Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Semnalizare stânga dusă
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
MyKe89
Vă salută un membru nou, bine v-am găsit! Vă urmăresc de ceva timp, având în vedere că am o Dacie în familie, dar acum că am permis, a venit vremea să mă integrez și eu. Sper că mă primiți. tongue.gif

Acu'.. să încep cu problemele..

1.

Ieri, când veneam de la țară, am observat că mi-a murit subit "semnalizarea stânga". Dreapta merge.
Bordul e cel original, de 1300, doar blocul de comandă (cu manetele de semnalizare, de faruri, claxon) este de concepție mai nouă (full plastic). În ultima perioadă, când semnalizam stânga, trebuia să am grijă să duc maneta semnalizatorului în capătul cursei, nu doar să o apăs până după acel "click" specific. Acum se pare că a cedat de tot...
Să fie nevoie să schimb acel bloc, cu cele 2 manete, sau să am o problemă în altă parte? Releul de semnalizare (sau cum îi zice.. ală de sub bord, din dreapta coloanei de direcție) a fost schimbat acum vreo 2 luni, dar nu m-am uitat să văd dacă nu cumva nu mai face ceva contact pe acolo.

2.

Roata din față-dreapta este ..divergentă (cum are Dacia 1100 roțile pe spate). Bine, nu foarte tare.. dar se vede lejer cu ochiu' liber blink.gif și mă cam deranjează. Pt taică-miu e ok și așa... mad.gif Știu că lonjeroanele au fost schimbate acu' vreo 3-4 ani.. iar acum ~ 1 lună i-am făcut și bucșăraia. Rezolv problema prin reglarea unghiului de cădere sau e ceva mai grav? sad.gif

3.

După ce i-a fost făcută bucșăraia, nu s-a mai reglat nimic. Îmi trage serios stânga (trăgea și înainte)... Bănuiesc că prin unghiul de fugă rezolv asta.. dar nu știu cine se ocupă cu "unghiurile" prin Buzău... dacă știe cineva, îl rog să-mi spună și mie... De fapt, altceva cred că n-are ce să fie, am schimbat și roțile între ele și tot degeaba...

Vă mulțumesc anticipat pt orice răspuns! biggrin.gif Și sper că n-am deranjat pe nimeni cu ceva, sunt cam novice, nu prea are cine să mă învețe (my dad nu e pasionat de mașini, însă eu sunt PREA rolleyes.gif). frustrat.gif
Merced
1. Ti s-a dus contactul de la maneta probabil, desfaci, te uiti cum functioneaza dreapta si faci la fel si in stanga. Nu e ceva grav si nu trebuie sa schimbi nimic probabil. Eventual se gaseau kituri de reparatie pentru chestii d-astea.
2&3. Desi ai schimbat lonjeroanele, daca s-a facut treaba bine n-ar trebui sa traga in nicio directie. Dupa schimbarea busaraiei se impuneau sa fie reglate si unghiurile. Trebuie sa gasesti tu un loc care se ocupa cu asta.
MyKe89
Bun.. am rezolvat semnalizarea.. la puțin timp după ce am dat jos cele 2 capace negre și mari, am luat acele "prize" albe la mână și am observat că un papuc nu stătea bine înăuntru.. l-am înțepenit acolo, i-am dat niște bandă izolatoare pt fixare.. și văd că e ok..
Însă acu' am dat de altă BELEA... Eu am pe bord un butonaș cu 2 LED-uri înăuntru, care, pâlpâindu-se concomitent, îmi confirmă faptul că am curent în instalație. După ce i-am pus la loc acele capace din jurul coloanei de direcție, am observat că acele LED-uri nu mai merg.. (huh.gif mă, ce naiba?) și am dat drumu' la radio.. mergea! biggrin.gif Buba e că nu-mi mai merg ștergătoarele.. blink.gif nici "stropitorile", nimic de pe maneta aceea. Motorul pornește, de pornit.. semnalizările merg.. farurile da.. merge aproape orice, în afară de ștergătoare. Am luat iar cablurile la mână.. și nu am observat nimic dubios.. totu' pare prins unde trebuie...
Până la urmă am desfăcut acea cutiuță din capătul manetei, în care intră 5 papuci. Pare ok înăuntru, am mai curățat-o un pic și nu m-am ales decât cu o mișcare mai lejeră a manetei, atâta tot... unsure.gif

Taică-miu nici nu vine azi acasă, iar eu mâine dimineață tre' să plec cu mașina...

bash.gif
djasu82
biggrin.gif cred ca acele cabluri la tine bord si in carcasa de la volan au solganul "nu ma deranja frate". Ia un bec de 12 v la 1W sau 5W si doua sarme si verifica fatza de carcasa contacului de la cheie daca ai +12V pe jucaria de la stergator , vezi unde se duc firele de la jocul de leduri ( tine bateria calda e alta poveste). Tu ori (-) masa ori (+)12V nu ati vine mai misca din conectorul de la stergatoare si de la releu. A si verifica din nou sigurantele cu becu direct pe sigurante daca nu ai aparat de masura.
MyKe89
QUOTE(djasu82 @ 18 Dec 2007, 17:46)
biggrin.gif cred ca acele cabluri la tine bord si in carcasa de la volan au solganul "nu ma deranja frate".

radmasa.gif

Cred că o las așa, sper să nu am nevoie mâine de ștergătoare (mai importantă e semnalizarea).
Plus că.. m-ai aburit de tot.. blush.gif pe lângă faptul că nu le am cu electrica, nici nu prea pot să-mi dau seama unde se duc firele alea de la LED-uri (am încercat și mai devreme să le urmăresc).. pentru că sub bord, chiar pe mijloc, în fața schimbătorului, am un fel de panou, până la podea, pe care am 3 ceasuri (ulei, apă, benzină) iar mai jos e casetofonu'...
S-a și înserat și n-o să mai văd nimic pe-acolo... frustrat.gif

P.S. Poate să fie de la siguranțe? Mă gândesc că mi-ar veni mult mai ușor să rezolv.. Ștergătoarele să fie legate în serie și cu acel LED și astea să vină la o singură siguranță? În acel "tablou" cu siguranțe, sunt niște fire de cupru, nu sunt siguranțe propriu-zise smile.gif și, sincer, nici nu le-am verificat... biggrin.gif
djasu82
Nu sunt in serie iar montajul respectiv cu ledurile ( circuit basculant bistabil) vine direct de pe baterie sau de la mufa cu +12V de sub tablou. Ar fi cazul sa inveti si ceva eletricitate sau te lasi pe mana altora??? biggrin.gif As fi zis daca era 220 sau 380 nu baga mana acolo. Cine nu pune mana nu invata si cu asta am incheiat. Rar vezi un om sa te ajute in plina strada daca ramai in pana am patito si stiu ce vorbesc.
MyKe89
N-am zis că nu vreau să învăț, doar în cazul de față mi-ar fi prins bine puțină practică (cineva care să-mi arate), nu doar teorie. Fii sigur că sunt dornic să învăț (ceva mecanică știu, nu am doar categoria B pe permis tongue.gif), atât că la partea electrică sunt cam strâmb.. wacko.gif m-am cam prins de ce mi-ai zis, dar mai mult am spus că cedez pentru că s-a înserat...

O seară bună să ai! Mulțumesc că ai avut răbdare cu mine! biggrin.gif
+
bygy007
probleme ai la stergator nu ?? se alimenteaza cu plus doar pe un fir care vine pe una din reglete plus direct sau cheie care sint in partea stinga a volanului sub bord cam pe unde este releul de semnalizare poate a iesut un fir de pe acolo wink.gif daca te ajuta schema de la stergator
ATM
Despre reglaje si unghiuri, in Buzau, parca erau baietii de la SIRA care se bagau la asa ceva, aia de langa XXL. Sau incearca si la service-urile alea de pe langa autobaza Transbus, de pe Sos Pogonele. Zic si eu...
MyKe89
Ce să mai încerc.. că deocamdată stau pe tușă... am gripat motorul...

Știam că nu prea mai am ulei (90 % nu a fost de la asta, era nivelul pe la minim), apă mai deloc.. dar când i-am pus, a fost deja prea târziu.. Apa avea ~ 80º C când am completat (cartonu' în fața radiatorului, pe jumate), dar deja se auzeau niște zgomote metalice pe la motor, iar înăuntru huruia ca naiba...
Mașina e pe câmp acum, la ~ 6 km de oraș, înspre Vadu Pașii (și nici nu știu cu ce am s-o aduc de acolo, plus că sper să mai găsesc ceva pe ea)...

Nu aruncați cu pietre, nu am avut o zi prea liniștită...

Sunt curios cam cât m-ar costa toată distracția... auzisem ceva pe la minim 300 lei...

Sunt terminat fără mașină... sad.gif

P.S. Merci, bygy007, pt acele scheme! biggrin.gif
MyKe89
E cineva din Buzău pe aici care are de vânzare un motor de 1300? O să mă interesez și prin alte părți, dar aș fi bucuros dacă aș găsi la cineva "cunoscut" și care nu ar trage țepe (aka de pe forum). tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.