Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Merge nasol cind e semiincalzita
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bitu72
Salut,
Asta mi se intimpla la fiecare plecare cu motorul rece.

Plec dimineata la servici.
Temp. de afara e undeva in jur de 0 grade C.
Pornesc cu socul.
Stau o jumatate de minut cu motorul pornit si plec. Masina trage binisor (cu socul tras undeva la 1000 rot/min) pina ce temperatura ajunge la prima linie pe ceas.
Intre prima linie si urmatoarea pe ceasul care indica temp. motorului adica undeva intre 30-60 de grade C moare la prima frina (intersectie, semafor) o pornesc greu, nu sta la ralanti nici cu soc nici fara soc.
O chinui cu cheii lungi, o pornesc, o tin turata si merg mai departe pina la urmatoarea frina (oprire) unde face la fel.
Asta pina se incalzete la temperatura de lucru (acul de la temp. e paralel cu solul), dupa care masin merge perfect, e silentioasa, nu da rateuri, trage bine, sta la ralanti, totul e bine si frumos.

Nu stiu ce sa mai reglez. Totul pare pus la punct si totusi ceva nu e in regula.
dacia_gpg
Pata calda functioneaza?
bitu72
Am cautat sa ma informez de pe forum despre pata calda dar nu am gasit mare lucru.
Nu stiu ce rol are si cum sa verifica daca functioneaza corect.
djasu82
Pata calda user posted image se verifica doar daca pe sutul de aer n u e infundat atata tot. Tu ai alte probleme care tine de aprindere delco fise . Verificale daca sunt in regula mai treci putin la reglajul carburatorului doar la cald. Dupa 50 de m ar trebui sa-ti stea stabil la 600 de ture chiar daca pui frana.
adumitrachy
Ai un tachet strans prea tare
dacia_gpg
Pata calda nu are numai "sut" de aer, trece apa din chiloasa in pata calda pentru a incalzi corpul carburatorului si sa se ajunga mai repede la temperatura optima de functionare, mai este o problema....mi se pare ca tragi prea tare socul si o ineci,
incearca sa mai impingi un pic socul si sa o tii mai mult din acceleratie.

Pata calda cu stut pentru furtunul cu diuza a aparat la modelele dupa 1993 wink.gif
vi_escu
Ai trecut aerul pe "iarna''?
bitu72
Fratilor masina la cald merge ireprosabil cu siguranta sta si la 600 de ture.
djasu82 nu cred ca poate fi de la delco. Delco-ul e reglat bine, capacul e nou, platina e noua reglata 0.4, fisele sunt Tesla, bujii Denso. Porneste la sfert.
Am verificat stutul de la pata calda si nu e infundat. Se simte si se aute cum trage aeru prin duza din furtun.

De tachet nu stiu de sa zic. Clar e ca problema a aparut de cind a dat frigul. Intre timp nu a umblat nimeni la tacheti.

Eu dupa ce o pornesc as putea sa plec imediat cu un pic de soc. Trage binisor chiar cu motorul rece. Problema e ca imediat trebuie sa trec prin trei intersectii nasoale doua dintre ele dirijate in fiecare dimineata de politie unde trebie sa fii pe faza.
Aici e problema mea ca exact cind ajung in prima intersectie (dupa prima liniuta pe ceasul cu temp. motorului) motorul moare si e foarte instabil la ralanti. Instabilitatea asta dureaza jumatate de minut, max. un minut timp in care o chinui sa o repornesc, sau o tin turata, manevrele tre' sa fie lente. Imediat cum bruschez pedalele (frina, acceleratie) a si murit.
Totul reintra in normal dupa ce trece de acest prag. Acuma mai nou o incalzesc pe loc pina trece de zona cu pricina si apoi plec.
Merced
Incearca ceva nou, porneste-o cu soc, apoi imediat impinge-l si incalzeste motorul numai din sprituri marunte de acceleratie(fara 3-4000rpm ca faci praf motorul biggrin.gif ) vreo doua minute. Apoi vezi daca tine relantiul. Daca da, plimba-te prin parcare, pune si doua frane, vezi daca se mai opreste.
Apropo de pata calda, nu stiu daca se pune neaparat problema sa fie infundat acolo, ci dimpotriva sa nu se fi marit orificiul ala cu timpul. wink.gif
tgg2k
colegul zice ca la prima frana ii moare motorul, eu tind sa cred ca e nivelul mic in CNC. dar mai zice ca doar la o anumita temperatura a motorului (~50 grade C) si temperatura de afara ~0 grade C...

presupunerea mea (cam aceeasi cu cea a lui Merced): socul prea mult tinut tras, nivel mic in CNC, masina se ineaca la prima frana si moare, apoi nivelul in CNC revine cat de cat, dupa cheile alea lungi se arde benzina din camere si motorul isi revine.
djasu82
Poate te ajuta cu ceva imaginea alaturata user posted image cum a specificat si tgg2k se poate sa ai nivelul foarte mic in cnc.
bitu72
Pai acuma chiar asa fac o pornesc cu soc, dupa care imping socul si o tin din acceleratie fara sa depasesc 2000rmp. Dupa vr'o juma de minut sta fara soc. Stau asa si ascult muzica, o mai turez ca sa se faca bine ungerea, ~3min. pina acul de la ciasul cu temp. trece de zona cu probleme.
Fenomenul e foarte evident cind stai in masina si urmaresti acul indicator. Masina toarce frumos fara soc si cum acul ciasului a trecut un pic de prima liniuta imediat incep figurile (da sa moara).
cony
Posibil sa fie givraj.

Repet si eu intrebarea lui vi_escu, daca ai trecut aerul pe iarna?
bitu72
Nu cred sa fie nivelul in CNC.
Asta vara mi s-a parut mie ca ar consuma mai mult decit normal si am mai miscorat nilelul. Efectula a fost ca atunci cind depaseam mai in forta in a 3-a sau a 4-a i se termina benzina in camera CNC-ului si dadea in nas. Am mai marit nivelul si s-a rezolvat.
Eroarea la nivelul benzinei din camera de nivel constant a CNC-ului e probabil de plus/minus 1mm. Crezi ca asta poate genera neplacerile de mai sus?

13 Dec 2007, 13:11:
Clapeta de la filtrul de aer e trecuta pe pozitia iarna.
Am carton pe jumatate de radiator (in dreptul elicei) tocmai impotriva jivrajului.
sad.gif
cony
Cartonul devine eficient dupa ce se incalzeste radiatorul.

Ai putea incerca si un carton in fata carburatorului.
tabek
pune cartonul chiar in fata carburatorului, acolo unde intra furtunul de benzina, acopera-l bine. Cartonul la radiator e mai mult pentru incalizarea motorului mai repede, impotriva jivrajului e mai eficient cartonul la carburator. Asa am si eu si niciodata n-am probleme de jivraj...incearca si asta...
bitu72
Nu stiu cum as putea sa fixe un carton in fata carburatorului.
Explica-mi mai clar sau arata-mi o poza cum ai facut tu.

Daca e asa cum spuneti voi si carburatorul jivreaza.
Asta ar insemna ca pata calda nu lucreaza eficient pina la incalzirea motorului?
Merced
Cam asa ceva. Incalzeaste-o in parcare cum ai facut recent, si n-ai nevoie nici de carton. Nu trebuie sa-ti decalezi programul cu mai mult de 2-3 minute. Eu azi am pornit-o la prima cheie cu soc, si am mai stat 2 minute cu ea usor turata, apoi s-a stabilizat relatinul destul de jos dupa ureche, dar stabil si am plecat cu ea la drum. In afara de o tentativa de dat in nas n-am avut treaba, si azi era mai frig decat in ultimele doua saptamani. happy.gif
tabek
Poate ca nu-i nevoie de carton, dar eu am patit-o iarna trecuta la drum lung, erau vreo -15 grade, din 5 in 5 km trebuia sa opresc masina, nu mai vroia sa traga, dadea in nas, mergea doar cu socul tras putin. Daca o lasam 5 minute cu motorul oprit mergea iarasi 5 km si tot asa. Atunci i-am pus prima data cartonul la carburator, si nu a mai facut de atunci...
bitu72 daca vrei fac o poza si-l postez diseara.
bitu72
OK. Astept poza ca am si eu de facut niste drumuri in concediu si poate o sa am nevoie.
Multumesc.
Merced
Eu imi aduc aminte ca am plecat la drum in copilarie cu Dacia din semnatura, cand o conducea taica-meu intr-o dimineata la vreo -18 grade. A pornit mai greu, parca n-a vrut la prima cheie, dar a pornit la a doua si dupa ce s-a incalzit am facut in ea un drum de vreo 100 km. Si n-am avut vreodata carton la carburator, doar la radiator.
Apropos, poate decat sa punem cartoane acolo, ne explica cineva cam ce zone ar trebui sa izolam, ca au aparut intre timp si solutii mai moderne si mai eficiente.
dacia_gpg
Daca aveti ELV numai este nevoie de carton la carburator este suficint cel din fata radiatorului, daca aveti elice pe pompa de apa taiati o bucata de carton cat o foaie de hirtie , dati o gaura prin ea si introbagatio intre stutul de alimentare corp
superior carburator si furtunul de alimentare cu benzina dupa ce l-ati scos in prealabil apoi il montati la loc.
Evitati jivrajul ,folositi o benzina corespunzatoare,nu mergeti iarna cu 2-3 l de benzina, rezervorul condenseaza,picaturi de apa...inghet...etc
neajiji
Nu stiu ce dati atatea solutii, multe dacii pe carb nu trag decat atunci cand temperatura ajunge undeva pe la 70-80 grade. Ce-i asa anormal? Sau m-am obisnuit eu sa stau linistit in masina 4 minute sa se incalzeasca si sa plec fara probleme dupa aceea? Respect tuturor posesorilor de dacia!
Merced
Cam asta am zis si noi mai sus. happy.gif
$$ilvviu
Nu cumva o fi de la bobina?
Freelancer
Pui carton in fata elicei si a carburatorului si o incalzesti minim 3 minute dimineata mai ales cand sunt temperaturi sub 0.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.