Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: O problema la frantuzoaica mea
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
hunior
Porneste la cheie, dupa aprox. 3 km incepe sa bate din motor, nu trage, nu merg cilindreile, (nu ca merge in 3 cil. sau ceva, Zdronchane din tot, parca se opresc o clipa cil.),la final se opresreste motorul. Pornesc din nou(usor), si iar da din nas, merge a la canguru. Oare ce este stricat??? sad.gif Aprinderea e reglata, relantiu e bun, bujiile sunt noi, delco schimbat cu platine cu tot, sita de la pompa de benzina e noua, carbuartor curatat.
Habar n-am, ajutati-ma!? Please
In primele trei km merge brici(Dacie 1300 din 78 frantuzesc)
Kinetix
Poate scoti din actiune socul prea devreme...
Ai aprindere electronica?
Oprirea se insoteste de rateuri (bufnituri, flama) in carburator sau in esapament?

Ia-o sistematic:
- cand se opreste, scoate racordul filtrului de aer si accelereaza cu mana, urmarind sa dea jeturi de benzina prin stutul pompei de accelerare ("ciocul de papagal")
- scoate furtunul de alimentare a carburatorului si da la cama pompei de benzina; vezi daca apare jetul (valul) intermitent de benzina (atentie sa nu ia foc masina);
- scoate furtunul returului din pompa de benzina si sufla in el: la inceput trebuie sa opuna o rezistenta oarecare, data de coloana de benzina din conducta, apoi rezistenta scade (senzatia ca sufli in gol); da la cama si observa daca tasneste benzina prin orificiul de retur al pompei, apoi monteaza la loc furtunasul;
- ridica imediat dupa oprire capota si pune mana pe bobina de inductie; vezi daca e fierbinte.
Spune-ne ce ai gasit.
Succes!
bogdy5
clar e de la alimentare eu as zice de la pompa de benzina aia ai verificato?
Merced
Daca e din '78 mare frantuzoaica nu mai este... wink.gif
Apropo, motorul cam cati kilometri are, cat de des faci schimbul de ulei si ce bagi in ea? happy.gif
hunior
Sa iau pe rand:

Kinetix: rateuri se aude din esapament, am probat pompa de benzina, merge brici, da benzina ca lumea, returul l-am curatat ieri cu o lita(nu era infundat),la bobina inca nu m-am uitat(azi am mers cu ea 1 km, si m-am facaut de ras fata de prietenii cu masina, mergea tare prost)

bogdy5: pompa de benzina functioneaza, am curata-o, am pus in benzina si solutie pt carbuartor

Merced: ba da, a fost al bunicului meu(el mi-a spus, a fost a lui de la 0 km), are motor cu set frantuzesc(inca neschimbat), pe stopul din spate scrie Made in France, original.
Motorul are 120.000km, ulei mobil 5w40 schimbat la 5000km, pana acuma a mers cu elf 5w40(in ciuda ca este cam subtirel n-am avut probleme cu motor, trage mai bine, si merge mai fin de cat cu elf, sau ce a avut mai devreme, pe timpu lu' ceau')
djasu82
Poate necesita sa refaci segmentarea . Dar daca nu ai pe bujii prezenta de ulei cand le desurubezi de pe chiuloasa sincer e problema de carburatie si de aprindre . Tu ai avansul mult prea mare mai redul in asa fel rateurile sa dispara, si nu te mai loa dupa toi prieteni tai aici pe forum ai ce invata. S-a vorbit s-a discuta cum pui la punct aprinderea si carburatia.
Kinetix
Rateuri in evacuare inseamna cel mai probabil amestec prea bogat. A se verifica si "udarea" bujiilor (care confirma diagnosticul) dupa oprirea motorului.
Cauze posibile:
- cui poantou neetans
- plutitor spart (intra benzina in el)
- conducta retur infundata
- nivel prea mare in CNC (reglaj icorect sau intepenire pe ax)
- jicloare neetanse (insurubare insuficienta a jiclorului principal si a celui de ralanti)
- nedeschiderea completa a clapetei de soc
- infundarea filtrului de aer
Pe langa asta verifica neaparat si bobina de inductie: daca se incinge, daca da scanteie de macar 15mm.
hunior
Mai am observat ceva, am scos bujiile si sunt innegrite. L-am curatat pe toate cele patru, am pus inapoi, am pornit motorul, si iar s-au innegrit. Apoi am probat cu bujiile veche, si tot asa am patit.???? sad.gif
djasu82
Ai amestecul bogat mai redu o jumatate de tura la surubul orizontal de la carburator e surubul de amestec banzina plus aer. Apropo plimbate cu masina cam 2-3 km si un pic mai sportiv adica schimbi vitezele la 3000 de ture din treapta a doua in sus si dupa aceea verifici bujiile iar dupa o stationare. Vezi sa nu mergi prea mult cu shocul tras .user posted image
hunior
mersi mult!!! Am sa probez peste o ora, si apoi vin cu rezultate:)

25 Nov 2007, 11:35:
Apropo de soc,nu prea il folosesc, porneste pe ger si fara soc.
djasu82
E bine sa-l folosesti cam 1 minut pana cand pui masina in miscare dupa aceea il bagi la loc. Ar fi bine sa iti reglezi culbutori multi pacesc si din cauza aceasta. De obicei iarna se regleaza la 0.12 admisia si 0.20 evacuarea siar vara 0.15 admisie si 0.25 evacuare.
os
Alta cauza posibila: tub emulsor care nu functioneaza corect: jiclorul de aer (vizibil in partea din stinga a desenului atasat mai sus sub sageata marcata "Aer") partial infundat si/sau tubul emulsor insusi colmatat. Tubul emulsor este in desen piesa cu numarul 17, jiclorul de aer se afla in partea lui superioara.
cosminus
Eu la dacia veche pe carburator (acum am injectie), fara sock nu statea la relantiu cand era motor rece. Il trageam cam 1/2 sau 2/3 daca era frig tare afara, cam -10 grade. Si vara trageam socul dar numai putin. Iar treptat cum se incalzea motorul il impingeam inapoi. Cand avea apa 40-50 grade il impingeam inapoi de tot. Nu am avut probleme cu pornirea niciodata. Daca porneste fara soc si iarna, sigur nu e reglat amestecul bine si ai consum mare.
hunior
Consum exagerat(mult peste 10l, vara mergea cu 7 in sat si pe drum forestier), l-am reglat din nou. dar tot nu merge, bujiile, fisele l-am curatat, am umblat un pic la jiclorul de benzina si aer, dar fara rezultat.
HELP ME!!!
Kinetix
hunior, lucrezi nesistematizat si asta ingreuneaza ajutorul nostru.
Faptul ca ai umblat pe la cutare si cutare piesa nu ne ajuta sa intelegem ce ai facut acolo. Ramane doar sa ne dam cu parerea, fara sa avem o situatie clara a ceea ce merge si ce nu merge pe masina ta. Concluzia o tragi tu...
Mai verifica asta:
-Porneste motorul (daca porneste) sau da de vreo zece ori la cama, apoi scoate capacul carburatorului (corpul superior, prins cu 4 suruburi M6) si vezi pana unde este nivelul benzinei din camera de nivel constant, raportat la planul inclinat dinauntru. Eventual fa o poza sa vedem si noi. Atentie sa fie masina pe plan orizontal.
In mod obisnuit, nivelul trebuie sa nu depaseasca cu mai mult de 1mm baza planului inclinat, daca ai plutitor de plastic.
Daca tot desfaci pe acolo, scoate cu atentie plutitorul si scutura-l langa ureche sa vezi daca nu are benzina in el. Verifica si etanseitatea inchiderii cuiului poantou.
Ia-o pas cu pas, altfel nu vei reusi.
Succes!
djasu82
cosminus ati dovedesc ca porneste si fara shoc si fara consum asa cum spui tu mare sa vin masina din service ca voi posta un mic filmulet. Junior mai bine spus ia sistematic , incalzeste motorul asa cum trebuie si vezi cum ati lucreaza motorul la relanti. Daca acul la turometru oscileaza nu e bine inseamna ca ai rateuri si trebuiesc eliminate. In primul rand desfaci surubul de la delco si dai spre spre stanga in asa fel se reduce turatia s-a redus si acele oscilati. Dupa aceea umbli la carburator la surubul oblic care mareste turatia si ai insurubezi in asa fel in cat sa ai 800 de ture. Dupa aceea umbli la amestec adica surubul orizontal de la carburator si strangi in asa fel in cat motorul incepe sa trepideze si dupa aceea il deschizi usor vei auzi cum incepe sa lucreze frumos motorul adica isi ia turatie vei avea un maxim de turatie si te opresti. Dupa aceea urmaresti iar turometru, fugi la delco si dai avans usurel spre dreapta ati va creste turatia . Si aici vei avea un maxim de turatie pana cand incep sa apara rateurile si te opresti . De obicei se regleaza delcoul turand masina la 3500 de ture si miscand din delcoul in asa fel in cat la aceasta turatie sa nu ai rateuri trepidati ale motorului. Verifici iar cum stai cu turometrul daca ai turatia stabila. Vrei sa mai reduci din turatie umbli din nou la surubul oblic si mai surubaresti putin. De regula clapeta de aceleratie trebuie sa ste perpendicular pe primul orificiu de progresiune de la carburator. Se observa daca il dai jos si te uiti sub clapeta de aceleratie sunt trei la numar. Se observa circuitul de relanti e de culoare verzuie observa in pozauser posted image 29reprezinta surubul de amestec iar cu 30 orificiile de progresiune sau de repriza.
hunior
Mersi mult, de saptamana trecuta n-am pornit-o, maine am sa incerc dupa instructiunile tale!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.