QUOTE(djasu82 @ 28 Nov 2007, 23:12)
Te-a jefuit la drumul mare [...] eu trebuia sa imi fi cumparat masina noua la cate rable am facut aerisirea[...]
ce chei
ati trebuie [...]
propiuzisadaca habar nu ai, de ce vorbesti?! preturile la piese sunt ok, iar manopera mi se pare si ea ok, adica totusi, primesti garantie pe piese si pe montaj, nu ca si la aerisirea facuta de tine.
ca fapt divers eu am bagat vreo 800 RON in frane, sa fiu sigur ca pot sa o opresc in caz de nevoie. si asta doar pe piese si pe consumabile (tigari, beri, etc)
QUOTE(djasu82 @ 28 Nov 2007, 23:17)
Pai il pui pe baterie si vezi daca se invarte de obicei se arde releul care arunca
dendixul pe coroana si in cel mai rau caz carbuni si
coletorul rotorului.
QUOTE(djasu82 @ 29 Nov 2007, 19:01)
Ati trebuie un ciocan puternic de 1000W pentru a lipi noi carbuni. Sigur aceasta e beleaua nu ia eletromotorul asa de repede foc ,
curati si colectorul cu un cutit intre peri si cu un smirghel fin realizand o
ratatie cilindrica in jurul colectorului. Eu am patit sa nu pornesca eletromotorul se auzea tac si se chinuia sa o ia se auzea un tiuit
m, era de la carbuni .
vezi ce am subliniat cu rosu?! daca ai fi gresit o data, intelegeam... da' frate, invata sa scrii corect romaneste si daca tot vezi ca gresesti, corecteaza-te ce naiba!
mor cand iti citesc topicurile... nu trebuie sa scrii cu diacritice dar totusi... se zice "Îți" sau cu "î" mic... dar nu "Âți"!!!
si putin ontopic: ca fapt divers
demarorul = bobina de pe electromotor (pt cei care nu stiu care e diferenta intre demaror si electromotor). si cum zicea djasu, de obicei aia se buleste. daca mergi la dezmembrari, e cam 30-40 RON.
daca ai dat jos electromotorul de pe masina, ca sa schimbi demarorul e destul de usor:
- cu cheie de 13 desfaci piulita de la firul scurt dintre bobina si demaror
- cu cheie de 11 (poate 12?) desfaci cele doua piulite de la capacul electromotorului si scoti capacul
- cu cheie de 8 desfaci piulitele de pe prezoanele de suport (s-ar putea sa iasa cu tot cu prezon, nu-ti fa griji ca se intampla)
- scoti stiftul furcii (nu se vede prea bine in poza dar e acolo unde e varful sagetii)... ii scoti saiba de siguranta si il bati usor afara
- apoi tii cumva de electromotor si scoti partea dinspre bendix ("capacul" ala, partea ce intra la volanta) de pe ansamblu
ca sa verifici demarorul daca functioneaza, pui borna "-" la masa, adica la borna dinspre partea dreapta a masini (partea pasagerului) si firul de contact il atingi usor de borna "+" a baterie. in principiu ar trebui sa cupleze. daca se cupleaza, vezi sa nu te sperii si sa scapi demarorul din mana... atingi borna "+" scurt, maxim 2 sec. daca nu cupleaza, e clar... schimbi demarorul. daca cupleaza, poate fi din perii... astea nu mai stiu exact cum se verifica
bafta
PS. milioane de scuze pt topicul astronomic. stiu ca nu va place sa cititi