tonyzg
26 Nov 2007, 13:41
Salutare tuturor..
Am si eu o problema cu dacia mea din '97 ( fiind incepator asta am primit
)
problema se manifesta in felul urmator pornesc masina dupa 2-3 zile de stat , porneste la prima cheie desi era cam frig afara , merg cam 1 ora mi-am facut treaba unde mersesem cam tot 1 ora si cand sa plec aparu problema .
Masina a pornit dar tot murea motoru si nu statea la relanti nici cu shoc nici fara , si dak o accelerai dadea in nas ca si cum s-ar inneca
. dupa cateva opriri si reporniri mergea sa o turez dar cand luam piciorul de pe acceleratie scadea brusc la 1000rpm mai sarea un pic pan la 1200 cam asa si dupa moare .Daca stie cineva ce ar putea sa aiba ii multumesc anticipat
clasicii muci in carburator?
tonyzg
26 Nov 2007, 15:48
Ok dar acu 2 saptamani a fost in service pentru segmentare si a fost curatat si reglat tot.. cum putea sa apara iar mizerie in carb ? si de ce nu face si prima oara cand pornesc? fenomenu apare doar dupa ce merg cu masina si dupa o las sa se raceasca si pornesc iar.
msanyix
26 Nov 2007, 16:35
Daca a fost in service nu inseamna ca nu poti avea mizerie la diuza de relentiu. O cureti si dupa 1 min iarasi iti apare mai ales daca nu ai filtru ca lumea. Chiar si in rodaj 1200 rot/min fara shoc mi se pare cam mult ar trebui sa steie undeva la 750-800 rot/min. Fa un efort, vezi daca nu este mizerie la diuza de relantiu.
tonyzg
26 Nov 2007, 16:39
Ok o sa o curat imediat ce am timp iar cu relantiu nu sta la 1200. atat avea cand o apucasera nazbacii , normal adik cand pornesc prima oara dupa ce a stat ore bune, relantiu e pe la 800-850 .D-aia nu inteleg de ce prima oara mere perfect si dupa ce o las sa stea 1-2ore si vreau sa plec iar face ca toti dracii
. Daca era sa fie mizerie mergea prost mereu nu?
26 Nov 2007, 18:45:Deci am suflat si diuza de la relanti era curata . Am mai crescut un piq relantiu l-am pus la 900 si vad ca acu nu mai face figuri. Dereglarea asta se poate sa fie de la faptul ca am schimbat fisele cu unele de silicon? ca inainte nu facea asa acu mi-am adus aminte
apollo
26 Nov 2007, 17:58
ai verificat membranele?
zici ca o accelerezi si nu vrea.deci n-are acel surplus de benzina.
ori n-ai debit pe pompa, ori pompa de sprit nu te ajuta la accelerare.
schimba membrana la pompa de sprit si membrana la pompa de benzina.
vezi ca membranele de pompa de sprit sunt din ce in ce mai proaste in comert.nu au acel joc sau acea intindere elastica ca sa debiteze benzina necesara pentru o accelerare fara dat in nas.cu timpul isi da drumu.sa zic asa, sa ii faci un mic rodaj.iti da in nas prima data dar dupa aia se accelereaza normal.daca ai noroc sa gasesti una buna, cu atat mai bine.nu stiu ca sa zic ce firma producatoare sa-ti recomand.
cred ca astea te vor ajuta.
tonyzg
26 Nov 2007, 18:00
Ms mult , avand in vedere costul acestora merita sa incerc poate de acolo se trage
apollo
26 Nov 2007, 18:07
inca ceva foarte important.era sa uit.
eu am patit ca sa nu mai am deloc ralanti din alta cauza.cu toate ca era tot carburatorul desfundat, am uitat sa curat ceva.
verifica sita de benzina care o ai in carburator.se afla exact sub furtunul de tur si se desface cu o cheie de 19.daca aia e imbācsita cu mizerie cum am avut-o eu, e de rau.
am avut relanti la 2500 de RPM ca sa nu moara motorul.si pe valea prahovei unde se circula bara la bara.
e 5 mii lei vechi una.schimb-o totusi.
djasu82
26 Nov 2007, 19:11
QUOTE(tonyzg @ 26 Nov 2007, 15:41)
Salutare tuturor..
Am si eu o problema cu dacia mea din '97 ( fiind incepator asta am primit
)
problema se manifesta in felul urmator pornesc masina dupa 2-3 zile de stat , porneste la prima cheie desi era cam frig afara , merg cam 1 ora mi-am facut treaba unde mersesem cam tot 1 ora si cand sa plec aparu problema .
Masina a pornit dar tot murea motoru si nu statea la relanti nici cu shoc nici fara , si dak o accelerai dadea in nas ca si cum s-ar inneca
. dupa cateva opriri si reporniri mergea sa o turez dar cand luam piciorul de pe acceleratie scadea brusc la 1000rpm mai sarea un pic pan la 1200 cam asa si dupa moare .Daca stie cineva ce ar putea sa aiba ii multumesc anticipat
Curata carburatorul complet doamne de nu am vorbit o saptamana despre acest lucru pe mai multe topicuri in jos . Problema ta e simpla orificile de progreiune infundate calanul de relantii la fel asadar bagal la curatat tot carburatorul il desfaci bucatele si cu el in decarburor si il ti scufundat 2 zile dupa aceea il sufi cu aer comprimat la presiune mare nu la pompa de bicicleta . Si cel mai bine e dupa aceea sa ai si un sprei ca sa-l mai sufli prin acele orifici ale carburatorului.
Salut.Am si eu o dacia berlina tot din '97 si am o problema care nimeni nu i-a dat de cap.Nu sat la relanti sau daca sta se simte cum intrerupe motorul ( ascileaza) iar cand accelerez nu are putere ma ales cand intra in sarcina ( cand vreau sa plec ), da si cu rateuri in carburator si cand plec cu ea ,merge numai in suturi de zici ca se rupe.Ce i-am facut pana acum: schimbat cu piese noi noute: pompa benzina,fise,cateva randuri de jigloare,filtru de benzina ,chiar si un alt carburator cu totul,bujii,delcou cu totul,bobina,furtun cu diuza,totate furtunele de la motor,capac delcou(vreo 3),distributie, segmenti si refacut chiuloasa( planat ,supape noi ),reglat tachetii.Dupa ce am facut toate astea TOT ACELEASI SINTOME! I-am mai pus acum si aprindere electronica si baterie noua, i-am mai verificat si returul spre rezervor si e bun.Ce sa-i mai fac?!
tonyzg
26 Nov 2007, 19:55
djasu din moment ce mesteru zice n-ai nici o grija ca am curatat tot.. a schimbat si furtune si jiglere nici prin cap nu mi-a trecut ca ar fi mizerie p'acolo dar se pare ca tot acolo e buba dar ciudat e ca nu face mereu are momente cand mere zici ca-i noua probabil dupa cum s-o plimba mizeria p'acolo
o sa vb cu mesteru sa il ia la curatat si revin cu detalii sau poate cine stie si-o revenii ca obisnuieste sa mai faca asa
A.. si m-am uitat azi si la filtrul de aer si era negru influenteaza si asta nu?
apollo
26 Nov 2007, 19:55
QUOTE(djasu82 @ 26 Nov 2007, 19:11)
Curata carburatorul complet doamne de nu am vorbit o saptamana despre acest lucru pe mai multe topicuri in jos . Problema ta e simpla orificile de progreiune infundate calanul de relantii la fel asadar bagal la curatat tot carburatorul il desfaci bucatele si cu el in decarburor si il ti scufundat 2 zile dupa aceea il sufi cu aer comprimat la presiune mare nu la pompa de bicicleta . Si cel mai bine e dupa aceea sa ai si un sprei ca sa-l mai sufli prin acele orifici ale carburatorului.
adaugare la ce a zis djasu82 - daca tot il bagi in decarburol, te sfatuiesc sa scoti din carburator tot ce tine de plastic si guma.
in special membrana de la pompa de sprit(cu ocazia asta o si schimbi) si sita din carburator(pe asta o speli sau o schimbi).
nu de alta, dar se dizolva acel plastic si o sa ai de curatat mai mult orificiile ca se face ca o māzga.
rateuri in carburator inseamna avans marit, dat spre dreapta.
ma gandesc, nu cumva ai niste fise inversate pe acolo?
verifica aprinderea si fa reglajul platinii ca la carte(search pe forum)
djasu82
26 Nov 2007, 20:09
Sa o programezi la programul rabla!!!! Glumesc , Tu ai probleme cu acel carburator e prost reglat dupa aceea delcoul e prost tras avansul. In primul rand incalzeste bine motorul , treci la partea cu relantiul vezi daca te asculta acel surub orizontal de aer daca il filetezi la maxim ti se opreste motorul sau nu . Daca se opreste si e filetat la maxim e perfect desfal trei ture si porneste din nou motorul. Daca nu o ia la sfert mai mareste avansul spre dreapta un pic mai mult si dai iar cheie. A pornit treci acuma la reglatul propiuzis al carburatorului din surubul oblic sau de aer surubezi la el in asa fel la relanti sa ai 800-900 de ture . Dupa aceea din surubul de amestec il inchizi usor in asa fel pana cand observi ca incepe motorul sa tremure , dupa aceea il deschizi usor vei observa un maxim de turatie se tureaza usor si toarce bine motorul. Dupa aceea tragi cu ochiul la turometru , acuma umbli la delcou pentru a mari avansul . Daca e prea mare motorul va trepida insotit de rateuri acul turometrului e instabil daca e prea mic avansul motorul da sa moara. Dai in asa fel spre dreapta sau spre stanga pana cand observi o crestere de turatie . Turezi motorul pe la 3500 de ture si ti motorul turat si umbli la delcou il dai spre dreapta sau spre stanga in asa fel incat la turatia respectiva dispare trepidatile motorului sau rateurile. Daca dupa aceste reglaje functioneaza prost motorul trage aer pe undeva pe sub carburator sau pe la pompa hidraulica. Platina se regleaza la 0.4mm bujiile la 0.7mm fisele se pun in oridea urmatoare fisa numarul 1 bujia 1 se ia dinspre partea cu aripa stanga fisa nr.2 bujia 2 se ia din partea dreapta a delcoului median fisa nr.3 bujia 3 se ia din partea stanga a capacului delcoului median fisa nr4. bujia 4 se ia dinspre plotul din dreptul motorului
tonyzg
26 Nov 2007, 20:15
a fost reglat si avansul si carburatorul motorul merge la relanti (~900) fara sa se miste vre-un pic nu da nici un rateu asta pana cand il apuca nazbacu si incepe sa tremure si moare
in stare normala merge fara intreruperi pan la 4000 mai mult nu am dat. se mai poate sa traga aer fals pe la vre-un furtun de la servofrana?ca atunci cand tin apasata frana scade turatia cam cu 50 si incepe sa si tremure un pic. Nu stiu daca e normal sau nu
djasu82
26 Nov 2007, 20:20
Pai ia vezi tu sugruma furtunul de la servofrana si dai cheie si tureaza motorul daca ruleaza perfect e ok buba e ori in tulumba ori daca nu in acel teu pe unde pleaca un furtunel mic . Daca vrei sa verifici servo stangluleaza acel futrunel care se duce la aeroterma si vezi cum se manifesta motorul .
tonyzg
26 Nov 2007, 20:24
imi mai facea asa cand sarea supapa aia mica de vacuum sau cum se numeste dar acu vad ca e prinsa bine la locu ei
Sorin_18
27 Nov 2007, 08:16
Verifica clapeta de acceleratie sar putea sa ramana blocata....sau daca nu e asta mai mult ca sigur carburatorul tau e dereglat si o ineaca
tonyzg
27 Nov 2007, 09:21
eu totusi cred ca face vre-un condens ceva pe undeva pentru ca merge prost numai dupa ce las sa se raceasca un pic motoru si pornesc iar. Dak era carburatoru mergea prost mereu nu?
apollo
27 Nov 2007, 09:29
da,daor sa se faca condens in delco, dar delcoul stand pe blocul motor si incalzindu-se nu ar disparea acea umezeala din el?
nu cred ca e vorba de condens.la tine e din alimentare undeva.
incearca si fa ce ti-am zis, curata si spala si schimba lucruri minore, ca bani.
dupa aceea ne anunti cum se mai comporta masina si asa iti mai putem da informatii noi.
ca piste sunt multe, dar nu stim ce sa urmarim.asa ca daca te ocupi de carburator si tot nu vrea, il excludem...pana ai sa schimbi masina
spor la treaba.
msanyix
27 Nov 2007, 09:58
Hmmm
O intrebare in legatura cu carburator.
Ciocul de papagal cand accelerezi treuie sa pulverizeze perfect benzina sau ajunge doar daca curge din el benzina sub presiune asa semipulverizat?
Pt tonyzg, ai verificat daca in relantiu pompa baga benzina in carburator ( scoate furtunul si vezi, numai sa nu te aprinzi), eu am avut probleme la supapele din pompa si imi baga benzina numai turat si daca lasam in relantiu inainte sa-l opresc im-i pornea foarte greu ca consuma benzina din carb inainte de oprire si dupa cum stim totii din carbul de dacie care nu inchide niciodata ermetic dupa cateva zile dispare bezina. Mai poti verifica daca membrana de sprit este ok daca demontezi de pa carb cotul ce vine de la filtrul de aer si la cea mai mica accelerare ciocul de papagal trebuie sa-ti bage benzina in carb, la turatii mai mari si difuzorul principal din mijloc.
Bafta
tonyzg
27 Nov 2007, 12:54
Am schimbat jiglerele am verifica si ciocul de papagal se pare ca era de la furtunu ala gros de pleaca la servofrana era si turtit si crapat si de la filtrul de aer ca se simtea cand scoteam capacu din carb;) problema e momentan rezolvata acu merge bine nu mai scade turatia cand pun frana chiar se tureaza un pic , vad ca tine si frana mai bine nu stu dak e iluzie;), merge sa accelerez si brusc si sa iau picioru nu se mai opreste... Acu sa vedem cat tine
Acum seara am mai schimbat si filtrul de aer si cat e rece sta la 500rpm fara shoc dekt la pornire
cred ca am facut o treaba buna
Ms mult de sfaturi
Sorin_18
28 Nov 2007, 21:18
Salutare la toata lumea!azi am vrut sa plec cu daciuta mea si surpriza cand am pornito mergea foarte prost apasam pedala de acceleratie la maxim si se accelera foarte greu si treptat in mers la relanti mi se oprea motorul asta a durat vro 2 km cineva mi-a zis ca ar fi benzina d vina ....asa o fi??
djasu82
28 Nov 2007, 21:41
Ai gunoaie in jigler desfal si curatal. Tonyzg ma bucur sa aud ca ati sta si la 500 de ture ar putea cobora si mai jos la 300 de ture. Da ciocul de papagal trebuie sa scupie la accelerari bruste si trebuie continuu sa pulverizeze .
tonyzg
29 Nov 2007, 16:48
Hehe tu vorbeai serios? banuiesc ca trebuie sa fie totul ideal reglat . Oricum problema e rezolvata am facut 100 +km si merge bine deci aia a fost buba furtunu ala mare care duce la servo. Desigur buba a fost descoperita datorita voua si va multumesc mult
djasu82
29 Nov 2007, 18:43
tonyzg sa vina copilul meu de la service sa vezi tu ideal cu ochii ce poate un motor de dacie cat poate sta la relanti. Al unui amic fara smecheri eletronice sta la 500 de ture si cand e cald si cand e rece ma intreb oare ce o avea motorul masina e din 87-89 TLX ceva in genul cu ochelari motorul nu a avut deloc revizia facuta si are deja 150.000.km. si doar a schimbat la timp uleiul.
tonyzg
30 Nov 2007, 00:43
Te cred dar eu am lasat-o asa 500 cat e rece si ajunge pe la 750-800 cand e calda pentru ca sa mai poata sa mearga singura in treptele 1 si 2 ca banuiesc ca daca lasi relantiu mic de tot se opreste motoru nu?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.