Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aeroterma
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
praxis
Salut.

Am o problema cu aeroterma in sensul ca nu mai merge, si asta de cand am desfacut la un moment dat bordul. Ma gandesc ca poate nu am legat eu la loc ceva... si de-aia nu merge.
Are cineva idee exact ce fire sunt de la aeroterma si unde ar trebui legate?

Am bord scoica 96'

merci.
argon
Vine un fir de la priza de +contact de sub bord, se duce in buton, de unde pleaca la aeroterma, de unde pleaca la masa.
razvanarghius
wacko.gif
imi pare rau dar vreau sa te contrazic argon. la aeroterma nu + inrta in intrerupator, ci minusul. plusul merge de la priza la aeruterma si in intrerupator intra 2 fire de minus. unul direct de pe caroserie si unul de la o chestie cu multe spire care la randul ei face masa. chestia aceasta e pt viteza 1 la aeroterma. de la intrerupator iasa un singur fir la aeroterma

6 Dec 2007, 14:08:
cam asa sta treaba cu aerotermele noastre


6 Dec 2007, 14:09:
cam asa sta treaba cu aerotermele noastre
apollo
chestia aia cu spire , daca nu ma insel , e un fel de rezistenta care da turatia la aeroterma.

la mine era una din ele calda si am 3 la numar.normal, pentru 3 trepte.
argon
razvanarghius Nu ma contrazici deloc, tu ai masina mai veche, eu iti zic cum e la mine, din fabrica, nu este nici o rezistenta cu spire, si e exact cum am zis, nu a modificat nimeni nimic, ca o am de noua, si aeroterma are o singura treapta. Tinand cont ca el are masina tot din 96 e posibil sa fie la fel.
apollo
@argon , pana la urma ce e aia?am zis bine ca e rezistenta?
prima data am crezut ca alea se incalzesc si baga putina caldura pana se incalzeste motorul, ca sa dezaburesc gemurile.dar se pare ca nu.

Olcitul nu cumva asa are?Caldura pe rezistente care se infierbanta?
praxis
Multumesc pentru ajutor; Nu am ajuns azi la masina sa ma uit sub bord, aeroterma are 2 trepte si in buton intra 3 fire. Maine o sa urmaresc firele sa vad daca descoper ceva...
vi_escu
@ apollo
Nu te inseli de loc, este o rezistenta inseriata cu aerotema care limiteaza curentul prin aceasta si odata cu el si turatia.
bygy007
aia este resistenta pentru a micsora turatia se incalzeste dar nu tare ca sa dea caldura in masina biggrin.gif
diaconuliviu
QUOTE(argon @ 16 Nov 2007, 08:08)
Vine un fir rosu dinr-un manunchi de sub volan, si se duce la aeroterma, de unde vine alt fir in buton, si din acelasi buton pleaca un fir la masa. Nu mai exista nici un fir, si butonul are un pin liber, nou nout si lucios, ceea ce arata ca nu a fost bagat niciodata un papuc pe el.
*


Asta de aici:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...3&#entry1155843

QUOTE(argon @ 6 Dec 2007, 12:27)
Vine un fir de la priza de +contact de sub bord, se duce in buton, de unde pleaca la aeroterma, de unde pleaca la masa.
*


argon
E totuna, ideea e ca nu am 3 fire si nici rezistenta, e cum am zis a doua oara, nu am retinut bine prima. Am desfacut amanuntit ulterior sa caut rezistenta aia, dar nu exista.
tabek
nu vreau eu sa te contrazic argon, dar si eu asa am crezut pana nu demult cand mi s-a stricat aeroterma. Sau cel putin asa am crezut, pentru ca pana la urma era doar firul de +12 partial intrerupt. Pe chestia asta mi se ardea siguranta instantaneu cu contactul pus. Ce m-a indus pe mine in eroare a fost ca firul rosu[COLOR=red] este legat la buton si bineainteles am crezut ca-i plusul, dar nu e asa, am masurat, este masa, iar celalalt fir negru este plusul. Asa e din fabrica, in rest tot ce-i fir negru e masa in masina.
Poate-i asa si la tine tongue.gif
argon
Daca ai masina din 96, ai avut rezistenta aia din fabrica? adica ai 2 pozitii la aeroterma?
tabek
Nu am rezistenta, nu exista 2 pozitii.
diaconuliviu
Nu exista, intr-adevar, rezistenta aia la toate, cele mai noi n-o au.
Dar, cum spunea cineva demult, aeroterma aia la multe masini abia sufla la maxim un pic de aer, pentru ce mai trebuie rezistenta? Sa nu mai sufle deloc.
vi_escu
Se poare adapta usor la un comutator acea rezistenta dar cum spunea si diaconuliviu veti obtine niste turatii la care aeroterma face doar... galagie.
leopardu1
Poate spuneti si la o nova gti cum este cu aeroterma ca nici mie nu imi mai merge !!!!
Inainte sa nu mai porneasca deloc cand umblam in ea langa motoras are o placuta cu sigurante si cu spira aia si cand miscam de spira aia pornea dar acum nu mai porneste deloc !!!!
Alex_84
am si eu o problema astazi am demontat butoanele de la ventilator, dezaburire, ceata, avareii etc pentru a schimba plasticul acela care este la bordul scoica deasupra scrumierei. am scos firele de la aeroterma si cand le-am pus inapoi nu a mai vrut sa mearga cand porneam aerotema se aprindea torpedoul si bricheta. am chemat pe cineva si mi-a spus ca nu am nulul bun. nu inteleg a mers si cand am pus firele inapoi nu a mai mers le-am pus exact la fel cum erau
gino73
"Nu exista, intr-adevar, rezistenta aia la toate, cele mai noi n-o au.
Dar, cum spunea cineva demult, aeroterma aia la multe masini abia sufla la maxim un pic de aer, pentru ce mai trebuie rezistenta? Sa nu mai sufle deloc. "

Masina mea este din 1989 si are rezistenta pentru treapta de viteza aeroterma.
intre timp eu am facut in asa fel incat acum are 5 trepte de viteza si te asigur ca nu face doar galagie, depinde de cat de bine izolezi partea din fata masinii unde ai caloriferul. in 2 min parbrizul mi se dezabureste la -5 grade afara.
Alex_84
cum ai facut sa ai 5 trepte de viteza?
djasu82
A mai pus o rezistenta si a cumparat alt comutator cu 5 poziti mare smecherie biggrin.gif. Se poate face si eletronic cu un tranzistor de curent mare .
gino73
Alta-i smecheria. Mi-am pus o consola de r18 si am folosit rezistentele cu, care era dotata ea impreuna cu butonul (rotita) de reglaj a treptelor de viteza.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.