Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
theoss
Sunt nou in mecanica ca si pe forum, de aceea rog sa scuzati eventualele greseli.
Am o dacie din 1999 pe carburatie si problema principala pe care o am cu ea este ca trebuie sa ma chinui sa o pornesc si sa nu se opreasca motorul pana se incalzeste. Imi uda o bujie (a doua ) foarte tare, filetul e negru complet. Tin sa precizez ca si fisele si bujiile au mai fost schimbate, dar se intampla la fel.
Uleiul miroase a benzina, iar pe capac este o pasta alba din belsug.
Scuzati limbajul "neacademic"...
Poate ma lamuriti si pe mine ce trebuie sa fac.
Multumesc
msanyix
Schimba si capacul delco, ciocanelul, platina (tot cca 15RON) ca de acolo ar trebui sa vina problema dac restul ai schimbat. Daca nu merge nici asa bujia nr2 atunci trebuie altundeva cautata problema. Dar cred ca o sa se rezolve asa. Daca ai bujia "udata" inseamna ca nu ai scanteie acolo nici nu are cum sa-ti mearga ca lumea motorul si nu o sa steie la rece.
Cand este cald motorul nu are rateuri?

Sugestie: inlocuieste bujia cu una de la un alt cilindru si incerca sa schimbi si doua fise intre ele si vezi daca este aceeasi fenomen dar totusi iti recomand ferm un capac delco nou.
Merced
Ai motorul praf prietene, din nefericire.
apollo
ma duce gandul la o garnitura de chiuloasa daca zici ca uleiul miroase a benzina si la o segmentare urgenta.

altfel nu o sa te mai duca mult timp.

ai grija.
djasu82
Te costa in jur la 180 de lei refacerea motorului . Baieti daca ai dati in guse 4000 de ture sau turati masina dimineata pe timp rece se duce asa de repede garnitura chiar daca ati schimbato inainte cu 3 zile am probat la un amic aceasta belea . Asadar nu mai fortati motorul dimineata dupa prima cheie 3000 de ture 4000 ca tot la fel de prost va functiona. Beleaua la multi e carburatorul fiindca nu le place sa ingrijeasca masina e ca si femeia poate si mai a naibi daca nu te porti si nu o ingrijesti te lasa.
Merced
180 de lei refacere de motor? Mi se pare cam putin... happy.gif
djasu82
Pai daca voi ai invatati pe baieti cu spaga e clar ca costa mai mult. Un meniu calumea si 5 sticle de bere la 2 litri ajunge .
Merced
Tu te referi la reparatie capitala?
Pai mai costa si piese oricum peste... wink.gif
apollo
cat repara mecanicul, eu fac gratarul afara?

daca vrea sa ma aibe ca client(oricum ma duc des) sa mai lase la pret.

sunt unii mecanici foarte priceputi chiar, care nu au un loc intr-un service si repara la garaj pentru preturi foarte mici.

n-are rost sa intru in detalii ca ma bag in off-topic. daca nu cumva deja m-am bagat sad.gif
GOLUM
Salut.Am si eu o dacia berlina tot din '97 si am o problema care nimeni nu i-a dat de cap.Nu sat la relanti sau daca sta se simte cum intrerupe motorul ( ascileaza) iar cand accelerez nu are putere ma ales cand intra in sarcina ( cand vreau sa plec ), da si cu rateuri in carburator si cand plec cu ea ,merge numai in suturi de zici ca se rupe.Ce i-am facut pana acum: schimbat cu piese noi noute: pompa benzina,fise,cateva randuri de jigloare,filtru de benzina ,chiar si un alt carburator cu totul,bujii,delcou cu totul,bobina,furtun cu diuza,totate furtunele de la motor,capac delcou(vreo 3),distributie, segmenti si refacut chiuloasa( planat ,supape noi ),reglat tachetii.Dupa ce am facut toate astea TOT ACELEASI SINTOME! I-am mai pus acum si aprindere electronica si baterie noua, i-am mai verificat si returul spre rezervor si e bun.Ce sa-i mai fac?!
TheSaiLor
<<Ce i-am facut pana acum: schimbat cu piese noi noute: pompa benzina,fise,cateva randuri de jigloare,filtru de benzina ,chiar si un alt carburator cu totul,bujii,delcou cu totul,bobina,furtun cu diuza,totate furtunele de la motor,capac delcou(vreo 3),distributie, segmenti si refacut chiuloasa( planat ,supape noi ),reglat tachetii.>>

Am avut aceesi belea la doua dacii. La una a fost lantul de distributie, la una au fost supapele. Daca zici ca tu ai schimbat supapele si ai facut si distributia .... nu prea mai raman multe. Daca mecanicul e de incredere ... nu stiu ce ar putea sa mai fie.
theoss
Ma puneti pe ganduri daca spuneti ca motorul este praf. Pentru ca merge bine dupa ce s-a incalzit.
apollo
QUOTE(theoss @ 26 Nov 2007, 15:46)
Uleiul miroase a benzina, iar pe capac este o pasta alba din belsug. 
*




ai cam zis tot aici.
o segmentare ar trebui.iti trece benzina pe langa piston si invers, uleiul pe langa piston, de asta si ai bujiile negre.

iti mananca ulei?scoate fum albastru?
theoss
ulei nu mananca deloc, fum albastru nu. Iar in legatura cu bujiile doar una este neagra. Eu cred desi nu am o treaba cu mecanica ca pistonul respectiv are ceva sau supapele ? Daca as incerca cu un aditiv ceva de curatare in benzina, nu merge nu? Musai trebuie desfacut motorul? Uleiul miroase a benzina, dar nu tare.
ct_71_ccl
salut!
vrf cum a zis cineva mai sus:bujia,fisa respectiva si capacul delco!
dac cu astea nu se rezolva atunci mergi mai departe cu supape segmenti etc!
Merced
Uleiul e normal sa aibe un iz de benzina, vezi insa daca se aprinde sau nu.
apollo
pai stai asa.tu prea ai dramatizat in primul post.

si la mine bujia 3 e cu probleme.filet ud,culoare neagra dar electrodul maro.

deci are arderea buna, acum care o mai fi problema, am inteles ca e vorba de scaunul unei supape de vina.

dar faza e ca merg cu ea asa de un an si ceva si nu mi-a facut probleme.

scoate cate o fisa pe rand sa vezi daca lucreaza cilindrii.
de acum, nu cred ca mai ai de ce sa iti faci griji prea mari.la mine si-a mai revenit acel cilindru,ca prima data nu se simtea nimic cand scoteam fisa.
djasu82
Daca e funingine pe filetul de la bujie e normal fiiindca doar arde in cilindu si se depune pe bujii calmina , dar daca si pe intriorul bujiei e negru e de rau amestecul e prost arderea proasta. Daca e bujia uleioasa ai alte probleme legate de segmentare.Daca ai prezenta de benzina in ulei pot fi doua belele ai probleme ori la pompa de benzina nu mai tine garbitura si se scurge in baia de ulei sau daca sunt prosti reglati culbutori.
PH-06-BOA
Prea il speriuati. Benzina ajunge in ulei de la membrana pompei de benzina(sparta),nu din capul pistonului, cand merge motorul, ca n-ar mai merge.

27 Nov 2007, 21:10:
Verifica cu atentie carburatorul,si lasa motorul asa cum e, ca mai merge ani.
djasu82
De obicei daca ati apare o problema e bine sa revizuiesti cam tot ce e legat de motor :
aprindere - bobina de inductie , fise , buji ( reglate 0.7mm) lulea , capac delco ( daca e fisurat) , platina ( reglata 0.4mm) daca e pe platina sau senzor aprindere eletronica ,avansul (se modifica daca se schimba combustibilul fiindca difera cifra octanica) , capsula vacumatica ( daca nu modifica platina se schimba)
baterie- releu de incarcare alternator ( carbuni diode rulmenti )
carburator - spalat periodic la 5000 km reglat periodic
pompa de benzina se verifica daca nu are membrana sparta e bine de montat doua filtre de benzina unu decantor inainte de pompa si altu cu hartie dupa pompa unde se duce la carburator
uleiul - se schimba la 5000km daca se ruleaza prin orase cel mai mult daca nu la 10000 km
franele - servo frana rasufla probleme la motor mers neregulat , tamburi , placutele si etrieri.



theoss
Multumesc pentru sfaturi.
Am sa incerc sa umblu la ea si daca nu se rezolva o duc la doctor..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.