Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema aparuta dupa spalarea carburatorului
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dacis
Ieri am spalat (dupa aproape 25.000 km.) carburatorul intrucat, desi masina mergea bine si consuma putin, mi s-a parut a fi in neregula ca turatia la relanti sa fie de 1050 in conditiile in care stringeam surubul de relanti la maxim.

Dupa spalarea carburatorului turatia de relanti acrescut la aproximativ 1500 de ture dar in schimb am constatat ca atunci cind calcam (normal!) acceleratia motorul avea tendinta de a se opri iar daca insistam apasind mai temeinic pedala se oprea de-adevaratelea. Singurul mod de a nu determina oprirea motorului era sa accelerez foarte, foarte incet, dupa care mergea totul OK.

Mentionez ca am schimbat membrana pompei de sprit, garniturile (de la talpa si celelalte) din azbest sau ceva asemanator cu altele noi, care de data aceasta erau mai subtiiri si din clingherit. Totodata, meseriasul (fost mecanic auto la ACR) mi-a umblat la rozeta care regleaza miscarea pe orizontala a platinei care, zicea el era prea intinsa si a trebuit slabita pentru ca platina sa aiba miscari mai ample. Evident, mi-a reglat si avansul si proportia aer-benzina.

Multumesc.

P.S. O intrebare colaterala: e adevarat ca 1 litru de alcool tehnic (sau de diluant) la 10 litri benzina realizeaza o curatare acceptabila a carburatorului si a sistemului de alimentare cu benzina ? Nu este aceasta o procedura nociva ?
ionut232
iti spun si eu cat ma pricep...
cand motorul da sa se opreasca conteaza ca este cald sau rece?
daca nu poate nu este bine reglat motorul...dar daca zici ca mecanicu care a facut-o e meserias...
ar mai ramane platina...vezi distanta ...nu cumva sa nu fie prea mare...
eventual bujiile....cum sunt reglate?
si poate pompa de benzina nu alimenteaza destul....
AC
dacis, problema e una: nu ai montat clapeta de acceleratie corect, asta am patit si eu, chiar am postat pe aici sub titlul de "relanti sf", cauta si te vei lamuri!
RIon
Cauze ar putea fi multiple: asa cum antevorbitorul meu spunea - clapeta... mai poate fi clapeta soc, poate e deranjata, sau prost intins cablul, oprisum dupa interventii la carburator trebuie reglat si avansul.
Dyda
Verifica daca giscanul sprituie benzina - concentrat sub forma de jet nu imprastiat, daca jiclorul de repriza mai binezis supapa acestuia inchide si deschide corect
ali73
In reprize,cand apesi acceleratia,pompa de sprit da benzina suplimentar in camera de ardere.Daca nu da o cantitate suficienta,apar simptomele care au aparut la tine.Tu incearca sa injectezi cu o seringa benzina atunci cand ambalezi motorul pe loc.Daca se ambaleaza asa,este ceva in circuitul de sprit:jiglerul cu supapa(ar putea scapa presiune in camera de nivel),membrana(sparta),gascan(infundat).
dragos.a
Aceeasi lucru m-am lovit si eu la masina unui prieten dupa ce a spalat carburatorul turatie oscilanta=relanti iar toata chestia a fost de la jiglerul de relanti pt ca asa fac majoritatea carburatoarelor dupe ce le speli...se infunda jiglerul(se tureaza motorul 1500-2000rtm si se desface putin jiglerul sa se curete dupa care se insurubeaza si se lasa in relanti dupa care se regleaza turatia daca merge rotund)
dacis
QUOTE(dragos.a @ 16 Nov 2004, 15:37)
Aceeasi lucru m-am lovit si eu la masina unui prieten dupa ce a spalat carburatorul turatie oscilanta=relanti iar toata chestia a fost de la jiglerul de relanti pt ca asa fac majoritatea carburatoarelor dupe ce le speli...se infunda jiglerul(se tureaza motorul 1500-2000rtm si se desface putin jiglerul sa se curete dupa care se insurubeaza si se lasa in relanti dupa care se regleaza turatia daca merge rotund)
*




Am sa verific si asta dar nu cred ca astfel se va rezolva ceva. Pentru ca in cazul meu turatia nu este oscilanta in relanti si nici in mers. Pur si simplu atunci cind apas pe acceleratie normal (=asa cum apasam inainte) motorul da sa moara iar daca cumva incerc sa apas mai temeinic chiar se opreste. De asemeni, desi nu sunt sigur ca nu e doar o parere, mi se pare ca nu se mai "infinge" ca inainte. O fi poate din cauza ca am schimbat garnitura de la pompa de sprit.

Revin cu o intrebare din partea de inceput: e adevarat ca turnind alcool tehnic (eventual diluant !...) in benzina intr-o anumita proportie se curata (dar nu de tot !...) circuitul de alimentare ?
dragos.a
Verifica delcoul si anume axul care angreneaza platina adica sa nu aibe joc...el trebuie sa fie fix in miscarea de rotatie...daca nu platina are o tendinta haotica de a da scanteie,nu o mai da uniform la bujii afecteaza si avansul si toate se resfrang asupra relantiului,daca ai schimbat jiglerele cu unele mai mici si asta e un fenomen de a da in nas si nu se tureaza,referitor la alcoolul tehnic vezi sa nu aibe tendinta sa atace membranele de caucuic....se mai intampla,dar mai bine cumperi de la benzinarii aditiv de benzina pt curatarea circuitului si a jiglerelor si se pune la un plin dar pt un efect mai rapid si eficent pune un flacon la 20l de benzina iar dupa ce ai terminat benzina schimba toate filtrele de benzina cu unele noi si ai facut o treaba sigura.
Radduu
Am avut si eu problema ta si era de la nivel. Cand am spalat carburatorul am pus partea aia a carburatorului cu butoiasul de nivel pe ceva si s-a apasat.
paulp
Pentru nea fara plumb, sa stie ca eu i-am sters postul. Daca nu te poti concentra sa scrii coerent, abtine-te!

Dacis, vino simbata la intilnire si o sa incerc sa-i dau de cap carbului tau.
Banuiala mea este: ori avansul este prea mic, ori nivelul este pe cimpii... ori mai vedem la fata locului...


RIon
poate faceti niste poze la reglarea nivelului, dupa ce am pus pe carb. de 1400 jiclor pp. de 135 (de 1300) parca mi se opreste si mie motorul, daca nu e prea incalzit... si le atasati, sa vedem un tutorial de masurat la 7.5mm si reglat plutitor. parca am senzatia ca a crescut consumul de cand am miscorat nivelul ala...
dantes
Referitor la alcool tehinc...nu prea cred sa curete ....din cate stiu singura chestie care o face e sa se combine cu apa din benzina, si sa arda impreuna cu ea...nu mai ingheata pe conducte/jigloare etc...si atunci o sa va iasa niste consumuri sf, pentru ca o sa vedeti cat de mult e botezata benzina...
dacis
In ce sens consumuri SF: mai mari ori mai mici ?...
DodoBird
QUOTE(dacis @ 14 Nov 2004, 14:37)
Ieri am spalat (dupa aproape 25.000 km.) carburatorul intrucat, desi masina mergea bine si consuma putin, mi s-a parut a fi in neregula ca turatia la relanti sa fie de 1050 in conditiile in care stringeam surubul de relanti la maxim.

Dupa spalarea carburatorului turatia de relanti acrescut la aproximativ 1500 de ture dar in schimb am constatat ca atunci cind calcam (normal!) acceleratia motorul avea tendinta de a se opri iar daca insistam apasind mai temeinic pedala se oprea de-adevaratelea. Singurul mod de a nu determina oprirea motorului era sa accelerez foarte, foarte incet, dupa care mergea totul OK.

Mentionez ca am schimbat membrana pompei de sprit, garniturile (de la talpa si celelalte) din azbest sau ceva asemanator cu altele noi, care de data aceasta erau mai subtiiri si din clingherit. Totodata, meseriasul (fost mecanic auto la ACR) mi-a umblat la rozeta care regleaza miscarea pe orizontala a platinei care, zicea el era prea intinsa si a trebuit slabita pentru ca platina sa aiba miscari mai ample. Evident, mi-a reglat si avansul si proportia aer-benzina.

Multumesc.

P.S. O intrebare colaterala: e adevarat ca 1 litru de alcool tehnic (sau de diluant) la 10 litri benzina realizeaza o curatare acceptabila a carburatorului si a sistemului de alimentare cu benzina ? Nu este aceasta o procedura nociva ?
*


Poate ca dupa 25.000 km merita si carbul tau jiglere noi ?????????? nu totdeauna economia da roade .... cred ca ciocul de papagal este infundat ..... dal jos verifica jiglerul ca tine supapa (asta trebuia sa faci cand lai curatat si ai hotarat sa pui jiglerele vechi ....) si desfunda ciocul de papagal ..... cu o sarmulita subtire dar cu atentie sa nul decalibrezi ..... a.i. cand sufli sa simti ca sa desfundat .....
obs. daca supapa jiglerului nu tine .... vezi ca mai ai un jigler cu supapa care este probebil in aceiasi stare .... imersat in camera de nivel constant ...... mai bine le iei noi .....e osuta si ceva de mii .......
DodoBird
QUOTE(dacis @ 14 Nov 2004, 14:37)
Ieri am spalat (dupa aproape 25.000 km.) carburatorul intrucat, desi masina mergea bine si consuma putin, mi s-a parut a fi in neregula ca turatia la relanti sa fie de 1050 in conditiile in care stringeam surubul de relanti la maxim.

Dupa spalarea carburatorului turatia de relanti acrescut la aproximativ 1500 de ture dar in schimb am constatat ca atunci cind calcam (normal!) acceleratia motorul avea tendinta de a se opri iar daca insistam apasind mai temeinic pedala se oprea de-adevaratelea. Singurul mod de a nu determina oprirea motorului era sa accelerez foarte, foarte incet, dupa care mergea totul OK.

Mentionez ca am schimbat membrana pompei de sprit, garniturile (de la talpa si celelalte) din azbest sau ceva asemanator cu altele noi, care de data aceasta erau mai subtiiri si din clingherit. Totodata, meseriasul (fost mecanic auto la ACR) mi-a umblat la rozeta care regleaza miscarea pe orizontala a platinei care, zicea el era prea intinsa si a trebuit slabita pentru ca platina sa aiba miscari mai ample. Evident, mi-a reglat si avansul si proportia aer-benzina.

Multumesc.



P.S. O intrebare colaterala: e adevarat ca 1 litru de alcool tehnic (sau de diluant) la 10 litri benzina realizeaza o curatare acceptabila a carburatorului si a sistemului de alimentare cu benzina ? Nu este aceasta o procedura nociva ?
*



IN niciun caz alcoolul sau supersprayurile de curatat carburatoare NU TE AJUTA .... la carburator vreau sa zic .... in rest da iarna pui putin alcool in rezervor dar asta pt ca el sa se combine cu eventuala apa din benzina si sa niti inghete dopuri pe conducte ........
TRIST ADEVAR DAR CARBUL TREBUIE DAT JOS FACUT BUCATELE MICI MICI DE TOT CURATA LA SANGE SUFLAT CU CAT MAI MULTA PRESIUNE .....MONTAT LA LOC
SE PARE CA NU EXISTA MINUNI CI DOAR MUNCA ASIDUA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.