Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cred ca am ars demarorul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
forest77
cred ca am ars demarorul, e posibil asa ceva?
masina mea pornea al naibii de greu la rece, a a n-spea cheie, incercam pana
aproape murea si bateria. azi dimineata am dat la chei pana nu s-a mai invartit nimic. am luat bateria am pus-o pe redresor toata ziua, dar aceeasi reactie: dau cheie si se aprinde doar bordul, nu se mai invarte nimic. ce credeti, s-a ars demarorul? ce altceva sa mai verific? se schimba greu demarorul. si cam cat costa?

28 Nov 2007, 22:38:
am uitat sa specific, dacia este 1310 berlina, 1991, dotare standard, fara aprindere electronica sau altceva
djasu82
Dal jos e usor si cumpara altu nu te vad eu pe tine sa-l desfaci si sa-l repari. Cred ca blestemele te-a ajuns si pe tine ca de altfel pe toti cei care avem daci.
forest77
cum se schimba demarorul, ca as prefera sa-l schimb eu, decat sa-l duc in service sa ma jupoaie de bani, cum mi-au luat 400 ron sa-mi aeriseasca franele si sa mai schimbe cate un surub pe la ele.
vi_escu
Blestemele lui Zamolxis!
Glumesti, 400ron pentru aerisire?

Cauta cu incredere, gasesti multe chestii despre demaror. Putin probabil sa se fi ars, dar inlocuirea lui te va arde la punga!
forest77
stai sa-ti zic ce scrie pe factura:
-saboti tambur mic autoreglaj 1 buc 54.63+10.38 (tva)
-cilindru frana dr stg bl 1 buc 22.7+4.23
-cilindru frana stg 1 buc 22.27+4.23
-repartitor frana sc 1 buc 45.12+8.57
-simering tambur 2 buc 2.94+1.12
-cablu frana mana 1300 luca 1 buc 11.52+2.19 (nu stiu ce treaba avea asta cu frana de picior)
-lichid frana dot 3 lifrom 1 buc 7.15+1.36
-reparatii auto (manopera) 1 buc 151.26+28.74

cred ca au umflat destul de bine factura asta, cu ce le-a venit la indemana

p.s. sa nu ma uitati cu informatiile despre demaror
unikat45
eu nu cred ca s-a ars..sad.gif( cred ca va trebui sa incerci mai intai cu alta baterie sau sa incerci bateria pe alta masina...
vi_escu
Asta inseamna "sa mai schimbe cate un surub pe la ele". Preturile par a fi corecte, poate cam mult la manopera.
forest77
preturile la piese mi se par si mie corecte, dar parca au schimbat prea multe
multumesc pentru poza cu demontarea demarorului, sper sa ma descurc
cat despre baterie, e buna, are doar 6 luni si este caranda, baterie uscata, 55Ah, sper ca suficient de puternica pentru o dacie, dar cu baterie noua si bujii noi, tot nu pornea motorul
djasu82
Te-a jefuit la drumul mare cum asa 4 milioane ??? esti copil doamne inseamna ca eu trebuia sa imi fi cumparat masina noua la cate rable am facut aerisirea. Eletromotorul se da usor jos vezi ce chei ati trebuie , prima data decuplezi bateria dupa aceea treci la demontarea propiuzisa
forest77
cum as putea sa verific daca e ars demarorul sau e altceva? pot sa-l testez cumva?
ma gandesc ca poate sa-l desfac si sa-l alimentez, sa vad daca se invarte singur.
partea proasta e ca sunt toata ziua la servici si cand vin acasa e deja intuneric sad.gif
djasu82
Pai il pui pe baterie si vezi daca se invarte de obicei se arde releul care arunca dendixul pe coroana si in cel mai rau caz carbuni si coletorul rotorului.
bygy007
spor la citit http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Sear...te=electromotor
Adrian_Boy
gun3.gif zine si noua la ce service ai fost de rog, nu de alta dar sa ne ferim post-336-1110552449.gif

Cam off topic ... dar la asa preturi blink.gif
Edu
QUOTE(forest77 @ 28 Nov 2007, 22:26)
cred ca am ars demarorul
*



Am patit si eu la fel, dadeam la cheie si se auzea doar un clic si nimic. Am chemat un mecanic, mi-a luat electromotorul la el si l-a adus a 2-a zi cu demarorul schimbat, zicea ca cel vechi nu mai functiona bine, m-a costat 600 de mii demarorul plus 300 manopera. Cred ca puteam sa-i dau si mai putin pe manopera ca mi-a zis sa dau cat vreau. Deci cam atat cred ca te va ajunge si pe tine. Repet, nu sunt preturi de service, sunt la mica intelegere.

Succes!
forest77
am sunat astazi la service, mi-au zis ca ei schimba electromotorul cu totul, el costa 510 ron iar manopera 40. ce parere aveti? poate ar fi mai bine sa gasesc un mecanic care sa il repare pe al meu? ce ziceti?
diaconuliviu
Mai, cind pui contactul pe demaror, macar clanc se aude? daca nu, da-l jos si verifica periile. Citeste si link-ul lui byggy.
Daca vrei nou, cam ala e pretul, poate gasesti si mai ieftin, daca umbli prin magazine.
Din ce vad eu, insa, nici nu prea te pricepi dar nici nu citesti din ce ti s-a spus pe aici. Ca idee, doar postind noi aici nu se repara ala singur.
DaCosta
QUOTE(forest77 @ 29 Nov 2007, 15:04)
am sunat astazi la service, mi-au zis ca ei schimba electromotorul cu totul, el costa 510 ron iar manopera 40. ce parere aveti? poate ar fi mai bine sa gasesc un mecanic care sa il repare pe al meu? ce ziceti?
*


Sună promițător, 3 electromotoare + manoperă = altă Dacie. Desfă-l după cum ți-a indicat bygy007, vezi dacă te descurci de unul singur să-l faci (asta te-ar costa cam 10 lei dacă-s doar periile duse + vreo 2 ore în care aduni experiență, poate faci level-up în mecanică). Dacă nu-i dai de cap, un nea' Caisă pentru 100 RON ți-l face bucuros. Dacă e dus "bendix-ul", poate fi ceva mai scump, ultima oară unul de "uzină" era cam 150 lei (parcă așa mi s-a cerut), eu am pus ca Gheorghe unul polonez de 40 de lei și fix de-atât m-a și ținut, după 3 luni s-a cerut afară.
forest77
m-am consultat si cu tatal meu, posesorul talonului daciei wink.gif si mi-a zis la fel, sa-l desfac eu. totodata ma gandesc sa vorbesc si cu un vecin, poate ma ajuta. asa ca o sa ma apuc de treaba. si da, se aude acel clanc, dar nu se mai invarte.
intr-adevar nu ma pricep, nu am mai desfacut nimic prin masina, dar e cazul sa invat cate ceva. am si o poza de pe acest topic, sper sa ma desurc la desurubat biggrin.gif
pe urma daca nu ma descurc eu, macar il duc la cineva care se pricepe, sa-l repare si tot ma scot mai ieftin decat cu unul nou.

29 Nov 2007, 14:45:
am citit toate topicurile despre electromotor, daca aveti vreun sfat pentru cand il desfac de pe masina, la ce sa fiu atent, voi ciuli urechile si voi casca bine ochii.
DaCosta
Scoate la imprimanta colectia de poze (eventual sugestiile relevante) si le iei cu tine, cand ti se pare ca nu stii sa-i dai de cap, te uiti peste ele. Sau te duci cu laptop-ul dupa tine biggrin.gif

Spor la treaba si sper sa-i dai de cap singur!
djasu82
Ati trebuie un ciocan puternic de 1000W pentru a lipi noi carbuni. Sigur aceasta e beleaua nu ia eletromotorul asa de repede foc , curati si colectorul cu un cutit intre peri si cu un smirghel fin realizand o ratatie cilindrica in jurul colectorului. Eu am patit sa nu pornesca eletromotorul se auzea tac si se chinuia sa o ia se auzea un tiuit m, era de la carbuni .
Adrian_Boy
La remat unul este 130 lei, cu proba ca e destul de greu biggrin.gif
Unul nou cam 280 lei.
Mai bine baga-te ca nu ai ce sa strici, decat sa-ti mai ramana vro piesa huh.gif
forest77
ok, o sa-l desfac. deci maine am de lucru smile.gif
bygy007
si eu am zis la fel cind l-am desfacut dar lucrind in domeniu mi-a fost mai usor sa - mi dau seama de unde este problema practic este un motor electric la fel ca cele de jucarie sau milt mai clar ca un motor de risnita de cafea dar la o scra mult mai mare statorul (carcasa are in interior 4 bobone cu bara de cupru iar rotorul este ca la orice motor ci perii (aspirator flex stergator parbriz) in gol (fara sarcina ) poate merge bine problema poate apare la lucrul in sarcina pot aparea probleme daca rotorul are spire in scurt sau bobine dezlipite de lamele citeste si tu in postul meu de mai sus si sigur gasesti rezolvarea 04.gif
forest77
fratilor m-am apucat de demontat. am desfacut doua suruburi cu cheia de 13, una dreapta si una tubulara, dar nu-l gasesc pe al 3-lea. dati-mi un punct de reper, fata de celelalte suruburi. sa nu radeti de mine, dar e prima data cand desfac electromotorul de pe masina.
Brainie
Bănuiesc că le-ai desfăcut pe cele 2 de deasupra. Al treilea este mai jos, chiar sub unul dintre celelate două. Nu mai știu exact sub care, dar cred că sub cel dinspre contraaripă. Ca să ai loc trebuie să mai scoți filtrul de aer (carcasa) și eventual o placă de izolare termică (forma unui V foarte deschis de sub galeria de evacuare).
forest77
l-am gasit, era sub cel care avea masa legata de el, pe asta imi intra tubulara de 12, dar nu am deloc spatiu sa o rasucesc. am reusit pana la urma. am tinut cu mana de piulita si am invartit de surub. acum incerc sa scot electromotorul dar nu prea e spatiu. l-am scos de pe masina, acuma ramane sa vad ce are. smile.gif
tgg2k
QUOTE(djasu82 @ 28 Nov 2007, 23:12)
Te-a jefuit la drumul mare [...] eu trebuia sa imi fi cumparat masina noua la cate rable am facut aerisirea[...]
ce chei ati trebuie [...] propiuzisa
*



daca habar nu ai, de ce vorbesti?! preturile la piese sunt ok, iar manopera mi se pare si ea ok, adica totusi, primesti garantie pe piese si pe montaj, nu ca si la aerisirea facuta de tine.

ca fapt divers eu am bagat vreo 800 RON in frane, sa fiu sigur ca pot sa o opresc in caz de nevoie. si asta doar pe piese si pe consumabile (tigari, beri, etc)

QUOTE(djasu82 @ 28 Nov 2007, 23:17)
Pai il pui pe baterie si vezi daca se invarte de obicei se arde releul care arunca dendixul pe coroana si in cel mai rau caz carbuni si coletorul rotorului.
*



QUOTE(djasu82 @ 29 Nov 2007, 19:01)
Ati trebuie un ciocan puternic de 1000W pentru a lipi noi carbuni. Sigur aceasta e beleaua nu ia eletromotorul asa de repede foc , curati si colectorul cu un cutit intre peri si cu un smirghel fin realizand o ratatie cilindrica in jurul colectorului. Eu am patit sa nu pornesca eletromotorul se auzea tac si se chinuia sa o ia se auzea un tiuit m, era de la carbuni .
*



vezi ce am subliniat cu rosu?! daca ai fi gresit o data, intelegeam... da' frate, invata sa scrii corect romaneste si daca tot vezi ca gresesti, corecteaza-te ce naiba!

mor cand iti citesc topicurile... nu trebuie sa scrii cu diacritice dar totusi... se zice "Îți" sau cu "î" mic... dar nu "Âți"!!!


si putin ontopic: ca fapt divers demarorul = bobina de pe electromotor (pt cei care nu stiu care e diferenta intre demaror si electromotor). si cum zicea djasu, de obicei aia se buleste. daca mergi la dezmembrari, e cam 30-40 RON.

daca ai dat jos electromotorul de pe masina, ca sa schimbi demarorul e destul de usor:

- cu cheie de 13 desfaci piulita de la firul scurt dintre bobina si demaror
- cu cheie de 11 (poate 12?) desfaci cele doua piulite de la capacul electromotorului si scoti capacul
- cu cheie de 8 desfaci piulitele de pe prezoanele de suport (s-ar putea sa iasa cu tot cu prezon, nu-ti fa griji ca se intampla)
- scoti stiftul furcii (nu se vede prea bine in poza dar e acolo unde e varful sagetii)... ii scoti saiba de siguranta si il bati usor afara
- apoi tii cumva de electromotor si scoti partea dinspre bendix ("capacul" ala, partea ce intra la volanta) de pe ansamblu

user posted image

ca sa verifici demarorul daca functioneaza, pui borna "-" la masa, adica la borna dinspre partea dreapta a masini (partea pasagerului) si firul de contact il atingi usor de borna "+" a baterie. in principiu ar trebui sa cupleze. daca se cupleaza, vezi sa nu te sperii si sa scapi demarorul din mana... atingi borna "+" scurt, maxim 2 sec. daca nu cupleaza, e clar... schimbi demarorul. daca cupleaza, poate fi din perii... astea nu mai stiu exact cum se verifica

bafta

PS. milioane de scuze pt topicul astronomic. stiu ca nu va place sa cititi biggrin.gif
forest77
am facut teste si cred ca demarorul cupleaza. adica atunci cand dau curent, impinge tija aia inauntru si invarte un pic electromotorul care cand o ia, cand nu.
cred ca e clar, perii sau carbuni prin electromotor. am incercat sa-l desfac dar nu am reusit asa ca m-am hotarat sa-l duc la cineva care se pricepe. tocmai cand am iesit din curte, dau de un vecin care ne-a mai reparat si un motor de la o pompa electrica de apa si a zis ca se pricepe el, asa ca am lasat electromotorul pe mana lui. o sa-mi zica ce piese trebuie inlocuite, sa le cumpar si cred ca ma rezolva la un pret bun, ca intre vecini.
diaconuliviu
QUOTE(tgg2k @ 30 Nov 2007, 11:57)
[...] ca fapt divers demarorul = bobina de pe electromotor (pt cei care nu stiu care e diferenta intre demaror si electromotor). [...]


Nu prea, mai des se foloseste demaror=electromotor de pornire (electric sau "auxiliar", pe benzina la utilaje mari) si solenoid=bobina de anclansare. Bendix=termen impropriu pentru acel mecanism ambreiaj provenit de la numele firmei "Bendix" care a produs unul dintre modelele de cuplaj, cu autocuplare.
tgg2k
QUOTE(diaconuliviu @ 30 Nov 2007, 12:31)
Nu prea, mai des se foloseste demaror=electromotor de pornire (electric sau "auxiliar", pe benzina la utilaje mari) si solenoid=bobina de anclansare. Bendix=termen impropriu pentru acel mecanism ambreiaj provenit de la numele firmei "Bendix" care a produs unul dintre modelele de cuplaj, cu autocuplare.
*



ok... my bad blush.gif
msanyix
QUOTE(forest77 @ 30 Nov 2007, 12:16)
am facut teste si cred ca demarorul cupleaza. adica atunci cand dau curent, impinge tija aia inauntru si invarte un pic electromotorul care cand o ia, cand nu.
cred ca e clar, perii sau carbuni prin electromotor. am incercat sa-l desfac dar nu am reusit asa ca m-am hotarat sa-l duc la cineva care se pricepe. tocmai cand am iesit din curte, dau de un vecin care ne-a mai reparat si un motor de la o pompa electrica de apa si a zis ca se pricepe el, asa ca am lasat electromotorul pe mana lui. o sa-mi zica ce piese trebuie inlocuite, sa le cumpar si cred ca ma rezolva la un pret bun, ca intre vecini.
*



Salut
Daca iti invaret oricat de slab si face rotatii complete atunci nu cred ca este ars. Problema este la perii, sau tocit sau a intrat mizerie pe langa ele si nu mai gliseaza in locas. O metoda neortadoxa cum am facut si eu acum o luna ciocanesti putin electromotorul cu ciocanul (solutie provizorie). Problema am avut la perii, se blocau in lacas. In legatura cu lipitul/cositoritul periilor de carbune daca nu ai paca/ciocan de lipit ca lumea nu reusesti eu am facut cu fierul acela cu varf de cupru cu ce cositoresc Gaborii jgheaburile si palniile dar ai neoie si de acid ca sa cureti suprafata de care trebuie sa lipesti firul de la carbune ca altfel nu tine. Prin zona Muresului o schimbare de perii costa cca 40 RON.
Bafta
forest77
se pare ca electromotorul nu e ars, avea periile uzate iar firul de la una dintre ele facea scurt. am cumparat perii noi, cu 10 lei si maine e gata si electromotorul. smile.gif
djasu82
Asadar nu ai mai dat spaga si un milon si ceva pe alt eletromotor biggrin.gif
iuly82
Daca tot ai electromotorul dat jos, ia uite-te si la profilul dintilor coroanei de pe volant, sa-ti faci o idee ....
Am avut o belea cu a mea: dinti tesiti la 45 de grade, sparti si chiar lipsa.
Avea unele momente cand se bloca demarorul, sa zic asa, si atunci impingeam putin de masina si ridicam brusc piciorul de pe ambreaj, desigur eram in tr I, si se debloca.
Asta asa, pana a venit ziua de salariu si am ridicat motorul de am schimbat coroana la volant.....sper sa nu aveti careva beleaua asta ca e nasol....munca si|sau bani multi....
alextudor
Salutare.. o mica intrebare am,si anume: cum se desface electromotorul..am scos palaria in capat...am tras de carcasa dar nu reusesc sa o scot..am observat ca pe aceasta,din loc in loc, sunt 3-4 suruburi...au vreo legatura cu faptul ca nu reusesc sa desprind corpul electromotorului de carcasa acestuia?
bygy007
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=874874 daca sint pe corpul lui nu au nici o treaba alea tin polii
forest77
am reusit sa repar electromotorul, am schimbat rotorul care avea uzura accentuata pe acele lamele de contact, unele erau ciobite sau strambe si se incingea f rau. m-a costat 130 ron un rotor nou. mai trebuie sa cumpar si rondela de textolit pe care am gasit-o rupta, dar merge si fara ea. rondela e in spatele electromotorului si are rolul de a-l bloca mai repede dupa ce isi termina treaba, sa nu se invarta in gol.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.