gyony19
16 Dec 2007, 20:02
salut. din nefericire pt mine intr-o seara m-am invartit si eu cu frama de mana putin si in parcare am vazut ca roata de pe stanga spate statea inclinata. am verificat si din spusele unor vecini mai invarzta mi-au zis ca am puntea rupta. am luat alta si m-am apucat sa o schimb. si nu reusesc sa desfac un surub de 8 alea 2 de la bascula unul l-am desfacut iar unul nu vrea deloc. cine ma poate ajuta cu vreun sfat ceva. multumesc
GARFIELD 87
13 Jan 2008, 03:35
da-i cu niste degripant sau cu putin lichid de frana si incearca sa il desfaci
spor la treaba
dacia_gpg
13 Jan 2008, 20:31
cheie cu clichet,prelungitor scurt,tubulara de 13
maseax
14 Jan 2008, 00:59
si daca tot nu vrea. Baga dalta, flexul in el depinde de pozitie)
Cand ramai fara solutii e bine sa bagi flexul
Si roata stramba pe spate e axul indoit. Si eu tot din acelasi motiv am schimbat o punte. Nu dati cu pietre, n-am strambat eu puntea
diaconuliviu
14 Jan 2008, 12:58
Eu am schimbat de o saptamina puntea pt asta. Rugina in zona de fixare a fuzetelor pe punte. Daca mai tineti Dacia, puneti punte noua. La una SH exista riscul sa fie din start fuzetele strimbe, rugina deja instalata...
ruse_lau24
17 Jan 2008, 11:24
Am si eu o problema cred ca cu puntea , la 15-20 km /ora imi balanseaza spatele stanga dreapta peste aceasta viteza sau sub ea nu se simte , am echilibrat jantele cauciucuri noi .De la ce sa fie?
DaniCom
17 Jan 2008, 12:46
Daca balanseaza spatele stg.-dr tre sa schimbi bucsile la bascula centrala.
Sau probabil s-a destrans acel surub de la bascula centrala ,nu strica sa verifici cu atentie zona respectiva !!!
ruse_lau24
18 Jan 2008, 19:13
O sa ma duc sa le schimb , multumesc mult pt sfat , dar ma gandeam ca poate sa fie chiar puntea (o sa incerc cum ati spus sper sa nu mai faca)Baftra
Si eu la fel, dupa ce am schimbat puntea am uitat sa strang bine surubul de la bascula (locul unde se prinde de caroserie) si dupa un timp s-a desfacut de tot.
Vreau sa zic ca la curbe imi fugea puntea cativa cm si masina mergea serpuit. Se mai tinea doar in arcuri. Simteai ca mergi cu barca.
coalexandru
10 Feb 2009, 18:09
QUOTE(KTC @ 20 Jan 2008, 23:55)
Si eu la fel, dupa ce am schimbat puntea am uitat sa strang bine surubul de la bascula (locul unde se prinde de caroserie) si dupa un timp s-a desfacut de tot.
Vreau sa zic ca la curbe imi fugea puntea cativa cm si masina mergea serpuit. Se mai tinea doar in arcuri. Simteai ca mergi cu barca.
salut!sti cumva cum se scoate axul de pe puntea din spate...eu am desfacut cele 4 suruburi si mai departe nu stiu cum se face.
Multumesc anticipat!
B-58-PTM
10 Feb 2009, 21:25
flexu e sfant,traiasca flexu
)
CandyMan13
10 Feb 2009, 21:27
si inapoi(daca te referi la ce cred eu) se baga la cald...cam grea operatiunea(sa il pozitionezi FIX orizontal.
SGM.MYKE
11 Feb 2009, 08:34
Axul nu se scoate de pe punte, in conditiile de acasa e imposibil sa pastrezi coaxialitatea si concentricitatea dintre cele doua. La montajul din uzina se folosesc prese foarte mari, iar de demontarea s-a incercat pe presa de 25TF si nu a iesit prea usor, puntea era inutilizabila.
daca ai probleme cu axul, se schimba toata puntea.
CandyMan13
11 Feb 2009, 11:35
trist dar adevarat:D
cannavaro
30 Jun 2009, 11:01
Am si eu o intrebare si am postat aici ptr. a nu mai deschide alt topic:
Pe masina am punte cu tamburi mari in 3 prezoane, si in cateva zile voi primi o pereche de tamburi mari in 4 prezoane. Vreau sa schimb toata mecanica spate cu aceasta ocazie si sa pun piese noi.
Ce imi recomandati sa schimb si ce se poate pastra?
SGM.MYKE
2 Jul 2009, 06:27
Daca sunt in stare buna, poti pastra saboti si cilindrii, dar rulmentii e recomandat sa ii schimbi.
Adrian_Boy
9 Jul 2009, 07:30
QUOTE(argon @ 11 Feb 2009, 08:38)
daca ai probleme cu axul, se schimba toata puntea.
La care ax te referi, cel pe care vin rotile (rulmentii etc.) ?
Pai , ce mai exista altul pe punte in afara de cele 2 (stanga ,dreapta ) ....
Adrian_Boy
9 Jul 2009, 12:21
Am fost azi sa iau bucsaraie de pe spate, doua bucsi de fartec, acea bucsa (monsor) de vcomp vro 18 lei in total.
Am mai intrebat cat sunt tendoanele, de uzina 57 si cele de conex cam 20 de lei.
Ce mi se pare la bucsele de pe spate la bascula, sunt identice cu cele de pe fata ???
Da , sunt identice, nu ti-am mai spus o data .....
PH-06-BOA
10 Jul 2009, 18:25
Nu vad de ce ar trebui sa desfaci cele doua suruburi de M8 de pe bascula(cele de la colierul mosorului), cred ca la astea te-ai refeit. Nu e necesar , decat cel de pe centrul mosorului, e un surub, care va iesi in lateral. Pozitie de taiat nu prea ai, ca tai si din urechea puntii (dar si asa o chimbi), pentru cel din fata, dar la cel din spate , cum faci? Pui tubulara, rupi surubul si sudezi altul.
Puntea se poate corecta la axele fuzetelor, iar daca e mancata de rugina, se pot pune intarituri din tabla de 2 mm si sudata electric, in asa fel, incat sa prinda si mansonul in care e presata fuzeta. Daca vrei, poti.
Adrian_Boy
17 Jul 2009, 06:42
O sa ma bag la un reconditionat de punte spate, am achizitionat unele piese, dar tinand cont ca masina o fac la tara unde nu am un magazin de piese langa mine, nu vreau sa am surpriza sa raman cu masina acolo din cauza unul filet de la cine stie ce, asa ca daca ma puteti ajuta sa-mi ziceti ce trebuie sa mai cumpar.
Am luat asa:
- bucsele de la bascula
- mosorelul
- lichid frana (sa aereisesc franele)
- cablu frana (ca am unul nou)
- acele prezoane care tin tendoanele
- tendoane noi
altceva ... ?
Mr_Devil83
17 Jul 2009, 09:32
pai ar mai fi rulmentii, cilindrii, sabotii. Si o cutie de unsoare cu LiCaPb pt cuptoare. Adica vaselina neagra.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.