Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: dacia 1410 '97
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
virusssp
BUNA!

Ieri dimineata, frig, ora 7:30 ...

Trag socu la maxim, cred, i dau un "sprit" si apoi m-am luat cu altceva si i-am mai dat in graba inca 2 "sprituri" .. CHEIE --> porneste motorul, sta 1 secunda...scade turatia, o accelerez ..degeaba, moare.
Mai dau un "sprit" si cheie--> aceeasi faza..scade turatia, moare.. abia a 3-a sau a 4-a oara cand i-am dat cheie a luat-o si am accelerat-o un pic si a ramas pornit motorul.

Cineva mi-a zis ca am inecat-o...e posibil? Care sa fie problema?


Si inca o problema... cand o accelerez si e frig "da in nas" si fara sa trag un pic socul nu rezolv nimic... Se poate curata ceva? Carburator...furtune infundate...? Aveti ceva sugestii?


Merced
Vezi furtunul cu duza in ce stare e, si duza in sine sa fie cea potrivita, daca nu cumva o ai in pata calda, nu retin de cand s-au facut masinile asa.
Eu unul in functie de vreme ii dau si 4-5 sprituri si nu se ineaca, apoi bag socul progresiv dupa cateva secunde, daca am timp o mai las fara soc sa se incalzeasca, eventual foarte putin accelerata(acceleratiile puternice cu motorul rece nu-s deloc indicate) si plec la drum. Cand plec noaptea si drumurile-s libere nu mai astept sa se incalzeasca, desi da in nas(lucru normal de altfel) nu ma grabeste nimeni sa fac manevre. Cand e aglomeratie si tre sa plec rapid mai las socul si pana ies in strada, in plus la mine e o nenorocire de intersectie unde nu-i indicat sa-ti dea in nas ca te izbesc nebunii si e vina ta. smile.gif
Nici mersul cu soc mai mult de 1 minut eu nu-l mai recomand. Aveam si eu belele pe la furtunul cu duza si trebuia sa merg cu socul mai mult, dar inevitabil niste benzina nu e arsa si ajunge in ulei, deci nu e bine asa. happy.gif
Paca
eu nu stau sa se incalzeasca...pornesc cu socul...il dau inapoi...si-am plecat...merge infundat oleaca...dar se incalzeste pe parcurs..relativ repede.E rau ce fac?
psihoursu
incearca si tu sa nu ii mai dai sprituri. Eu dimineata cand este frig ii invart putin motorul manual:P pe urma ii trag socul si o pornesc. O ia la prima chee
djasu82
CUm o ia la prima cheie daca il inavariti putin motorul ???. 10 sprituri e cel mai recomandat pe timp de iarna nici sa nu omori eletromotorul nici sa ati ineci motorul . Shocul mai putin de 1 minut se tine in rest ti motorul turat la 1500 si pleci de pe loc fara demaraj . Se inclajeste usor daca il ti turat in treapta a doua de viteze la 2000 de ture si scapati de a da in nas .
Merced
10 sprituri mi se par cam multe. Eu mai mult de 5 n-am dat si mereu pleaca la prima cheie. Si cand spun mereu zic mereu. Ca dupaia poate daca ma grabesc cu socul se mai intampla, ce-i drept in ultima perioada mai rar sa se opreasca pe parcurs, asta e altceva. biggrin.gif
Eu tin minte frigurile alea din copilarie cand plecam cu taica-meu dimineata si in functie de cat de frig i se parea lui dadea un anume numar de sprituri, imi aduc aminte ca pe un frig nenorocit a dat 8. Si mai era un "termometru" care si acum mai merge, anume aeroterma, care cu cat era mai frig caraia la porniri consecutive. Cand a fost tot asa cancer afara intr-o iarna de vreo 7 ori a oprit-o si a pornit-o pana a inceput sa mearga bine, adaca sa nu caraie. icon_mrgreen.gif
djasu82
Eu m-am referit la cei care nu au aprinderi eletronice . Mie personal imi porneste pe ori ce vreme cald rece la sfertul chei doarece am aprindere cdi . La mine in 20 de secunde imi sta deja la relanti la 500 de ture deoarece e asa de mare scanteea de nu imi mai fac probleme ca da in nas sau alte probleme de genul acesta. Shocul la mine e eliminat de 8 luni de zile.
Merced
M-as aventura si eu sa-i pun aprindere electronica ca n-am. Mai mult pentru partea cu datul in nas, eventual folosirea cat mai rara a socului. Sa vad cum stau cu finantele, cine stie, poate pe viitor.
Desi intr-un fel n-am de ce, pana acum n-am avut probleme din vara cu aprinderea de niciun fel. N-am desfacut capacul de la delcou decat o data ca sa ma uit cum arata platina si sa vad daca distanta e corecta ca eram cu un vecin care avea lera, si am constatat ca e ok apoi l-am pus la loc.
Oricum din 10 sprituri, mai ales sprituri tepene se ineaca parerea mea majoritatea Daciilor. Eu dau vreo 5 subtiri ca pedala mea merge greu si mi-e scarba sa apas prea mult, altfel daca ar fi avut o cursa corecta cred ca unul, maxim doua ar fi ajuns. N-am mai incercat fara sprituri de ceva vreme, sa vad maine dimineata doar cu soc tras maxim daca merge, nu vad de ce n-ar vrea... happy.gif
djasu82
O sa ti se incece cu timpul si la tine cu cele 5 sprituri . Si sti de ce ??? fiindca nu ai aprindere eletronica si vei stresa bobina de inductie pina cand iti va pica. Eu ai dau si 20 de sprituri si tot prneste la sfert . De parca as avea calculator. A si uitasem si la 5000 de ture scanteea e tot aceeasi asadar un consum si mai mic nu stiu daca platina ta v-a face fata cu siguranta la 3500 rateaza scantei si benzina e ne arsa.
Merced
Sa zicem ca de la o vreme nu prea vede 3500 de ture, decat cu ocazii speciale. S-o intampla cum zici tu, dar momentan in mersul meu babesc cu 80km/h ca viteza de croaziera nu ma deranjeaza in mod deosebit.
Iar daca pica bobina, am alta in portbagaj. icon_mrgreen.gif
djasu82
Da dar sa observi cum trece unu pe langa tine cu o dacie asemanatoare ca a ta si te miri ca ce are si vrei sa il prinzi si nu poti te intrebi are motor mai mare etc . O aprindere eletronica sigur iti va mai aduce cai in plus. De as avea eu un carburator dublu ce bine mi-ar prinde ... consum mai mic cand merg cu masina la 1000 de ture 40 la ora si 4000 de ture 140 si peste mult mia repede decat cu monocorpul .
Merced
Cai in plus? Ma indoiesc. Stai linistit ca nu ma mir cand trece unul cu Dacia pe langa mine, daca vreau ajung la 145km/h dar prefer sa ajung in viata la destinatie. Si sa economisesc combustibil.
Nu incerca sa-mi demonstrezi ceea ce deja stiu: aprinderea electronica e superioara, indicata. Cand am banii si starea de spirit sa ma apuc iar de surubarit, reglaje si alte chestii, o sa vorbesc cu gotronic sa mi-o trimita pe a mai perfomanta. tongue.gif
djasu82
Cea mai performanta aprindere o am eu deja senzorul facut de el manoal si CDi facut de mine personal. Sunt multumit si la consum la 100km parcursi am 5% si cu viteza constanta 100km.h la 140 imi ia 7 litri la 100km . Poate de aceea am bujiile albe caramizi .
Merced
Eu fiind cam incepator in surubareala as apela la tine cand vine momentul. Ce zici, faci un forumist fericit? icon_mrgreen.gif
djasu82
Am explicat multe si eu si alti colegi inaintea mea ce si cum in legatura cu multe belele la masina .
QUOTE(virusssp @ 22 Nov 2007, 23:50)
BUNA!

Ieri dimineata, frig, ora 7:30 ...
 
      Trag socu la maxim, cred, i dau un "sprit" si apoi m-am luat cu altceva si i-am mai dat in graba inca 2 "sprituri" .. CHEIE --> porneste motorul, sta 1 secunda...scade turatia, o accelerez ..degeaba, moare.
  Mai dau un "sprit" si cheie--> aceeasi faza..scade turatia, moare.. abia a 3-a sau a 4-a oara cand i-am dat cheie a luat-o si am accelerat-o un pic si a ramas pornit motorul.

    Cineva mi-a zis ca am inecat-o...e posibil? Care sa fie problema?
    Si inca o problema... cand o accelerez si e frig "da in nas" si fara sa trag un pic socul nu rezolv nimic... Se poate curata ceva? Carburator...furtune infundate...? Aveti ceva sugestii?
*


Si o sa-ti moara pana cand nu iti sufli jiglerul si nu iti pui doua filte inainte si dupa pompa de benzina. De obicei o dacie se tine cateva minute la 1200 de ture si urci usor la 2000 de ture , nu cum fac multi acelereaza pe rece si dai 2500 de ture o lasa la 1000 si iar 3000 de ture cica incalzeste repede motorul si pina la urma plange ca s-a dus uleiul si intra apa in motor etc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.