Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema cutie de viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
estendir
Salut,

Am mai vazut post-uri de genu asta dar niciunul ca asta :

Nu intra deloc in viteza 1. Pana acum am crezut ca era din cauza traversei de la cutia de viteze care era rupta. Am schimbat-o insa aceeasi poveste, nu intra deloc in 1. In toate celelalte intra usor, inclusiv marsarier. Ulei in cutie am, am verificat.
Poate aveti voi vreo idee ...
Si una peste alta mai am o problema si mai mare : ma aflu cu dacia in Austria (deci nici vorba sa gasesti pe cineva sa se bage in cutia de viteze, ca asta faceam din prima daca puteam). Acu , daca nu o fac tre sa ajung asa cu ea pana acasa ...

Sper totusi sa aveti voi vreo idee de reparare simpla ca sa ma scoateti din beleaua asta!

dacia_gpg
E dus sincronu , nu ai ce sa-i faci decit sa desfaci cutia....incerca cu sprit poate intra sau dublu ambreiaj.
estendir
QUOTE(dacia_gpg @ 8 Dec 2007, 00:22)
E dus sincronu , nu ai ce sa-i faci decit sa desfaci cutia....incerca cu sprit poate intra sau dublu ambreiaj.
*



sprit ? ce-i aia ?

dublu ambreaj nu mere ... sad.gif
Merced
Sprit din acceleratie presupun, ca la camioane. unsure.gif
ATM
Nu cred ca merge cu sprit la a I a, pentru ca rotile stau pe loc...din cunostiintele mele, spritul ajuta la (oarecum) egalizarea turatiilor arborilor din cutie, unul "venind" de la motor, celalalt de la roti (evident, explicatia e simplista). Cat timp masina sta pe loc, pe liber, arborele primar se invarte cu rotatia motorului, iar cel secundar nu se invarte... deci cum se poate egaliza din sprit turatia unui arbore care nu se invarte cu un arbore ce se invarte cu (sa zicem) 1000 rpm? Subscriu la parerea ca e vreun sincron dus sau, mai rau, ceva deplasari/ruperi de dinti ale pinioanelor. De bine, de rau, pentru a ajunge acasa, se poate pleca si cu tr. a 2a de pe loc, pana ajungi la un meserias. Alta solutie nu vad.
ag02cws
Vino asa acasa. Pleci cu a doua. Eu am plecat si cu a cincea biggrin.gif
estendir
naspa viata .....
daca fortez sa bag a-I-a se aude ceva zgomot in cutie apoi daca incer sa bag a II-a intra f. greu ... dracu stie ce o fi da aici n-am cum sa desfac cutia
djasu82
Pleaca cu treapta a doua de pe loc wink.gif Eu am patit beleaua ca mi se rupsese cablul de ambreaj si mai rau biggrin.gif m-am adus aminte de la un bun amic care patise la fel si mi-a povestit cum sa fac daca am belele. Bagi in treapta doi dai la cheie si accelerezi usor si asa am si facut pana in parcare .
dacia_gpg
ATM ai dreptate nu merge cu sprit la plecarea de pe loc,sincronu find comun 1-2 normal sa-ti faca probleme si in a IIa.
Fac haz de necaz si intreb ai plecat cu dacia in afara tarii fara juma de portbagaj de piese?... ca eu asa am procedat in 1994 cand am adus o dacie de la Budapesta si am fost nevoit sa desfac cutia in plina strada biggrin.gif
omegabear
...stiu ca uneori intra intaia, dintr-a doua. Adica de pe loc, debreiezi, tragi spre II, apoi impingi pentru I. (nu direct I). Stiu pe cineva care foloseste chestia asta de catva ani, fara sa mai umble in cutie.
estendir
Mi-a mai zis cineva ca avand traversa rupta, cutia nu statea in pozitie normala si e posibil sa se fi strambat sau rupt ceva in cutie de nu mai intra....
O sa vin in tara asa si sper sa gasesc pe cineva sa imi repare cutia pana plec inapoi, prima saptamana de dupa revelion.
Dupa ce o repar va spun care era problema.
estendir
Un mic update la datele problemei :

dupa ce am schimbat traversa, am incercat sa vad daca totusi pot baga intr-a I-a si pana la urma am reusit. Ce e ciudat :
- odata bagata o scot foarte greu
- daca vreau sa o mai bag iar tre sa o caut o gramada
- cand e pe liber parca totusi prinde un pic ambreajul (tinde sa miste un pic
masina, scade turatia de relanti )
- cand dau in marsarier nu mai prinde ca inainte , adica lin ci dintr-o data.
Mai exact spus, dau drumu la ambreaj incet, nu prinde, dar cand prinde
parca prinde dintr-o data si bruscheaza un pic masina)
Astea fiind constatate banuiesc eu ca e si o problema la ambreaj .Inainte de ruperea traversei nu se manifesta asa.
pacoman
Incearca sa bagi in viteza cu motoru oprit,daca iti intra in tr 1,inseamna ca ai ambreiajul prea slab(sau e posibil sa se fii inmuiat si lamelele de la placa de presiune).Daca ambreiajul iti tine prea jos la plecarea de pe loc atunci mai strange-l pana cand iti tine pe la jumatatea cursei pedalei de ambreiaj.Cauze sunt mai multe,acuma spera si tu ca e doar cablu slab. Bafta!!!(si inca ceva:Cum ai avut curaj sa pleci atatia KM cu dacia,ca mie mi-e teama sa plec din Buc pana la Deva... wacko.gif )
estendir
QUOTE(pacoman @ 18 Dec 2007, 12:44)
Incearca sa bagi in viteza cu motoru oprit,daca iti intra in tr 1,inseamna ca ai ambreiajul prea slab(sau e posibil sa se fii inmuiat si lamelele de la placa de presiune).Daca ambreiajul iti tine prea jos la plecarea de pe loc atunci mai strange-l pana cand iti tine pe la jumatatea cursei pedalei de ambreiaj.Cauze sunt mai multe,acuma spera si tu ca e doar cablu slab. Bafta!!!(si inca ceva:Cum ai avut curaj sa pleci atatia KM cu dacia,ca mie mi-e teama sa plec din Buc pana la Deva... wacko.gif )
*




Pai dracu s-o ia ca :
- nu avea km facuti (e din 97 si avea 40.000)
- abia ii facusem revizia tehnica completa, inclusiv reglaje etc.
- am fost fortat de imprejurari ca nu aveam cu ce sa imi aduc aici in Austria toate ce
aveam nevoie. Acu ma bag sa imi iau ceva cat de cat (un ford fiesta pe benzina, pana in 40-50k facuti ar fi ok)
-acum tre sa ajung cu ea in tara macar sa o repar. Am vb cu 2 mecanici si au zis ca tre sa pot sa ajung si asa in Iasi.
djasu82
QUOTE(pacoman @ 18 Dec 2007, 13:44)
Incearca sa bagi in viteza cu motoru oprit,daca iti intra in tr 1,inseamna ca ai ambreiajul prea slab(sau e posibil sa se fii inmuiat si lamelele de la placa de presiune).Daca ambreiajul iti tine prea jos la plecarea de pe loc atunci mai strange-l pana cand iti tine pe la jumatatea cursei pedalei de ambreiaj.Cauze sunt mai multe,acuma spera si tu ca e doar cablu slab. Bafta!!!(si inca ceva:Cum ai avut curaj sa pleci atatia KM cu dacia,ca mie mi-e teama sa plec din Buc pana la Deva... wacko.gif )
*


Mie mie teama de soferi nu de dacie daca ai un cablu de ambreaj si de acceleratie un set de bujii si un capac delco e perfect poti pleca unde vrei tu. Eu as veni din germania si in treapta a doua credema . Tu estendir ai probleme la placa de presiune daca ai o ranga la tine legi o sarma otelita f buna si bagi ranga prin ochiul format si ridici furca si observi soarele cum lucreaza pe ambreaj . Imposibil sa nu gasesti placa de presiune pentru discul de ambreaj de 200 cauta la renouri si gasesti r5 .
estendir
inca un update :
merge bagata in viteza intai acum, si odata bagata se schimba usor toate vitezele ca si cum nu ar avea nimic. Asta doar pe loc.
Cum merg aceeasi poveste : nu mai intra deloc in 1 si ca sa reusesc sa o bag tre sa mestec in mamaliga si eventual sa o las un pic pe liber sa o turez si apoi poate merge bagata in 1.
Sambata dimineata vin spre casa si am de facut cam 1200 km. Doame ajuta !

biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.