Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme caldura!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
crazymouse87
salutare tuturor
am si eu o problema cu masina
am o dacia berlina 1.6 din 2001 e pe injectie
am mari probleme cu caldura
nu mai baga caldura
am avut probleme cu radiatoru si am bagat solutie daia pt astupat fisurile din radiator
cica e posibil sa se fi infundat chestia aia care este situata in aeroterma,
cica e un radiator mai mic acolo sau ceva de genu
cine stie cum pot verifica daca este infundat?
mai am o problema cu radiatoru,
il gasesc gol iar borcanelu cu apa sta plin
nu inteleg cum e posibil...daca radiatoru ar curge sar golii si borcanelu acela
va rog sa ma ajutati ca inghet...
multumesc mult
numai bine sad.gif
Minel
Intrebare : ai umblat sau ti s-a umblat la termostat ??? cum stai cu temperatura la apa ???
argon
caldura e pornita? nu de la maneta, ci de la robinet, posibil sa fii sarit cablu.

Daca da, s-a colmatat caloriferul de la ce ai bagat. Se mai intampla. PE viitor, ce picura se schimba, nu se baga nimic, ca vezi ce patesti.
Kruger
Mai, nu credeam ca o sa ajung sa scriu asa ceva...e de domeniul SF-ului. Dupa ce am scos masina de la tinichigerie acum o saptamana, ioc caldura. Adica DELOC. Nici in mers, nici pe loc...neam. L-am sunat pe vecinul meu care imi face cam totul pe la masina (pacat ca nu are conditii sa lucreze si tabla) si am plans ca imi ingheata degetele pe volan. I-am dus-o intr-o dimineata, si pe la pranz m-a sunat sa ma intrebe daca am mai vazut vreo dacie la care sa friga bordul de caldura. Stiam ca e mistocar si am crezut ca face glume pe articulatiile mele batrane. Seara nu mi-a venit sa cred. La 0 grade afara va dau cuvantul meu ca masina stand pe loc face o caldura de scoateti totul de pe voi. Si am bord scoica.

Acum sa va zic si ce mi-a zis ca a mesterit. A schimbat termostatul, a desfacut si curatat radiatorul de caldura, a izolat cu simt de raspundere compartimentul ala din fata parbrizului (cu un soi de purfix cauciucat), a aerisit instalatia complet, a desfacut aeroterma si a izolat-o bine pe caroserie, a desfacut bordul si a reglat toate clapetele alea de comanda de pe dedesubt...si ce-o mai fi facut. Operatiunea m-a costat 150 de lei (incluzand termostatul) si 20 de lei purfixul.

Probabil ca nu suna credibil, dar e o caldura de te caci pe tine, chiar se incinge bordul. Si ce e mai frumos e ca o face in trafic, nu la viteza.
Paca
eu am 30 de grade inauntru...pe termometru...ce-i asa incredibil ?
ageana
@Kruger: iti dau adresa sa-l trimiti pe `nea ala si la mine.
Daca merg cu peste 60kmh am si eu caldura, dar la viteze mici...
vis-a-vis
Pai daca a izolat compartimentul in care este caloriferul, aeroterma sufla mai bine... DAAAARRR, in timpul mersului nu mai intra aer fortat, trebuie sa lasi aeroterma mereu sa mearga, chiar si la viteze mari.
Kruger
Intra si de afara si de la aeroterma. Cand am spus ca a izolat, m-am referit la faptul ca a izolat ce trebuie, nu tot.

Ageana, l-as trimite dar omul nu lucreaza decat la domiciliu. Daca te tenteaza ideea, da-mi un semn.
iuly82
ma Kruger, detaliaza si tu ce anume a izolat acolo in fata? arunca pe aici cu niste poze sa-ntelegem si noi mai bine.......
si daca a dat bordu jos ce anume a facut pe acolo, i-a fost greu sa dea bordu jos si apoi sa-l puna la loc, cum a izolat aeroterma?
ce fel de termostat a pus?
[...]

Sters moderator
Sorin_18
chiar asa ce anume ai izolat ca si eu inghet in masina in oras sad.gif la drum lung nu ma plang am caldura ,dar nu de la aeroterma ,aerul cald este impins datorita vitezei (apropo aeroterma mea da aerul pe acel grilaj de sub parbriz c sa fac ajutor ca ma congelez tongue.gif
StefanT
Cauta pe topicurile dedicate ca gasesti sigur. La tine, se manifesta urmatoarea problema:

Sub grilajul de care zici, exista niste fante de aer, care permit trecerea aerului cand mergi cu viteza (+aeroterma daca e ON), si care se inchid cand stationezi, ca sa intre in habitaclu doar ce sufla aeroterma.

Acele fante au sau sunt facute din material plastic mai rigid, o musama mai groasa, care de la trecerea timpului + caldura se deformeaza si nu mai etanseaza, ramanand deschise chiar si cand stationezi, astfel aeroterma arunca aerul suflat AFARA.

Deci, schimba acele fante. Se vad si fara sa dai grilajul jos.
Sorin_18
stiu la c te referi am dat jos grilajul si am izolat acele fante cu o banda adeziva panza aia era crapata si foarte distrusa exact cum ziceai tu.....dar nici un rezultat nici dupa acea izolare apropo sub acel grilaj este o gaura prin care se vede aeroterma si p acolo imi tot da aerul afara......ce zici ar trebui sa izolez acolo?
StefanT
Tu nu cumva ai modelul mai vechi de comanda, adica cu 2 betisoare?

Stii la ce ma refer, la modulul de comanda de dirijare a aerului. Cred ca ai bord de ala mai vechi.

Daca da, nu stiu ce sa zic. Am mai incercat odata sa ajut pe cineva si am experimentat fenomene ciudate. blink.gif

EDIT: Oricum, gaura de care zici tu nu trebuie acoperita, ca pe acolo arunca aerul in compartimentul ala de care ziceam, pana la fante, sai daca la tine il arunca afara, inseamna ca nu are puterea sa treaca prin dintii aia fini ai caloriferului. Eu personal cred ca ai multisoara mizerie acolo.Oricum, ca sa fie treaba buna, nu ar strica sa dai jos caloriferul sa il sufli cu un jet de aer, sau sa-l cureti cu o perie (nu prea tare), si sa iei si tot gunoiul din spatele lui (dupa calorifer, sunt gaurile care duc spre habitaclu\parbriz), ca se aduna multa acolo neavand niciun filtru.
bygy007
acele fuste de care vorbeam in acest post http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=700929sint cele incercuite daca nu sint verticale si nu inchid bine nu o sa ai caldura in veci
Kruger
As da amanunte cu cea mai mare placere, dar eu nu am fost de fata la executia lucrarii, am lasat masina si apoi am luat-o.

Ce pot sa spun sigur sunt urmatoarele lucruri:


- aeroterma a fost data jos, si a fost izolata bine la imbinarea ei de caroserie.

- bordul a fost dat jos pentru a regla paletii aia de dirijare a aerului, si izolarea carcasei aleia in care stau ei (manetutzele alea nu mai merg, sunt rupte la mine)

- fustele alea care se inchid si se deschid au fost desfiintate, cu exceptia unei singure gauri. Intr-adevar, nu mai baga aer asa de mult ca inainte din vantul care vine, dar prefer sa bage constant si la viteza si la stat pe loc prin aeroterma. Mai baga si ceva de la mers, dar foarte putin, a ramas o singura fanta activa. Chestia asta a fost facuta tocmai in ideea de a nu se mai deforma.

- radiatorul de incalzire a fost dat jos, si curatat si pe dinafara si pe dinauntru

- toata cavitatea aia in care sta radiatorul a fost izolata ca lumea (cu exceptia unei singure fante de aer fortat, cum am mai spus, si evident cu exceptia gaurilor pe unde practic intra aerul de afara) cu purfix de constructii cauciucat, rezistent la -20 de grade si la umezeala.

- capacul care acopera toata mantzocaria a fost si el izolat ca lumea sa stea lipit bine de caroserie

- termostatul nu stiu de care e , era de la magazin


Cred ca nu am uitat nimic. Baga mai bine decat atunci cand a iesit din fabrica

A...am rezolvat si zgomotul aerotermei. Pe asta eu am facut-o. Am injectat vaselina in ea. Practic am umplut-o, motorul cred ca se invarte in vaselina acum.









L.E: Stai ca acum am vazut acuzatiile. NU fac nici un ciubuc, si nu iti permit sa insinuezi asemenea lucruri despre mine. Daca nu am facut cu mana mea lucrarea, dar in schimb rezultatul e multumitor, mi se pare normal sa dau si eu ce amanunte pot. Clar ?

Daca vedem de la inceput, nici nu ma mai chinuiam sa scriu postul asta. Hai sanatate, si desfaceti fiecare cum va pricepeti.

diaconuliviu
Kruger n-a propus nimanui de la sine "sa faca ciubucuri", a afirmat o legatura PM la rugamintea altuia, asa ca am sters "acuzatia" aia.

In fond, daca in loc de a deschide fiecare un topic "nu merge caldura", s-ar folosi functia aia de cautare, s-ar evita multe "conflicte" si vorbe in plus.
Sorin_18
da stefan am acel bord vechi


5 Dec 2007, 20:13:
pana la urma cred ca imi pun un godin in masina radmasa.gif
Adrian_Boy
bygy0007 poza aceea de la ce tip de masina este ?

Daca mai are cineva poze cu referire la scoaterea caloriferului de pe masina, sunt bine venite.
La ce trebuie sa ai grija cand il demontezi, etc.
bygy007
pentru modelul bord care apare in avatarul tau se scoate relativ usor se desface grila si o iei dupa furtune si il gasesti sirmele alea care il tin impins se scot usor dar nu mai stiu cum dar mare atentie cin il tragi afara
Adrian_Boy
Multam smile.gif
dacia_gpg
Nu forta ca se pot rupe capetele din plastic,incet cu grija cu o miscare de rasucire in plan orizontal.
Sorin_18
Se pare ca am rezolvat si problema...tot cu ajutorul unui prieten acum am caldura in masina mai ceva ca in cele cu bord cn c am facut:am desfacut grila de la calorifer,am curatat bine si am inlocuit acele panze cu musama acum cand dau drumul la aeroterma baga sufla aer foarte bine doar 15 minute si deja pot zice ca pot face baie laugh.gif
oldbones
eu am facut urmatoarea operatie : am izolat tot compartimentul de la radiatorul de caldura cu polistiren (un pic mai calitativ ca altfel te trezesti ca se rupe bucatele huh.gif ) lipt de tabla aia cu silicon si gaurile de deasupra unde se afla musamaua aia ,am inchis ( e adevarat ca aerul care vine de afara nu mai intra pe acolo si merge numai pe la locasul aerotermei din stanga).La montarea inapoi am izolat toate punctele de contact astfel incat tot aerul care il baga aeroterma nu merge numai prin radiatorul de caldura iar apa nu mai are pe unde sa intre (pana si duzele de la stropitorile de apa sunt izolate).Rezultatul : in cca 10 minute incepe sa se simta caldura cu mult mai bine ca inainte biggrin.gif [attachmentid=1627427603][attachmentid=1627427608]
argon
Unde exact sunt fustele alea de care vorbiti, si la ce modele, ca eu nu am dat de asa ceva wacko.gif
adrianne
QUOTE(oldbones @ 12 Jan 2008, 20:12)
eu am facut urmatoarea operatie : am izolat tot compartimentul de la radiatorul de caldura cu polistiren (un pic mai calitativ ca altfel te trezesti ca se rupe bucatele  huh.gif ) lipt de tabla aia cu silicon si gaurile de deasupra unde se afla musamaua aia ,am inchis ( e adevarat ca aerul care vine de afara nu mai intra pe acolo si merge numai pe la locasul aerotermei din stanga).La montarea inapoi am izolat toate punctele de contact astfel incat tot aerul care il baga aeroterma nu merge numai prin radiatorul de caldura iar apa nu mai are pe unde sa intre (pana si duzele de la stropitorile de apa sunt izolate).Rezultatul : in cca 10 minute  incepe sa se simta caldura cu mult mai bine ca inainte  biggrin.gif [attachmentid=1627427603][attachmentid=1627427608]
*



si condensul pe unde se evapora, sau apa se mai scurge?
djasu82
Nu veizi ca a lasat gurile de scurgere biggrin.gif Dar nu asta e solutia wink.gif tot mai frumos ar fi desfacerea termocontactului si prelucrarea unui mic stut din bronz in care se poate infige si termocontactul care indica temperatura apei la motor si se poate introduce stutul care se duce la calorifer . Prin metoda asta se incalzeste mai repede caloriferul . Ca se stie pina cand ajunge apa la 80-90 de grade dureaza 5-10 minute dar in 2 minute cu siguranta se incalzeste radiatorul si ai caldura nu gluma.
oldbones
QUOTE(adrianne @ 12 Jan 2008, 22:42)
si condensul pe unde se evapora, sau apa se mai scurge?
*


apa are scurgere pe la capete la aripi dar sincer apa care mai intra acolo e foarte minima(tinde spre 0) pentru ca deasupra grilajului este pus captator de aer (modelul lung )plus ca totul e izolat (pana si stropitoarele de parbriz care sunt "infipte" blink.gif in tabla happy.gif condesul iara nu se pune problema pentru ca aerul circula pe la aeroterma deci nu e inchis ermetic in totalitate sa poata face condens
PS: Dupa vreo 2 saptamani am desfacut tot inapoi sa vad ce s-a intamplat si nici urma de umezeala smile.gif
alin_xyk
@Kruger : vreau si eu sa dau de tipul ala care ti-a facut sauna in masina. Ca se apropie mos gerila. Si nu vreau sa ma prinda congelat... wink.gif PM sau id de mess crazy_alinutz2008. smile.gif Ms
RDR
Salutari,
Si eu am de mult problema asta, si cum vara a trecut mi-am amintit iar. Problema a aparut concomitent cu tinichigeria si montarea instalatiei GPL.
Am schimbat radiator incalzire, curatat traseu, schimbat termostat, umblat la clapete, izolat compartiment radiator (doar acolo unde trebuie) si degeaba. Doar o dara slaba calduta care la viteze mari se transforma in crivat.
Acum cred ca de vina ar putea fi GPL-ul pentru ca iesirea din radiatorul de incalzire trece prin vaporizator, care ma gandesc eu ca obtureaza partial debitul de apa. Ma gandesc sa-i schimb traseul de incalzire dar nu stiu de unde sa ma leg, de pompa de apa direct oare?
Daca nici asta nu merge imi bag si eu un godin inauntru.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.