Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garnitura De Chiuloasa ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cristi-zyngor
Salutari tuturor sunt nou pe forum si as avea o intrebare.Daca turezi motorul circa 3000-4000 de ture este normal sa ti arunce lichidul de racire pe esapament . Cineva mi a zis ca e garnitura de chiloasa dar nu stiu ce sa zic, sa ma apuc sa o schimb sau poate fi de la alt ceva . Am uitat sa maentionez ca vasul de expansiune se umple cu apa combinat cred eu ca, cu ulei astept raspunsuri . MULTUMESC
argon
chiloasa? radmasa.gif

De unde stii ca e lichid de racire si nu condens??
Merced
Pai omul zice ca i se umple vasul de expansiune cu ulei, deci clar e garnitura impuscata pe undeva. happy.gif

Edit: Acum am vazut gresala. icon_mrgreen.gif
cristi-zyngor
sincer daca o turez arunca la o distanta de 2 m nu cred ca e condens , poti face chir si un dus daca stai in dreptul tobei (garnitura de Chiuloasa nu am fost atent laugh.gif )
Merced
Nu mai tura nimic daca vrei sa scapi ieftin. Mergi cu ea in service, nu mai merge asa ca distrugi tot motorul. dry.gif
cristi-zyngor
si pana la urma cine e de vina ? (mentionez ca nu am mai circulat cu masina imediat ce am observat ca face nazuri)
Merced
Pentru inceput gasesti un mecanic sa verifice. 99.9% garnitura de chiuloasa e crapata, chiar bine daca arunca atata apa, pe undeva si trebuie schimbata. Mai trebuie si planata chiuloasa in sine, lucru care ar trebui sa-l faca cineva cu experienta.
Si apoi daca ai noroc si motorul nu s-a distrus pe nicaieri schimbi uleiul si lichidul de racire si iti vezi de treaba. happy.gif
cristi-zyngor
motorul nu cred ca e distrus da e refacut acuma 2 ani (set motor,pompa ulei etc) dar oricum am sa schimb garnitura de chiuloasa (la mecanic) Multumes mult pentru raspunsuri happy.gif
Merced
Pai nu e vorba ca s-a distrus in astia doi ani, dar sa nu se fi distrus acum cat oi fi mers cu garnitura ciupita. wink.gif Iti dai seama ca daca aveai ulei in apa, aveai si apa in ulei. Nu e vreo ungere meseriasa, nu?
djasu82
Garnitura o poti arde si in doua sapatamani de la montarea pe motor daca tu dimineata pornesti motorul si ai administrezi 4500 de ture si daca nu o lasi din 5000 de ture biggrin.gif se duce asa de repede pe cat de greu ai schimbat-o tu pe motor .
Merced
S-o arde, dar cine merge cu 5000 rpm dimineata, ca tot zici mereu asta. Eu n-am turometru dar nu sar de 2500rpm dupa ureche, o tin mult din ambreiaj cand incepe sa dea din nas il apas un pic inapoi si cand nu mai da in nas merg normal cu ea, oricum cred ca schimb la maxim 2500 cand merg normal. happy.gif
djasu82
Cine merge ??? am destui in bucuresti si prin fata blocului care pe la 4 dimineata de nu o craune de zici ca si-a dat duhul acel motor .
Merced
Poate au toba sparta si ti se pare. biggrin.gif Stiu ca-s si d-astia, daca se grabesc oamenii si ori sunt neinformati, ori li se rupe(la propriu garnitura biggrin.gif ).

30 Nov 2007, 17:24:
Revin si eu cu un post aici dupa ce am mai studiat putin masina azi la pranz, cand asteptam sa vina cineva sa ma ia.
Am vazut azi un pic umed radiatorul unde se leaga furtunul de jos in el. Probabil ca scapa pe la colierul ala un pic de lichid, d-aia eu completez cam la 2 saptamani cam 100ml ca sa fie mereu la maxim.
Eh avand masina pornita ca sa se incalzeasca am aruncat un ochi la borcan. Din cand in cand, mai aparea cate o bula in acesta. Bine, asta cu capacul deschis dar furtunul in lichid. M-am speriat initial dar apoi m-am gandit ca poate fi o problema legata de aerisirea instalatiei, lucru pe care sincer nu l-am mai facut ca n-am considerat de cuviinta atata timp cat toata vara am mers cu ea si pe calduri si incarcata si n-a fiert deloc, deci niciodata n-am avut belele si n-am vrut sa ma bag.
Pe esapament in 10 minute de motor pornit mi-au cazut vreo 3 picaturi de apa. Eu zic ca-s condens, totusi ma indoiesc sa fie garnitura ciupita dar as vrea o confirmare de la cineva.
Am condus si am mers in masini cu garnitura dusa, cand dadea bule in vas, dadea ca in clocot, la mine nu s-a intamplat vreodata asa ceva.

Sunt paranoic sau am vreo problema? happy.gif
brigada_diverse
puteti voi explica....ce tot frecati toti oamenii cu planarea garniurii de chiuloasa , in ce consta si de cate ori poate fi planata?
de cate ori am vazut la serviceuri ca schimba garnituri de chiuloasa (ciupite si baga ulei in apa, sau pierdea apa(o baga in cilindru daca am inteles bine)...doar au scos chiuloasa, au schimbat agrnitura si au pus-o inapoi...
care e partea cu planarea? cand se impune?
Merced
Planezi chiloasa in sine, nu garnitura. Ca daca n-o planezi si pui direct alta garnitura poti sa te trezesti ca nu etanseaza corespunzator si ajungi de unde ai plecat. wink.gif
brigada_diverse
ma scuzi, am scris in graba....planarea chiuloasei

in ce consta? cand se impune? de cate ori poate fi facuta?...la cati km se schimba o garnitura de cliuloasa?
Merced
Se schimba in mod normal la fiecare reparatie capitala. Ma rog, cred ca indicat e sa se schimbe de fiecare data cand se da jos chiuloasa, din cate auzisem eu. De planat se planeaza ca sa etanseze corespunzator.
Nu inteleg care e grija ta, ti-ai schimbat-o si n-au planat maimutele in service chiuloasa sau ce? happy.gif
tzepesch
unde se poate plana o chiuloasa cum trebuie, nu cu pila, smirghel, piatra, etc-uri d-astea.... si pe banc... intreb, n-am facut-o niciodata personal, asa ca intreb.

sunt centre service specializate? unde?

multumesc
cristi-zyngor
Am rezolvat problema era chiupita garnitura de chiuloasa.
ATM
Sa incerc sa lamuresc, cum stiu si eu: planarea (rectificarea) garniturii de chiuloasa inseamna punerea sa la freza si "polizarea" unei portiuni din scaunul chiuloasei (partea inferioara, aia care "calca" pe bloc), pana cand ea devine perfect neteda. Se impune cand, la o garnitura de chiuloasa ciupita, proprietarul nu si-a dat seama imediat de defect/l-a durut la basca si a mers asa. Explicatia ar fi ca datorita neetanseitatii, gazele sub presiune, in loc sa iasa doar prin supapa de evacuare, scapa si prin locurile in care garnitura e ciupita, creand presiune acolo, intre chiuloasa si motor si deformand (nu vizibil, dar suficient cat sa faca probleme) scaunul chiuloasei. Automat, chiuloasa fiind ovalizata, nu va mai presa uniform pe bloc, indiferent cat de mult o strangi, si va arde si urmatoarea garnitura. Si tot asa.
Planarea are si dezavantaje. Scaunul chiuloasei (grosimea lui) influenteaza cilindreea. Daca chiuloasa nu a fost planata nicioadata, cilindreea motorului este aceea din constructie. Daca planezi chiuloasa, iei iei din scaun ceva material, scaunul e mai putin inalt, scade si capacitate cilindrica (in speta camera de ardere), rezultatul imediat este o compresie ceva mai buna. DAR daca planezi chiuloasa prea mult, camera de ardere va fi prea mica, si vor apare detonatii, arderi incomplete etc... de obicei iar se arde garnitura, ca fiind piesa cu rezistenta mecanica cea mai mica. Chiuloasa, functie de tip are o cota maxima de rectificare (planare). De exemplu (din amintiri) chiuloasa pentru motor de 1400, tip 102-14 (sau 102-13?) are inaltimea normala de 73.40 mm si merge planata in conditii de siguranta pana la minimul de cota de 72.90 mm. Adica merge luat din ea maxim 0.5 cm (se masoara cu subler sau alta scula de precizie). Mai jos de pragul minim indicat de producator... nu mai tine mult, chiar daca o planezi, si se recomanda schimbarea cu totul a chiuloasei.
Pe unde se fac in Buc planari...se fac, nu stiu exact unde dar orice service mare ar trebui sa poata (de ex. Nesti, Marcu). Eu unul mi-am planat-o la un meserias ce lucra intr-un garaj de camioane de pe la capatul Rahovei (sos Magurele).
brigada_diverse
QUOTE(Merced @ 30 Nov 2007, 20:57)

Nu inteleg care e grija ta, ti-ai schimbat-o si n-au planat maimutele in service chiuloasa sau ce?  happy.gif
*


da,ai dreptate, se schimba de fiecare data cand scoti chiuloasa
daca o sa ma trezesc cu garnitura de chiuloasa ciupita....vroiam sa aflu dinainte daca trebuie sa salvez bani si pentru altceva decat pentru garnitura.....
sefu_alx
CHIULASA
slaiciprian
masina mea consuma cam 1l ulei la 1000 km. acum nu mai consuma. ba chiar se inmulteste. acum 4 sapt am pus un ulei ieftin (hexxol, parca) acum 2 saptamani am pus un aditiv de la cineva. era o cutie albastra, in magazin e 5ron. cica e pentru redus consumul. la un moment dat aveam uleiul un pic peste jumatatea jojei, acu o saptamana era la nivel, acum am cam 4 mm peste nivel. antigelul in borcan a scazut cam 1cm. uleiul pare mai subtire, dar nu e alb, cu spume. pe mana apare in continuare uleios.
cred ca e garnitura de chiulasa. dar as vrea sa stiu cat mai pot merge, cat costa. planarea costa in plus, sau o fac oricum baietii la service?
am inteles ca e problematic sa o schimb eu in spatele blocului.
sefu_alx
nu e deloc problematic,si eu tot in spatele blocului am schimbat-o
ma rog..mecanicul
nivelul de ulei poate creste daca mergi mult timp si inutil cu socul tras(benzina intra in ulei)
Merced
Da, las-o pe cat posibil usor cu socul. wink.gif
slaiciprian
dupa experienta mea de 3-4 litri de ulei lunar, intre acel nivel la jumate de joja si unde e acum peste joja, e o diferenta de 1 litru de ulei. ma gandesc ca 1 litru de benzina in motor e bomba curata. dar nici din borcan nu a plecat 1 litru de apa. sunt cam nauc-confuz.
o sa o supraveghez indeaproape, nu ma mai ating de soc, si sper, ca doar speranta moare ultima. pretul am inteles ca e cam 8-10 garnitura si 100 manopera. e corect? sau care ar putea fi un pret bine negociat?
Merced
Nu zice nimeni sa nu te atingi de soc, doar incearca sa nu mergi cu el tras. Trage-l la pornire cum fac si eu, apoi impinge-l si mai tine-o usor din acceleratie pana se incalzeste.
Paca
Asa am facut eu dupa ce am luat permis....am prins masina unuia,omul plecase in italia si ramasese fiusu....ne-am distrat cu masina ce mai.Nu statea la ralanti deloc...am mers numai cu socul tras...cateva zile....dupa o luna cat a mai condus-o omu la intoarcere si-a luat fatalitatea masina tongue.gif
sefu_alx
mi se pare mult 100 ron pentru schimbarea garniturii
nu e mult de munca si nici nu dureaza mult
djasu82
Ati trebuie doar o cheie dinamometrica ca sa desfaci si sa strangi suruburile dupa ce ai schimbat garnitura de chiuloasa , eu spun ca e simpla treaba. Dupa aceea mai reglati si voi culbutori , cine a spus ca intra benzina direct in baia de ulei daca se merge cu shocul tras ? Poate ca nu va lucreaza un cilindru sau aprinderea e asa de proasta sau aveti segmenti sparti numai asa se scurge in baia de ulei sau daca nu pe la garnitura de la pompa.
sefu_alx
iti zic eu,intra wink.gif
slaiciprian
intrebare suplimentara: merg cu ea in mod normal cu 100-130, cu varfuri de viteza pe la 140, caci ma lasa si nu face urat. de la forja se duce garnitura de chiulasa, in conditiile in care acul de temperatura sta lipit la 80?
Merced
Teoretic nu. wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.