Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Accident cu posibila dauna totala
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Asigurari si Daune Auto
Pages: 1, 2, 3
biscu
Incep cu scuzele de rigoare...nu stiu daca am postat unde trebuia!
C a t a l i n
Cum?
biscu
Ce ma sfatuiti sa fac? Cum sa procedez referitor la asigurare si despagubiri. Cel vinovat nu s-a asigurat in incercarea lui de a trece peste o linie dubla continua ...permisul i-a fost suspendat 2 luni de zile. S-a petrecut astfel...in incercarea mea de a-l evita mi-a lovit spatele si m-a proiectat direct intr-un copac.Rezultatul il vedeti si voi. Ideea e ca nu as dori ca masina sa-mi fie reparata dealtfel nici nu stiu daca se mai poate asta. Va multumesc tuturor !

9 Dec 2007, 22:00:
Doar o julitura la piciorul stang ...alte probleme nu am referitor la integritatea corporala!
FireChief
destul de rau
nu cred ca o mai repara
probabil o sa iti dea dauna totala si ramii cu fierul sa il vinzi
vijelie
Stai ca si la astea se pricepe...
FireChief
oricum incearca pe casco cu regres
in situatia in care nu o scoti dauna totala
biscu
Masina e achizitionat in 2005. Am casco la unita, cel care a produs accidentul rca la unita! Masina avea la activ 30 000 km. Ce parere aveti..cum se calculeaza despagubirile? Pe mine nu ma intereseaza sa imi ramana mie fierul si sa ma ocup eu de asta.Cel care a gresit sa plateasca si sa se ocupe de toate cheltuielile si tot ceea ce presupune despagubiri.
adi_ar
De postat ai postat bine !
Pentru a putea sa primesti si sprijinul colegilor, in special sfaturile lui Tudor, ar trebui sa faci o descriere a situatiei.

Dupa cum am spus deja, iar fotografiile confirma, pare a fi dauna totala dar acest lucru se va stabili dupa constatare si deviz.

In primul rand citeste Ghidul CASCO pus la dispozitie de Tudor.
In situatia ta nu cred ca mai are rost sa te complici cu RCA.
Fa constatarea si deschide dosarul de dauna CASCO.

LE In situatia daunei totale depinde ce clauze are asigurarea ta, trebuie sa te interesezi.
Este posibil ca UNITA sa-ti plateasca un cuantum (sa zicem 80% din valoarea asigurata) iar restul sa-l recuperezi din valorificarea epavei.
Valorificarea poate sa iti aduca prin dezmembrare chiar mai mult decat diferenta, sau nu, depinde de situatie.
Poti incerca, dupa stabilirea detaliilor, sa negociezi cu vinovatul, care am inteles ca este "vertical", sa-ti plateasca o suma convenabila, respectiv sa valorifice el epava.

biscu
Cel vinovat era stationat.A incercat sa se inscrie in circulatie neefectuand cele necesare,respectiv sa se asigure si sa semnalizeze.Am incercat sa-l evit dar m-a lovit in spate dreapta, drumul fiind cu doua benzi de mers pe sens,el fiind pe prima banda.Am fost proiectat frontal pe marginea soselei direct intr-un pom. Ideea e ca vreau sa imi iau acelasi tip de masina in cazul in care aceasta nu poate sa fie reparata.Ma intereseaza ca sa imi fie acoperite toate cheltuielile necesare noii achizitii. Nu am timp sa merg eu sa valorific epava si sa merg in alte locuri. Ma intereseaza sa am o masina la fel cu am avut inainte de accident. Poate ma repet...dar sper sa intelegeti.Va multumesc
adi_ar
O masina la fel nu cred ca vrei ! Ar insemna sa-ti "procuri" un Logan SH cu 30K, tavalit de cine stie cine.
Cu ceea ce recuperezi (+ diferenta) vei cumpara unul nou, cred eu !
Oricum, deocamdata cred ca este prematur sa faci calcule !
RADU__
pai la ce valoare este asigurata masina anul asta?
Cred ca doar atat poti sa primesti
biscu
Paint
balky
conteaza foarte mult suma la care este asigurata masina .
daca de exemplu ea de noua a costat 8000 de euro , prin trecerea anilor pretul ei a scazut conform celor de la casco sa zic la 6000 de euro. in caz ca e dauna totala vei primi 6000 de euro urmand ca tu sa pui diferenta si sa-ti iei alta .
Tudor
1. E dauna totala. Pentru mine indiscutabil, as paria chiar pe asta.
2. Atentie la actele completate de politie, sa fie clar, complet, datele de identificare ale masinilor sa fie cele corecte.
3. Epava va fi valorificata, iar diferenta pana la suma asigurata o va plati asiguratorul.
Ghidul casco si o Cautare dupa "dauna totala" ar trebui sa te lamureasca usor ce e de facut, cum se valorifica epava, ce bani mai retine asiguratorul etc.
Asigurarile nu sunt Dumnezeu: nu o sa iti cumpere ei epava, nu o sa iti caute o masina noua, nu o sa-ti recuperezi taxa de drum sau cea de prima inmatriculare. Asta e: vei recupera doar suma asigurata a masinii. Pe scurt asigurarile exista pentru a te scapa de paguba, nu pentru a te scapa complet de orice griji. Stiu ca nu tu ai fost vinovat si nu asta ai vrea sa auzi, dar asta-i viata, zi mersi ca esti bine sanatos si ca o sa ai masina noua.
Imi pare rau de ceea ce ai patit. Bine ca e doar fier avariat.
Ca sa termin intr-o nota optimista, acum e cazul sa te gandesti la ce masinuta noua iti iei.
ady85btz
Am patit-o si eu azi 256.gif .Nu o mai lungesc mult: a intrat un golf 4 in mine si m-a proiectat intr-un tir care stationa langa benzinarie. Vinovat am fost eu pentru neacordare de prioritate(pieton pentru 2 luni+ dat examen) sad.gif ! Masina e la service pentru ca maine vine agentul de la Asirom sa faca devizu.
1.Este dauna totala nu? Multi din service mi-au zis ca da. In afara de ce se vede in poze:motorul este deplasat iar in viteze nu mai intra.
2.Ce ar trebui sa stiu maine cand vine constatatorul?
3.Masina este luat cu banii jos,propietate personala.Valoarea asigurata este 32922 Ron(al 2-lea an de casco).Cum se procedeaza in cazul in care este dauna totala? Cand si cati bani imi voi recupere?Multumesc si astept cu interes raspunsurile
adi_ar
Caramba ! Da' ce va veni la toti fratilor !?

Nasol', imi pare rau pentru ce se intampla!

Cred ca vei gasi raspunsuri la toate intrebarile in acelasi ghid CASCO, multumita lui Tudor !

LE
Devizu' il fac cei din service, cel de la Asirom il accepta.
ady85btz
M-am uitat pe ghid si o sa-l mai recitesc.Eu vroiam sa stiu parerea voastra legata de dauna totala
Tudor
Tot totala e si asta. Eu zic sigur.
Hai fratilor, folositi si voi functia Cautare. Am scris si in Ghidul casco si am spus si de vreo 3 ori prin topicuri cu "dauna totala", cat si cum se recupereaza.
Intrebati macar ce nu ati inteles din Ghid, ca altfel nu stau sa dau acelasi raspuns de "n"-spe ori.
Multumesc pentru intelegere.
adi_ar
Parerea mea: sasiu, stalp deformat, cutie de viteze blocata - probabil si motor afectat, probabil suporti rupti, partea dreapta de transmisie - directie zob, plus ce nu se vede ... este dauna totala;
semit
QUOTE(ady85btz @ 10 Dec 2007, 21:19)
Am patit-o si eu azi  256.gif .Nu o mai lungesc mult: a intrat un golf 4 in mine si m-a proiectat intr-un tir care stationa langa benzinarie. Vinovat am fost eu pentru neacordare de prioritate(pieton pentru 2 luni+ dat examen)  sad.gif ! Masina e la service pentru ca maine vine agentul de la Asirom sa faca devizu.
1.Este dauna totala nu? Multi din service mi-au zis ca da. In afara de ce se vede in poze:motorul este deplasat iar in viteze nu mai intra.
2.Ce ar trebui sa stiu maine cand vine constatatorul?
3.Masina este luat cu banii jos,propietate personala.Valoarea asigurata este 32922 Ron(al 2-lea an de casco).Cum se procedeaza in cazul in care este dauna totala? Cand si cati bani imi voi recupere?Multumesc si astept cu interes raspunsurile
*



esti bine sanatos? cei din Golf sunt ok? restul sunt detalii wink.gif
ady85btz
Toata lumea e Ok. Si eu si cel din golf eram singuri in masina.Slava Domnului ca nu era alta masina mai mare la gabarit sau alte masini in spatele Golfului.Maine sper sa iasa dauna totala si in rest sanatate tuturor...
adi_ar
Doamne-ajuta!

In ambele cazuri numai fiare rasucite, restul ... sunt detalii, vorba lui Semit !
ady85btz
QUOTE
In caz de avarie totala, asiguratorul este obligat sa plateasca o suma obtinuta prin scaderea din SA a:
- fransizei, daca exista;
- valorii ratelor ramase de achitat;
- valorii epavei.
Majoritatea asiguratorilor va vor propune ei o suma pentru epava (de regula 15 - 30% din SA). Ceea ce trebuie sa stiti este ca NU sunteti obligati sa acceptati propunerea lor. Faceti acest lucru doar daca va convine suma propusa.
In cazul in care refuzati propunerea asiguratorului:
- puteti negocia cu el aceasta valoare, sau
- aveti obligatia sa cautati sa valorificati cat mai bine epava

Sa inteleg ca primul lucru pe care-l face maine este sa-mi propuna maxim 30% din valoarea asigurata???
Bun...refuz! Apoi tre sa umblu eu sa-mi vand epava? Ii arata asiguratorului ce oferte am primit si daca le refuza si p-alea ma duc in instanta?? Din ce ati auzit voi de cei de la Asirom...ce credeti c-o sa se intample maine? Solicit ajutorul vostru ca prespun ca ati vazut multe cazuri de dauna totala....
Tudor
Pai treaba sta cam asa:
1. Iti propune despagubire 75% (sau pe-aproape) din SA si tu sa ramai cu epava.
2. Tu ii spui ca stii ca nu esti obligat sa accepti valoarea propusa de ei si ca inainte sa semnezi de accept pentru vreo suma tu o sa cauti sa vezi cu cat poti vinde epava. Le spui ca epava e in stare foarte proasta si tu nu crezi ca face mai mult de 5% din SA, drept pt care in acest moment nu esti dispus sa accepti decat 5%.
3. Ei o sa iti spuna ca 5% nu se poate (daca ti-ar spune altceva si-ar pierde painea, risca serios sa se creada ca s-au inteles cu tine in afara).
4. Va despartiti cu urmatoarea intelegere: tu "cauti oferte de cumparare" si ei "daca gasesc pe cineva interesat de epava, il trimit catre tine cu oferta la un nivel pe care si ei sunt dispusi sa il accepte"

De aici incolo sunt 2 variante:
A.
5. In 90% din cazuri, a 2-a sau a 3-a zi te va suna un nene care o sa iti spuna ca vrea epava, ca iti oferta pe ea X si "surpriza" valoarea X este si acceptata de asigurator, ca deja a vorbit cu el.
B.
5. Inainte sa te sune vreun nene, gasesti tu pe cineva (fie vreun mecanic de prin service-ul unde ai lasat masina, fie vreunul care cumpara epave pe net) care iti ofera o suma reprezentand 15-20% din SA.

Mai departe e iar comun:
6. Tu ceri hartie de la asigurator rpin care sa iti confirme ca e de acord cu valoarea X la care "tu" ai gasit cumparator si le pui in vedere ca daca in 5 zile lucratoare nu iti raspund oficial, consideri ca prin asta isi exprima acordul tacit.
7. Tu vinzi epava cu X, apoi depui cerere pentru SA - X, cerere care o sa ti se aprobe cam in 15 zile lucratoare, dupa care cam in alte 15 iti vei primi si banii.

Poate nu e chiar ce te astepti sau ce iti doresti, dar asa functioneaza.
Succes si rabdare, ...calm si rabdare.
ady85btz
O scurta recapitulare cu scuzele de rigoare pentru stres dar vreau sa am temele facute pentru maine!
Sa inteleg ca ei imi propun 75% despagubire din S.A + sa raman cu epava ?
N-am inteles asta...
QUOTE(Tudor @ 10 Dec 2007, 23:54)
Le spui ca epava e in stare foarte proasta si tu nu crezi ca face mai mult de 5% din SA, drept pt care in acest moment nu esti dispus sa accepti decat 5%.
3. Ei o sa iti spuna ca 5% nu se poate (daca ti-ar spune altceva si-ar pierde painea, risca serios sa se creada ca s-au inteles cu tine in afara).

*


N-ar putea ei sa caute un client pentru epava?
eu nu inteleg cum trebuie sa fac sa primesc cat mai aproape de 100% din S.A.Desi ai explicat foarte clar,tot m-ai bagat usor in ceata sad.gif .



<span class='edit'>11 Dec 2007, 00:32:</span>
Sunt cam bulversat dupa ziua de azi,dar dupa ce-am citit mai atent am inteles!
Ei imi ofera 75% din S.A + epava
Eu vreau 95%+epava (le zic ca epava nu valoreaza mai mult de 5 %)
Ei refuza si de aici am prins ideea.Mii de multumiri!!!
borkanel
pai eu am inteles ca sunt doua varinate:
- 75% + epava
sau
- iti platesc suma la care este asigurata masina
ady85btz
varianta 2 ar fi ideala
o sa vad azi ce zice si revin cu pareri
adi_ar
Nici macar in luna cadourilor ! smile.gif
manucu
o cunostinta a avut un accident dauna totala si de la asigurari i s-a transmis asa:
15.500euro (valoare asigurata) - 20% (fransiza) = 12.400euro
12.400euro - 25% (epava) = 9.300euro
9.300euro - 530,25euro (restul ratelor ramase de Casco) = 8769,75euro

"norocul" lui e ca compartimentul motor nu e foarte avariat si din interior poate valorifica multe, cred ca isi va recupera cei 25% (epava) destul de usor
ady85btz
Revin cu impresii:
Constatatorul un mosulica pe la 60 de ani de treaba.A inspectat masina si a notat tot ce a observat + ce i-am mai zis si eu ca el omitea dar n-a dat nici un verdict daca e sau nu dauna totala.
Am vorbit cu cei din service si mi-au zis dauna totala.Am dat sa-mi faca deviz (500 ron mad.gif ) si cam intr-o saptamana e gata.Cei de acolo mi-au zis 100% iese dauna totala.Cel de la casco mi-a zis sa-l sun dupa ce am devizu.Va intreb: iese dauna totala.Asiguratorul ce-mi va da: banii sau alta masina ???
semit
ai vrea tu masina... o sa-ti dea suma asigurata -25% , nu da nimeni niciodata 100%, din pacate
ady85btz
Si epava cui ramane?
sadi
devizul costa, asa e.. mad.gif

epava ori o va vinde proprietarul, ori se va ocupa firma de asigurari de vanzarea acesteia
adi_ar
Acum esti suparat si te inteleem, citeste aici, ce a scris Tudor mai devreme. CU epava te descurci tu sa scoti cat mai mult din ea.
Util este si e a scris Manucu01 cateva posturi mai sus referitor la un caz concret.
Bafta!
ady85btz
Am inteles postul lui Tudor.
O sa vad dupa ce primesc devizul ce-o sa fac.Normal ar fi ca asiguratorul sa se ocupe de valorificarea ei si eu sa primesc S.A in totalitate sleep.gif
Tudor
Asiguratorul nu e vanzator de epave. Desi noua ne pare, nu e normal ca el sa se ocupe de asta. Asa cum am spus si in ghid, stabilirea valori epavei este o chestiune de negociat, nu este la alegerea asiguratorului. Ei incearca sa induca aceasta senzatie, dar nu e asa.
De valorificarea epavei se ocupa asiguratul, dar in practica inspectorii de dauna au "drumurile batute" cu indivizi care se ocupa de reconditionat epave, asa ca in majoritatea cazurilor te vor indruma chiar ei catre un cumparator pentru epava. In acest caz, desi pare, nu asiguratorul se ocupa de valorificarea epavei, ci tot asiguratul. Inspectorul de dauna este cel care "mijloceste" (ajuta/faciliteaza) vanzarea, dar o face in nume propriu, nu al asiguratorului. Asiguratorul nici nu are voie prin lege sa faca asa ceva, obiectul lui de activitate este unic si delimitat clar de lege.
borkanel
iese
normal ca nu iti da alta masina tongue.gif
adi_ar
Foarte multe depind de ceea ce-ti va oferi asiguratorul. Normalul este o notiune supusa aprecierii subiective.
Ideea ar fi ca tu sa te raportezi (ca tinta de recuperare) la valoarea de piata a unei masini similare ca vechime, conditie si uzura, nu la valoarea asigurata. Uneori diferenta intre cele 2 este mare !

Este posibil, avand in vedere o aritmetica simpla ca tu sa poti scoate mai mult din epava, daca te ocupi de asta, decat vor evalua asiguratorii, chiar daca experienta ta nu se compara cu a lor.
Oricum, asa cum ai vazut, in functie de asigurare iti vor scadea:
- franciza (daca este),
- eventuale ne-reintregiri de suma,
- restul de prime ramase,
- alte datorii, respectiv
- valoarea estimata a epavei.
Ideal ar fi ca tu dn epava sa poti recupera (prin efort propriu) toate sumele retinute - ceea ce va fi greu.
Bazandu-te pe efortul asiguratorului sa-ti gaseasca client vei accepta din capul locului sa mai castige si altii din acest "serviciu".

LE

laugh.gif Iar mi-a luat-o inainte Tudor in timp ce editam. Am sa scurtez posturile!
Sony
Ady, daca o bucatesti vreau io luneta, stopurile, capota portbagaj si bara spate.
Da-mi un PM daca te hotarasti.
argon
Deci sa ne asteptam sa apara la bursa de vanzare un Logan "impecabil, fara accidente"?!
Funny
Ce mi se pare absurd in chestiile cu dauna totala este tocmai suma cu care esti despagubit.Daca valoarea asigurata a masinii este X dupa Y ani de utilizare normal si corect este sa primesti suma respectiva si nu sa te transformi in samsar de epave.
Pana la urma poti contesta aceasta decizie a asiguratorului sau poti pur si simplu sa bagi masina in reparatie,chiar daca aceasta depaseste cu ceva valoarea asigurata.(suporti tu diferenta)In cazul asta cum ar putea sa-ti refuze cererea?
adi_ar
It's a free country !!! mellow.gif
Sony
Argoane, nu va aparea la bursa. Nu il voi vinde unui cunoscut, iar cei de aici sunt tot un fel de cunoscuti.
Tudor
Asigurarea Casco nu-i panaceu universal, e un contract cu prevederi si clauze. Scrie in el ce si cum. Din contract scrie clar ce si cum. Cine vrea mai mult, exista firme de management parc auto, exista masini de inchiriat. Mi se pare fara rost sa dezbatem de ce casco nu e ceva ce nu e.
Fac o paranteza un pic offtopic: multi dintre clientii cu casco au si asigurari de casa, dar nu l-am auzit pe nici unul, atunci cand are o dauna la casa, suparat ca de ce nu i se plateste suma asigurata si sa ramana asiguratorului casa sa o valorifice...
Funny
Tudor,iti inteleg punctul de vedere insa nu sunt de acord cu multe dintre lacunele(mai mult sau mai putin intentionate) existente in contractele de asigurare.E drept ca sunt multi care semneaza contractul ca berbecii,fara sa-l citeasca sau fara sa-l inteleaga dar tot atat de adevarat este ca asiguratorii,in marea majoritate,incearca sa nu plateasca tot.
Nu stiu de ce noi romanii acceptam cu atata usurinta anumite lucruri(si nu ma refer numai la asigurari)fara sa avem nici-un fel de reactie sau atitudine.Platim aiurea taxe peste taxe,platim servicii inexistente,s.a.m.d.
In cazul unei asigurari sunt de acord sau nu cu anumite clauze , insa acestea trebuie sa fie clar stipulate iar decizia sa-mi apartina mie si numai mie!
Pune-te si tu in situatia unei persoane care nu lucreaza in domeniu si incearca sa gandesti la fel ca ea..........O sa vezi ca oricum o dai nu are cum sa-ti convina sa primesti suma asigurata-X% atata vreme cat tu ai platit CASCO pentru suma asigurata.
Sincer raspunde-mi la o intrebare:In cazul in care va vine unul cu dauna totala la un Bentley de exemplu iar tipul mai e si tare in "oute" ce faceti,ii dati 60-70% din suma asigurata sau nu?
Crede-ma ca oricine ar actiona in instanta o firma de asigurari si-ar obtine fara probleme suma prevazuta in contract,numai ca la noi indiferenta si lenea sunt mari.(asta in cazul in care contractul semnat si agreat de ambele parti nu prevede altceva)
ady85btz
De acord total cu Funny.
Eu nu vreau sa ajung in instanta si sper ca valoarea propusa la final sa fie cat mai mare.
O intrebare: devizul din service care e destul de scump(500ron) trebuie sa-l platesc eu sau asiguratorul?..sau macar 50-50 ?? unsure.gif
Tudor
E adevarat ca asiguratorii incearca sa plateasca cat mai putin. Va recomand sa vedeti ultimul film al lui Michael Moore, "Sicko", care va va arata cum se intampla (in asigurarile de sanatate, dar e acelasi lucru).
Tot ceea ce incercam aici, eu si ceilalti colegi din domeniu, este sa ajutam colegii sa nu fie pacaliti si sa obtina cat mai mult din ceea ce au dreptul, sa exploateze la maxim contractele existente.
Oriunde in lume, contractele de asigurare sunt contracte de adeziune, nu se negociaza. Iti convine cumperi, nu iti convine nu cumperi sau cumperi din alta parte.

Revenind la subiectul nostru, dreptul de a recupera suma asigurata este prevazut in legea asigurarilor. Recuperarea ei nu se face insa integral de la asigurator, ci prin valorificarea bunului avariat + despagubire de la asigurator. In total tot suma asigurata se recupereaza. Asiguratorul va incerca sa supraevalueze epava pentru a plati cat mai putin. Daca asiguratul nu isi cunoaste drepturile sau se grabeste, va accepta propunerile asiguratorului, crezand ca nu are de ales. Daca insa asiguratul isi cunoaste drepturile si se foloseste de ele, va obtine in final suma asigurata. Asiguratorii vor trage de timp cat de mult le permite contractul si legea, pentru ca asta este in realitate singurul "atu" pe care il au in negocieri. Asta nu stiu asiguratii si tocmai asta trebuie sa afle, anume ca, in afara de tragerile de timp si birocratia contractuala, nu sunt obligati sa accepte nimic din ce asiguratorii prezinta ca fiind obligatoriu.

Pe Dan Iosif, Dumnezeu sa-l odihneasca, l-am auzit spunand un mare adevar: in economia de piata (capitalista) nu exista cinste, exista doar corectitudine. E poate singurul lucru spus de el pe care il apreciez, dar asta nu il face cu nimic mai putin adevarat.
Asigurarile si asiguratorii nu vor tine niciodata cu asiguratii, ci vor exploata la maxim prevederile contractuale si eventuala necunoastere a lor de catre asigurati. O astfel de atitudine nu e cinstita, dar e corecta. Ne-am invatat in comunism sa predindem cinste, cand de fapt trebuie sa invatam sa cerem corectitudine si sa ne folosim la maxim de drepturile noastre, fara frica de a fi necinstiti.


@Adi: Cum aceasta cheltuiala, evaluarea daunei = estimarea costului reparatiei, nu e de regula prevazuta in contract ca si cheltuiala asigurata, acoperirea ei revine integral asiguratului. Exista contracte de asigurare (nu neaparat casco), unde astfel de evaluari sunt incluse in pret. Logica este urmatoarea: la cerere asiguratorul iti propune o evaluare (intotdeauna mai mica decat valoarea reala), daca o accepti nu mai trebuie sa cheltuiesti pe alta estimare, daca nu o accepti faci o estimare pe cheltuiala proprie.
ady85btz
Tudor multumesc mult pentru lamuriri si cand o sa mai am o nelamurire o sa indraznesc din nou.Inca o data multumesc!!!
AlexC
Se intreba mai sus de ce nu primesti banii pe care i-ai dat pe masina. Raspunsul e simplu: ca asigurarea ai platit-o la o valoare a masinii MAI MICA decat cea initiala. Multe contracte de leasing se incheie cu asigurare la valoare initiala timp de 4 ani, ajungand ca utilizatorul sa plateasca o prima de asigurare in anul 4 sau 5 foarte amre, comparativ cu valoarea de piata a masinii. Avantajul poate fi insa in situatii de dauna toatala, cand primesti toti banii inapoi.

Alegerea este a ta, atunci cand semnezi contractele.
ady85btz
@AlexC nu inteleg ce vrei sa zici prin: "asigurarea ai platit-o la o valoare a masinii MAI MICA decat cea initiala"
In primul S.A a fost cea de pe factura si anume 365 milioane iar in anul 2 S.A a fost de 329 milioane
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.