Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: reglare amestec
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
razvanarghius
am vrut sa imi reglez amestecul de are de la surubul acla. il invart si introparte si in aialalta si nu se observa nici o schimare. am desfacut carburatorul si am curatat toate jigloarele si tubul emulsor si tot asa face. pot sa il strang de tot sau sa il desfac de tot ca motorul nu face nimic. care e problema
apollo
infundat?
Adrian_Boy
Daca nu ai gasit nimic pe forum, poti sa dai mai multe detalii ?

Care surub ? ca are 2 la exterior - cel cu arc, sau fara biggrin.gif
apollo
ala nu e de amestec , ci e de dozaj.

amestecul vine gata omonegizat.cel putin asa stiu de la argon. smile.gif


cred ca nu ai spalat bine carburatorul.e infundat cu ceva.

@Adrian - e cel cu arc pe el smile.gif
djasu82
E bine ca nu se mai regleaza amestecul biggrin.gif glumesc. Ai canalul infundatpe unde intra aerul pe sub carburator in interior. Ma mir cum de l-ai curatat , cel mai frumos se curata cu un sprei de carburator direct pe motorul masini in prealabil desfacut. 10 minute ia toata operatiunea.user posted imageuser posted image
Sorin_18
Dar ai incercat sa reglezi cu motorul rece sau cald?
djasu82
La cald se regleaza wink.gif amestecul
Sorin_18
stiu ca la cald ,dar nu stim cum a reglat cel in cauza amestecul
argon
Probabil e infundat traseul, slabeste surubul de pozitionare a clapetei de acceleratie de tot, sa nu se mai sprijine pe el, daca moare motorul e infundat traseul de ralanti, si isi trage amestec exclusiv pe la clapeta.
razvanarghius
lam reglat la cald. nu e infundat nimic pt ca leam suflat toate canalele si iese aerul.
sefu_alx
spala carburatorul si mai sufla-l odata..e posibil prima oara doar sa fi "desprins" gunoaiele din el..desi la carbul de dacie e putin probabil dar alta solutie nu vad

ai incercat sa scoti complet surubul si sa suflii pe acolo ?
argon
Incearca metoda cu palma pe carburator, daca o stii, o sa se desfunde aproape sigur traseul la ralanti rolleyes.gif

Nu uita ca inainte sa slabesti de tot surubul de pozitionare a clapetei de acceleratie, sa-si traga doar pe traseul de ralanti.
Minel
@Argon
Sa inteleg ca daca slabesti surubul de pozitionare a clapetei de acceleratie de tot , ar trebui sa moara motorul sau ce anume ???
La mine il scutura putin iar turatia este undeva sub 500 ,cu aprindere clasica si nu moare ,ii rau ???? huh.gif
Apoi cand ii cresc turatie din surubul clapetei de acceleratie ,incep sa am rateuri in evacuare si motorul nu merge regulat,are fluctuatii ale relantiului rezultate cu rateuri in evacuare,(carburatorul este curatat azi,furtun cu diuza nou, aprinderea este toata noua ,avansul este la scanteie ,reglat cubutori dupa metoda lui Liviu) si continua sa dea rateuri si sa imi fluctueze turatia ,oare de ce ??? huh.gif huh.gif
Cand ii obturez de tot furtunul cu diuza,ii scade din turatie dar se stabilizeaza si mersul motorului la relanti , in ture nu am treaba merge pana in5000-6000 de ture lejer si trage de sparge ,cand este cald nu ezita la accelerare ,ca din tun se duce ,toate problemele apar la relanti ,indiferent de vreme porneste la sfert si nu da rateuri abia dupa cateva zeci de secunde
Sincer problema deja ma depaseste
djasu82
pai cat vrei sa-i maresti turatia ??? stabilizeazo la 800 de ture atunci cand ai motorul cald si reglezai relantiu din surubul de amestec mai reduci un pic turatia iar mai reglezi din surubul de amestec si gata.
Sorin_18
[quote=Minel,8 Dec 2007, 18:23]
@Argon
Sa inteleg ca daca slabesti surubul de pozitionare a clapetei de acceleratie de tot , ar trebui sa moara motorul sau ce anume ???
La mine il scutura putin iar turatia este undeva sub 500 ,cu aprindere clasica si nu moare ,ii rau ???? huh.gif
Apoi cand ii cresc turatie din surubul clapetei de acceleratie ,incep sa am rateuri in evacuare si motorul nu merge regulat,are fluctuatii ale relantiului rezultate cu rateuri in evacuare,(carburatorul este curatat azi,furtun cu diuza nou, aprinderea este toata noua ,avansul este la scanteie ,reglat cubutori dupa metoda lui Liviu) si continua sa dea rateuri si sa imi fluctueze turatia ,oare de ce ??? huh.gif huh.gif
Cand ii obturez de tot furtunul cu diuza,ii scade din turatie dar se stabilizeaza si mersul motorului la relanti , in ture nu am treaba merge pana in5000-6000 de ture lejer si trage de sparge ,cand este cald nu ezita la accelerare ,ca din tun se duce ,toate problemele apar la relanti ,indiferent de vreme porneste la sfert si nu da rateuri abia dupa cateva zeci de secunde
Sincer problema deja ma depaseste
*

[/qud
daca zici ca da rateuri sa nu fie cumva vro supapa.....sau mai multe
dacia_gpg
Desfa surubul de relanti o 1/2 tura si vezi daca iti creste turatia motorului, daca da schimba cu altul pana cand functioneaza rotund,...posibil supapa care nu etanseaza se aude ca un suierat in corpul carburatorului.
sefu_alx
se regleaza cam in felul urmator
din surubul clapetei se aduce turatia la 900 rpm
din surubul de amestec se cauta maximul de turatie
se repeta pana nu mai poate fi crescuta turatia din surubul de amestec
cateodata reglajul asta nu "iasa" bine iar masina tinde sa dea in nas la trecerea din regimul de relanti in regim de progresiune (accelerare)
daca se intampla asta,se da carbul jos de pe masina si se regleaza clapeta de acc. la limita deschiderii primului orificiu de progresiune,apoi relantiul se regleaza doar din surubul de amestec
bineinteles inainte de orice reglaj,trebuie aprinderea pusa la punct inclusiv reglaj avans
djasu82
Sa inteleg ca tu nu ai sub carburator pata calda cu stut prin care intra aer de la carburator user posted image ci modelul cel vechi . Ma intreb de ce vrei tu sa ridici turatia ??? la 800 de ture lasao la 600 unde motorul toarce frumos. Am vazut daci care la 600 -500 de ture asa de frumos torcea si avea si presiune la ulei 0.9 bari. Mai umbla la surubul de amestec in asa fel la turatia pe care tu o doresti sa ai un maxim de turatie . Se simte o mica crestere a turatiei , surubul de amestec face in asa fel sa moara motorul nu clapeta de acceleratie wink.gif asadar daca il inchizi complet acel surub orizontal va muri motorul daca il deschizi complet la fel . La strangere obturezi amestecul la deschidere maxima ai amestec in exces adica multa benzina si se ineaca motorul.
Minel
Toate reglajele au fost facute cu motorul cald alternand intre reglajul amestecului din surubul orizontal si cel de la clapeta de acceleratie , sunt momente cand functioneaza impecabil si momente cand fluctueaza turatia cu vreo 30-50 de ture completandu-se cu rateuri in evacuare , in carburator nu da si nici nu a dat vreo data rateuri , la trecerea de la mersul in relanti in regim normal ,motorul nu ezita o clipa ca din pusca o ia ,
Ieri i-am schimbat si platoul de la delcou ,i-am montat platina noua la 0,4 , bujiile sunt noi, Brisk,condensatorul,fisele Urziceni(In Caras nu stiu de unde sa cumpar Tesla sad.gif ) bobina la fel noua ,luleaua este noua Ducellier, carburatorul a stat 48 de ore in Decarbusolv si apoi a fost suflat cu aer comprimat la mine la fabrica ,cred ca avea vreo 9-10 atmosfere ,pompa bagat pe tur si retur si suflat ,totul ok ,pompa benzina cu debit bun ,fara scurgeri , culbutori reglati dupa metoda lui Liviu,
Dupa toate astea (imi cer scuze daca ma repet ) motorul merge un pic mai bine ,variaza cu vreo 20-40 de ture iar rateurile din evacuare persista dar nu mai sunt asa de dese ,ma gandeam ca la supapele de evacuare sa le las un joc un pic mai mare ,sincer chiar raman fara idei wacko.gif
Va multumesc tuturor pt sfaturi !!!
djasu82
Mai redu putin din avans ca e mare si ati va dispare rateurile wink.gif . De obicei avansul se regleaza dinamic adica cu motorul pornit si turandul intre 2500 si 3000 de ture in asa fel in marja aceasta sa nu rateuri . Daca ai avansul mare sa zicem la 2000 de ture e maxim ti se v-a plafona viteza adica nu va mai urca peste 110 -120 daca ai avansul mic vei putea urca peste 120-130 dar nu vei mai avea demaraj puternic tu alegi curba de avans se modifica dupa necesitati . Cei de la dacia au uitat sa specifice.user posted image
Minel
Avansul este reglat la scanteie ,cu volanta la semn si luleaua in dreptul cilindrului 1 , motorul are demaraj foarte bun fara ezitari si urca in ture fara probleme in 6000 iar in legatura cu viteza, fara probleme ajunge in 140 si mai mult dar nu vreau eu ,ca totusi este dacie ,ma rog , repet problema asta apare doar in relanti cu mersul neregulat si rateurile in evacuare , deja ma dispera si o sa obisnuiesc ,sper sa nu ,dar ... sad.gif
sefu_alx
cred ca la mine e o problema cu avansul,nu prea are demaraj dar la viteza se duce,zic eu am mers asta-vara cu 130 pe gpl reglat pe consum mic si cu motor de 1289..dar nu prea trage si are raspunsul slab la acceleratie...sa fie de la avansul prea mic?
djasu82
Minel avansul se regleaza dinamiccc e lege pentru ori ce dacie sau masina straina , mentionez mai redu din avans fiindca il ai mare wink.gif ce dumnezeului tie frica ??? tot la semn va fi avansul . Iar tu alex mai mareste avansul prin tehnica spusa de mine , daca nu ati v-a trage motorul sa ma anunti pe mine dar din cate stiu fiindca eu am reglat la motor prin probe nu vorbe . Daca reglam cu becul static aveam avansul dat peste cap erea prea mare si aveam rateuri la relanti putem zapaci carburatorul in toate felurile ca tot la fel se auze. Asadar Dorin un baiat de nota 10 mi-a spus cum se face si cu avansul si cu reglatul carburatorului si am trecut la treaba si chiar asa s-a si intamplat cu avans mai mic nu aveam demaraj dar urca peste 140 cu avansul mare la aproape de rateuri ( un tateu la 2 minute) aveam demaraj de rupea dar peste 120 urca slab. Asadar cine vrea un compromis 2500 de ture tinut motorul si reglat avansul dinamic. De obicei aceasta chestie se face cu stroboscopul in service dar se poate si cu urechea si cu podul palmi pe cagula de la filtru de aer. Se va simti rateurile pe podul plami stangi si cu un deget alccelerezi la acea turatie de 2500 iar cumina dreapta regezi frumos avansul pana cand in podul palmi nu mai simti acele tremurari de motor.
argon
QUOTE(djasu82 @ 8 Dec 2007, 21:49)
Ma intreb de ce vrei tu sa ridici turatia ??? la 800 de ture lasao la 600 unde motorul toarce frumos. Am vazut daci care la 600 -500 de ture asa de frumos torcea si avea si presiune la ulei 0.9 bari.
*



Esti plin de teorie, dar practic cum iti sta la rece motorul cu consumatori la turatiile de care vorbesti? Practic iarna la cald motorul se regeala la 1000 rpm la ralanti fara consumatori, asta daca vrei sa-ti mai si incarce bateria, si sa nu-ti palpaie farurile.
Minel
@djasu82
Avansul a fost tot asa reglat de cand am masina si eu i-am facut toate reglajele si a functionat impecabil ,nici nu auzeai motorul si am incercat si ce ai descris tu mai sus in privire cu reglatul avansului ,si tot aveam rateuri in evacuare si motorul mergea neregulat ,acum functioneaza mai bine,tot mai sunt rateuri in evacuare si variatii de turatie de vreo 30-50 de ture ,relantiul este undeva cu motorul cald pe la 950 fara consumatori ; functioneaza impecabil cateva secunde apoi mers neregulat si rateu in evacuare , parca am senzatia ca intrerupe in momentul rateului ,asa se descrie cel mai bine "boala" motorului meu ,sincer nu stiu de unde intrerupe
djasu82
argon motorul imi sta cu toti consumatori la rece la 500 de ture iar la cald in 800 de ture multumit si nu sunt plin de teorie wink.gif .Tot ce am spus am verificat practic . Mie nu imi palpaie farurile poate din cauza ca am aprindere eletronica gen CDi. Minel pare imposibil verifica diuza aceea care intra in galerie se poate sa fie infundata.
Minel
@djasu82
Furtunul acela cu diuza este nou iar diuza la fel,deci nici asta nu este si nici futunul de la servo ,deja ii de domeniul SF ,cred ca o sa ma obisnuiesc cu rateurile si fluctuatiile de turatie de vreo 50 de ture si dau muzica mai tare tongue.gif ,sincer m-a saturat de reglat ,verificat si iarasi reglat aprindere ,carburatie ,alimentare si fara nici un rezultat rezonabil in afara de nervi si bezina cosnsumata ,
Tocmai azi am verificat bujiile si nu le afuma ,mers normal prin oras schimbat la 2300-2800 vitezele,un mecanic mai vechi care a lucrat la ACR acum mult timp mi-a spus ""las-o mai asa ,ca o sa isi dea drumul la drum ""
Va multumesc pt sfaturi si km muuuuuuuuuulti fara probleme !!!
djasu82
Imposibil ai tu ceva alternatorul incarca bine ??? ia sa decuplezi firul de excitatie de la alternator wink.gif sa vezi cum sta la relantii daca toarce frumos motorul de aici s-ar putea sa fie buba. Culbutori sunt reglati nu cu metoda lu liviu ci asa cum se regleaza pe stand wink.gif user posted image Eu dupa aceasta schema am reglat culbutori de se mira si argon ce are motorul meu de sta la relanti in 500 de ture wink.gif
dacia_gpg
Nici nu-i indicat sa stea motorul in 500...dar daca tu vrei asa asta e... si mai depinde si de starea motorului....un motor dus sigur are becurile aprinse la 500 cel putin palpaie.
Adrian_Boy
Credeti ca daca se monteaza o aprindere electronica la problema lui Minel se rezolva ?
Minel
@djasu82
Alternatorul incarca foarte bine,recent i-am schimbat rulmentii si l-am curatat ,verificat si incarca 14,2 in relanti si turata 14,55-14,6 ,alternator de 52 sau 56 A ,(nu stiu exact )
Apropoo cat te-a costat per total modificarile aduse la aprindere(senzor Gotronic ,etc )
@Adrian_boy
Ma gandeam si eu la ceva similar , m-am gandit in prealabil sa ii montez un amplificator de scanteie si la primavara sa ii "electronizez" aprinderea
Sincer devine frustrant sa vad ca batranica tatalui meu din '84 care nu are motorul facut niciodata ,ii cosuma ulei de sparge si ii porneste la a doua cheie dupa vreo luna ce a stat nepornita si relantiul este foarte stabil si rotuuuund si canci rateuri ,merge ca ceasul , ii place sa stau langa esapament sa o ascult ,pe cand la mine parca ar fi petarde in toba tongue.gif wacko.gif
gygy
Am si eu o intrebare : Ce este infundat la carb , daca, atunci cand accelerez brusc da rateuri si motorul da sa moara?? Daca accelerez usor si constant merge bine.
Minel
Pompa de sprit ,jicloarele cele 2 care sunt cu bila , sau poate sa iti scape benzina pe la ciocul de papagal care puverizeaza benzina !
Minel
Tocmai de jos vin si am ramas mirat ,de ce masina dupa ce o pornesc (am aprindere clasica ,deocamdata rolleyes.gif ) la vreo 20 de secunde statea la relanti fara soc, fara nimic ,nuu avea mai multe de 550 de ture realantiul ,fiind recemergea perfect si rotuuuund ,nu tu rateu ,nu tu mers neregulat ,nici nu se auzea sunetul motorului si pe masura ce se incalzea incepea cu rateurile si implicit intreruperi minore foarte putin sesizabile la inceput ,pana la variatii de -40 de ture si rateuri in evacuare ,
Ati mai intalnit asa ceva ??? huh.gif
argon
Daca iti merge ok la rece si mai rau la cald, supape/culbutori mai mult ca sigur.
Stalin
Nu stiu ce motoare aveti voi da relanti de 500 eu n-am vazut in viata mea, de obicei cum cobori sub 700 face urat si da sa se inece, daca zici ca sta stabil la 500 inseamna ca ceva nu e in regula
Minel
@Argon
Asta ma gandeam si eu ,o sa verific din nou culbutorii si o sa le las un joc un pic mai mare , sa vad ce o sa iasa
@Stalin
Chiar daca ii inghetat afara motorul al mine porneste la sfert cu aprindere clasica dupa vreo 3-4 sprituri si soc jumatate si apoi cheie si o tin turata din pedala pana in 1200-1500 max si dupa vreo 25-30 de secunde o las doar un pic cu socul tras si tine relantiul ,de ce fie ceva in neregula cand functioneaza motorul al turatii mici bine ???
argon
la mine la 800 merge acceptabil spre nasol, sub 700 face ca toti dracii, si la 600 da sa rupa suportii de cat tremura, cel mai cursiv si fara nici o vibratie merge la 900-950, din masina nici nu-l simti ca e pornit daca e muzica mai tare.
Minel
Daca la rece motorul functioneaza impecabil si pe masura ce se incalzeste incepe sa dea rateuri in evacuare si intreruperi de vreo 30-50 de ture ,inseamna ca jocurile la culbutori sunt ok iar pe masura ce se incalzeste (din cate stiu eu metalul se dilata la caldura ) deci distanta la culbutori se mareste , mai are rost sa verific culbutorii sau mai ales sa le maresc distanta un pic ??? huh.gif
argon
Nu marii nimic, verifica la rece sa aiba distanta prescrisa. Nu-i verifica la cald!. Daca sunt bine la rece, o sa fie si la cald, nu se dilata tijele tale mai tare decat la celelalte motoare. E posibil sa fie si una sau mai multe supape.

Inca ceva, la cald, cand incepe sa faca figuri, desfa surubul de amestec 1-2 ture si vezi daca se amelioreaza.
Sorin_18
ai acel furtun de la filtru de aer la galerie?
Minel
@Sorin_18
Am acel furtun de la galerie la filtru si clapeta pe inchis ,deci exclus filtrul din start ,ca este nou
@Argon
Daca ar fi vreo supapa este normal sa faca numai la cald ???
Am incercat cu desurubarea o jumatate de tura si nici o imbunatatire,la fel
Am impresia ca ar fi o intrerupere de genu' (care nu arre interval regulat )
1. a unui fir sau (contact) care la rece face contact bun,iar pe masura ce se incalzeste ,contactul sa nu mai fie ferm ci doar partial si denota mersul motorului
2. a unei depuneri care pe masura ce se incalzeste motorul nu mai este inerta si obtureaza un canal de alimentare sau amestec
Ar singurele variante plauzibile in afara de supape,dar am dubii datorita faptului ca aprinderea este toata noua si reglata foarte bine la fel si carburatia incepand de la rezervor pana la carburator(stat 48 de ore in Decarbusolv si suflat cu aer de 12 atm. in fabrica si inlocuit si garniturile de teflon de la clapeta acceleratie ) ,
msanyix
Sugestii:
1. Scoate furtunul dintre capacul de la ulei si carburator, vezi daca iti merge mai lin. Poate ca ai vre-un segment rupt si gazele la ulei sunt mari. Am patit-o si eu mai demult aveam 3 segmenti rupti, daca infundam furtunul acela imi arunca joja de la ulei afara asa presiune facea.
2. Vezi daca nu este infundat gaura in stutul de la galerie unde vine furtunul acela cu diuza ce se conecteaza la carb

Succes
Minel
@msanyx
Verificat ce ai scris mai sus de mai multe ori si nu am treaba,tot la fel se comporta , iar stutul de la galerie il curat o data pe luna sau mai degraba il verific si daca este nevoie curat ,deci nici asta nu este
Iti multumesc pt. sugestii , o zi buna !!!
Sorin_18
dar daca o turezi cum iti merge?..in sarcina cum merge??
Minel
Am scris si mai sus ,in sarcina merge de sparge,nu papa ulei ,nimic, urca lejer pana in 5000-6000 ,fara probleme,nu bate, nu nimic,doar rateuri in evacuare si mers neregulat cu intreruperi de 30-50 de ture in rest mai mult decat bine !!!
apollo
Rateuri in evacuare?Te referi la detonari?

acul de la turometru scade brusc si apoi isi revine?

la mine asa face cand e calda.am acele detonari.

mai umblu putin la platina si avans si merge rotund.
tin ca cred ca atunci cand distanta e mica apar aceste detonari.

am pus platina noua si am rulat putin cu ea.la inceput mergea perfect, in timp au aparut aceste detonari la esapament.acel piciorus care calca pe ax se mai tocise putin si imi micsorase distanta la platina.am reglat iar si n-am mai avut probleme.
Minel
@Apollo
Exact ,rateuri in evacuare si variatii mici ale turometrului intre 20-50 de ture impreuna cu mers neregulat in momenul respectiv
Abia astept sa primesc aprinderea electronica si senzorul de la d-ul Gotronic sa vad daca mai face ,numai bine si va multumes tuturor pt sugestii
Sorin_18
la relanti sa perfect dar am ceva sdruncinaturi in sarcina dc?sad.gif((
Minel
Iti da si in nas ??? probabil ca iti sunt infundate gaurile de progresiune care fac trecerea de la functionarea motorului din relanti la mersul normal ,sau probleme la circuitul de alimentare care in relanti debiteaza o presiune si in sarcina alta ,destul de mare cat sa traga si aer fals si de acolo zdruncinarile ,parerea mea !! bafta !!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.