Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: punte spate
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
gyony19
salut. din nefericire pt mine intr-o seara m-am invartit si eu cu frama de mana putin si in parcare am vazut ca roata de pe stanga spate statea inclinata. am verificat si din spusele unor vecini mai invarzta mi-au zis ca am puntea rupta. am luat alta si m-am apucat sa o schimb. si nu reusesc sa desfac un surub de 8 alea 2 de la bascula unul l-am desfacut iar unul nu vrea deloc. cine ma poate ajuta cu vreun sfat ceva. multumesc
GARFIELD 87
da-i cu niste degripant sau cu putin lichid de frana si incearca sa il desfaci
spor la treaba
dacia_gpg
cheie cu clichet,prelungitor scurt,tubulara de 13
maseax
si daca tot nu vrea. Baga dalta, flexul in el depinde de pozitie)

biggrin.gif
KTC
Cand ramai fara solutii e bine sa bagi flexul biggrin.gif

Si roata stramba pe spate e axul indoit. Si eu tot din acelasi motiv am schimbat o punte. Nu dati cu pietre, n-am strambat eu puntea smile.gif
diaconuliviu
Eu am schimbat de o saptamina puntea pt asta. Rugina in zona de fixare a fuzetelor pe punte. Daca mai tineti Dacia, puneti punte noua. La una SH exista riscul sa fie din start fuzetele strimbe, rugina deja instalata...
ruse_lau24
Am si eu o problema cred ca cu puntea , la 15-20 km /ora imi balanseaza spatele stanga dreapta peste aceasta viteza sau sub ea nu se simte , am echilibrat jantele cauciucuri noi .De la ce sa fie?
DaniCom
Daca balanseaza spatele stg.-dr tre sa schimbi bucsile la bascula centrala.
Minel
Sau probabil s-a destrans acel surub de la bascula centrala ,nu strica sa verifici cu atentie zona respectiva !!!
ruse_lau24
O sa ma duc sa le schimb , multumesc mult pt sfat , dar ma gandeam ca poate sa fie chiar puntea (o sa incerc cum ati spus sper sa nu mai faca)Baftra wink.gif
KTC
Si eu la fel, dupa ce am schimbat puntea am uitat sa strang bine surubul de la bascula (locul unde se prinde de caroserie) si dupa un timp s-a desfacut de tot.

Vreau sa zic ca la curbe imi fugea puntea cativa cm si masina mergea serpuit. Se mai tinea doar in arcuri. Simteai ca mergi cu barca. smile.gif
coalexandru
QUOTE(KTC @ 20 Jan 2008, 23:55)
Si eu la fel, dupa ce am schimbat puntea am uitat sa strang bine surubul de la bascula (locul unde se prinde de caroserie) si dupa un timp s-a desfacut de tot.

Vreau sa zic ca la curbe imi fugea puntea cativa cm si masina mergea serpuit. Se mai tinea doar in arcuri. Simteai ca mergi cu barca. smile.gif
*


salut!sti cumva cum se scoate axul de pe puntea din spate...eu am desfacut cele 4 suruburi si mai departe nu stiu cum se face.
Multumesc anticipat!
B-58-PTM
flexu e sfant,traiasca flexu smile.gif)
CandyMan13
si inapoi(daca te referi la ce cred eu) se baga la cald...cam grea operatiunea(sa il pozitionezi FIX orizontal.
SGM.MYKE
Axul nu se scoate de pe punte, in conditiile de acasa e imposibil sa pastrezi coaxialitatea si concentricitatea dintre cele doua. La montajul din uzina se folosesc prese foarte mari, iar de demontarea s-a incercat pe presa de 25TF si nu a iesit prea usor, puntea era inutilizabila.
argon
daca ai probleme cu axul, se schimba toata puntea.
CandyMan13
trist dar adevarat:D
cannavaro
Am si eu o intrebare si am postat aici ptr. a nu mai deschide alt topic:

Pe masina am punte cu tamburi mari in 3 prezoane, si in cateva zile voi primi o pereche de tamburi mari in 4 prezoane. Vreau sa schimb toata mecanica spate cu aceasta ocazie si sa pun piese noi.

Ce imi recomandati sa schimb si ce se poate pastra?
SGM.MYKE
Daca sunt in stare buna, poti pastra saboti si cilindrii, dar rulmentii e recomandat sa ii schimbi.
Adrian_Boy
QUOTE(argon @ 11 Feb 2009, 08:38)
daca ai probleme cu axul, se schimba toata puntea.
*



La care ax te referi, cel pe care vin rotile (rulmentii etc.) ?
Minel
Pai , ce mai exista altul pe punte in afara de cele 2 (stanga ,dreapta ) .... unsure.gif
Adrian_Boy
Am fost azi sa iau bucsaraie de pe spate, doua bucsi de fartec, acea bucsa (monsor) de vcomp vro 18 lei in total.

Am mai intrebat cat sunt tendoanele, de uzina 57 si cele de conex cam 20 de lei.

Ce mi se pare la bucsele de pe spate la bascula, sunt identice cu cele de pe fata ???
Minel
Da , sunt identice, nu ti-am mai spus o data ..... dry.gif
PH-06-BOA
Nu vad de ce ar trebui sa desfaci cele doua suruburi de M8 de pe bascula(cele de la colierul mosorului), cred ca la astea te-ai refeit. Nu e necesar , decat cel de pe centrul mosorului, e un surub, care va iesi in lateral. Pozitie de taiat nu prea ai, ca tai si din urechea puntii (dar si asa o chimbi), pentru cel din fata, dar la cel din spate , cum faci? Pui tubulara, rupi surubul si sudezi altul.
Puntea se poate corecta la axele fuzetelor, iar daca e mancata de rugina, se pot pune intarituri din tabla de 2 mm si sudata electric, in asa fel, incat sa prinda si mansonul in care e presata fuzeta. Daca vrei, poti.
Adrian_Boy
O sa ma bag la un reconditionat de punte spate, am achizitionat unele piese, dar tinand cont ca masina o fac la tara unde nu am un magazin de piese langa mine, nu vreau sa am surpriza sa raman cu masina acolo din cauza unul filet de la cine stie ce, asa ca daca ma puteti ajuta sa-mi ziceti ce trebuie sa mai cumpar.

Am luat asa:
- bucsele de la bascula
- mosorelul
- lichid frana (sa aereisesc franele)
- cablu frana (ca am unul nou)
- acele prezoane care tin tendoanele
- tendoane noi

altceva ... ?
Mr_Devil83
pai ar mai fi rulmentii, cilindrii, sabotii. Si o cutie de unsoare cu LiCaPb pt cuptoare. Adica vaselina neagra.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.