salut,
am si eu o mica problema poate ma ajutati cumva...
deci pornesc masina (dacia berlina - 2004, zambetul lui iliescu, injectie), si stau cu ea unpic inainte sa plec, scoasa din viteza, pana se incalzeste putintel... eee.. problema e ca imi tremura motorul... maneta de la schimbator... oglinda de pe interior... la fel si cand ma opresc la un semafor sau in general cand opresc pe undeva cu motorul pornit, fie in orice viteza si cu ambreiajul apasat... fie scoasa din viteze, ea tremura...
uneori mi se parea ca face asta doar pana se incalzeste, uneori mi se pare ca face asta si cand e incalzita..
spuneti-mi variantele pentru ambele cazuri, insa tineti cont de: am schimbat bujiile acum vreo 7-8 luni, iar acum 2 saptamani le-am curatat frumos..., am tampoanele la motor schimbate (ca aveam unu fisurat, si deh, schimbat pe ala fisurat, celelalt vechi era ok bine mersi), bateria e relativ noua... are 1 an si unpic, ulei motor schimbat acum 4 luni (nu am facut inca aia 10000km ca sa-l schimb iar, ca am bagat unu scump, 5w 40) si alte maruntisuri.
eu ma gandeam ca ar putea fi ... tampoanele de la cutia de viteze?!? habar nu am...
stiti cumva ce se intampla? (explicati-mi mai pe larg ca nu-s chiar AS in astea:) )
problemele astea le am de vreo 2 luni cred. maxim.
multam
va rog... careva?
andreiutzu
23 Nov 2007, 13:41
daca tii calcata frana iti mai tremura? daca nu inseamna ca semeringhul de la servo-frana este deteriorat!
da, inca mai tremura, am testat acum...
ma gandesc sa nu fie de la nenorocitele alea de furtunase de la servo??
am stat cu motorul aprins si am mai incercat sa strangulez si furtunu care duce spre servo... defapt doar l-am presat cu cata putere am putut, insa nu am reusit sa-l strangulez, iar in timpul ala... motorul mergea tot la fel, in trepidatii usoare adica.
andreiutzu
23 Nov 2007, 14:12
prima data la mine a fost sarit furtunasul ala care iese din pompa de servo si duce inauntru pt caldudra! apoi a inceput sa tremure iar dupa un an si ceva! am strangulat furtunul ala si a inceput sa mearga rotund fara trepidatii! furtunul ala se stranguleaza cel mai usor daca il prinzi in mana!
leionutz
23 Nov 2007, 14:39
relantiul la cat e?
avansul?
djasu82
23 Nov 2007, 15:21
leionutz nu are avans manual ci eletronic fiindca e pe injectie . Poti avea probleme la bobina de inductie , sar putea si tamponul de la cutia de viteza doar daca arunci tu un ochi .
@djasu82: si la tampon la CV m-am gandit... n-am apucat sa verific, am banuit si eu asta dar nu eram sigur... pentru ca imi tremura motor + schimbator + oglinda de pe mijloc interior... alta chestie, nu-mi tremura asa de rau ca atunci cand mi s-a rupt furtunul dintre servo-frana si motor... tremura mai incet. La bobina n-am apucat sa ma uit inca, nu-s chiar asa expert, si cred ca nici nu stiu care e aia? Bobina vine cumva sub capacul de la delcou?
@andreiutzu: o sa incerc si varianta cu strangulatul furtunului aluia mai subtire, daca nu oi fi facut asta deja... e cel care are si un T pe el sau ceva asemanator cu inca unul subtire si mic ca lungime? daca e vorba de asta, am incercat, si nu face si mai urat motorul, ramane si face la fel cum facea pana acum.
DAR... o fi posibil ca ala sa fi iesit de pe undeva din interiorul masinii si nu neaparat de acolo de langa servo-frana?
@pentru oricine: alte idei mai aveti ? ca vreau sa incerc totul in acest weekend.
Alte info... nu cred ca e de la fise sincer, deci pe astea le-am eliminat de destul timp, mi se pare mai probabil fie vreun tampon, de la CV, fie vreun furtun nenorocit pe acolo, insa pana acum la ce m-am uitat la furtunase nu pare sa fi fost vreo bubita pe acolo.
andreiutzu
23 Nov 2007, 16:02
@JDL m-am referit la furtunul dintre servo si motor...ala l-am strangulat cand am avut banuiala cu probleme la servo!
din cate stiu eu furtunasul ala subtire intra inauntru la parghiile alea care directioneaza aerul spre parbriz la picioare...
@andreiutzu: ala da, am incercat sa-l presez.. si nu reactioneaza in nici un fel. Nu am reusit sa-l indoi din 2 motive: 1. e tare (normal) si 2. a mai fost rupt o data am taiat o bucata din el si s-a mai scurtat, deci n-am cum sa-l indoi la max. sa vad exact... ca e mai intins, fara sa faca vreo cuta pe undeva, si n-am loc sa-l indoi
nh1980ro
23 Nov 2007, 17:00
mai sunt probleme si daca e spart furtunul ala care duce la recuperarea vaporilor de benzina (daca ai rezervor din ala), sau daca e spart capacelul care acopera gaura respectiva de sub tulumba aia cu injectorul (in caz ca nu ai rezervor din ala).
E un shtutz fix sub tulumba aia neagra unde e injectorul pe partea dreapta, vizavi de filtrul de aer.
De asemenea daca pierzi aer pe la supapele vacuumatice de la aeratoare nu ar trebui sa-ti tine prea bine franele.
Supapele respective se mai sparg si atunci aerul iese pe acolo.
@nh1980ro: voi verifica si asta, cu toate ca nu stiu ce rezervor am... insa voi afla. Tin sa-ti zic ca franele tin foarte ok, nu am sesizat sa am vreo problema cu ele, sunt la fel ca intotdeauna.
Alte sugestii mai sunt?
djasu82
23 Nov 2007, 17:38
Nu stiu ce sugesti sa iti mai spun eu sau colegi daca tu confuzi multe si nu iti cunosti cat de cat motorul .Noi iti putem spune multe dar nu stiu ce concluzi vei trage tu
Merced
23 Nov 2007, 17:42
E posibil ca evacuarea sa-ti atinga pe undeva de caroserie, am patit-o la Cielo dupa ce a schimbat-o un destept care nici macar rampa avea. Simptomele sunt cam astea descrise de tine.
nh1980ro
23 Nov 2007, 17:46
QUOTE(JDL @ 23 Nov 2007, 18:30)
@nh1980ro: voi verifica si asta, cu toate ca nu stiu ce rezervor am... insa voi afla. Tin sa-ti zic ca franele tin foarte ok, nu am sesizat sa am vreo problema cu ele, sunt la fel ca intotdeauna.
Alte sugestii mai sunt?
E un furtun care duce la un rezervor negru plasat pe partea dreapta (unde e filtrul de aer) in spatele amortizorului dreapta (si a calculatorului) cum te uiti din fata masinii.
Cand ai probleme cu supapele alea vacuumatice nu prea tine frana la viteza mare (>80km/h), la viteza mai mica nu-ti dai seama.
@Marced: am inlocuit evacuarea acum aproape un an, cu inox, borla de la cap la coada, exceptie facand racordul catalizatorului si acesta... am avut probleme si cu ea, cum o pusesem atingea pe undeva si face zgomot dar am rezolvat-o! e exclus, nu e de acolo, e ok acum.
@nh1980ro: in general merg peste 80kmh prin oras cand am ocazia, si nu am nici o problema cu franele, iti zic sigur. furtunul de care zici il verific astazi, ms pentru detalii.
@djasu82: nu prea le confund, e adevarat nu-s expert in motoare, dar de stiut cat de cat stiu...
oricum.. aveti rabdare cu mine pls.
Multumesc pentru sfaturile de pana acum...
Merced
24 Nov 2007, 10:55
Eu imi mentin parerea ca merita verificata si evacuarea. De acum un an si pana azi s-ar fi putut intampla multe pe acolo.
@Merced: voi verifica si evacuarea
ct_71_ccl
24 Nov 2007, 11:16
salut!
daca iti tremura usor si mot merge bine(pornire<socul automat functioneaza ok,reprize,toate furtunele si servo ok)trebuie sa fie de la tamponul de la mot pe care l-ai schimbat
alea originale de fabrica sint mai moi si preiau trepidatiile mai bine.si eu am patit la fel(eu le-am schimbat pe amindoua)!cam asta!incearca sa dai relantiul mai mare(se modifica pozitionarea placutei de la inj-nu poti sa faci tu,trebuie facut la service.
bafta!
@ct_71_ccl: eee... la asta nu m-am gandit. O sa schimb iar tamponul, defapt o sa le schimb pe amandoua, dar de data asta le cumpar in cutie stampilat de Dacia, originale... asa asta care l-am pus, l-am luat de la un magazin oarecare de piese auto, probabil mare parte made in turcia.
culmea e ca am schimbat tamponul, iar cateva saptamani bune, sau chiar vreo 2 luni, nu am avut problemele astea, dupa ma refer.
ct_71_ccl
24 Nov 2007, 11:46
totusi vrf inainte si setarile mot,bujiile si dupa fa schimbarea la tampoane.ia de fabrica!
@ct_71_ccl: ok voi face asta. ms frumos.
nh1980ro
25 Nov 2007, 17:35
A, si inca o chestie: poate fi de vina si benzina. Incearca sa pui de la o statie de benzina cunoscuta. Ca daca benzina e proasta merge prost si motorul.
n-am apucat sa fac verificarile weekendul asta...
insa vine leafa, si incep cu niste bujii noi, astea care le am acum sunt demult... si nu stiu cat de bune sunt...
benzina e ok, iau de la rompetrol efix 94 fara plumb, de cand am eu masina adica de vreo aproape 2 ani, doar de acolo fac plinu si nu am avut probleme niciodata.
de la omv am avut probleme insa...
la inceput de tot.
vine care dintre voi vineri, la ora 22 la farfurie, intrunire dacia?
Incearca sa verifici/curata/schimba injectorul de benzina, de asemenea este posibil sa ai catalizatorul sau o parte a traseului de evacuare infundat.
Sorin_18
27 Nov 2007, 08:21
Dar se observa vro intrerupere la motor?
llmihai
27 Nov 2007, 09:22
Salutare.Si eu am aceeasi problema.Si nu stiu ce sa-i fac.Daca ai rezolvat ceva la tine sa ma anunti si pe mine sa stiu ce sa schimb.Mersi
@Sorin_18: motorul nu se intrerupe. face doar ce am zis mai sus
Eu vineri / sambata schimb bujiile, poate dasta face asa... mai postez dupa. Daca tot nu-s rezultate pozitive, imi fac timp si o iau la puricat pe toata.
Sorin_18
4 Dec 2007, 08:48
jdl ai reusit sa afli ce avea masina?? daca da spunene si noua nu fi rau sa stim si noi pe viitor
ma gandesc la catalizator si sonda lambda.
am avut si eu un break pe injectie si relantiul nu era deloc stabil din cauza ca sonda nu mai era si catalizatorul statea la vechiul proprietar.
nu mai zic de ce consum aveam..... enorm
Sorin_18
4 Dec 2007, 09:07
apollo bravo apollo, asta nici ca imi trecea prin cap cu toate ca am patito cu masina de scoala
sonda iti face relantiul in functie de emisiile de noxe.ea comanda calculatorul care el iti face ralantiul.dar daca sonda trimite informatii eronate, e clar ca nici ralanti normal nu o sa ai.
@Sorin_18: am inlocuit bujiile, toate, si nu mi-a mai tremurat asa de nasol ca inainte, probabil inainte mergea in 2 din 4 pistoane, acum imi merg 3 din 4 pistoane, si nu mai e ca inainte, e mult mai rotund si abia daca mai vibreaza unpic asa, din cauza unei singure bujii care nu functioneaza datorita fisei. Fisa o voi inlocui azi / maine cand imi fac unpic de timp, dar in principiu se cam rezolva problema.
Sorin_18
4 Dec 2007, 10:24
bn ca ai rezolvat problema
saptamana trecuta mi-am cumparat fisele la masina (care se dadeau o data cu bobina ~ la mine fiind model 2004, bobina e cumva turnata astfel incat sa nu poti schimba doar fisele ci si bobina)...
azi am apucat sa-mi montez si eu bobina... si totul merge superb! nu a mai mers asa bine de cateva saptamani... de cand au inceput problemele astea...
era cineva pe aici care ma intreba daca o rezolv sa-i zic si lui cum... pai am cumparat cele 4 bujii noi, si fisele (totodata si bobina de inductie...)... total costuri 180ron. si s-a rezolvat tot.
pe parte electrica am luat tablou gen SN cu sigurante cu papuci... am montat tabloul in locul celui vechi ... si mi-a mers si aeroterma
mai am un buton de la dezaburire pe care-l voi schimba zilele astea... tabloul a fost si el 25ron. in vitan.
bobina cu fisele sunt de origine luate de la adras.
so totul e functional.
CriSTI68
9 Dec 2007, 19:27
tu parca aveai injectie
mad toz
9 Dec 2007, 19:40
Pai injectie are,am vazut eu vineri
.Si eu cam aceleasi simtome,tremura motorul la relanti,si eu tot bobina cred ca e.Sambata sper sa o schimb.
djasu82
9 Dec 2007, 19:49
Lui JDL ai tremura fiindca avea o parte din bobina jumostatica ars nu fisa
imposibil sa se impuste inseamna ca la mine ar trebui la luna sa imi schimb teslele fiindca prin ele chiar circula 45kv la impus. Eu am si super nova si stiu ce spun , bobina jumostatica face probleme . De obicei multi incearca bujiile scotandu-le din chiuloasa si probandu-le pe caroserie la fel ca si cum ar avea dacie pe carburator. Asa faceau si amici mei din fata blocului la motociclete pana le-a picat unitatea de control .Noroc ca nu s-a ars chipul ci doar tranzistori de comutatie care le comanda bobinele de inductie
. Mad toz tu ce ai de tremura motorul ??? Vezi ca aprinderea gotronic nu iarta daca ai o bobina deja fripta .
mad toz
9 Dec 2007, 19:55
Pai cred ca e bobina de vina pentru ca am masurato acum vreo luna si avea 4 ohmi.Pe platina mergea rotund,si de cand am pus gotronicu,la inceput mergea bine,dar vad ca acum nu mai merge asa,de la aprinderea electronica sigur nu e,deci ramane bobina.
Myhay1
22 Jan 2008, 22:53
Salut am o dacia 1310 din 94 (nu este pe injectie ) ii pe carburator, imi tremura la relanti de nu se vede (daca dau relantiul la 900 :| ) ( curatat carburator , pus filtru benzina , fise noi , bujii noi , platina noua, bobina inductie buna )acum il tin la o 1000.Este bine sa fie asa mare relantiul, adik 1000 ?Sa fie de la motor ca este vechi?Nu stiu ce sa ii fac :|. Astept pareri . ms anticipat
Myhay1
24 Jan 2008, 14:48
up, imi spune cineva si mie
?
1. ti-ar spune daca nu ar trebui sa citeasca de 3 ori pana sa inteleaga ce ai scris
2. daca ai fi citit cat de cat sau daca ai fi folosit functia "Search" a forumului aflai o gramada de informatii
anyway, relantiul nu are nimic daca e la 1000 pe timpul iernii. daca tremura, intai trebuie revizuita aprinderea, apoi spalat/reglat carburatorul si apoi verificati culbutorii
bafta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.