnitura de chiuloasa?

e greu de dat jos blocul si schimbat? (am urmarit postul cu demoantarea setului motor)

cu cati dnM trebuie stranse suruburile chiuloasei? sa pun si silicon d-ala negru sau rosu de temp. inalte? se pune intr-o pelicula subtire sub si pe garnitura noua?
Merced
In prostia mea stiu ca daca-ti intra apa in motor fumul scos ar trebui sa fie alb. Iti scade nivelul de lichid de racire, sau ai ulei in el? Nu te mai grabi sa consideri ca poti s-o faci singur, ca nu iese mereu cum planuiesti. Mai verifica si alte posibile probleme.
tzepesch
n-am observat sa scada nivelul lichidului de racire.. ulei n-am observat. ma uit mai pe zi, si o sa vad atunci si fumul. dar tot sunt extrem de intrigat. si abia ce ma pregateam s-o duc la service pt busitura din roata. acum si asta.... cine stie ce naiba mai gasesc. daca intra ulei in ala sau invers tot e nasol, uleiul n-are 2000km si antigelul, huh, nici n-am iesit din parcare.

bani aruncati?
Merced
Auzi sigur nu era doar condens din cauza vremii de afara? radmasa.gif
C.C.
QUOTE(tzepesch @ 21 Nov 2007, 21:45)
salut,

am curata instalatia de racire si am schimbat antigelul.

dupa ce i-am reglat aprinderea si am prnit-o, fara probleme, am observat ca pe la senzorii de presiune si temperatura apa din capatul blocului motor iese un fum. pare-mi-se albastru.  si fumul de la evacuare e foarte bogat, parca tot albastrui.

era noapte cand am facut operatiunile, si cu lanterna cam greu de vazut exact...

dar pe undeva pe sub senzorii aia iese....

sa fie garnitura de chiuloasa?

e greu de dat jos blocul si schimbat? (am urmarit postul cu demoantarea setului motor)

cu cati dnM trebuie stranse suruburile chiuloasei? sa pun si silicon d-ala negru sau rosu de temp. inalte? se pune intr-o pelicula subtire sub si pe garnitura noua?
*


de obicei, cand dai drumul la lichid, completezi, etc., imposibil sa nu stropesti prin jur, iar apa se evapora apoi de pe motorul incins. sper sa fie doar asta.
argon
Apa ca apa, dar antigelul scoate fum pe fierbinte.
diaconuliviu
Tzepesh, din tot ce povestesti pe aici (pe tot forumul), ori masina ta sta dintr-un defect in altul, ori ai service deschis si ne intrebi la fiecare masina ce si cum.
As spune 99% ca n-ai service; ramine intrebarea: de unde ai luat masina aia?
tzepesch
diaconliviu...

hahaha, buna intrebare.
1, n-am service
2. a fost masina tatalui vreo 15 ani. a fost facuta integral acum un am jumate, a luat itp-ul fara probleme... avea setul nou aproape, n-avea 5000km cand am luat-o si a pornit la prima cheie dupa ce a stat in parcare 4 ani nemiscata.
numai ca dau dintr-una in alta. oi fi eu prea perfectionist. o zgandar ce-o zgandar si-i mai gasesc cate ceva.

o fi ghinionul meu ca rezolv o chestie si patesc alta. nu ma pot abtine, stiu.

dar crede-ma merge foarte bine. poata ca atunci cand a fost facuta mecanicul a pus o garnitura proasta.

m-am gandit si eu la faza cu apa pe motorul fierbinte. totusi, nu mirosea fumul,dar nu era alburiu, ci albastriu. si iesea dintr-un singur loc, de sub buza chiulasei...

o s-o mai pornesc azi sa ma uit pe lumina.

mi s-a parut suspect ca a inceput sa scoata si foarte mult fum pe esapament, fapt care nu mi se intampla cu cateva minute inainte sa observ.

stiu ca e o masina veche, dar ma gandesc ca daca o intretin sa ma mai duca vreo 2 ani.
sunt chitibusar, ce vreti de la mine...
dar pana sa am dacie si sa intru pe forumul asta n-aveam habar o iota de mecanica. am invatat singur si cu ajutorul vostru tot ce se poate, fapt pt care sunt recunoscator.... inainte aveam oltcit, si inafara de schimbat bujiile si pus ulei habar n-aveam de nimic. int-adevar, sunt lucruri de care ma lovesc prima data, iar MONDIRU nu ma ajuta intotdeauna...

detalii.

multam.
Merced
Ah, fumul iesea pe la chiuloasa... Credeam ca zici ca iesea pe esapament. Eu pentru lucrarea asta iti recomand un mecanic, probabil n-o sa te descurci si n-ai nici sculele necesare pentru asa ceva. happy.gif
tzepesch
cheie dinamometrica n-am
Merced
Trebuie sa planezi si chiuloasa inainte sa pui garnitura noua, si asta nu poti face dupa ureche.
argon
crezi?! , nu demult un vecin o lua la smirghel in spatele blocului...
Merced
Apai eu stiu ca se poate face si dupa ureche, dar ce rezolva? Apropo poate sa salte chiuloasa aia singur de acolo, ca la d-astea n-am asistat pana acum? Logica mea-mi spune ca e cam grea pentru o persoana... unsure.gif
diaconuliviu
QUOTE(argon @ 22 Nov 2007, 11:16)
crezi?! , nu demult un vecin o lua la smirghel in spatele blocului...

radmasa.gif
La smirghel? Cu smirghel vei curata asperitatile si resturile dar, din pacate, vei copia aceeasi curbura, adica nu vei plana chiulasa.

@Tzepesh, dupa ce spui tu acolo pare garnitura de chiulasa. In borcan nu "bulbucaie"?
Apoi, cu ce ai spalat motorul? Cu ceva acid? Si, poate ma inseala pe mine memoria, nu ai schimbat garnitura de chiulasa de curind?
Merced
A bagat detartrant... happy.gif
Gheorghedracu
Ai facut un test de compresie?

daca intra apa in motor (cilindri) o sa vezi binecunoscuta spuma alba pe busonul de ulei. Nivelul la lichid scade mult prea lent daca pierderea e mica.

Fumul albastru insa nu e de antigel, si faptul ca iese si pe esapament nu prea rimeaza cu antigelul ars in motor. Cind ai schimbat lichidul nu cumva ai pornit motorul fara sa aerisesti sistemul ca lumea? caci daca ai avut un gol de aer in pompa, e posibil sa fi ars garnitura atuncea.
andreiutzu
QUOTE(argon @ 22 Nov 2007, 12:16)
crezi?! , nu demult un vecin o lua la smirghel in spatele blocului...
*

hai ma ce naiba eu am vazut niste "mesteri" in spatele blocului care aveau o piatra mare de polizor pe care o plimbau pe chiuloasa!

@Gheorghedracu pe langa spuma aia din busonul de la ulei n-ar trebui sa se observe si joja de ulei culoarea schimbata a uleiului?
tzepesch
merced: A bagat detartrant...

am bagat solutie de detartrant 1L+5L apa... (tot pe forum am vazut solutia) si am spalat bine dupa aceea instalatia


QUOTE(diaconuliviu @ 22 Nov 2007, 12:04)
radmasa.gif
@Tzepesh, dupa ce spui tu acolo pare garnitura de chiulasa. In borcan nu "bulbucaie"?
Apoi, cu ce ai spalat motorul? Cu ceva acid? Si, poate ma inseala pe mine memoria, nu ai schimbat garnitura de chiulasa de curind?
*




nu bulbucaie in borcan. de nici un fel, nici bule mici si multe nici mari.

garnitura a fost schimbata cum un an jumate, in august.

QUOTE(Gheorghedracu @ 22 Nov 2007, 14:31)
Ai facut un test de compresie?
daca intra apa in motor (cilindri) o sa vezi binecunoscuta spuma alba pe busonul de ulei. Nivelul la lichid scade mult prea lent daca pierderea e mica.

Fumul albastru insa nu e de antigel, si faptul ca iese si pe esapament nu prea rimeaza cu antigelul ars in motor. Cind ai schimbat lichidul nu cumva ai pornit motorul fara sa aerisesti sistemul ca lumea? caci daca ai avut un gol de aer in pompa, e posibil sa fi ars garnitura atuncea.
*



nu, cum se face?

nu am pornit masina fara lichid in ea

am spalat motorul cu presiune vreo 10 min, am desfacut furtunele de la radiator legate la motor si surubul de la bloc (pana la urma). am scos toata apa (curata) din instalatie (radiatorul l-am scos si l-am intors invers si a curs toata apa chioara din el)

am pus amestecul de antigel apoi si am aerisit pana a iesit apa prin robinetii de aerisire si n-a mai scos bule puternice in vasul de exp. ridicat deasupra motorului, cu gura in jos, fara furtunelul dinauntru. am stangulat furtunul vasului, am pus furtunelul dinauntru si am pus vasul la loc, completand pana la nivelul maxim.

la busonul de ulei nu m-am uitat... am scos insa joja azidim si uleiul arata bine, nu avea altceva in el, benzina, apa, etc, desi modul in care se simtea ungerea pe degete mi s-a parut ciudata. era putin cam aspru, parca n-avea capacitatea de lubrefiere prea buna... (petrom semi-sint 10W40)


______


pot pune film pe atasament? fac dim un film scurt cu motorul cum face de cand il pornesc si pana se incalzeste putin.
OAP
QUOTE(Merced @ 22 Nov 2007, 12:21)
Logica mea-mi spune ca e cam grea pentru o persoana...  unsure.gif
*


O ti suspendata si intr-un deget daca vrei...e usoara biggrin.gif
Merced
Nu ma refer la garnitura...
CriSTI68
nasoala treaba cu garnitura de chiuloasa, eu acum trebuie sa ii fac segmentare sad.gif
Paca
scuze daca is off...cum iti dai seama ca trebuie segmentare...care sunt simptomele....papa ulei mult si motoru trage slab sau nu mai trage deloc ?
Merced
Pai daca nu mai trage deloc inseamna ca ai depasit momentul in care trebuia segmentata cu vreo 200.000km. tongue.gif
Daca ai o problema eu zic s-o spui direct, e cel mai corect si se poate diagnostica precis.
tzepesch
dap, e ciupita.

nu baga inca ulei in apa, nu s-a vazut in vas, dar cand apas pe furtunul gros de la termostat baga bule de aer mici mici si multe in borcan. si intr-adevar pe busonul de la ulei e o spuma (crema mai degraba, alb-murdara)...

pana nu ma gandesc cel mai bine ce sa fac (sa-i schimb eu garnit sau s-o duc la mecanic, cca 7-8km distanta) nu o mai pornesc din loc...
Merced
Pardon? Pai comunica cele doua chestii... Sau tu zici ca strangulezi furtunul si atunci apar bulele? unsure.gif
cosminus
normal pentru ca nu ai instalatia bine aerisita, trage undeva aer fals sau iti baga compresie in instalatie. Apa nu are cum sa intre in cilindri, doar gaze de la compresie. Explica mai clar pe unde iese fum
tzepesch
QUOTE(cosminus @ 24 Nov 2007, 13:28)
normal pentru ca nu ai instalatia bine aerisita, trage undeva aer fals sau iti baga compresie in instalatie. Apa nu are cum sa intre in cilindri, doar gaze de la compresie. Explica mai clar pe unde iese fum
*




am instalatia foarte bine aerisita, trust me....

post 1: "dupa ce i-am reglat aprinderea si am pornit-o, fara probleme, am observat ca pe la senzorii de presiune si temperatura apa din capatul blocului motor iese un fum. pare-mi-se albastru. si fumul de la evacuare e foarte bogat, parca tot albastrui."

nu e logic sa traga aer pe la ciupitura din garnitura? m-am uitat pe la toate furtunele, nu supureaza pe nicaieri...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.