Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: apa chioara in loc de apa distilata--cat e de rau?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
kriiss888
la sfarsitul iernii trecute nea' mecanicu mi-a bagat amestec de antigel cu apa chioara in loc de apa distilata....
cat de mult afecteaza? are temperatura de inghet mai mare (mai aproape de 0)?
pot aparea probleme din cauza depunerilor ?
in general ce probleme pot aparea daca am apa in loc de apa distilata?
Ov
pai apar depuneri, care se pun prin radiator/calorifer, pompa de apa si prin motor. Scade randamentul la racire
cristimm
Se corodeaza mai repede traseele de racire din motor. Inghetul nu e afectat.
dragos.a
Cum au spus si predecesorii apa de 'chiuveta'are in componenta elemente care in contact cu fierul sau conducte corodeaza in timp instalatia de racire,lichidul de racire se murdareste isi pierde proprietatile de ungere a instalatiei;apa dedurizata sau distilata este tratata special pt a inlatura factorii de ruginire sau alte depuneri.
OCEBE
nu-ti fa mari probleme cu apa de la robinet, cu conditia ca sa nu iti faci un obicei din asta si vesnic sa alimentezi numai de la robinet.
indiferent cat calcar sau mai stiu eu ce alte substante ar mai avea prin ea, la urma urmei sunt numai 3 litri de apa!! cat calcar poate sa se depuna ca sa dea instalatia de racire peste cap?

P.S. nu te sfatuiesc sa faci ca mine dar, ca o "linistire", ca n-are ce sa ti se intample grav, iti spun ca masina mea in varsta de 24 de ani n-a vazut la racire decat apa de la canal, uneori fiarta inainte ( iar apa de Dunare de la Galati are duritate mare) si n-are cine stie ce depuneri spectaculoase si nici probleme cu racirea chiar daca afara sunt 40 de grade si ma misc prin oras.
dragos.a
Hai sa luam in calcul ca acum 20 si ceva de ani se faceau masini la noi din toate punctele de vedere mai ales calitativ si durabile vorbind de piese ex:blocul motor,pompe apa etc care in timp nu dadeau semne de depuneri de rugina sau alte minuni ex;DACIE 2000 an fabr cred ca 15-20 de mii km apa de chiuveta+antigel=culoare maronie iar in vasul de expansiune pute a rugina fiarta......unde este materialul de calitate de pe vremuri?
ionut232
QUOTE(dragos.a @ 16 Nov 2004, 17:55)
Hai sa luam in calcul ca acum 20 si ceva de ani se faceau masini la noi din toate punctele de vedere mai ales calitativ si durabile vorbind de piese ex:blocul motor,pompe apa etc care in timp nu dadeau semne de depuneri de rugina sau alte minuni ex;DACIE 2000 an fabr cred ca 15-20 de mii km apa de chiuveta+antigel=culoare maronie iar in vasul de expansiune pute a rugina fiarta......unde este materialul de calitate de pe vremuri?
*



asa-i....si la mine e la fel....ruginie..... ohmy.gif
RIon
eu am luat azi un densimetru care la rece arata -20grade, dar concentratia e pt. -35grade, ce naiba?
OCEBE
QUOTE(RIon @ 16 Nov 2004, 19:03)
eu am luat azi un densimetru care la rece arata -20grade, dar concentratia e pt. -35grade, ce naiba?
*


in functie de temperatura amestecului antigel, temperatura de inghet masurata variaza; recomandabil e ca masuratorile sa se faca pentru o temperatura a amestecului de ~20 grade.
dragos.a
Eu nu prea ma complic cu densimetrul dar intotdeauna am pus 3 litri antigel si 2 apa si nu am intapinat probleme de inghet sau altele.
cristidb
Daca pui doar apa de robinet se vor depune saruri in motor, ceea ce nu e bine pentru ca scade randamentul circuitului de racire. Daca pui si antigel nu sunt probleme. Antigelul contine detergenti care impiedica depunerile.
Apa / antigelul nu are rol de ungere. Circuitul de racire nu are nevoie de ungere. Prin rulmentul pompei de apa cu curge lichid de racire.
Recomandat e sa se foloseasca antigel combinat cu apa tot timpul anului. Antigelul fara apa nu raceste bine.
diaconuliviu
QUOTE(cristidb @ 17 Nov 2004, 13:03)

Apa / antigelul nu are rol de ungere. Circuitul de racire nu are nevoie de ungere. Prin rulmentul pompei de apa cu curge lichid de racire.
Recomandat e sa se foloseasca antigel combinat cu apa tot timpul anului. Antigelul fara apa nu raceste bine.
*



Nu e vorba de ungerea rulmentului; e impropriu spus "ungere", dar antigelul mentine in stare mai buna materialul din presetupa, de aici termenul de "se unge presetupa"
kriiss888
nu am pus numai apa
e apa de la robinet amestecat cu antigel
asta mi-a pus nea mecanicu iarna trecuta, eu nu am fost de fata; inainte aveam apa distilata+antigel
oricum s-a facut si la mine maroniu borcanul de apa
RIon
QUOTE(OCEBE @ 17 Nov 2004, 08:34)
in functie de temperatura amestecului antigel, temperatura de inghet masurata variaza; recomandabil e ca masuratorile sa se faca pentru o temperatura a amestecului de ~20 grade.
*



Adica cum? Scrie ca partea gradata alba se masoara la rece, aia verde la cald. Oricat pompez, arata ciudat, desi am antigel preparat corect pt. -35...???
CiprianPJM
Apa de la teava strica oricum motorul mult mai incet decat se strica el singur. Intr-adevar, e mai bine sa fii tipicar si sa nu ajuti motorul sa se strice.
OCEBE
QUOTE(RIon @ 17 Nov 2004, 18:46)
Adica cum? Scrie ca partea gradata alba se masoara la rece, aia verde la cald. Oricat pompez, arata ciudat, desi am antigel preparat corect pt. -35...???
*



Daca ai aparat care stie sa faca masuratori atat pentru amestec rece cat si pentru amestec cald se schimba datele; eu unul folosesc o "fiola" pe care scrie ca " masurarea se face la temperatura de 20 grade"
Daca am sa gasesc tabelul de corespondenta a temperaturii amestecului antigel la momentul masurarii / temperatura inget am sa-l postez;
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.